Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Yay sonrasi yol tutus sorunu



ceratoniaorg
05-10-2011, 15:58
'11 Golf VI highline aracimiza 5 cm sportline yay taktik konfor goruntu vs oldukca iyi fakat bazi keskin virajlarda ve u donuslerinde(yay oncesi hicbir sorun olmayan) arkadan ufak ufak hissedilir kaymalar var. Yol tutusta az da olsa guven vermesi gerekirken neden boyle bir durum olmus olabilir ve cozum nedir?

Spook
05-10-2011, 15:59
doğru yayı taktığınıza eminmisiniz ?

ceratoniaorg
05-10-2011, 16:04
evet kutulari kendimiz actik 2 golfe birden uyguladik. Orjinalligindende eminiz. Kutu uzerinde yani yan kisminda uretici firma tarafindan VW golf V/VI seklinde ibaresi mevcuttu.

Spook
05-10-2011, 16:11
Tamam ama hangi motor için ? kulelere düşen ağırlık miktarı araç üzerindeki motor ile birlikte değişir. 1600cc hacime sahip olan bir golf ile 1800 yada 2000cc lik motora sahip olan golf farklı yayları kullanır.

ykavcioglu
05-10-2011, 16:16
ESP den dolayı olabilirmi_?

ceratoniaorg
05-10-2011, 16:24
hmm motor konusundaki uyumlulugu tam olarak bilemiyorum. Onu yay uzerindeki koddan ogrenebilir
miyim peki.

Esp acikken hissediliyor ztn kapali olsa isin rengi daha fazla degisebilir.

samet_61
05-10-2011, 16:26
arka lastıkler ne durumda ? arka ıcın kule gergısı kesın cozum ayrıca yay var dıyede onceden gırılmeyen vırajlarda daha kesın gırıs cabası olabılır mı?

Osman Bahadır
05-10-2011, 16:29
Arka yayın üstündeki numarayı söyleyebilirsen yayın derecesini, sertliğini anlarız.

Normalde sert yayda sert virajlarda yana yatma azalır. Ama sert yayda özellikle viraj içindeki tümseklerde orjinal yaya göre arka daha çok kopma eğilimi gösterir.

Spook
05-10-2011, 16:41
üreticinin web site ından bakabilirisn kutunun üzerindeki numara ile.

ceratoniaorg
05-10-2011, 16:59
yok sert girme cabasi fln yok yani en basitinden kirmizida kalkîp u donusu yapinca bile ki hiz yuksek bile degilken ufak kopmalar yapiyor. arka lastiklerde 18 binde ki dis durumlarida fena degil. Dedigim gibi takmadan once ayni tip donuslerde yada virajlarda bu durum soz konusu degildi. Yayin koduna bakip kontrol edeyim o halde.

Schumi
05-10-2011, 21:32
Bence gayet normal bu durum.

Safak
05-10-2011, 21:39
Nereden kayıyor, kıçtan gidiyorsa güzel... olmuş.

Kafadan kayıyorsa kule gergisi deneyin, hala kafadan kayıyorsa arka fazla serttir.
Önce hafif kafadan kayıyor sonra kıç gidiyorsa oda makbul...

merve
06-10-2011, 13:28
orjinal amortisörlerle kullanıyorsanız, arada esneme payı kalmamış olabilir. bu şekilde araç önceki stadart durumuna göre daha az esner, sertleşir. esneme az olduğundan arkadan kopmalar yapabilir.

onur_S
06-10-2011, 13:52
bende audi a3 kullanıyorum 2010 model,yay yokken yol tutus daha tatlıydı araba yatmayınca iç taraf basmıyormudur nedir :D ,amortisörler tam görevini yapamıyor sanırım sıkıştığı için.bu arada schumi;sen bilstein getirdim yazmıssın bi yerde,yurt dısından ne kadara getirdin ?burada güzel para.

levent
06-10-2011, 14:26
Yay takmak hiç bir zaman orjinal suspansiyondan daha iyi sonuç vermez,yani kanıtlanmış gerçek yay'dan önce araç daha iyi yol tutuyordur,daha hızlıdır.. yay sadece görüntü verir.Araç esneme yapamadığı için,suspansiyon hirdoliğinde zamanla sorun oluşturur çok uzun km'ler de tabiki,coilover en iyi seçim.

