PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : afr degerlerim hakkında:((((



samet_61
06-10-2011, 23:56
arkadaslar bugun wideband la degerlerıme bır bakım dedım ve sonuc dusundugum gıbı :( degerlerım su sekılde
rolantıde 14.6 ile 15.3 arası gazlayınca kesiciye dogru 10.2 11.3 gıbı degerlere gelıor ust devuırde olması gereken 12.5 13 arası mıdır?

samet_61
07-10-2011, 00:47
olcumu nasıl yapıoruz oncelıkle bunda bır yardımcı olursanız sewınırım 1.vites sıkmaya basladım dedıgım gıbı rolantıde 14.6 15.3 gıbı degerlerde gezınıor kesıcıye gırmeden once 10.2 11 gıbı degerlere ulasıor olması gereken degerler nedır? aracımız fıat palio 1.6 16v 98

LegenD-R
07-10-2011, 02:03
rölanti normal gibi ama kesiciye doğru zengin..

samet_61
07-10-2011, 02:08
aşırı zengın gıbı 10.2 pekı kesıcıye dogru 5 bın devır 7200 rpm arası olması gereken deger 3 asagı 5 yukarı nedır 12 -12.5 mu?

dragstar
07-10-2011, 08:57
kesiciye doğru aşırı zengin boğulur yürümez resmen araba, 13,5 afr fln olsa ciddi fark olur

safc takıp düzeltebilirsiniz

Maxi
07-10-2011, 09:10
10.2 afr subaru gibi mübarek !

kanashibari
07-10-2011, 09:22
Rölanti iyi ama üstler çok zengin. 12.8-13 güvenli olur.

onn_dear
07-10-2011, 09:24
safc ile ayar yapmak lazım, zenginde araba sametim.

samet_61
07-10-2011, 09:51
safc ile ayar yapmak lazım, zenginde araba sametim.

safc yı baglamadım daha önderim subabları yedık onu bı halledım sonra arslan bahadır dokunus yapacak safc -ye

samet_61
07-10-2011, 09:53
10.2 afr subaru gibi mübarek !

yakıtta subaru gıbı

Maxi
07-10-2011, 10:05
araçta sorun vardır
hiç bir sağlam atmosferik araç tam gazda 10.2 afr göstermez
hemen "safc takarak çözelim" gibi tavsiyeler yerine araçtaki problemi araştırın bence

samet_61
07-10-2011, 10:05
EDr46FQB7jQ

Maxi
07-10-2011, 10:13
1 de 2 de afr ölçülmez, ölçülürde log alarak yapılır o iş.

yoksa sen yolamı bakacaksın videomu çekeceksin vitesmi atacaksın?
ahanda oldu bitti derken hiç birşey anlaşılmıyor gördüğün gibi, birde gece.

en azından 3 - 4. viteste şöyle bir uzayın bakalım

samet_61
07-10-2011, 10:15
hoca onuda ekler atarım en kısa zamandada bosta devır cevırınce 10.2 ler 1 de kalkıorum 7 rpmde 11-11.5lar

samet_61
07-10-2011, 10:17
araçta sorun vardır
hiç bir sağlam atmosferik araç tam gazda 10.2 afr göstermez
hemen "safc takarak çözelim" gibi tavsiyeler yerine araçtaki problemi araştırın bencepalio hl lerin genelı boyle ust devırde asırı zengınde nedendır anlamıs deılım ve hepsı bu yuzden egzosttan catır catır o2 sensorunu sıfır oem taktım deısen bısı olmadı bıraz yakıt dususu dısında ayrıca araca 3 bar oem yerıne 5 bar yakıt pompası takmıstım bunun etkısı var mıdır?

Mechanix
07-10-2011, 10:26
Biraz zengin evet ama abartılacak kadar değil , arabanın performansını %1 etkiler ancak.Fabrikasyon arabaların çoğu standartta kesiciye doğru zenginleşir zaten.

