PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Mk3 Golf Gti - 306 gti6



VtecDream
29-09-2011, 10:35
Merhaba arkadaşlar şu aralar araç almayı düşünüyorum jettayı perte çıkardık :/ siz olsanız hangini tercih ederdiniz ? Sağlamlık yol tutuş ve yakıt açısından ? performans olarak zaten 306 gti'nın daha iyi oldugunu biliyorum birde bizim buranın yolları biraz kötü . hangisini tercih ederdiniz ? cevaplarınızı merakla bekliyorum teşekkürler.

zıpzıp
29-09-2011, 10:36
306 gti tabiki her konuda bana göre tabiyki

VtecDream
29-09-2011, 10:45
açıklayabilirmisin ?

SONE-R
29-09-2011, 10:46
bence ikisi de değil. temizini bulursan Clio RS al.. ;)

zıpzıp
29-09-2011, 10:47
açıklayabilirmisin ?

görüntü açısından ses açısından duruşu gidişi açısından bana göre daha çekici daha yeni bir görünüme sahip temiz bir 306 gti bulsam hayır demem şahsen

rcx
29-09-2011, 10:48
ben ikisinide kulandım alman her zaman almandır şuan zaten golf gti mk3 üm var gine memlunum baya koltuklar felan recaro .) herzaman herkes kendi bindiği aracı över ama pejo yolda giderken dökülcek gibi :) içi kalitesiz motor olarak iyi ama arabaya sadece motor olarak bakmamak lazım golfün sıfır çıktığı dönemler fiyatı çok uçuktu ona görede malzeme kalitesi vardı tabi

zıpzıp
29-09-2011, 10:53
golflerin fiyatları gerçekten her zaman cıktıgında fiyatları hep uçuktu örnekte bulunmak gerekirse golf R .

VtecDream
29-09-2011, 11:04
golf r örnek olamaz parasını tamamen hak ediyor :)

Starion
29-09-2011, 11:15
Kesinlikle 306 GTi,

Golf aşırı uzun şanzıman oranları ve devir çevirmeye isteksiz motoru ile her disiplinde 306 GTi'ın çok çok altında bir otomobildir. Yürüyen aksam sağlamlığı ve uzun ömürlülüğü 306'dan üstün olduğu tek yanı. Yol tutuşu fena değildir ama yönlendirme kabiliyeti olarakta 306 GTi'ın gerisinde kalır. Tasarım konusunda herkesin fikri değişken olduğundan yorum yapmam. Golf 3 GTi ile Türkiye'de teki olarak Türkiye Ralli Şampiyonasında yarıştım ve uzunca bir süre uğraştım. Komple Oettinger egzoz kiti, yüksek dereceli egz. mili + piston + kilitli diferansiyel + 5.00 oranına yakın yapma ayna mahruti ile bile istediğimiz verimi elde edememiştik. Car dergiside bu araç için "Bizi neredeyse GTi'dan soğutuyordu" gibi bir laf söyler zaten. Asla 306 GTi'ın yakın oranlı şanzımanının keyfine + üstün yol tutuş ve yönlendirme kapasitesine ve akselerasyon performansına ulaşamayacak bir araçtır Golf 3 GTi. Zaten VW Mk3'ün halefi Golf 4 GTi ile sıçtığı yetmiyormuş gibi bir de sıvamış olsa da Golf 5 GTi ile yeniden aramıza dönmüştür sağolsun. Bu arada eklemek lazım son sürat olarak Golf 3 GTi ezicidir. Muadili Astra GSi gibi o da şanzımanı sayesinde 240 250 km/h gibi süratleri görecek yapıdadır.

CeM öZeR
29-09-2011, 11:28
Her koşulda, konforda, sağlamlıkta, sorunsuzlukta golf 3 GTI. Eski aracım 2.5 senemi geçirdim. Atmosferikte sadece chip,filtre,headers, egsoz ile deneyelim diyen tüm vti ve 306 gti sahibi arkadaşlarla denedim. Geçeni olmadı. Fiyat olarak da daha uygun alınabilir. Ama şu an Türkiyede 3 tane temiz golf 3 gti var diğerlerinin hepsi ya kasa olarak yada motor olarak hep eksiklere sahip. Şanzuman eğer oynanmamış ise golf 3 gti'ın şanzuman uzunlukları 1. vites 60,2. vites 100, 3. vites 150, 4. vites 195, 5. vites 240 gibi bitiyordu yanlış hatırlamıyorsam. Üstüne basa basa ve altını çize çize golf 3 GTI diyorum.

