PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : kamber nasıl verilir ?



exca
30-09-2011, 22:37
arkadşlar bu gün aracıma coil over taktım ve toplamda 10 cm yakın düştü önden inanılmaz direksiyon tepkileri ve yol tutuş aldım ve tabiki davlumbaza sürtme :) bu işi en pratik yoldan çözmek istiyorum evet ne yapabilirz ?

Ome_RS
30-09-2011, 22:46
davlunbazı sokebilrsin en pratik ve basit :)

mehmetRS
30-09-2011, 23:02
motorun güç aktardığı tekerin kamber açısını değiştirmek pek mantıklı iş gibi gelmiyor bana, ama davlumbazı sökmek en emniyetli çözüm gerçekten:)

Schumi
30-09-2011, 23:35
motorun güç aktardığı tekerin kamber açısını değiştirmek pek mantıklı iş gibi gelmiyor bana, ama davlumbazı sökmek en emniyetli çözüm gerçekten:)

Şimdi arkadan itişli aracın arka tekerine kamber vermek gibi mi mantıklı gelmiyor ? Neden ki ?

mehmetRS
30-09-2011, 23:57
Şimdi arkadan itişli aracın arka tekerine kamber vermek gibi mi mantıklı gelmiyor ? Neden ki ?

yani lastiği içeri sokmak adına görsel amaçlı yapılan uygulamalar gibi lastiğin asfalta temas eden kısmının yarısı havada gibi lastiği olan bir araç ne kadar yol tutabilirki?

Bunu düşünmüştüm.. mesela benim aracımın arka iki lastiğini değiştim:) cünkü iç taraf yoktu, ve ikinci vitese attığım an arabayı arkayı toparlayana kadar ter döküyordum nerdeyse:) " yanlamak denen eylem konusunda acemilikte var işin içinde tabi o cok ayrı bir mesele ki ilk arkadan itişli aracım bu benim"

Schumi
01-10-2011, 00:14
1.5-2 en fazla 3 derece kadar kamber iyidir viraj performansında. Düzlükte gaza oturunca asfalta değen kısım az olduğundan gezme yapabilir ama viraja sert girince araç diğer tarafa yatınca o az basan teker bu sefer tam basıyor. :) Herşeyin abartısı zarar tabiki.

Maxi
01-10-2011, 07:04
2-2,5 derece negatif kamber verilebilir virajlarda acayip yol tutar
-3 derece max
lastik içten yer ama " her getirinin bir götürüsü " vardır kural budur.


edit:
başlık kamber nasıl verilirmiş
o araçtan araca değişir, bazı araçlarda kamber ayarı yoktur sabittir.
sonradan yapabilmek için bir takım yollar vardır mesela sağa-sola kaydırılıp ayarlanabilen kule takozları gibi

edit2:
birde sanayide bazı rot-balansçılar kamber ayarlarını tutturmak için amortisörlerinizi press`te eğmek gibi saçma sapan bir teklifle gelebilirler, hemen uzaklaşın oradan.

Ahmet.S
01-10-2011, 07:04
Benimde bu konuda bilgiye ihtiyacim var amartisorun ustunde kucuk vidaciklar var ordanmi kamber vericez alt tarafta kovan biraz genis ordan kamber verdigimde yetti ama ic taraftan yaya surttu seferde.

daredevil
01-10-2011, 07:32
Benimde bu konuda bilgiye ihtiyacim var amartisorun ustunde kucuk vidaciklar var ordanmi kamber vericez alt tarafta kovan biraz genis ordan kamber verdigimde yetti ama ic taraftan yaya surttu seferde.
ahmet nasıl yapacağını sana söylemiştim ama:ear:

tarantino
01-10-2011, 08:23
arkadşlar bu gün aracıma coil over taktım ve toplamda 10 cm yakın düştü önden inanılmaz direksiyon tepkileri ve yol tutuş aldım ve tabiki davlumbaza sürtme :) bu işi en pratik yoldan çözmek istiyorum evet ne yapabilirz ?
araç resimde ki subarumu ?

eğer subaru içinse orjinal amarsitörleri ile rahat rahat kamber verebiliyorsunuz hem içeri hem dışarı amarsitörün üsütnde alt alta 2 adet ya 17 lik yada 19 luk 2 adet cıvata var birini gevşet diğeriyle gevşetirken içeri dışarı oyna zaten kamberin yaniş lastiğin içeri dışarı girdiğini görüceksin ;)

apsimaty
01-10-2011, 09:07
araç resimde ki subarumu ?