Maxi
07-10-2011, 10:35
hoca onuda ekler atarım en kısa zamandada bosta devır cevırınce 10.2 ler 1 de kalkıorum 7 rpmde 11-11.5lar

boşta devir çevirince 10.2 mi o nasıl oluyor

yoksa sen anlık gazdan ayağını çektiğin zamandaki afr değerinimi söylüyorsun ?
gaza basararak giderken vites aralarında falan gazdan ayağımızı çekeriz ya
o anda 0.5 saniye 0.2 saniyede olsa gaz kelebeği kapanır
tam o anda
motora hava girişi kapanacağından dolayı,
enjektörlerdeki son yakıt cut off olmadan önce püskürtülür
anlık olarak afr çok zengin gözükür

olay bu mu ?

tekrarlıyorum 4. viteste gazlayın yüksek devirlerde stabil afr nedir önemli olan o

tyMu
07-10-2011, 14:27
şöyle uzunca gazlada görelim değerler nasıl :)

samet_61
07-10-2011, 19:41
şöyle uzunca gazlada görelim değerler nasıl :)

uzunca gazla gazlayalım bakalım tımu :)

samet_61
07-10-2011, 19:43
boşta devir çevirince 10.2 mi o nasıl oluyor

yoksa sen anlık gazdan ayağını çektiğin zamandaki afr değerinimi söylüyorsun ?
gaza basararak giderken vites aralarında falan gazdan ayağımızı çekeriz ya
o anda 0.5 saniye 0.2 saniyede olsa gaz kelebeği kapanır
tam o anda
motora hava girişi kapanacağından dolayı,
enjektörlerdeki son yakıt cut off olmadan önce püskürtülür
anlık olarak afr çok zengin gözükür

olay bu mu ?

tekrarlıyorum 4. viteste gazlayın yüksek devirlerde stabil afr nedir önemli olan o

hayır hoca cut off a dusecegı zaman dursanda gıtsende uc cızgı oluo zatenyk anlatamadım ben sabıt devır aralıklarında mesela 7 bın devırde sabıt bır gaz verıorum gıderkende dururkende her turlu denemesını yapıoruz bıde uzun 4 de deneyelım bakalım

Maxi
07-10-2011, 20:03
oradaki cut off devir kesici değil yanlız
enjektor cut-off

yanlış anlama yok değilmi

samet_61
07-10-2011, 20:05
oradaki cut off devir kesici değil yanlız
enjektor cut-off

yanlış anlama yok değilmi

caylagız hoca bu konularda ne dıosanız ona gore yapacaz 4 de yardıra yardıra bakalı bırde:D enjektor cut off a dustugu zaman wideband 3 cızgı oluor dedım bende

samet_61
08-10-2011, 01:51
hoca 4.viteste 4 bın devırde 12-12.5 devır yukseldıkce 11.8 kesıcıye gırmeden 11.2 afr oluor

Osman Bahadır
08-10-2011, 01:56
hoca 4.viteste 4 bın devırde 12-12.5 devır yukseldıkce 11.8 kesıcıye gırmeden 11.2 afr oluor

Bu değerlerin normal. Üstlerde o kadarcık zenginlikten hiçbirşey olmaz. Düzelteceğim diye uğraştığına bile değmez.

samet_61
08-10-2011, 02:13
Bu değerlerin normal. Üstlerde o kadarcık zenginlikten hiçbirşey olmaz. Düzelteceğim diye uğraştığına bile değmez.

5500 6bın devırden sonra 11.2 11.0de sabıt kalması normalmı 12.5 tam gazda olması gereken deılmıdır?

Osman Bahadır
08-10-2011, 02:23
5500 6bın devırden sonra 11.2 11.0de sabıt kalması normalmı 12.5 tam gazda olması gereken deılmıdır?

Genel olarak kesici civarı hariç 12.5 optimum olarak görünse de bazı motorlar üstlerde, kesici civarında 11-11.5 afr'lerde sağlıklı ve verimli devirlenebiliyor.

Yani özellikle kesici civarında 11'e kadar yolu var;

Alttaki tabloda peak nokta, yani gücün %100 olduğu nokta 12.5 olarak gösterilmiş. Verim 13.8 ve 11.0 AFR arasında %98. Verim 11 AFR'ye kadar yüksek kalırken, 11 AFR'den sonra hızla düşüyor.

http://www.installuniversity.com/install_university/installu_graphics/freshman_year/auto_tap/powervsairfuelratio.jpg

Oz`
08-10-2011, 07:29
:D tablo okeyde 12.5 deil bence 12 -14 ortalaması kaba taslak 13 olur

Atmosferik arabda 13 benim gözümde ideal dir

Maxi
08-10-2011, 07:30
bencede biraz yüksek afr ama uğraşmaya değermi tartışılır
atıyorum %5 güç aldın diyelim son devirlerde
araç 120hp olsa 6 hp yapar

Oz`
08-10-2011, 07:38
bencede biraz yüksek afr ama uğraşmaya değermi tartışılır
atıyorum %5 güç aldın diyelim son devirlerde
araç 120hp olsa 6 hp yapar

6 hp atmosferik araca iyi rakam unutmayalımki Map sensorunu yada mafi yanıltıyoruz harita aşağıya çekior bu yüzdende avans ta vermiş oluyoruz :D

10 a tamamlarız onu bence

Spook
08-10-2011, 07:47
dr uzmanlık sorusu geliyor..

