Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bitmeyen hararet sorunu yardım lütfen :( :(



mcolgecen
08-10-2011, 01:21
s.a abilir kısa süre önce aldığım 850 cc daihatsu coure marka aracım krank keçesi ve sibop kapağından yağ kaçırıyordu onları yeniledik bu sefer silindir kapak contasından yağ kaçırmaya başladı conta yanık olduğu idda edildi fakat garip bir durum vardı aracın çalışmasında çekişinde hiç bir anormalik yoktu contanın yanık olduğuna pek inanmayarak kapağı açtırdım rektefeciye gösterdim teste soktum kapakta çatlak vs olmadığı hafif eğiklik olduğunu söyleyerek kapağı taşladı yeni conta takıldı ve kapak kapatıldı henüz 5 km gitmeden araç hararet yaptı :( suyu kompresöre veriyor kapağı tekrar söktük rektefecide ölçtürdük herhangi bir yamukluk veya hasar oluşmamış buğün yeni conta aldık ve kapağı tekrar taktık ama sorun devamdiyor aracın harareti yine yükseliyor tüm müşürler -radyatör-devirdaim vs herşey kontrol edildi hepsi calışıyor yaww kafayı yiyecem bu hararet neden yükseliyor usatanın hatası ne nerede yalnış yapıyor bana bir yol gösterin anadolu yakasında kim anlar kime götüreyim yardımcı olun lütfenn..

Osman Bahadır
08-10-2011, 01:27
orjinal conta mı kullanıyorsunuz? en azından japon malı falan mı? bir de uygun tork değerini biliyor ve ona göre mi sıkıyorsunuz kapağı?

elpadre
08-10-2011, 01:31
termostat acmıyordur

mcolgecen
08-10-2011, 01:37
orjinal conta mı kullanıyorsunuz? en azından japon malı falan mı? bir de uygun tork değerini biliyor ve ona göre mi sıkıyorsunuz kapağı?

orjinal contası malesef piyasada yok contacıdan kestiriyorum contacı aynı contadan defalarca sattığını bir sıkıntı yaşanmadığını söylüyor hatta kesmiyor bizim contadan elinde daha önceden kesilmişi mevcut direk onu veriyor ustaya acaba tork ayarını yanlış yapıyoruzda ondanmı sıkıntı yaşıyoruz diye defalarca sormama rağmen uygun ölçüde sıktığını söylüyor yaw arabayıda ihtiyaçtan aldık kafam durdu ne yapacağımı bilmiyorum :( :(

Osman Bahadır
08-10-2011, 01:41
orjinal contası malesef piyasada yok contacıdan kestiriyorum contacı aynı contadan defalarca sattığını bir sıkıntı yaşanmadığını söylüyor hatta kesmiyor bizim contadan elinde daha önceden kesilmişi mevcut direk onu veriyor ustaya acaba tork ayarını yanlış yapıyoruzda ondanmı sıkıntı yaşıyoruz diye defalarca sormama rağmen uygun ölçüde sıktığını söylüyor yaw arabayıda ihtiyaçtan aldık kafam durdu ne yapacağımı bilmiyorum :( :(

Öncesinde hiçbir hararet sorunu yokmuş. Ve anlaşılan conta haricinde hiçbirşeye dokunmamışsınız. Doğru mudur?

Eğer böyleyse ne yapıp edip orjinal 3 kat metal japon conta bulmak lazım.

O kapağın da tork değerinin yüksek olduğunu sanmıyorum. Küçük hacim düşük sıkıştırmalı bir motor. Ustanız el alışkanlığıyla contayı çok sıkıyorsa sonradan kestirme conta ezilir gider arada...

Conta bakalım, bulalım bir şekilde. Uğraşma kestirmeyle falan. Bizim japonlarda klingrik conta bile iş görmüyor. Kesme conta hiç iş görmez.

mcolgecen
08-10-2011, 01:44
termostat acmıyordur

termostat ve radyatör fan acıyor çalışıyor ayrıca kapağı açmadan önce hararet yükselmesi gibi bir sorun yoktu yürüyen arabayı pç ettiler ya :( :(

elpadre
08-10-2011, 01:46
o zaman kapagı fazla taslamıslar sıkıntı bundandır

mcolgecen
08-10-2011, 01:50
Öncesinde hiçbir hararet sorunu yokmuş. Ve anlaşılan conta haricinde hiçbirşeye dokunmamışsınız. Doğru mudur?