eğer subaru içinse orjinal amarsitörleri ile rahat rahat kamber verebiliyorsunuz hem içeri hem dışarı amarsitörün üsütnde alt alta 2 adet ya 17 lik yada 19 luk 2 adet cıvata var birini gevşet diğeriyle gevşetirken içeri dışarı oyna zaten kamberin yaniş lastiğin içeri dışarı girdiğini görüceksin ;)

Kuladen kaydırmadıktan sonra bunun pek bi fazdası olacağını zannetmiyorum. Zaten o civatalardan kaydırma payı yok sadece saplamanın mm lik boşlığu olur onunda bi etkisi olmaz diye düşünüyorum.

tarantino
01-10-2011, 21:02
Kuladen kaydırmadıktan sonra bunun pek bi fazdası olacağını zannetmiyorum. Zaten o civatalardan kaydırma payı yok sadece saplamanın mm lik boşlığu olur onunda bi etkisi olmaz diye düşünüyorum.
subarularda mm boşluk değil cm lik boşluk var hondadan önce ki aracım subaru olduğun dan bukadar emin konuşuyorum başıma gelen bi olaydan sonra bu kadar emin olabildim ;) :D

exca
01-10-2011, 21:17
subarularda mm boşluk değil cm lik boşluk var hondadan önce ki aracım subaru olduğun dan bukadar emin konuşuyorum başıma gelen bi olaydan sonra bu kadar emin olabildim ;) :D

bn rot balansçıya gittiğimde ordan egzantirkli ayar verileceğini anlatana kadar canım çıktı negatiğf kamber istedim yok olmaz dediler XD

exca
01-10-2011, 21:21
subarularda mm boşluk değil cm lik boşluk var hondadan önce ki aracım subaru olduğun dan bukadar emin konuşuyorum başıma gelen bi olaydan sonra bu kadar emin olabildim ;) :D

yani o egzantirkli civatalardna 2-3 derece kamber verebilir miyiz?

Ahmet.S
04-10-2011, 19:06
ben rot çuya zor anlattım kamber ayarı olduğunu bunlarda yok diyor coiloverın üstünde 4 adet alyen başlıklı gibi civata var onların yerini değiştircez sanırım araba liftteni olması lazım bu işi yaparken yoksa yerdeykende yapabiliyomuyuz.

coiloverım bununla aynı bana göre hiç bi farkı yok marka d2

http://i763.photobucket.com/albums/xx273/focusn70/IMG_1305.jpg

exca
04-10-2011, 22:01
ben rot çuya zor anlattım kamber ayarı olduğunu bunlarda yok diyor coiloverın üstünde 4 adet alyen başlıklı gibi civata var onların yerini değiştircez sanırım araba liftteni olması lazım bu işi yaparken yoksa yerdeykende yapabiliyomuyuz.

coiloverım bununla aynı bana göre hiç bi farkı yok marka d2

http://i763.photobucket.com/albums/xx273/focusn70/IMG_1305.jpg

ordan yapılabilir bnce ama sabit bi değer olur gibi geliyor bana aracın lift yada krikoda olması gerekir

tarantino
05-10-2011, 09:39
yani o egzantirkli civatalardna 2-3 derece kamber verebilir miyiz?

evet verebilirsin

şöle anlatayım

sağ virajda el freni destekli girmek istedim kayarken asfaltın bozuk olan kısmına sol teker takıldı durduğum da sol tekerleğin alt kısmının içeride üst yanağın da dışarı da olduğunu gördük rotçuya gittim taşıyıcıyı eğmişsin dediler ben inanmadım bu kadar zayıf olamaz dedim.

yetkili serviste çalışan bir abim vardı onun yanına gittim durumu anlattım kaldırdık arabayı 2 adet yıldız anahtar yardımıyla amarsitörün taşıyıcıya bağlı olduğu 2 civatayı gevşetti ve ne kadar kamber istersin dedi ve bildiğin şimdi civiclere yapılan kamber olayının daha abartısını yaptı.

sonuç olarak istediğin kadar kamber verebiliyorsun...