Peki bu afr değerini sadece 2 ye ayırmak doğrumu yani atmosferik araçlar ve turbo araçlar gibi.(fizik kurallarına göre böyle olmalı diye düşünüyorum bende) fakat Bazı kesimlerin bunu motorlar üzerindede ayırdığını görmüştüm.. atıyorum turbo olarak toplanan bir k20 ile yine big turbo yapılan vw 1.8t motorun full throttle half throttle afr leri aynımı yoksa motorun karakteristik özellikleride önemlimi bu noktada?

samet_61
08-10-2011, 08:37
dr uzmanlık sorusu geliyor..

Peki bu afr değerini sadece 2 ye ayırmak doğrumu yani atmosferik araçlar ve turbo araçlar gibi.(fizik kurallarına göre böyle olmalı diye düşünüyorum bende) fakat Bazı kesimlerin bunu motorlar üzerindede ayırdığını görmüştüm.. atıyorum turbo olarak toplanan bir k20 ile yine big turbo yapılan vw 1.8t motorun full throttle half throttle afr leri aynımı yoksa motorun karakteristik özellikleride önemlimi bu noktada?

konuyu mundar etmeyelım:P tamam 13 ortalamaysa doktor 11.2 tam gazda baya bı zengın oldugunu gosterır neysekı safc 2 yı aldık bı ara baglıcaz

Oz`
08-10-2011, 20:13
dr uzmanlık sorusu geliyor..

Peki bu afr değerini sadece 2 ye ayırmak doğrumu yani atmosferik araçlar ve turbo araçlar gibi.(fizik kurallarına göre böyle olmalı diye düşünüyorum bende) fakat Bazı kesimlerin bunu motorlar üzerindede ayırdığını görmüştüm.. atıyorum turbo olarak toplanan bir k20 ile yine big turbo yapılan vw 1.8t motorun full throttle half throttle afr leri aynımı yoksa motorun karakteristik özellikleride önemlimi bu noktada?

genekl kanı vardır turbo 12,5 atmosferik 13.5 diye AMMa velakin :D

ben bu benzinle Race deil ama günlük kullanım turboları 11.5 ~8

Atmosferiklerin hepsini 13.2 tercih ediyorum




Dip:not : bazı araçlar için afr degerlerim farklıdır amma sölemiom :D

ama vtec için 12.8 tercihimdir s2000 için 13.5

Spook
08-10-2011, 20:25
Meslek sirlari girmis olaya dr bilimsel gel bana :D


Tesekkur ettim

slave
08-10-2011, 20:57
palio 1,6 hl ise benim bildiğimde devir sonlarına doğru zengin çalışması başka paliodada aynısını gördüm

samet_61
08-10-2011, 21:34
palio 1,6 hl ise benim bildiğimde devir sonlarına doğru zengin çalışması başka paliodada aynısını gördüm

aynen işte bızde bu yuzden ugrasıoruz da denıcez meret belkı zengın sewıodur:D

Gunes G.
09-10-2011, 05:07
hoca 4.viteste 4 bın devırde 12-12.5 devır yukseldıkce 11.8 kesıcıye gırmeden 11.2 afr oluor

Fabrika ayarlari, ust devirleri hemen her aracta zengine dogru ceker, fazladan atilan benzin ust devirlerdeki olasi detonasyon ihtimalini azaltir, ayni zamanda cht ve egt'nin asiri yukselmesini engeller.

O yuzden ustlere dogru fakire cektikce aracin muhtemelen daha iyi yuruyecektir, ancak tabi ben olsam goz ardi etmeyecegim vuruntu ve en azindan egt olurdu. Bunlari insani boyutlarda tutarak afr'yi fakire cekersen, hem daha hizli hemde ne oldugunu gozlemleyebildigin icin daha guvenli bir sisteme sahip olursun.

Bu arada o tablodaki best power / afr dedigide teorik olarak benzin'in en verimli yandigi oran olan 12.5'i gosteren bir tablodur. Hizanizi sadece ona gore almayin, 12.5 her arac icin olmasi gereken deger degildir, sadece yol gostericidir. Tablo genel olarak afr mantigini izah eder.