Berk nerden vardın bu konuya? En basiti yay takılmış aracın ağırlık merkezi zemine yaklaşıyor ki bu her zaman + dır.

dark
06-10-2011, 15:09
Yay takmak hiç bir zaman orjinal suspansiyondan daha iyi sonuç vermez,yani kanıtlanmış gerçek yay'dan önce araç daha iyi yol tutuyordur,daha hızlıdır.. yay sadece görüntü verir.Araç esneme yapamadığı için,suspansiyon hirdoliğinde zamanla sorun oluşturur çok uzun km'ler de tabiki,coilover en iyi seçim.

yay takınca aracın yavaşladığını da ilk defa sizden duyuyorum ilginç :D

exca-
06-10-2011, 15:13
kısaca;orjinal süspansiyonlarla yay tavsiye etmem yaylıyken bi sorun yok ama söktüğünüz de hoş olmayan durumarla karşılaşabilirsiniz..

levent
06-10-2011, 16:10
yayın ölçüsünü abartmadıkça bi sıkıntı çıkacağını zannetmiyorumki , birçok marka çeşitli araçları için aksesuar katalogunda spor yay satıyor (spor süspansiyon değil spor helezon)

olcay_bora
06-10-2011, 16:17
kayabilir sıkıntı yok 307de stok yay varken kıçı salmadıgı noktalarda 5lik sprtlne yaydan snra salmalar başlamıştı ama araç kontrollu salıor ve kafadan daha ii tutunuyor yola daha rahat bi hamle ile kontrol saglıosunuz

Evrenoz
06-10-2011, 16:50
Yay takmak hiç bir zaman orjinal suspansiyondan daha iyi sonuç vermez,yani kanıtlanmış gerçek yay'dan önce araç daha iyi yol tutuyordur,daha hızlıdır.. yay sadece görüntü verir.Araç esneme yapamadığı için,suspansiyon hirdoliğinde zamanla sorun oluşturur çok uzun km'ler de tabiki,coilover en iyi seçim.

Piste spor yay takılı bir araç ve stock yay takılı bir araçla çıkarsan bold yaptığım yerde söylediğinin ne kadar yanlış olduğunu somut olarak test edersin.. Dünya kadar yay üreticisi, bir o kadar yarışçı haybeye veya görüntü olsun mu diye spor yay kullanıyor? Herşey bir yana yanal yatış azaldığından, esneme azaldığından, ağırlık merkezi aşağıya kaydığından bile yol tutuşta pozitif bir etkilenme olur.

gökberk
06-10-2011, 17:06
Yay takmak hiç bir zaman orjinal suspansiyondan daha iyi sonuç vermez,yani kanıtlanmış gerçek yay'dan önce araç daha iyi yol tutuyordur,daha hızlıdır.. yay sadece görüntü verir.Araç esneme yapamadığı için,suspansiyon hirdoliğinde zamanla sorun oluşturur çok uzun km'ler de tabiki,coilover en iyi seçim.

Hatrı sayılır teknik bilgiye sahip biri için talihsiz bir yorum olmuş....

Ahmet Saraçoğlu
06-10-2011, 17:15
kayabilir sıkıntı yok 307de stok yay varken kıçı salmadıgı noktalarda 5lik sprtlne yaydan snra salmalar başlamıştı ama araç kontrollu salıor ve kafadan daha ii tutunuyor yola daha rahat bi hamle ile kontrol saglıosunuz

Bora sende esp varmıydı 307 de?

aknnn
06-10-2011, 17:16
yaylar takıldıktan sonra rot ayarı yapıldı mı?

Kadyr
06-10-2011, 17:17
3.5cm yaylada bu yaşanırmı

BlackEmperor
06-10-2011, 17:29
Bence gayet normal bu durum.

+1 sertleşen araba arkayı daha cabuk bıraktığı gibi daha kolay toplar

olcay_bora
06-10-2011, 18:25
Bora sende esp varmıydı 307 de?

kanka esp ile alakası yok bunun sen okuyan adamsın daa ii bilirsin fizik kurallarını fen bölümü çıkışlısın :D

levent
06-10-2011, 18:32
yaylar takıldıktan sonra rot ayarı yapıldı mı?


3.5cm yaylada bu yaşanırmı

muhtemelen 3,5 luk yaylarla olmuştur bu olay zaten.ama ben böyle birşey yaşamadım ki benim arka yaylar kapanınca amortisörde yaklaşık 3-4 cm daha basma payı oluyor, yani arkalarım ciddi anlamda sert şuan :)


+1 sertleşen araba arkayı daha cabuk bıraktığı gibi daha kolay toplar

özellikle ıslak zeminde virajlarda çok güzel hissedilebiliyor bu olay, çok yaşadım :)


kanka esp ile alakası yok bunun sen okuyan adamsın daa ii bilirsin fizik kurallarını fen bölümü çıkışlısın :D

benim önlere daha sert yay lazım :icon_tup:

Schumi
06-10-2011, 23:47
Bir kere zamanında yabancı otomobil dergilerinin Türkçe'ye çevrilmesindeki eksikten mi desem Türkçe olarak doğru karşılı olmamasından mı desem insanlar yol tutuşu farklı anlıyor.