Eğer böyleyse ne yapıp edip orjinal 3 kat metal japon conta bulmak lazım.

O kapağın da tork değerinin yüksek olduğunu sanmıyorum. Küçük hacim düşük sıkıştırmalı bir motor. Ustanız el alışkanlığıyla contayı çok sıkıyorsa sonradan kestirme conta ezilir gider arada...

Conta bakalım, bulalım bir şekilde. Uğraşma kestirmeyle falan. Bizim japonlarda klingrik conta bile iş görmüyor. Kesme conta hiç iş görmez.

kapak ben almadan önce taşlanmış sanırım yine hararet yapıp conta yanmış fakat araç bende iken herareti hiç yükselmedi ve haret yaptırmadım 3 silindirli araç sıkıştırmaya gelmez oldukca nazik kullandım çalışmada ve gidişinde herhangi bir problem yoktu sadece yağ sızdırıyordu kartal ve bostancı oto sanayilerini dolaştım fakat conta bulamadım son çare kestirmek oldu aksarayda bulunabilirmi bilmiyorum ama benim derdime çare bulun :( :(

yearone
08-10-2011, 01:53
Hava vardır büyük ihtimal. Havasını aldınız mı hortumlardan..?

Osman Bahadır
08-10-2011, 01:54
kapak ben almadan önce taşlanmış sanırım yine hararet yapıp conta yanmış fakat araç bende iken herareti hiç yükselmedi ve haret yaptırmadım 3 silindirli araç sıkıştırmaya gelmez oldukca nazik kullandım çalışmada ve gidişinde herhangi bir problem yoktu sadece yağ sızdırıyordu kartal ve bostancı oto sanayilerini dolaştım fakat conta bulamadım son çare kestirmek oldu aksarayda bulunabilirmi bilmiyorum ama benim derdime çare bulun :( :(

Kapak yüzeyi ya bozuktur, ya düzdür. Taşlanmışsa düzdür. Fazla taşlanmış, iki kere taşlanmış vs... Yüzey düz olduktan sonra bunlar hararet sebebi değildir. Fazla taşlama sıkıştırmayı değiştirir ama sizdeki gibi komprasyona yağ veya su basmaz. Zaten kapakçı bilir bir kapağın en fazla ne kadar taşlanabileceğini kapağın üzerindeki göstergesinden.

Türkiye'de bulamazsan yurtdışından sipariş geçersin. En geç bir haftaya elinde olur.

mcolgecen
08-10-2011, 02:01
Hava vardır büyük ihtimal. Havasını aldınız mı hortumlardan..?

ewet su hortumlarının havası alındı sanırım sıkıntımız tork ve contada en önemlisi tecrübeli bir ustaya ihtiyacım var..

mcolgecen
08-10-2011, 02:04
Kapak yüzeyi ya bozuktur, ya düzdür. Taşlanmışsa düzdür. Fazla taşlanmış, iki kere taşlanmış vs... Yüzey düz olduktan sonra bunlar hararet sebebi değildir. Fazla taşlama sıkıştırmayı değiştirir ama sizdeki gibi komprasyona yağ veya su basmaz. Zaten kapakçı bilir bir kapağın en fazla ne kadar taşlanabileceğini kapağın üzerindeki göstergesinden.

Türkiye'de bulamazsan yurtdışından sipariş geçersin. En geç bir haftaya elinde olur.

malesef kapak son demini yaşıyor birkez daha taşlanamıycak durumda aksi gibi contasını bulamıyorsak kapağı hiç bulamayız aracın tekrar yürüyeceğine dair ümidimi yitirmek üzereyim bu aracın hiçbir parçası yok ebayda flanda rastlamadım nereden bulur temin edebilirim :(

yearone
08-10-2011, 02:07
Aksaray'da vardır araştırman gerek...

Osman Bahadır
08-10-2011, 02:13
Araban dışarıda genelde Daihatsu Mira diye geçiyor.

İşte conta;

Head Gasket DAIHATSU CUORE MIRA 0.8 | eBay (http://www.ebay.com/itm/Head-Gasket-DAIHATSU-CUORE-MIRA-0-8-/200651949307?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2eb7c9c4fb)

Hem Türkiye'ye kargo dahil 30 sterlin, hem de ingiltere'den.

mcolgecen
08-10-2011, 02:25
Araban dışarıda genelde Daihatsu Mira diye geçiyor.