EEE
09-10-2011, 12:08
bir arkadasım turbo aracında 12.5 optimal değer olduğunu düşünerek(ozgun benzınden dolayı tasvip etmıyor)ayar yaptı ve pıston erıttı bıraz guvenlık almak daha dogru gıbı caddede bınılen bır aracta...

samet_61
10-10-2011, 08:10
bir arkadasım turbo aracında 12.5 optimal değer olduğunu düşünerek(ozgun benzınden dolayı tasvip etmıyor)ayar yaptı ve pıston erıttı bıraz guvenlık almak daha dogru gıbı caddede bınılen bır aracta...

atmo ıcın 12.5 sıkıntı cıkarcagını sanmıorum

Oz`
10-10-2011, 13:14
atmosferik 12.5 nedir ya ? 13 13 daha açık sölemem mi lazım :D

rebel
10-10-2011, 13:26
özgün abi atmosferik ve turboların rölenti değeri kaç olmalı sence? dip gaz 13 diyon rolantiyide söyle ona göre ayar verelım :)

Oz`
10-10-2011, 13:36
rolanti sen istemesende emisyon kuralları yüzünden o2 sensorleriniz tarafından 14.5 14.7 gider:D

samet_61
11-10-2011, 14:13
atmosferik 12.5 nedir ya ? 13 13 daha açık sölemem mi lazım :D

doktor kırdırcan bıze moturu:)

Oz`
11-10-2011, 14:43
13 le kırmak mı :D basarı sağlarsın :Dkırarsan

Osman Bahadır
11-10-2011, 14:48
Peki bir de şu yönden bakalım;

AFR'yi 11.5'den (ki arkadaşın aracı sadece redlineda 11.5, oraya kadar 12.x) 13'e çekmek bize ne miktarda bir performans artışı sağlar? Veya EGT vb yanma verimi değerlerinde ne miktarda bir iyileşmeye sebep olur? Kısaca "13'e çektiğine değer" denebilecek, "bu durumda kesinlikle 13'e çekmelisin" dedirtebilecek bir veri var mı?

merruse
11-10-2011, 15:15
11.5 ta olmasının nedenini sorgulamak lazım öncelikle. Normal şartlarda en yüksek gücü aldığınız karışım oranı ***** 12.5/1.. Eğer fabrika bunu 11.5 olarak set ettiyse mutlaka bir nedeni olmalı. Belki EGT yükseliyordur, belki başka mekanik bir engelden dolayı yapmışlardır. Sadece ve sadece yakıt kalitesine güvensizlikten dolayı da olabilir. O nedenle şudur budur demek çok zor. Ama normal şartlarda atmosferik araçta akselerasyon esnasında 12.5 AFR normal. Tam gaz giderkende normal. Çünkü max güç elde etmeye çalışıyorsunuz. Ama cruise esnasında 14.7-15 AFR gayet normal değerler. Tabi port enjeksiyonlu atmosferik makineden bahsediyoruz..

Osman Bahadır
11-10-2011, 15:23
11.5 ta olmasının nedenini sorgulamak lazım öncelikle. Normal şartlarda en yüksek gücü aldığınız karışım oranı ***** 12.5/1.. Eğer fabrika bunu 11.5 olarak set ettiyse mutlaka bir nedeni olmalı. Belki EGT yükseliyordur, belki başka mekanik bir engelden dolayı yapmışlardır. Sadece ve sadece yakıt kalitesine güvensizlikten dolayı da olabilir. O nedenle şudur budur demek çok zor. Ama normal şartlarda atmosferik araçta akselerasyon esnasında 12.5 AFR normal. Tam gaz giderkende normal. Çünkü max güç elde etmeye çalışıyorsunuz. Ama cruise esnasında 14.7-15 AFR gayet normal değerler. Tabi port enjeksiyonlu atmosferik makineden bahsediyoruz..

Peki merruse hocam;

Bu 12.5 AFR tüm devirler için acaba gerçekten de en verimli oran mıdır? Çünkü oem yazılımların çoğunda özellikle redline'a doğru AFR 12.5'in altına inebiliyor. Bu yüzden ben sabit bir AFR oranının rölantiden redline'a kadar geçerli olabileceğini, tüm devirler için ideal tek bir AFR oranı olacağını düşünemiyorum. Düşünmek istiyorum aslında. Çünkü işimizi epey kolaylaştırırdı. Ama oem yazılımlara bakınca işin doğrusunun böyle olmadığı kanaatine varıyorum. Sen ne dersin? İstisnasız tüm devirlerde 12.5 mi?

