Orijinalini görmek için tıklayınız : dizelin bakımları pahalımıdır?
pepecura
04-10-2011, 16:41
dizel araçların bakımları pahalıdır diye söylenıyor, nedır bu pahalılık? dızel arac kullananlar bakımlarda ne kadar masraflıdır? yoksa rüzgarmı yapılıyor pahalıdır dıye,yorumlarınız için teşekkurler
Standart bakımları ayıdır hemen hemen.Büyük bakımlar pahalıdır hiç yaptırmadım ama turbo enjektör vs.
Mesela corsaların 150-160TL
pepecura
04-10-2011, 16:50
triger turbo muhabbetine girmeden aynıdır ozaman? öle değilmi?
abdullahçöllü
04-10-2011, 16:51
standart bakımları yakıt filtresi dışında aynı.. triger seti ford için aynı diyebilirim.. onun dışındakiler biraz tuzlu. ama değer..:)
Benzınlı ıle farklı degıl bakım ucretlerı,ayrıca benzınlı turbodada turbo bıttımı malıyetler yıne aynı oluyor dızelde daha pahalı degıl.Dızelde masraflı olabılecek parca enjektorler ve pompa.Bunlarda sorun olmadıgı surece masrafta bır degısıklık yok asagı yukarı
2004 senesinden beri dizel araç kullanıyorum.Bu 4.dizel aracım ve daha benzinli arabanın bakımında değişen parçadan fazla bir parça değişimi yaşamadım.Sadece önemli olan yakıt kalitesi ve turbolu araç kullanımın püf noktalarına dikkat etmen.
pepecura
04-10-2011, 16:56
dizel bir araç almaya niyetliyim bu aralar kımle konuşsam bakımı pahalıdır falan dıyor, senede 20 km yapmazsan benzınlıye bınmek daha ıyıymış budur böylemıdır?
bende diyorumkı cıktınız yola 100tl lık yakıt harcadınız xx km yaptınız, benzınlı aracta yakıta verdıgınız para dızele gore 2 katı olsa dızel daha mantıklı degılmıdır? :)
Valla kullandığın dizelin markasınada bağlı ama 3aşağı 5yukarı aynı.
30.000km VW Golf 1.4TSI 350TL
60.000km Auris Dizel 270TL
şehir efsanesi gezicem diyorsan al dizeli bak keyfine ortalama 5 - 6 lt yakıtla 100 km yapıyorsun daha ne olsun 10,000 - 15,000 bakımları 150-200 tl en fazla temiz kurcalanmamış bi araç alırsan sıkıntı olmaz
pepecura
04-10-2011, 17:04
1.6 dizel 110 hp lik bi makına olsa çip flan olayına girsem hem gazlasam hemde az yaksam diye düşünüyorum, anladığım kadarıyla yaktın temızlıgı yanı alınan yer önemli yoksa enjektör pompa olayı işin içine giriyor? doğrumu anladım?
Ya hemso pahali falan degil bakimli bir dizelse sorun olmaz.sadece sans yaver gitmesse turbo enjektor ariza olursa ozaman uzer tabi onun disinda bakimi normal yag filtreler okadarcik.
en son 40 bin bakıma girdim doğuş otoda.Ön balatalar,yağ,yağ filtresi,polen filtresi ve carbon clean işlemleri 580 lira tuttu.Benzinli bir arabaya nazaran ve yetkili serviste yapılan bir bakıma göre pahalı değil.
temiz yakıt sattığına inandığım bir istasyondan sürekli olarak yakıtı aldığım pompayı bile değiştirmeden yakıt alıyorum.Motor ısınmadan çok yakın mesafelerde stop etmemeye özen göstererek ve süratli kullandığım zamanlarda stop etmeden yaklaşık 1-2 dk bekliyorum.Yöntemim bu ve hiç sorun yaşamadım şükürler olsun
Serviste yaptırılan bakımlar hep pahalıya geliyor ustasını bulursan makul fiyatlara bakımını yaptırırsın hatta 15binde bir bakım olacağı için ucuza bile gelir ;)
astra ilk 10 bin bakımını 270 280 tl lere yaptırmıştım..Ocakta ikinci bakım war yine aynı fiyat
20k km demişin o yalan babamda war senede 7-8bin yapıyor dizele biniyor dizel mantıklı bu devirde gezicem diyorsan
dizel bakımı, benzinliden çok da farklı değildir ama dizelde bakımı geciktirmek, kalitesiz yakıt, yağ vs. kullanmak direk sorunlara kapı açmak demektir. Yaşadım ordan biliyorum corsa cdti'da turbo yedim, radyatör suyuna yağ karıştığını gördüm vs. Sebep neydi bilmiyorum ama dikkat etmek lazım.