Handling ile traction farklı tabirlerdir. Aracın kontrol edilebilirliği ile yol tutuşu farklı iki kavramdır. Misal MCS ve 106GTI çok iyi yol tutmazlar aslında. GoKart gibi dediğinizi yapan araçlardır. Ama arkası gayet güzel kayar. Ama kontrol edilebilirdir.

Bu kadar teorik bilgiden sonra orjinal amortisöre 5 lik yay takarsan arkanın kaymaya başladığını hissedebilirsin. Bu hisse alış ve kontrolü öğren. Bir sıkıntın olmaz.

olcay_bora
07-10-2011, 00:23
Bir kere zamanında yabancı otomobil dergilerinin Türkçe'ye çevrilmesindeki eksikten mi desem Türkçe olarak doğru karşılı olmamasından mı desem insanlar yol tutuşu farklı anlıyor.

Handling ile traction farklı tabirlerdir. Aracın kontrol edilebilirliği ile yol tutuşu farklı iki kavramdır. Misal MCS ve 106GTI çok iyi yol tutmazlar aslında. GoKart gibi dediğinizi yapan araçlardır. Ama arkası gayet güzel kayar. Ama kontrol edilebilirdir.

Bu kadar teorik bilgiden sonra orjinal amortisöre 5 lik yay takarsan arkanın kaymaya başladığını hissedebilirsin. Bu hisse alış ve kontrolü öğren. Bir sıkıntın olmaz.

abi bu teorik bilgiyi yaşayan bilir hisseden bilir :)

turbo16
07-10-2011, 01:15
normal bir durum esneklik alakalı

brkkksln
07-10-2011, 01:20
Bir kere zamanında yabancı otomobil dergilerinin Türkçe'ye çevrilmesindeki eksikten mi desem Türkçe olarak doğru karşılı olmamasından mı desem insanlar yol tutuşu farklı anlıyor.

Handling ile traction farklı tabirlerdir. Aracın kontrol edilebilirliği ile yol tutuşu farklı iki kavramdır. Misal MCS ve 106GTI çok iyi yol tutmazlar aslında. GoKart gibi dediğinizi yapan araçlardır. Ama arkası gayet güzel kayar. Ama kontrol edilebilirdir.

Bu kadar teorik bilgiden sonra orjinal amortisöre 5 lik yay takarsan arkanın kaymaya başladığını hissedebilirsin. Bu hisse alış ve kontrolü öğren. Bir sıkıntın olmaz.

aynen öyle. :icon_tup:

hele birde ön amortisörleri %80 sertleştirten biri olarak ben mükemmel bi his virajda arkanın kontollü olarak kolayca koparılması yine aynı şekilde toplanması.

M3CSL
07-10-2011, 10:48
Yay ıle daha dorusu aracın alcalması ıle yol tutus artar, sertlesme ıle lımıt hızlar duser ancak kontrol cok kolaylasır, yumusak suspansıyonlu bı aracı yolda tutmanız zordur belkı lımıtı yuksektır ama kontrol hele yuksek hızda cok zordur.

buradakı duruma gelırsek aracın onu daha cok dusmus olabılır, yada arac geregınden fazla sertlestı arkanın hafıflıgınden dolayı fazla tepkı verıyor araba..


birde yol tutus, bı u donusunu yada 90 derecelık vırajı sert almak demek deıldır bana gore, +100km hızlarda stabılıte ve kontrol kolaylıgıdır..

MiaMi
07-10-2011, 11:05
Arabamda coilover kullanıyorum önler arkalara göre haliyle daha basıt durumdaydı bende muayeneden geçeyim nasıl olsa ayarlarım diye dokunmadım taki bu haftasonuna kadar yokuş aşağı inilen çekmece s virajlarında arabayı biraz zorlamak icap etti baktım arka taraf kafasına göre takılıyor aynı gün arkaları 4 cm indirdim şuan arabanı karakteri değişti diyebilirim örnek olsun diye yazdım. Ön ve arkanın yükseklik oranı , dengeside büyük etken.