CorsaGSI
11-10-2011, 15:34
Bende bir şey sormak istiyorum afr ayarı düzgün yapıldıktan sonra oem oksijen sensörünün devre dışı bırakılmasının artısı yada eksisi var mı?

Osman Bahadır
11-10-2011, 15:35
Bende bir şey sormak istiyorum afr ayarı düzgün yapıldıktan sonra oem oksijen sensörünün devre dışı bırakılmasının artısı yada eksisi var mı?

Devredışı bırakmazsan oem ECU düzeltme yapar ve yine zamanla bildiğini okur.

kanashibari
11-10-2011, 15:37
Devredışı bırakmazsan oem ECU düzeltme yapar ve yine zamanla bildiğini okur.

Tabi bu dediğiniz orjinal ecu ve üzerine yanıltıcı bir pigyback ile oluyor sanırım.

merruse
11-10-2011, 15:37
Estağfirullah hoca olmak bu kadar kolay değil.

O oranlar benzinin özelliği. Nasılki 14.7 kimyasal açıdan en verimli yanmayı temsil ediyorsa bu da performans açısından en verimli yanmanın oluştuğu karışım oranı gösteriyor.. Ekonomi için en verimli oran 16 mıydı neydi mesela. Verimlilik verimlilikte hangisine göre?

Yani en iyi performansı alabilmen için beninin karışım oranı 12.5/1 olmalı. Tabi teorisi bu. Buraya kadar tamam. Ama adam kalkar deli gibi avans verir sonrada karışım oranını düşürüp daha zengin karışımla yakar. Ya da yüksek devirde piston içi ısı aşırı yükseliyordur o nedenle daha fazla benzin püskürtüp silindir içi ısıyı düşürür. vs vs vs... Üreticinin fazla benzin basmasının bir sürü sebebi olabilir. Her üretici içinde farklı sebepler sözkonusu. Kim derseki her arabada bu oran süperdir iyidir, yalan söyler. Piston içi basınç, avans değeri, ülkedeki benzinin oktanı ve kalitesi, yanma ısısı, EGT, IAT vs vs bir sürü etken var onun belirlenmesinde. Katalitiğin egzost portuna olan uzaklığı bile bir etken diyeyim bende gerisini sen düşün. Her motorda bu değerler farklı olduğu için her üretici kendi motoruna uygun olan değerlerde ayar yapar. Yoksa hiçbir üretici benim arabam daha az yakıyor demek varken fazladan benzin basıp tüketim değerini maymun etmez. Kaldı ki şimdiki emsiyon değerleri ile zaten yapamaz..

Atmosferik benzinli arabada cruise 14.7 en az kirliliğin yaratıldığı orandır. en ekonomik oran ise 16 denilebilir. Ama emisyon bozulur. Akselerasyon esnasında 12.5 tan yüksek değer haram benzin demektir. Tam gaz giderken redline daki oran motora göre ve diğer değişkenlere göre değişir.

Osman Bahadır
11-10-2011, 15:38
Tabi bu dediğiniz orjinal ecu ve üzerine yanıltıcı bir pigyback ile oluyor sanırım.

Tabi ki. Standalone ECU kurulmuşsa zaten wideband'a bağlar, düzeltmeyi de kendi belirlediğiniz kriterlere göre yaptırırsınız.

Osman Bahadır
11-10-2011, 15:42
Estağfirullah hoca olmak bu kadar kolay değil.

O oranlar benzinin özelliği. Nasılki 14.7 kimyasal açıdan en verimli yanmayı temsil ediyorsa bu da performans açısından en verimli yanmanın oluştuğu karışım oranı gösteriyor.. Ekonomi için en verimli oran 16 mıydı neydi mesela. Verimlilik verimlilikte hangisine göre?