rcx
29-09-2011, 11:33
bence kolay kolay geçilmez golf gti mk3 mk4 de zaten gti olayı bencede bitti ama araçdaki kilit vs vs eksoz sesi ginede güzel ve yüksek süratlerde araç güven veriyo top speed de sonu gelmez :) bi araç gti lerin çoğuna bindim golfden vaz geçsem clio rs düşünürdüm en azından kulanmadığım bi araç denerdim ben vtec lerin oynanmışyla denedim geçiyo rahat tahat ki benim aracımda jant bile yok 150 binde standart

Starion
29-09-2011, 11:49
"The Mk3 Golf GTI has always been seen as the ‘worst’ Golf GTi, and in some respects it deserves this reputation as it’s not that fast"

"For a usable, involving and indecently quick hatchback the 306 GTI-6 is a difficult package to beat, in fact, it’s one of the best hot hatches ever built."

SONE-R
29-09-2011, 11:52
starion ve cem özer golf hakkında zıt fikirlere sahipler. bence starion haklı.. ;)

rcx
29-09-2011, 11:55
vala ben memlunumu bi araba 2 de dip gaz yaptın zaman patinaj atıyosa yeterli artı keyles göğüs kalitesi döşeme kalitesi sürüş poziyonu güzel ben pejoya binince mezara girmiş gibi oluyorum uzun yolda çok zevkli ve yormuyo insanı herşeye yarış olarak bakmak gerekmez uzun yolda 5 takman yeterli istanbuldan ankaraya nerdeyse doğru düzgün vites düşrmedim aracı getirirken artı golf 3 şanzumanını modifiye edilmiş turbo araçlarda kulanıyolar bide 306 gti le ikisini kulandım en yakın arkadaşımda 306 gti var kötü araba deyil ama ben fransız arabalarını ısnamıyorum :) renault hariç

kurtbil
29-09-2011, 12:05
abf nın turkıyede cok meraklısı yok ama ıngıltere ve amerıka forumlarına bakıldıgında atmosferık bu motordan 200-225bg ler cıkarılabılıyor.Seatcupra.net ve Vwvortex bolca arastırılmalı.Turbo yapmak ıstenırse bolt-on kıtlerı mevcut.Modıfıye parcası konusunda yurt dısında sıkıntı vermıyor ama Turkıyede alan kısıtlı.Sanzıman oranları uzundur o yuzden hızlanma konusunda stock hallerınde cezbetmeyebılır.Tasarım konusunda zevk meselesıdır ben golf derım baskası 306 der.Saglamlık konusunda vw logosunu tasıması zaten kafada soru ısaretı bırakmaz.Turkıye sartlarına bakıcak olursak 306 gti almak daha mantıklı cunku golf gti a gore pıyasası daha hızlı,ılgılenen ınsan sayısı da fazla golf gti a gore.

CeM öZeR
29-09-2011, 12:05
starion ve cem özer golf hakkında zıt fikirlere sahipler. bence starion haklı.. ;)

Eğer olay yaş-tecrübe olayıysa ve profesyonel anlamda düşünmekse tamam starion abimiz haklı olsun. Ama 2.5 sene golf 3 gti la yattım kalktım 9 kez egsoz sistem yapıp, 5 kez intake kit değiştirip en sonunda all car racing chip,raceland headers,simota intake,düz boru,supersprint son susturucu, bosch platinium bujiler,8 mm silikon buji kablolarından sonra bu arabayı devir çevirmeye istekli hale getirmiştim. Tabi bu dediklerim askerden önceydi ve şanzuman sıkıntısı yaşadığım dönemlerden önceydi. Ben 3 tane 306 gti, 2 tane vti la denedim aracımı. 306 gti lar peugeot sport yazılım,filtre,egsozluydu. Ama geçilmedim. Demekki uğraşınca çok profesyonel hariç golf 3 gti da istekli bir araba haline gelebiliyor. Ama özellikle şunu belirteyim golf 3 gti aktarma olarak çok kaybeden bir araba.