şehir efsanesi gezicem diyorsan al dizeli bak keyfine ortalama 5 - 6 lt yakıtla 100 km yapıyorsun daha ne olsun 10,000 - 15,000 bakımları 150-200 tl en fazla temiz kurcalanmamış bi araç alırsan sıkıntı olmaz
+1907.. düzgün kullandıktan sonra bir masraf çıkarmaz.. lpg gibi tehlikeli de değildir.. :icon_tup: şiddetle dizel tavsiye ederim.. ;)
pepecura
05-10-2011, 08:23
yorumlarınız için teşekkur ederim.
dizelin bakımı pahalı değildir ozaman :) saygılar
yorumlarınız için teşekkur ederim.
dizelin bakımı pahalı değildir ozaman :) saygılar
ama alırken dikkat et.. bitik bir araba alma.. ;)
pepecura
05-10-2011, 11:37
ama alırken dikkat et.. bitik bir araba alma.. ;)
sıfır olacak inş. 2. elde dizele guvenmıyorum abi.
darkmann
05-10-2011, 17:28
2010 opel corsa cdti 30 bin bakımı 600 lira :Dneymiş mazot filtresi çok paraymış
Dizeli dizel yapan yakıt sistemi yani enjektör ile pompasıdır :)
Gerçi artık pompada kalmıyorya , genelde piyasadaki araçlar common rail sistem yani pompa yok..Enjektörlerde sorun olmadığı sürece sorun yok ama eğer sorun olursa üzülürsünüz :D
Geçen caddy sahibi bir amcam geldi , enjektörleri bitmiş bir takım enjektörü 11 bin lira :)
tdipower
05-10-2011, 22:40
hurafe bunlar :D
berkay_aydin
05-10-2011, 22:42
Dizel iyidir :) özellikle alıştıktan sonra chip vs. yaptırdığınızda aracınıza dahada ısınıyorsunuz :) tork :icon_tup:
pepecura
06-10-2011, 10:15
Dizeli dizel yapan yakıt sistemi yani enjektör ile pompasıdır :)
Gerçi artık pompada kalmıyorya , genelde piyasadaki araçlar common rail sistem yani pompa yok..Enjektörlerde sorun olmadığı sürece sorun yok ama eğer sorun olursa üzülürsünüz :D
Geçen caddy sahibi bir amcam geldi , enjektörleri bitmiş bir takım enjektörü 11 bin lira :)
bu sorun yakıttan kaynaklıdır dimi?
yakıttandır buyuk ıhtımal bakımsızlıktanda olabilir.hemsom 2. el bişi olmaz yeterki temizini bul bak bize 3 ay aradık passatı:)
he birde gözüne kestirirsin bi aracı bi yere goturursun altına ustuna heryerınede baktırdınmı temizse sorun yok hemşo
2011 combo 15.000 bakımı = 450 TL
mgnPower
06-10-2011, 14:52
benim buraya yazdigim nereye gitmis yaau ?
S.Özeren
06-10-2011, 18:47
2010 opel corsa cdti 30 bin bakımı 600 lira :Dneymiş mazot filtresi çok paraymış
iyi öpmüşler :)
geçenler yaptığım periyoduk bakım orjinal parçalar ile 130 tl tuttu (tabi servisle aşırı samimiyim )
darkmann
06-10-2011, 19:11
abi öptürürmüyüm daha bakımıma 1000 km var :Dtanıdık buldum bende ama 130 tl hiç bişey banada ayarlasana bırakayım arabayı baştan aşağı yenilesinler
reno mazot fıltresını 50 tl almıştım servisten sonra başka yerde taktırmıştım
pepecura
07-10-2011, 09:39
benim buraya yazdigim nereye gitmis yaau ?
tekrar yazarmısınız
ykavcioglu
07-10-2011, 09:51
opel ve fiatların bakımları uygundur, psa grubu (ford,peugeot,citroen) bakımları pahalıdır..
+ olarak opellerde triger kayışı zincirdir daha geç değişir..
mgnPower
10-10-2011, 21:44
tekrar yazarmısınız
2006 focus sw cvt sanzuman 92000de agir bakima soktum. tum parcalar ve sivilari orjinal olarak aldim. yapilan islemler
motor yagi
yag filtresi
hava filtresi
polen filtresi
mazot filtresi
direksiyon hidroligi
fren hidroligi (kontrol)
fren balatalari
cvt sanzuman yagi
cvt sanzuman filtresi
klima kacak tespiti ile birlikte klima radyatoru onarimi
klima gazi
triger seti
devirdaim
v kayisi
gergi ve rulmanlar
kizdirma bujileri
turbo revizyonu
intercooler ve radyator temizlikleri
antifriz
karter contasi ve tapa degisimi
bir kac sey daha atladigim olabilir gece gece aklimda bu kadari var
toplamda 1500 lira odedim.