DENON
05-10-2011, 10:01
ben arka denge kollarını yamulttum on numara oldu kamber olayı :D

sakhee
05-10-2011, 11:02
ben arka denge kollarını yamulttum on numara oldu kamber olayı :D

hah !! tam senin tarzın. aslında aksları da aşağı yukarı yamultarak ayarlanabilir dimi :D :D :D :D

DENON
05-10-2011, 11:18
hah !! tam senin tarzın. aslında aksları da aşağı yukarı yamultarak ayarlanabilir dimi :D :D :D :D
yok aks mıllerını yamultamassın hareket eden parca sonucta :D balans yapar ahaha :D

sakhee
05-10-2011, 11:19
sen adama puan kazandırırsın la :D :D :D :D

Mechanix
05-10-2011, 11:28
Coilover'ın tepesindeki alyanları gevşetip oynat amortisörü , kaber ayarı zaten orası.Başka birşey arama.

Ahmet.S
05-10-2011, 11:41
Coilover'ın tepesindeki alyanları gevşetip oynat amortisörü , kaber ayarı zaten orası.Başka birşey arama.

vidaların yeri değişmicek dimi gevşettip amartisörü iler alıcaz içe doğru dimi bide araç liftte olması gerekiyomu.

aslında amartisörün üsteki kovanı daha geniş ordan verdiğim kamber bana yetti ama oda lastiğin yaya sürtmesine neden oldu.

apsimaty
05-10-2011, 16:19
subarularda mm boşluk değil cm lik boşluk var hondadan önce ki aracım subaru olduğun dan bukadar emin konuşuyorum başıma gelen bi olaydan sonra bu kadar emin olabildim ;) :D

O zaman boşluk olmayan araçlarda da o yerleri açarak ayar yapılabilir belki de. O bölgenin resmini bulabilirsen paylaşır mısın.

levent
05-10-2011, 16:44
vidaların yeri değişmicek dimi gevşettip amartisörü iler alıcaz içe doğru dimi bide araç liftte olması gerekiyomu.

aslında amartisörün üsteki kovanı daha geniş ordan verdiğim kamber bana yetti ama oda lastiğin yaya sürtmesine neden oldu.

lifte gerek yok krikoyla da teker teker yapabilirsin. tabi ne kadar yer değiştirdiğini kontrol et :) olmadı bidaha tekrarlarsın işlemi :)

Ahmet.S
05-10-2011, 16:51
lifte gerek yok krikoyla da teker teker yapabilirsin. tabi ne kadar yer değiştirdiğini kontrol et :) olmadı bidaha tekrarlarsın işlemi :)

teşekkürler 1 kere yapsam gözüm yiyecek ama rot yaptırdığım yer bile pek bakamyınca kurcalamak istemedim

Ahmet.S
05-10-2011, 18:39
Ya zaten lastik icten yemicekmi goz karari ayarlasak olmuyomu simdi yeni rot ayari yaptirdim adam yukseltirsen atar bozulur diyor her coiloveri elledigimde rotmu yaptircam.

exca
06-10-2011, 00:50
evet verebilirsin

şöle anlatayım

sağ virajda el freni destekli girmek istedim kayarken asfaltın bozuk olan kısmına sol teker takıldı durduğum da sol tekerleğin alt kısmının içeride üst yanağın da dışarı da olduğunu gördük rotçuya gittim taşıyıcıyı eğmişsin dediler ben inanmadım bu kadar zayıf olamaz dedim.

yetkili serviste çalışan bir abim vardı onun yanına gittim durumu anlattım kaldırdık arabayı 2 adet yıldız anahtar yardımıyla amarsitörün taşıyıcıya bağlı olduğu 2 civatayı gevşetti ve ne kadar kamber istersin dedi ve bildiğin şimdi civiclere yapılan kamber olayının daha abartısını yaptı.

sonuç olarak istediğin kadar kamber verebiliyorsun...

tam olarak aynısı bnmde başıma geldi aynı teker ve aynı tespiti yaptılar ne yazık ki bu ayarı bilmediğim için şasecide düzelttik daha doğrusu düzelttik sandık :(

tarantino
06-10-2011, 09:48
tam olarak aynısı bnmde başıma geldi aynı teker ve aynı tespiti yaptılar ne yazık ki bu ayarı bilmediğim için şasecide düzelttik daha doğrusu düzelttik sandık :(
geçmiş olsun ozaman :(((

exca
06-10-2011, 10:00
geçmiş olsun ozaman :(((

tşk neyseki çok fazla değildi :) gözle bile görünmüyordu

exca
06-10-2011, 10:03
O zaman boşluk olmayan araçlarda da o yerleri açarak ayar yapılabilir belki de. O bölgenin resmini bulabilirsen paylaşır mısın.

tabiki namistain yıllardır delikleri büyütüp kamber ayarı yapıyor :D