Starion
29-09-2011, 12:06
starion ve cem özer golf hakkında zıt fikirlere sahipler. bence starion haklı.. ;)

:)



ankarada varsa 306 gti deneyelim ozaman :)

Konu hemen kalkış mevzusuna geliyor. Ben genel olarak kullanım zevki ve yarattığı spor otomobil kullanım hissinden bahsetmek istedim. Elbette rasyonel şartlarda akselerasyon olarak 306 her zaman daha hızlıdır ama konu sadece hızlanma değil. Bu iki aracıda orjinal senelerinde (1997-2000) kullanmış arkadaşlar varsa onlarda durumu daha iyi izah edeceklerdir. Biri safkan bir hothatch diğeri sigorta primleri, güvenlik baskıları ve konfor baskısı yüzünden şişirildikçe şişirilmiş yapısıyla sağlamlık odaklı warmhatch. :)

kurtbil
29-09-2011, 12:07
vala ben memlunumu bi araba 2 de dip gaz yaptın zaman patinaj atıyosa yeterli artı keyles göğüs kalitesi döşeme kalitesi sürüş poziyonu güzel ben pejoya binince mezara girmiş gibi oluyorum uzun yolda çok zevkli ve yormuyo insanı herşeye yarış olarak bakmak gerekmez uzun yolda 5 takman yeterli istanbuldan ankaraya nerdeyse doğru düzgün vites düşrmedim aracı getirirken artı golf 3 şanzumanını modifiye edilmiş turbo araçlarda kulanıyolar

mk3 gti ın sanzıman oranları ıle 8l 1.8t a3 lerın sanzıman oranları aynı,sanzıman acıldıgında bırebır dıslıler cıkıyor,modıfıye bıle edılmıyor anlıcagın :)

CeM öZeR
29-09-2011, 12:08
abf nın turkıyede cok meraklısı yok ama ıngıltere ve amerıka forumlarına bakıldıgında atmosferık bu motordan 200-225bg ler cıkarılabılıyor.Seatcupra.net ve Vwvortex bolca arastırılmalı.Turbo yapmak ıstenırse bolt-on kıtlerı mevcut.Modıfıye parcası konusunda yurt dısında sıkıntı vermıyor ama Turkıyede alan kısıtlı.Sanzıman oranları uzundur o yuzden hızlanma konusunda stock hallerınde cezbetmeyebılır.Tasarım konusunda zevk meselesıdır ben golf derım baskası 306 der.Saglamlık konusunda vw logosunu tasıması zaten kafada soru ısaretı bırakmaz.Turkıye sartlarına bakıcak olursak 306 gti almak daha mantıklı cunku golf gti a gore pıyasası daha hızlı,ılgılenen ınsan sayısı da fazla golf gti a gore.

ABF motor atmosferik Dünya rekoru İngilterede 265 hp...

CeM öZeR
29-09-2011, 12:10
mk3 gti ın sanzıman oranları ıle 8l 1.8t a3 lerın sanzıman oranları aynı,sanzıman acıldıgında bırebır dıslıler cıkıyor,modıfıye bıle edılmıyor anlıcagın :)

Emin misin? 1.9 dizel golf 3 CL'lerin dişli setini takıp 1. vites 45,2. vites 80, 3. vites 120, 4. vites 165, 5. vites 205-210 gibi kesiciye düşmen mümkündü diye hatırlıyorum Can :)

kurtbil
29-09-2011, 12:11
ABF motor atmosferik Dünya rekoru İngilterede 265 hp...

dogrudur,benım soyledıgım bg ler stock motor uzerıne orjınal sıkıstırma ıle cıkan degerler

rcx
29-09-2011, 12:13
yakıt olarakta az yakıyo clio 1.4 benzinli dağa fazla yakıyo benim aracımdan

kurtbil
29-09-2011, 12:14
Emin misin? 1.9 dizel golf 3 CL'lerin dişli setini takıp 1. vites 45,2. vites 80, 3. vites 120, 4. vites 165, 5. vites 205-210 gibi kesiciye düşmen mümkündü diye hatırlıyorum Can :)


konuyu bayagı arastırmıs kısılerden duydum dıslı mevzusunu.Vortex yada seatcupra.nette vardır konusu zaten

CeM öZeR
29-09-2011, 12:24
konuyu bayagı arastırmıs kısılerden duydum dıslı mevzusunu.Vortex yada seatcupra.nette vardır konusu zaten

Benim dediğim biraz sanayi işi ama yapıldı ve kullanıldı sonra araç Ankaraya satıldı şu an halen biniyor alan çocuk.Zannedersem 2 senedir Ankarada. Plakası da zaten 06 GH 877 miydi öyle bişeydi Kırmızı 20 edition GTI. Şanzumanın karpuzları aynıydı zaten ikisinin. Dişli seti de ustaca toplanırsa oluyor diye duydum. Yada son dişliyi kısaltıp kullananda vardı o da 1. vites 50,2. vites 90,3. vites 135,4. vites 180, 5. vites 220 gibi mi öyle bişey bitiyor deniliyordu. Birde bu iki aracın karşılaştırılmasına golf 3 gti'ın atmosferik olarak yüklemede daha ufak maliyetlerle yüklenebileceğini belirtmek isterim. Misal Raceland ( Supersprint birebir çakması ) headers 310-320 TL (Supersprint 460-480 TL olması lazım) ve daha bir çok şeyi çok ucuz. Birde golf 3 gti da havanın soğuk-sıcak olmasını algılayan bir sensör vardı onun br yolu vardı ben bilmiyorum 70-80 tl gibi bir maliyetle 8-9 hp alınabiliyordu. Yanlışım varsa şafak-E30 düzeltsin :)