İşte conta;

Head Gasket DAIHATSU CUORE MIRA 0.8 | eBay (http://www.ebay.com/itm/Head-Gasket-DAIHATSU-CUORE-MIRA-0-8-/200651949307?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2eb7c9c4fb)

Hem 30 sterlin, hem de ingiltere'den.

ilginden dolayı çook teşekkürler ingiltere olması daha güzel oldu yakın bir abimiz var o yardımcı olacaktır şuan ihtiyacımız yok lazım olrsa silindir kapağıda bulabilirmiyiz acaba ümidi yitirmişken ilaç gibi geldi ..

mhmtsrtp
08-10-2011, 02:36
baya bi heyecanla almıştın :( nese canın sağolsun çözülür inş. sorunun bu grupta en sorunsuz parça sıkıntısız sanırım maruti. umarım kısa sürede sorunun hallolur cıncık gibiydi couren

mhmtsrtp
08-10-2011, 02:43
Araban dışarıda genelde Daihatsu Mira diye geçiyor.

İşte conta;

Head Gasket DAIHATSU CUORE MIRA 0.8 | eBay (http://www.ebay.com/itm/Head-Gasket-DAIHATSU-CUORE-MIRA-0-8-/200651949307?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2eb7c9c4fb)

Hem Türkiye'ye kargo dahil 30 sterlin, hem de ingiltere'den.

siz daha ii bilirsiniz ama mirayla coure bambaşka araçlar kasa olarak çok yakın ama mira turbolu ve yanılmıyosam tr ye hiç gelmedi gerçi motor aksamı birbirine uyuyomu orasını bilemem

Osman Bahadır
08-10-2011, 02:48
siz daha ii bilirsiniz ama mirayla coure bambaşka araçlar kasa olarak çok yakın ama mira turbolu ve yanılmıyosam tr ye hiç gelmedi gerçi motor aksamı birbirine uyuyomu orasını bilemem

Mira'da farklı motorlar da var, haklısın. Ama bu kasa ve 0.8 motor için ortak diyebiliriz. En azından kapak ve conta kesin ortak;


The L200 (front-wheel drive) was produced with the Mira badge from the spring of 1990 until at least 1998, but the platform has lived on under other names. L201 was the chassis code used on export market cars, usually labelled "Cuore".

0M42
08-10-2011, 09:32
Blok yüzeyi kontrol edildimi ? Belki sorun blok yüzeyinde aşırı ısı yüzünden çekme kasma olabiliyor bilginiz olsun.Ve kompresyon testi yaptırın olması gereken değerleri araştırıp öğrenin elde ettiğiniz değerler ile karşılaştırın sııştırmanın hatrı sayılı şekilde artıp artmadığını bu şekilde öğrenebilirsiniz.

mcolgecen
08-10-2011, 11:28
baya bi heyecanla almıştın :( nese canın sağolsun çözülür inş. sorunun bu grupta en sorunsuz parça sıkıntısız sanırım maruti. umarım kısa sürede sorunun hallolur cıncık gibiydi couren

ilginden dolayı teşekkürler evet aracımın ici kaportası oldukca düzgündü ama şu silindir kapağı 3 gündür cok canımı sıktı hata bende kapağı oraya açtırmayacaktım ama olan oldu aratık . Rahmetli dedem derdiki her düşüş bir akıl ögretir ama ne düşüş biter nede akıl ..

mcolgecen
09-10-2011, 23:03
Uzun yıllar kartal oto sanayinde suzuki ve daihatsu servisinde çalışan sabri ustayı bulunduğum şehirde buldum ve aracımı ona teslimettim hiç bir parçaya gerek olmadığını aracı anadan doğma yapacağını söyledi açıklamasına göre hararet yapmasının nedenleri alt ve üst her iki kapakta eğik veya çatlak olabileceği ve üst kapağın defalarca taşlanmasından ötürü yanma odasının daralması sebep olabileceği söyledi yarın rektefiyeci çağrılıp alt ve üst kapak ölçülecek sorun hangisindeyse ona göre tedavi yapılacak ilginizden dolayı teşekkürler...

Ae86
10-10-2011, 11:06
Parça ihtiyacın olursa haberim olsun sana izmirde bir numara vericem onlara sor belki vardır.

mcolgecen
10-10-2011, 22:44
evet parça ihtiyacım var acil olarak dolu silindir üst kapağına ve komple sol aks ihtiyacım var ..