PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Nıssan primera gt dyno sonucu



primera sr20de
23-09-2011, 21:06
http://i53.tinypic.com/15i43k4.jpg

http://i51.tinypic.com/2crvjud.jpg

http://i51.tinypic.com/28s60aq.jpg

http://i54.tinypic.com/sfa3rk.jpg


specler : pipercross sünger filtre 60 lık düz boru 60 giriş 113 çıkış son susturucu

FABRİKA DEĞERLERİ: 2.0 150 HP 182 NM DOHC

ARKADAŞLAR ÖNCELİKLE BU DYNO SONUCUNU NASIL OKUMALIYIM TORK EĞRİSİ DEVİR VE HP EĞRİLERİ NASIL YORUMLANMALI BU KONUDA EMİNİM BİLGİSİ OLAN BİRÇOK ARKADAŞIM VARDIR YARDIMCI OLUR MUSUNUZ

ÖLÇÜMÜ YAPAN USTANIN SÖYLEDİĞİNE GÖRE ; ÖLÇÜLEN MAX MOTOR GÜÇÜ İLE AKTARMA ORGANLARINDAKİ KAYIP GÜÇÜN TOPLAMI ARACIN HP DEĞERİNİ VERDİĞİNİ SÖYLEDİ TORKUNDA 161.2 OLDUĞUNU SÖYLEDİ SİZCE DOĞRUSU NEDİR?

primera sr20de
23-09-2011, 21:11
fikirlerinizi bekliyorum arkadaşlar

Spawn
23-09-2011, 21:14
senin zaten tekerde 118 motorda 137 vermiş. daha üstüne nasıl aktarma kayıbı koymuş ustan?

primera sr20de
23-09-2011, 21:18
senin zaten tekerde 118 motorda 137 vermiş. daha üstüne nasıl aktarma kayıbı koymuş ustan?

sanırım bu konuda fazla bilgisi yok bende pek anlamam gerçek tork ve hp sonuca göre ne ?

Spawn
23-09-2011, 21:20
motor gücü yazan 137 HP değeri 118de WHP değeri . yani 137 motor gücün , orjinali 155 dir , yaptığın modifiyeleri yok bile saysak şu anda 18 bg kayıbın var.

primera sr20de
23-09-2011, 21:23
motor gücü yazan 137 HP değeri 118de WHP değeri . yani 137 motor gücün , orjinali 155 dir , yaptığın modifiyeleri yok bile saysak şu anda 18 bg kayıbın var.

13 yıllık metal yorgunluğu sonucu 18 hp kayıp normal mı

B.Koçer
23-09-2011, 21:24
13 yıllık metal yorgunluğu sonucu 18 hp kayıp normal mı

Metal ' dan ziyade motor yorgunluğu :icon_wack Araç kaç k da ?

Spawn
23-09-2011, 21:39
motorun duruma göre olabilr. ayrıca oksijen sensörü maf mujilerin durumu herşey etkileyebilir bunu .

18 beygir ki filtre vs de var arabada büyük kayıp .

slowmotion
24-09-2011, 01:38
baskı balatada eskimiş olabilir, bujilerden enjektörlerden vs... çok nedeni var. bence motor sağlıklıysa yağ yakma yoksa 18hp geri kazanılır gibi duruyor

primera sr20de
24-09-2011, 07:47
Metal ' dan ziyade motor yorgunluğu :icon_wack Araç kaç k da ?

araç orjinal 110 binde

primera sr20de
24-09-2011, 07:51
motorun duruma göre olabilr. ayrıca oksijen sensörü maf mujilerin durumu herşey etkileyebilir bunu .

18 beygir ki filtre vs de var arabada büyük kayıp .

aracın büjileri yeni takıldı 500 km olmadı servisten orjinaliyle değiştim diğer bakımları tam ustamın söylediğine göre debriyaj baskı balata değişmesi lazım dedi birde bilgisayara bağladık vuruntu sensörü arızası gösteriyo sanırım sebepler bunlar

primera sr20de
24-09-2011, 07:53
motorda gram yağ eksiltme yok duman bile yok ya yapılan bu modifikasyonlar yazılımla desteklenmedikten sonra hp almak bence zor sadece arabayı rahatlatmış oluyoruz..