2. verdiğim örnek G60 nickli G60 Osman kardeşimin arabasıydı ama oranları yanlış hatırlıyor olabilirim.

JDM VTİ
29-09-2011, 12:28
306gti..

TR şartlarında en uygunu.

golf 3 gti kullanmadım o yüzden kıyaslayamıyorum.

ama 306gti'nin yol tutuşu gidişi duruşu gerçekten çok keyifli ve güzel.

şanzuman oranlarıda çok güzel 1 uzun 2-3-4-5 kısa 6 birden kısa diğerlerinden uzun, çok keyifli çatır çatır vites bitirmek :)

ukku
29-09-2011, 12:29
Golf Mk3 GTI - Golf Mk4 GTI - Seat Ibiza Cupra2 - Audi A3 1.8T
Grup dişlileri aynıdır. Şanızman dış kovanı, bağlantılar, debriyaj-seçici sistemi vs farklı. Ancak oranlara da bakarsanız aynıdır. O2A'dan çıkan dişliyi -restorasyon amaçlı- 02J'ye aktarıp kullanan da çok var.

Konuya gelirsek Golf3 GTI çok severim ama konu 306 GTI ise, ben konfor ve güvenliği bi nebze arka planda bırakıp 306 seçerim. Starion'a katılıyorum :)

Starion
29-09-2011, 12:29
Sevgili Cem Özer kardeşimde Golf 3 GTi ile bu kadar ilgilendiğine göre Türkiye Ralli Şampiyonasında N3 Şampiyonu olmuş ve 2000'li yılların yarışan tek VW aracını görmüş olsun madem bu kadar konuştuk. :)

http://i.imgur.com/tJ9aG.jpg

http://i.imgur.com/Un05R.jpg

SONE-R
29-09-2011, 12:30
306gti..

TR şartlarında en uygunu.

golf 3 gti kullanmadım o yüzden kıyaslayamıyorum.

ama 306gti'nin yol tutuşu gidişi duruşu gerçekten çok keyifli ve güzel.

şanzuman oranlarıda çok güzel 1 uzun 2-3-4-5 kısa 6 birden kısa diğerlerinden uzun, çok keyifli çatır çatır vites bitirmek :)

306 gti yazılımsız kesiciye kaç binde gidiyor?

JDM VTİ
29-09-2011, 12:31
306 gti yazılımsız kesiciye kaç binde gidiyor?

7.2 ......

rcx
29-09-2011, 12:32
dereceli vs vs le tipo 2.0 16v den 280 hp alan var golfden niye alınmasın ben şehir kulanımı için diyorum araç sağlam yavaşda deyil bence yakıtıda iyi mantıklı

SONE-R
29-09-2011, 12:34
7.2 ......

yazılım ile 8000 çevirebiliyor mu? stok egzantrik vs ile..

JDM VTİ
29-09-2011, 12:36
abi ben 7600e açtım ama dönmenin manası yok güç üretmiyor 6.8-9'dan sonra.

drag filan katılırsam diye açtık yani 1de aşırı sarmasın diye

ayarlı kasnaklarla biraz daha yukarı taşıyabilirsin gücü ama 840tl fiyatı var malesef sadece ayarlı kasnağın :D

CeM öZeR
29-09-2011, 12:36
Sevgili Cem Özer kardeşimde Golf 3 GTi ile bu kadar ilgilendiğine göre Türkiye Ralli Şampiyonasında N3 Şampiyonu olmuş ve 2000'li yılların yarışan tek VW aracını görmüş olsun madem bu kadar konuştuk. :)

http://i.imgur.com/tJ9aG.jpg

http://i.imgur.com/Un05R.jpg

Tamam ben Cami duvarına işemişim :D

Ama dediklerimde amatör tarzda golf 3 gti'ın hantallığını agresif hale döndürüp rakiplerine eşit şartlarda tutunmasını sağlayan şeyler. Yanlış mıdır?