fasterhan
11-10-2011, 00:43
2006 focus sw cvt sanzuman 92000de agir bakima soktum. tum parcalar ve sivilari orjinal olarak aldim. yapilan islemler
motor yagi
yag filtresi
hava filtresi
polen filtresi
mazot filtresi
direksiyon hidroligi
fren hidroligi (kontrol)
fren balatalari
cvt sanzuman yagi
cvt sanzuman filtresi
klima kacak tespiti ile birlikte klima radyatoru onarimi
klima gazi
triger seti
devirdaim
v kayisi
gergi ve rulmanlar
kizdirma bujileri
turbo revizyonu
intercooler ve radyator temizlikleri
antifriz
karter contasi ve tapa degisimi
bir kac sey daha atladigim olabilir gece gece aklimda bu kadari var
toplamda 1500 lira odedim.
abi bunları ankarada hangi ford servisinde yaptırdın acaba ?
pepecura
11-10-2011, 08:30
2006 focus sw cvt sanzuman 92000de agir bakima soktum. tum parcalar ve sivilari orjinal olarak aldim. yapilan islemler
motor yagi
yag filtresi
hava filtresi
polen filtresi
mazot filtresi
direksiyon hidroligi
fren hidroligi (kontrol)
fren balatalari
cvt sanzuman yagi
cvt sanzuman filtresi
klima kacak tespiti ile birlikte klima radyatoru onarimi
klima gazi
triger seti
devirdaim
v kayisi
gergi ve rulmanlar
kizdirma bujileri
turbo revizyonu
intercooler ve radyator temizlikleri
antifriz
karter contasi ve tapa degisimi
bir kac sey daha atladigim olabilir gece gece aklimda bu kadari var
toplamda 1500 lira odedim.
teşekkurler
sıfır aldığında yaptıracağın bakımlar servisde olucağı için yüksek gele bilir devamındaki bakımları dışarıda yağ,hava,polen filitresi 6 lira magnatec yağ mazot filitresine ben toplam olarak en son geldiğimde 170 lira vermişdim herzaman yaptırdığım yere oyle örnek vereyim.. Fakat bunun dişinda enjektörler kullanıma ve yakıtın kalitesine göre değişik ömürlere sahip olan ekipmanlardır ortalama ömürleri 150 bin ile 200 bin dir derecelendirme olarak 0ile 1 arasi süper değer 1ile 2 arası normal 2ile 3 arasi arası ömrünün azaldığını 3ila 5 degerleri arası ise kesinlikle değişmesi gereken değerlerdir bunlarında takım fiyatları aracın modeline göre değişir ama genelde 200 ila 700 tl 1 tanesinin fiyatlarıdır. diğer bir bakım ise turbonun bakımı oda sıkıştırmaya bağlı olarka ömerü üzar yada kısalır bakımları ortalama 1000 tl ıle 1500 arasında degısır fanları mıllerı ve balans alımı
Hayatımızda Sayısız HerTürlü Arabaya Bindik En İyisinede Kötüsünede Ama Bundan 1.5Ay Önce İlk Defa Dizel Bir Araba Aldık Benzin Çok Yoğurmuştu FordFocus2008 Model 1.6 110Luk ÇokÇok Memnunum Az Yakıtı Çok Kaçışı Sağlamlığı Karşısında Harcadığım Para Hiç Gözüme Gelmiyor Her Eve Lazım :)
pepecura
11-10-2011, 12:19
yorumlarınız için teşekkurler.
eg4 :icon_tup:
mgnPower
11-10-2011, 12:27
abi bunları ankarada hangi ford servisinde yaptırdın acaba ?
Her is ayri bir ustalik ister benim gozumde. Garanti dahilinde bile yetkili sercisler ne yazikki ucuz is gucu ile faydasiz eleman pesindeler. Hepsi icin demiyorum tabi ama genel kani boyle ne yazikki. Ben her isi bransinda ustasi olan kisiye emanet etmeyi severim. Bu nedenle yukaridaki islemler tek elden cikan islem degildir. Varsa yardimim dokunacak is yardimci olmaya calisirim.
ÜSTÜNERC
11-10-2011, 12:31
yani dizel arabayla benzınlının cok farkı yok yani bakım acısından marka farkından kaynaklı olabılır ama normalddır yani oyle abartılı fıyatlar olmaz bakımda.Sadece turbosu bıtınce aracın bıraz masraf gerekıyor o kadar.Ki turbo bıtmesı ıcınde aracın 160 binin ustunde olması lazım ki öyle olsun ancak tanıdıgımıızın 2.5 starex var dizel turbosu bitti 178 binde mesela eskısı gıbı serı gıtmıyor arac ddegısecek turbosu 800 lira serviste ıste.Bunlarda olacak seyler sonucta bakım olddugu ıcın yapmak zorundayız :)
yardımcı olabıldıysem ne ala kardesım ama sunu unutma kesınlıkle ama kesınlıkle her marka aracın dızel motor performansları ve omurlerı bır degıldır alıcagın aracın marka ve modelı cok onemlı dusundugun arac marka ve model var ıse yardımcı olmaya calısırım bılgılerımden
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2024 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.