PPR engineering
24-09-2011, 08:06
buji kodunu internetten iyice araştır bi bak derim serviste bazen orjinali bulunmuyor benzer

bujide takıyolar..maf sensörünü ölçtür en sağlıklısı değiştir.oksijen sensörünü kesinlikle değiştir

orjinaliyle boch ve denso üretiyor filtre varsa araçta iyi bir yalıtım yapın egsoz kesinlikle 60

mm ara boru 60 mm orta susturucu 60 mm son olsun en iyi sistem bu aracında tecrübeye

sabit.headers iyi güç veriyor gt de min.5 max 7 8 hp.onun dışında neo vvl kapak tesisat getirip 175 + hp leri cok rahat görürsün..

primera sr20de
24-09-2011, 08:14
buji kodunu internetten iyice araştır bi bak derim serviste bazen orjinali bulunmuyor benzer

bujide takıyolar..maf sensörünü ölçtür en sağlıklısı değiştir.oksijen sensörünü kesinlikle değiştir

orjinaliyle boch ve denso üretiyor filtre varsa araçta iyi bir yalıtım yapın egsoz kesinlikle 60

mm ara boru 60 mm orta susturucu 60 mm son olsun en iyi sistem bu aracında tecrübeye

sabit.headers iyi güç veriyor gt de min.5 max 7 8 hp.onun dışında neo vvl kapak tesisat getirip 175 + hp leri cok rahat görürsün..

buji kodunu kullanım kitapçığından bakarak aldım maf sensörü nasıl ölçülüyo servis yapar mı bu işi bu sensörler serviste ateş pahası başka bulabileceğim yer var mı filtre pipercross sünger var custom yaptım onuda ortada 60lık susturucu yok üst devirleri kasmaz mı komple 60 lık var sonda giriş 60 çıkış113 son susturucu sona orjinal susturucusu taksan daha iyi olur mu acaba neovvl yi senden duymuştum araştırdım çok para ve birebir uuyo mu piston subap dolu kapak demi bu

yardımların için teşekkür ederim kardeşim

primera sr20de
24-09-2011, 08:15
ayrıca araçta vuruntu sensörü arızası var :( debriyajın durumu bitiklere oynuyo yukardan kavrıyo

PPR engineering
24-09-2011, 08:19
buji kodunu kullanım kitapçığından bakarak aldım maf sensörü nasıl ölçülüyo servis yapar mı bu işi bu sensörler serviste ateş pahası başka bulabileceğim yer var mı filtre pipercross sünger var custom yaptım onuda ortada 60lık susturucu yok üst devirleri kasmaz mı komple 60 lık var sonda giriş 60 çıkış113 son susturucu sona orjinal susturucusu taksan daha iyi olur mu acaba neovvl yi senden duymuştum araştırdım çok para ve birebir uuyo mu piston subap dolu kapak demi bu

yardımların için teşekkür ederim kardeşim

servis kesinlikle ölçer çalışıp çalışmadığını söler sana servisin işi zaten sen oksijen sensörünün parça kodunu öğren ben sana yardımcı olucam serviste çok pahalı hakkatten.ben gt aldığım da 5 ay filtre egsoz headers kullandım neo vvl kapak bulduğum da tesisatıyla beraber taktık piston şıkıştırma istersen daha fazla değiştirirsin ben 220 hp leri görmüştüm bu araçla 100 oktan benzinle rusyadaydım o dönemler ama :) orda imkan daha cok cok dahada ucuz.

primera sr20de
24-09-2011, 08:25
servis kesinlikle ölçer çalışıp çalışmadığını söler sana servisin işi zaten sen oksijen sensörünün parça kodunu öğren ben sana yardımcı olucam serviste çok pahalı hakkatten.ben gt aldığım da 5 ay filtre egsoz headers kullandım neo vvl kapak bulduğum da tesisatıyla beraber taktık piston şıkıştırma istersen daha fazla değiştirirsin ben 220 hp leri görmüştüm bu araçla 100 oktan benzinle rusyadaydım o dönemler ama :) orda imkan daha cok cok dahada ucuz.