Orhan
29-09-2011, 12:39
tercihim golf olurdu
ama RS diyen arkadaşlar doğru söylüyor bütçen nedir bilmiyorum ama RS güzel bir seçenek

Starion
29-09-2011, 12:46
Tamam ben Cami duvarına işemişim :D

Ama dediklerimde amatör tarzda golf 3 gti'ın hantallığını agresif hale döndürüp rakiplerine eşit şartlarda tutunmasını sağlayan şeyler. Yanlış mıdır?

Mutlaka tabii, Zaten bu aracı şanzımanı ve ağırlığı bitiriyor. Bu ikisine çare bulunulsa nispeten keyifli bir araç olabilir. Motor devir çevirmeye pek istekli değil ama bunda ağırlığın ve şanzımanın payı büyük.

Bu videoda aynı araç, yine Türkiye.

1bL9tcWxVBI

G60
29-09-2011, 12:48
MK3 biraz harcamadan çok zevkli değil amaç sadece gazlamaksa.

Sıfır 4.24 ayna mahruti takmıştım orjinal. Son süratim 257'den 220'ye düşmüştü çok zevkliydi oranları. Bana kısmet olmadı ama atmosferik olarak uğraşmak ABF ile boşa para harcamak benim için. Orjinal şanzuman oranlarıyla tam aşırı beslemelik. :)

kurtbil
29-09-2011, 12:50
abf+Turbo olması gereken kombınasyon bu bence:)

rcx
29-09-2011, 12:52
turbo için çok güzel dediğiniz doğru ama genelde motor sporlarında golf gti mk3 kulanılıyo hayat olmasa uğraşmazlar artı burda şehir içi kulanımdan bahsediyo kaza testlerine bi bakasnız 306 gti :) allah muhafaza sonuçta bu araç günlük kulanılcak işe gitcek uzun yola gitcek sürekli vites değiştirmekte gıcık bi olay :) fotoğraf çok hoşuma gitti değişik bi havası var aracın :)

Starion
29-09-2011, 12:59
turbo için çok güzel dediğiniz doğru ama genelde motor sporlarında golf gti mk3 kulanılıyo hayat olmasa uğraşmazlar artı burda şehir içi kulanımdan bahsediyo kaza testlerine bi bakasnız 306 gti :) allah muhafaza sonuçta bu araç günlük kulanılcak işe gitcek uzun yola gitcek sürekli vites değiştirmekte gıcık bi olay :) fotoğraf çok hoşuma gitti değişik bi havası var aracın :)

306 ile Golf'ün kaza güvenliği hemen hemen aynıdır. Hatta önden darbede bacak bölgelerinde 306 daha güvenlidir. ;)

ecz_murat
29-09-2011, 13:05
agrasif kullanım için kesinlikle 306 yı tercih ederdim. daha az ama yine agrasif + kalite ve konforuda arıyorsanız golf olmalı die düşünüyorum. hayırlısı olsun sizin için

CeM öZeR
29-09-2011, 13:14
turbo için çok güzel dediğiniz doğru ama genelde motor sporlarında golf gti mk3 kulanılıyo hayat olmasa uğraşmazlar artı burda şehir içi kulanımdan bahsediyo kaza testlerine bi bakasnız 306 gti :) allah muhafaza sonuçta bu araç günlük kulanılcak işe gitcek uzun yola gitcek sürekli vites değiştirmekte gıcık bi olay :) fotoğraf çok hoşuma gitti değişik bi havası var aracın :)

ABF yi Turbolamaya çalışmak boku ele almak gibi bişey zaten. Heran yeni masraflara sürprizlere açık olmak demek. Özellikle işi bilmeyen ben şunu yaparım ben bunu yaparım diye yeni maceralara hevesli kişilerin yapmaması lazım bu işi. X,Y,Z garage yapamaz bu işi. Türkiyede kolay kolay ABF turboyu da her adam yapamaz. Düzen tutturamaz. Yapar şase dayanmaz, yapar fren dayanmaz, yapar ön takım alt takım dayanmaz. Kısacası Osmanın dediği ve bende belirttiğim gibi mk3 GTI ABF motor çok profesyonele girilmeden, chip,filtre,egsoz,buji,dereceli egzantrik,benzin pompası,yay,subap şapka ve kısa şanzumanla yani aşağı yukarı bu dediklerim sanırım 3500 tl civarını bulur. Çok da zevkli bi makine olur. Lifterler patlak değilse yaklaşıkta sanırım 200-205 hp çıkar motorun diriliğine ve yazılımın kalitesine göre.