Yani en iyi performansı alabilmen için beninin karışım oranı 12.5/1 olmalı. Tabi teorisi bu. Buraya kadar tamam. Ama adam kalkar deli gibi avans verir sonrada karışım oranını düşürüp daha zengin karışımla yakar. Ya da yüksek devirde piston içi ısı aşırı yükseliyordur o nedenle daha fazla benzin püskürtüp silindir içi ısıyı düşürür. vs vs vs... Üreticinin fazla benzin basmasının bir sürü sebebi olabilir. Her üretici içinde farklı sebepler sözkonusu. Kim derseki her arabada bu oran süperdir iyidir, yalan söyler. Piston içi basınç, avans değeri, ülkedeki benzinin oktanı ve kalitesi, yanma ısısı, EGT, IAT vs vs bir sürü etken var onun belirlenmesinde. Katalitiğin egzost portuna olan uzaklığı bile bir etken diyeyim bende gerisini sen düşün. Her motorda bu değerler farklı olduğu için her üretici kendi motoruna uygun olan değerlerde ayar yapar. Yoksa hiçbir üretici benim arabam daha az yakıyor demek varken fazladan benzin basıp tüketim değerini maymun etmez. Kaldı ki şimdiki emsiyon değerleri ile zaten yapamaz..

Atmosferik benzinli arabada cruise 14.7 en az kirliliğin yaratıldığı orandır. en ekonomik oran ise 16 denilebilir. Ama emisyon bozulur. Akselerasyon esnasında 12.5 tan yüksek değer haram benzin demektir. Tam gaz giderken redline daki oran motora göre ve diğer değişkenlere göre değişir.

Ankara'da, çevremde genelde birbirimize hocam diye hitab ederiz. Ağız alışkanlığı.

Bahsettiğim 12.5 ideal oran mı sorusu tabi ki WOT içindi.

Aslında benim de vurgulamak istediğim noktaya değinmişsin. Tek bir oran tüm devir aralıklarında geçerlidir demek senin de saydığın tüm bu sebeplerden ötürü pek mantıklı değil. Motorun yapısı, ateşleme avansı vs birçok kritere göre ideal oran değişebilir. Ayrıca bu kriterlere devir de eklenebilir bence.

Oz`
11-10-2011, 19:39
1-2 örnek vericem 2002-2005 S2000 lerde 7000 den sonra 10
2005-2008 S2000 lerde 1 e 1 aynı avans degerine sahip olmasına ragmen 13.3 gitmeninin manasını anlayabiliyormuyuz fabrika korkmuş demek öylemi ?
ozamanki oranlarla bu zamanki tüv kuralları farklı Normalde 14.5 Neden 14.5 emisyon tutturmak için biz emisyonları test etmeye çalışmşıyoruz bahsettiğim iaracın Knock sensoru var 13 e alırsan Map yada Maf degerini kıstığı için avansta vermiş olucakgerektiği yerde kısar 13 ile kimse kismeyi kıramaz


polo gti larla Tsi engine 185
Sciroccco 160 tsi larl aradaki fark nedir yazılımdan baska?

Osman Bahadır
11-10-2011, 19:47
Yani eskiden motorlar oem olarak top-end'de daha zengin yürütülüyordu. Ama artık emisyon sebebiyle sabit 13 civarı yürütülüyor diyorsun diye anlıyorum. Ki gayet mantıklı.

O zaman emisyon kriterleri öncesi oem yazılımlarda top-end'de hedeflenen güçleri ve verimi alabilmek için, hiçbir düzeltme yapmayan, standalone arabamda top-end'i zengin bırakmalı mıyım? Yani eski oem yazılımlar gibi top-end'i zengin bırakmak bu yönden düşünüldüğünde iyi olabilir mi?

Oz`
11-10-2011, 21:31
açık sölim standalone bir aracın varsa 12.8 bitir kafan rahat olsun

Osman Bahadır
11-10-2011, 21:33
açık sölim standalone bir aracın varsa 12.8 bitir kafan rahat olsun

Mesele anlaşıldı:icon_tup: Teşekkürler.

samet_61
11-10-2011, 21:35
Peki bir de şu yönden bakalım;

AFR'yi 11.5'den (ki arkadaşın aracı sadece redlineda 11.5, oraya kadar 12.x) 13'e çekmek bize ne miktarda bir performans artışı sağlar? Veya EGT vb yanma verimi değerlerinde ne miktarda bir iyileşmeye sebep olur? Kısaca "13'e çektiğine değer" denebilecek, "bu durumda kesinlikle 13'e çekmelisin" dedirtebilecek bir veri var mı?

yok sadece redlınede deıl hocam 5500 rpmden sonra 12 altında seyredıor 7200 e kadar 11.2 11.5 11.7 o arada oluor kesıcıye gırdıgı anda 12.5 13 14 gıbı degerler gosterıor

samet_61
11-10-2011, 21:38
Devredışı bırakmazsan oem ECU düzeltme yapar ve yine zamanla bildiğini okur.

yanı wıdebanddan okuyup safc ıle duzeltme yaparsam oem o2 yı devre dısımı bırakacam dogrumu anlıorum?