tamam kardeşim ben bi araştırayım senle mülaki oluruz :)

primera sr20de
24-09-2011, 20:12
arkadaşlar bu sonuca göre hp 137 nm 161 mi

rebel
25-09-2011, 01:12
önemli olan motor gücü değil whp(teker) gücü yani yola aktardığın güç önemli. önden çekiş araçlarda %10 luk kayıp normaldir. seninki %20 kayıp veriyor orj. gücünden. ayrıca 13 bg motor kaybıda çok çok fazla .

bence motor gücün 145
teker gücünde 130 çıkmalıydı min. değer.

debriyajdan dolayı yere aktaramadığından bukadar düşük çıkmış olabilir. motordaki kayıpda maf ve oksijen sensörunden yapabılır sensorlerı kontrol ettır . duzgun calısmıyorsa mutlaka değiştır kayıp güç geri gelecektır

primera sr20de
25-09-2011, 10:11
önemli olan motor gücü değil whp(teker) gücü yani yola aktardığın güç önemli. önden çekiş araçlarda %10 luk kayıp normaldir. seninki %20 kayıp veriyor orj. gücünden. ayrıca 13 bg motor kaybıda çok çok fazla .

bence motor gücün 145
teker gücünde 130 çıkmalıydı min. değer.

debriyajdan dolayı yere aktaramadığından bukadar düşük çıkmış olabilir. motordaki kayıpda maf ve oksijen sensörunden yapabılır sensorlerı kontrol ettır . duzgun calısmıyorsa mutlaka değiştır kayıp güç geri gelecektır

en kısa zamanda bu sensörleri kontrol ettireyim

cetinkaya55
25-09-2011, 11:16
Baskı balata çok önemli bu kayıbın başlıca sebebi olabilir ancak egzos sistemide çok önemli; atmosferik araçlarla turbo araçlardaki mantık farklı,susturucular açık olmamalı sistemi gözen geçirmek gerekir,derim.Diğer etken olabilecekleri arkaaşlar zaten söylemişler.Kolay gelsin.

primera sr20de
25-09-2011, 20:54
Baskı balata çok önemli bu kayıbın başlıca sebebi olabilir ancak egzos sistemide çok önemli; atmosferik araçlarla turbo araçlardaki mantık farklı,susturucular açık olmamalı sistemi gözen geçirmek gerekir,derim.Diğer etken olabilecekleri arkaaşlar zaten söylemişler.Kolay gelsin.

tşk ederim

keskinli_ali
25-09-2011, 21:15
bence egzoz seçimin yanlış 60 lık borular ile böyle bir araba geriye düşer.
gsi da orta susturucu yada son susturucuyu soktuğumde direk 2 boy geri düşüyordu.

primera sr20de
26-09-2011, 08:32
bence egzoz seçimin yanlış 60 lık borular ile böyle bir araba geriye düşer.
gsi da orta susturucu yada son susturucuyu soktuğumde direk 2 boy geri düşüyordu.

baskıyı değişeyim ortayada üzerinden çıkan orta susturucuyu takayım bide öyle dynoya çıkayım

mcitir
27-09-2011, 11:38
160.000 deki sadece filtre vardı primera gt yi olcturdugumuzde 155 hp cıkmıstı..

primera sr20de
27-09-2011, 12:20
160.000 deki sadece filtre vardı primera gt yi olcturdugumuzde 155 hp cıkmıstı..

ben en iyisi sensörleri kontrol ettireyim ardından baskı balata bilyayı değiştireyim sonra bir daha ölçsünler. burdan sizlerle paylaşırım . . .

JDM VTİ
27-09-2011, 12:31
enjektör benzin filtresi benzin pompası yağ buji filtre sensörler debriyaj kontrolü yaptır tekrardan çık sonra dynoya derim.

gaz kelebeğinin temizliğine durumda emme manifldu ne durumda. bunları da söktürüp temizletmeni hazır sökülmüşkende port polish yaptırmanı tavsiye ederim iyi bişeyler alırsın, sitede japantuner nickli üye yapıyor bu işi;)

sonuç normal değil.

kanashibari
27-09-2011, 12:37
Eğri güzel güç düşük.

primera sr20de
27-09-2011, 12:39
arkadaşlar hepnize çok teşekür ederim tavsiyelerinizi kesinlikle dikkate alıcam