rcx
29-09-2011, 13:22
turbo zaten sorun banagöre senelerce babam bu işi yaptı sonradan yapılan turbo uygulmalarında sorun yaşanıyo benim demek istediğim kalite meselesi golfle 306 nın kalitesi bir olmaz isterse 500 metre fark atsın 306 :)

CeM öZeR
29-09-2011, 13:24
turbo zaten sorun banagöre senelerce babam bu işi yaptı sonradan yapılan turbo uygulmalarında sorun yaşanıyo benim demek istediğim kalite meselesi golfle 306 nın kalitesi bir olmaz isterse 500 metre fark atsın 306 :)

Anlaşılan sende eskiden benim olduğum gibi golf 3 GTI'ına baya bağlısın. :)
Araba soğuk havayı görünce baya ayrı bir yürüyor değil mi?

rcx
29-09-2011, 13:30
seviyorum arabamı sen az çok tadını bilyosundur değişik bi hisi var çok değişiyo deniz kenarında dağa bi coşkun gidiyo :) nem artıkça

ProTech
29-09-2011, 13:44
306 gti tercih etmelisin.

VtecDream
29-09-2011, 13:50
arkadaşlar bozuk yol şartlarında hangisi daha geç dagılırsa onu alıcam olay budur yani :)

Starion
29-09-2011, 13:58
transit connect tavsiye ediyorum.

SONE-R
29-09-2011, 14:04
transit connect tavsiye ediyorum.

:D :D :D starion yine haklı.. bu sorduğun arabalar bozuk yol şartlarına uygun üretilmiş arabalar değiller.. Toyota Land Cruiser falan bakmalısın.. :p

CeM öZeR
29-09-2011, 14:12
:D :D :D starion yine haklı.. bu sorduğun arabalar bozuk yol şartlarına uygun üretilmiş arabalar değiller.. Toyota Land Cruiser falan bakmalısın.. :p

TATA pick-up ta çok fena o konuda geçen arkadaşlarınkine gözümün önünde 1.5 tona yakın yük atıldı bana mısın demiyor :D

VtecDream
29-09-2011, 14:24
komikmi zannediyosunuz kendinizi ? ... ben sadece ugraşıp hafta sonu binecegim bi araba istiyorum okadar yoksa dağa taşa vurucak arabamda var :) sadece buranın yolları bozuk engebeli çok sadece biraz gezip içinden bam güm ses gelmesin istiyorum istedigim bu ...

Starion
29-09-2011, 14:35
komikmi zannediyosunuz kendinizi ? ... ben sadece ugraşıp hafta sonu binecegim bi araba istiyorum okadar yoksa dağa taşa vurucak arabamda var :) sadece buranın yolları bozuk engebeli çok sadece biraz gezip içinden bam güm ses gelmesin istiyorum istedigim bu ...

15 senelik kullanılmış otomobil alacaksın, minimum 100-150k km'de olacak, bozuk yolda kullanacaksın ama içinden ses gelmeyecek ve bu araç sportif amaçlı üretilmiş bir araç olacak. Ben kendimi komik bilirdim ama değilmişim..

VtecDream
29-09-2011, 15:20
ama illaki birisi daha çok dagılmış olucak ve burda bu araçları kullanan kişiler oldugu için şahsi tecrübelerini paylaşmalarını rica ettim sadece anlatabildiysem ne mutlu yok dagılmasın ses gelmesin gibi bi tribim yok sadece hangisinden daha az ses gelir derdim var

Schumi
29-09-2011, 23:58
En düşük kmli en bakımlısını al. Orjinal yayları ile kullan. Amortisörleride sıfırla. Ses gelmez içinden. Desemde gene gelir biraz. Hangisi olduğu fark etmez.

Safak
30-09-2011, 00:30
306 GTi şekil olarak daha biçimlidir, kesitleri ve hatları daha keskin bir otomobil.
Golf 3 GTi, daha kibar, daha derli toplu bir yapıda... Ekstra birşeyler katmadan (görsel modifiye) GTi logosuz hali görsel olarak pek para etmez :D

Uzun ömür, uzun aralıklı servisler ve yedek parça hesaplılığı konusunda mk3 çok başarılıdır. ABF motor zaten arıza yaratacak pek husus bulundurmaz. Oldukça hoş toparlanmış MAP'lı Digifant sistem... Kaya gibidir.

306 bence daha avantajlı... Alışveriş hususunda.

Ben Golf 3 GTi tercih ederim ama... Neden? Alman olmasındna kaynaklı.
Onun dışında çekici başka yada özel bir sebebi yok.