Osman Bahadır
11-10-2011, 21:55
yanı wıdebanddan okuyup safc ıle duzeltme yaparsam oem o2 yı devre dısımı bırakacam dogrumu anlıorum?

Sadece WOT'a yani tam gaz durumuna müdahale edeceksen, o kısımda ECU open-loop'ta olduğundan O2'yi gözardı eder ve düzeltme yapmaz. Bu durumda O2'yi iptal etmene gerek yok. ECU tam yükte emisyon kontrolü yapmaz.

Ama tüm yükler için komple yeniden bir harita hazırlayacaksan ECU'nun closed-loop'ta düzeltme yapıp değerleri orjinal haritaya çekmemesi için mecburen O2'yi iptal edeceksin.

Bana sorarsan sadece WOT'a müdahale et. Böylece O2'ile uğraşmamış olursun.

samet_61
12-10-2011, 02:14
Sadece WOT'a yani tam gaz durumuna müdahale edeceksen, o kısımda ECU open-loop'ta olduğundan O2'yi gözardı eder ve düzeltme yapmaz. Bu durumda O2'yi iptal etmene gerek yok. ECU tam yükte emisyon kontrolü yapmaz.

Ama tüm yükler için komple yeniden bir harita hazırlayacaksan ECU'nun closed-loop'ta düzeltme yapıp değerleri orjinal haritaya çekmemesi için mecburen O2'yi iptal edeceksin.

Bana sorarsan sadece WOT'a müdahale et. Böylece O2'ile uğraşmamış olursun.

hocam wot mot anlamam ben :)))) safc den ayar cekılecek ıste oem o2 yı devredısı bıraktırım mı yoksa kalsınmı bunu ogrenmem lazım:)))

Osman Bahadır
12-10-2011, 02:36
hocam wot mot anlamam ben :)))) safc den ayar cekılecek ıste oem o2 yı devredısı bıraktırım mı yoksa kalsınmı bunu ogrenmem lazım:)))

WOT (wide open throttle) yani tam gaz. Eğer sadece tamgaz, tam yük gibi durumlar için ayar yapılacaksa hiç gerek yok O2 iptal etmeye.

GokhanRS
12-10-2011, 02:44
ben şu kısma takıldım. orjinali 3 bar olan regulatörü neden 5 bar taktınız? bir modifiyemi var araçta başka?

çünkü ben yarım bar bile açsam regulatörü araç zengine düşüyor.

samet_61
12-10-2011, 13:34
ben şu kısma takıldım. orjinali 3 bar olan regulatörü neden 5 bar taktınız? bir modifiyemi var araçta başka?

çünkü ben yarım bar bile açsam regulatörü araç zengine düşüyor.

pompa 10 barda olsa gonderılen yıne 3bar regulator yok gokhanım fazla benzın gerı donusumden doner neden 5 bar taktık aracı ık aldıgımda tekleme sorunu vardı sensorden kaynaklıydı ustam ılk basta pompayı deıstırıleım benzın yetısmıor demıstı deısmıstık ole kalmıstı 5bar

GokhanRS
12-10-2011, 13:43
yani palionun çalışma mantığını bilmiyorum ancak megane rsde mesela ayarlı regulator takıyorsun geri dönüşe. eğer basıncı 3 bardan 3.5 bara çıkarırsan başlıyor zengine ki elektronik araç bi süre sonra düzeltsede bi süre sıkıntı çıkarıyor.

merruse
12-10-2011, 15:51
1-2 örnek vericem 2002-2005 S2000 lerde 7000 den sonra 10
2005-2008 S2000 lerde 1 e 1 aynı avans degerine sahip olmasına ragmen 13.3 gitmeninin manasını anlayabiliyormuyuz fabrika korkmuş demek öylemi ?
ozamanki oranlarla bu zamanki tüv kuralları farklı Normalde 14.5 Neden 14.5 emisyon tutturmak için biz emisyonları test etmeye çalışmşıyoruz bahsettiğim iaracın Knock sensoru var 13 e alırsan Map yada Maf degerini kıstığı için avansta vermiş olucakgerektiği yerde kısar 13 ile kimse kismeyi kıramaz


polo gti larla Tsi engine 185
Sciroccco 160 tsi larl aradaki fark nedir yazılımdan baska?

Sen onca yazılan şeyden fabrikanın korktuğunumu çıkarttın?