Şanızmanlar konusunda ukku'nun söyledikleri doğru, 1.8T a3, mk4 GTi vs... mk3 GTi'ın CDA şanızmanın dişlileri vs iç yapısı aynıdır... Oranları'da aynıdır, ne oluyorsa jant lastik kombinasyonundan son hızlar farklı oluyor :D Dış kovan yapısı farklı. Direk takılmayor yani. CDA ekonomik olarak güzel 5. viteste oldukça esnek olabiliyor, tüketimi düşük tutma konusunda özellikle uzunda başarılı. Ancak 5. vites garip.... 4'ü güzel bitirdin mi 5 saçma salak bir yerde yakalıyor. Osman'ın yaptığı gibi 4.24 güzel çözüm. Orijinali 3.68

Düşünenler için : 02A 409 143 M (4.24 parça kodu)
4 ve 5 daha güzel biter... Uzunda ekonomik olmak için daha yavaş gitmek gerekir falan :D Faydası güzel olur. ABF ye ilaç :D

Şöle bir genel bakış atarsak mk3 GTi ve ABF ye....

ABF motor devir çevirmeyi pek sevmez, bunun 2 sebebi var, Birincisi düşük derece camlar... İkincisi storke... Stroke konusuna birşey yapmak imkansız, damaların 30 yıldır kullandığı ve hala değiştşrmeidiği ölçü, mk5 GTi da bile aynı ölçü aynı blok yapısı :D Clio RS' te de benzer storke var ama yüksek derece cam ler ile ABF den daha iyi devir dönüyor. Birde elektronik valve bilmemnesi var, daha nossun :D

ABF'ye inandık sayalım
Yüksek derece Egzantrik,
Hidrolik iticiler iş görmez yüksek derecede, at gitsin yerine iyi bir set diz. Kapak komple elden geçsin
Güzel standalone beyin,
güzel bir İTB...
4-1 Headers ve eksoz sistemi...
O devirlerde stock yağlama sorun olur, kuru kartere geç...
Krank gitsin yurt dışına işlensin...
Sıkıştırma yükselt...
Güçlendi alet standrt şanızmanı dağıtır, tuz buz eder... Getirt bir yarış tipi şanızman...
Ver coşkuyu, ver coşkuyu
Bunları markaları ile bile yazarım... PDF lerinde gramlarına kadar notlar var... Bakmaktan okumaktan ben sıkıldım.

Yakalarız 280HP leri... belki geçeriz inanırsak :D

Sonuç?

ciddi manada motorporları ile ilgilenen birisi değilse ve bu araçlara karşı anormal bir ilgisi yoksa bu specler adamın ocağına incir ağacı dikmekten başka bir işe yaramayacak :D
Ne yolda kullanılır, ne yakıt dayanır...
Motor sporları yapalım bari?
Fren kiti ile başlayalım alışverişe, ön salıncaklar poryalar gitti bizim milyarlar...

eee zaten yapılmışları var... Daha ucuza gelir bunları alıp getirtmek...
http://www.rally24.com/rally-cars-for-sale/rally-car-3497.html
http://www.motorsport-sales.com/index.php?main_page=product_info&cPath=304&products_id=1865

Stock motora üfletsen uygun bir salyangoz ile zaten HP olarak yaklaşır, tork olarak geçersin.
Satıp 1.8T almak hepsindne hesaplı :D

Softocore takılırsak: Sadece emme cam, polish işlemleri, kutu içi filtre, standalone Ecu üzerinde güzel map... 200 ler görülür. Hele bizde emisyon sorunu falanda yok, acayip görülür :D
Bunun yapılmışı var mı? Var, zaten ben görmediğim şeye inanmam :D İnanmadığımı da yazmam.
Peki bu ucuz mu? Aracın fiyatı ile mukayese edilirse, standalone beyin vs gene iyi para :D

Benim gibi arabasını seven adamdır, hem sayar söver, hem tepesinde debelenirsin... Allah yolunu açık etsin, vw ise at sepete.O amblemi gördüğüm yerde tereddüt etmem.





Kesinlikle 306 GTi,

Golf aşırı uzun şanzıman oranları ve devir çevirmeye isteksiz motoru ile her disiplinde 306 GTi'ın çok çok altında bir otomobildir. Yürüyen aksam sağlamlığı ve uzun ömürlülüğü 306'dan üstün olduğu tek yanı. Yol tutuşu fena değildir ama yönlendirme kabiliyeti olarakta 306 GTi'ın gerisinde kalır. Tasarım konusunda herkesin fikri değişken olduğundan yorum yapmam. Golf 3 GTi ile Türkiye'de teki olarak Türkiye Ralli Şampiyonasında yarıştım ve uzunca bir süre uğraştım. Komple Oettinger egzoz kiti, yüksek dereceli egz. mili + piston + kilitli diferansiyel + 5.00 oranına yakın yapma ayna mahruti ile bile istediğimiz verimi elde edememiştik. Car dergiside bu araç için "Bizi neredeyse GTi'dan soğutuyordu" gibi bir laf söyler zaten. Asla 306 GTi'ın yakın oranlı şanzımanının keyfine + üstün yol tutuş ve yönlendirme kapasitesine ve akselerasyon performansına [/B]ulaşamayacak bir araçtır Golf 3 GTi. Zaten VW Mk3'ün halefi Golf 4 GTi ile sıçtığı yetmiyormuş gibi bir de sıvamış olsa da Golf 5 GTi ile yeniden aramıza dönmüştür sağolsun. Bu arada eklemek lazım son sürat olarak Golf 3 GTi ezicidir. Muadili Astra GSi gibi o da şanzımanı sayesinde 240 250 km/h gibi süratleri görecek yapıdadır.

Golf 3 GTi, 02a/cda şanzımanı ile stock olarak kolay kolay öyle bir hıza çıkamaz. O noktada yanılıyorsun...
GSi'ın oranları yanında GTi'ın 5. vites son hızı çok az. Son viteste devir çok yukarıda kalıyor, yani boş kısıma geliyor. Dipgaz dakikalarca beklemenin de bir esprisi yok...
GSi'da oran daha uzun olduğu için devir bandını daha iyi kullanıyor son viteste.

Olmuşu söylüyorum, işkembeden olan kısmı değil... Yanlış anlama.

Koyduğun videodaki aracı geçen Bostancı sanayide gördüm, Valla sen bu konuda yetkili bir abiye benziyorsun :D ABF fikir alışverişi yapalım MSN'den konuşalım... Bende seviyorum bu makinayı ve uğraşmayı ama hiçbirzaman hardcore fantazilere yer yok. Yukarıda yazdım sebebi.



ABF motor atmosferik Dünya rekoru İngilterede 265 hp...

Tamamen hurafe, öyle bir rekor yazılmışsada, yazan yalan yazmış. :D

Golf mk3 kitcar 280, İbiza f2 kitcar en son versiyonları 280HP, bunlarda atmosferik... All motor olarak üzerinde o kadar çok çalışan var ki 16v makinaların.

Motorporları ile ilgilenen birçok firmanın profesyonel 280+ güçlerde track araçları var.

İngilizler bu konuda pek mukayese kabul edilecek adamlar değil aslında. Onlar için modifiye ile güçlü olmak çok sorun değil... O gücü en doğru oranlar ile en iyi şekilde kullanmak ve, o güçlü kütleyi gereken zeminde tutabilmek problem. Bizim gibi otobanda araba dehlemio adamlar. Onlar için 140HP bir otomobil bazen çok iyi zamanlar manasına geliyor.

Zaten 265HP hatta üzeri bir ABF makinayı, sabah nahallede çalıştırsan homrtusundan herkez kapına gelir. :D Yol kullanımı için ızdırap olur, Yüksek derece egzantrikli araba kullananlar bilir, onu birkere kaldıracak ve birdaha stop etmeyeceksin. Ettin mi birdahaki koşuya çalışacak.

Birde olayı ABF olarak görme, genel olarak bakmak lazım 16v'lere... Bu makinanın birçok türevi var, mix parçalar ile de güzel specler yakalnıyor.

Schumi
30-09-2011, 18:59
Şimdi zemin olarak zaten güçlü olmayan yada çok kolay ve ucuza potansiyeli açığa çıkmayan makinalara para harcamak bana çok saçma geliyor. Ama sahipleri daha iyi bilir tabi. Bu arada araçların stok karşılaştırması bir kenara gitmiş konu başka yerlere kaymış.

M3CSL
30-09-2011, 21:58
guzel yorumlar gelmis.
golf devir cevirmeyi cok sevmior n nedenleri yukarda yazilmis, fakat 306ninda dynolarinda 6500den sonra guc cok keskin dusuodu, 86*86 olmasi lazim birde
motorun,neden bi cift cam ile 200hpler gorulmuyor?

genel olarak golf agirbasli, s16 ise zamaninin best hothatch i

VtecDream
01-10-2011, 08:42
Saolun Arkadaşlar yorumlarınızı esirgemediginiz için golf gti'da karar kıldım bakalım inşallah temiz bir araç çıkarsa hemen alıcam :)