TSi hem port enjeksiyonlu değil hemde atmosferik değil. leanburn makinelerden bahsedeceksek gel beraber renault9 dan bahsedelim istersen..

ahmet3425
12-10-2011, 16:09
afr degerleri her aracta bir değil, yada her aracta her devirde bir degil.

ben kendi aracımdan biliyorum tam gaza otursam bile 3000 3500 rpm ye kadar yani boost maximum basınca ulasana kadar 13 14 afr aralıgında yuruyor. 3500 rpm den sonra 11 11,5 civarlarında devam edip kesiciye kadar bu oran sabit kalıyor.

ilk oltugumuzde aaa araba cok fakir soyle boyle safc yada vafc zart zurt neyse ondan takalım duzelir demislerdi.

icime kurt dustu yurt dısından baka forumlardan arastırınca motorun karakteristlik ozelliği oldugunu gormustum ve icim rahatlamıstı.

belki sizin aracınızıda fabrika oyle uygun gormustur. belkide normal hali budur?

samet_61
12-10-2011, 19:32
yani palionun çalışma mantığını bilmiyorum ancak megane rsde mesela ayarlı regulator takıyorsun geri dönüşe. eğer basıncı 3 bardan 3.5 bara çıkarırsan başlıyor zengine ki elektronik araç bi süre sonra düzeltsede bi süre sıkıntı çıkarıyor.

regulatorsuz benımkı nornmal depodakı yakıt pompası benzın basın regulatoru yok her aracta dedıgıng ıbıdır regualtoru yarım bar da acsan enjeksyona gelen yakıt artıp enjektoru ısetecgı ıcın zengıne duser

pug106
26-10-2011, 07:43
şimdi de benim kafam karıştı :)
bende 5 barlık pompa 3,8 barlık regülatör taktım. kötü mü ettim acaba

erhann
29-03-2012, 09:59
açık sölim standalone bir aracın varsa 12.8 bitir kafan rahat olsun

o halde benim arac (filitre hidir eksozlu)top speed gazlamada 12.8 gostermesi normal safc vs ile ugrasamaya gerek yok

alperkirman
29-03-2012, 10:08
rolanti sen istemesende emisyon kuralları yüzünden o2 sensorleriniz tarafından 14.5 14.7 gider:D

1.8t aracımı aldığımda üzerinde yazılım vardı standart halindeyken araba 11.7 afr çok netti(standart araç üzerine yazılım)
egzoz filtreden sonra afr oldu 13-13,5 basınç açtıkçada fakire çekior.
bunu benzin regülatörüyle yükseltsem yani 3barlığı çıkartıp 3,5 yada ayarlı taksam rölantide saçmalama zenginleşme olurmu?? yada araba bu sefer çokmu zengin gider ?

onur_S
29-03-2012, 11:39
araçlara göre afr değişkenlik gösteriyor.optimumu nasıl buluyoruz deneme yanılma yöntemi ve egt vs takip ederek,loglar alarakmı?
kesiciye doğru 11.6 afr de benim arabaymıs ama narrowband değeri,ne kadar doğrudur bilmem 0.79.

dadaloglu1
03-06-2012, 23:13
genekl kanı vardır turbo 12,5 atmosferik 13.5 diye AMMa velakin :D

ben bu benzinle Race deil ama günlük kullanım turboları 11.5 ~8

Atmosferiklerin hepsini 13.2 tercih ediyorum




Dip:not : bazı araçlar için afr degerlerim farklıdır amma sölemiom :D

ama vtec için 12.8 tercihimdir s2000 için 13.5

peki üstat vw-audi 1.8t için nedir?

ÇAĞAN
05-06-2012, 01:30
bmw mühendisleri na araçlarda yükte ve devirde aracın optimum afr sinin 12.9 olması gerektiğini savunuyorlar.diğer koşullarda bilinen deger zaten 14.7

tabi firmalara ve araçlara göre bu deger illaki değişiklik göstericektir fiat grubunun 1.6 16v bir aracı için aracının gidişinden daha önemli birşey bu aracın kırılmaması uzun ömürlü olması , benzin , cevre koşullarına göre bence mantıklı geliyor 1.6 16v bir aracın bu değerleri koruması...
ama bmw m5 motorunun illaki kırılmamasıda cok cok önemli ama bu aracın gitmeside cok cok önemli adamda ona göre kaliteli malzeme kullanıp bu değeri 12.9 a çekebiliyor.