Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : hondacılar fikirlere ihtiyacım var



erdem325
10-10-2011, 01:04
öncelikle şu an kardeşimle birlikte bindiğimiz bi mk2 golfümüz var..
bunu satıp eg civic almak istiyoruz..
eg ler çok eskiden beridir tasarım olarak hoşuma giden araçlardı ama artık daha çok hoşuma gidiyorlar :)
piston garajda erkut abinin eg yi ve yürürünü görünce neden olmasın demeye başladık kardeşimle..

şimdi fikir almak istediğim konu öncelikle hangi motora sahip bi eg almak gerek ve atmosferik mi turbomu yüklenmek gerek?
bu olayda fiyata göre alınacak performans en önemli kıstasımız..

sanıyorum öncelikle hangi motorlu eg almak mevzusundan ziyade atmo mu turbo mu buna karar vermek gerek yüklenmek için..
benim kendi kendime düşündüğüm şey eğer turbo olacaksa si a para vermektense karbüratörlülerden alıp zaten ms vb. beyinle yürüyeceğinden si a çok da gerek yok..
ama atmosferik yüklenilecek olursa orda fikirlere bol miktarda ihtiyacım var :)

si alırken pahalı diğerlerine göre, aradaki fark da 2-3 bin gibi sanıyorum..

yani şunu öğrenmek istiyorum,
örneğin
si+turbo
diğerleri+turbo
si+atmosferk yükleme
diğerleri+atmosferik yükleme

bu seçenekler yada farklı seçenekler varsa onlarda dahil 3 aşağı 5 yukarı maliyetler ne olur? ve yaklaşık olarak alınacak beygirler ne olur?

bir de bir sorum daha var, turbo yüklenince atmoya göre yakıt çok fazla fark edermi?
yani turbo daha fazla yakacaktır sanırım ama ne kadar fazla..

yazı biraz dağınık olmuş olabilir, kusuruma bakmayın, kafam karman çorman, her türlü bilgiye ihtiyacım var..

edit 1:
bütce şuan sadece karbüratörlü bi eg yi direkt yada si olan bi eg yi kasılarak alabilecek kadar.. önce aracı alıp, kafada netleşen projeye gerekli parça ve para birikimini sağlayıp öyle bismillah diyeceğiz..

edit 2:
aracı aldıktan sonraki kafada hayal edilen bütçe 4-5 bin gibi rakamlar..
tabii ki daha az olursa daha iyi :)

siR
10-10-2011, 02:11
d16a6 alıp d16z6 silindir kapagı uygulayıp turbolamak.. eg kasa alacaksam başka birşey yapmazdım..

erdem325
10-10-2011, 02:13
d16a6 alıp d16z6 silindir kapagı uygulayıp turbolamak.. eg kasa alacaksam başka birşey yapmazdım..

d16a6 nedir?
yani benim si dediğim aracın üstündeki motor kodumudur?
ben hondaların motor kodlarını bilmiyorum..

peki bu bahsettiğiniz kombinasyondaki bir eg nin yaklaşık olarak verecegi hp ne olur?

bladerk
10-10-2011, 02:14
ehe bana fark etmez :) listenizi veririm

siR
10-10-2011, 02:18
d16a6 nedir?
yani benim si dediğim aracın üstündeki motor kodumudur?
ben hondaların motor kodlarını bilmiyorum..

peki bu bahsettiğiniz kombinasyondaki bir eg nin yaklaşık olarak verecegi hp ne olur?

eg kasalarda d16a6 ve d16a9 motorlar var.. a6 108hp a9 ise 136hp dir.. bilindigi üzre iki motorda non vtec..

d16a6 alıp d16z6 silindir kapagı uygulandıgında vtec acan bir eg civicgniz olur..

d16z6 turbo ve all motor aramasını yaparsan nette cok örnek görürsün.. alacagın hp harcayacagın paraya baglı bir durum.. ama d16z6 turbo setuplarda izledigim videolarda 400+whp alınan araclar var..

en doğru bilgiyi Erkut abiden alabilirsin..

erdem325
10-10-2011, 02:18
ehe bana fark etmez :) listenizi veririm

:D
abi turbo mu atmo mu kafam acayip bulanık..
zaten araba alınıp, parça ve para birikiminden sonra sendeyiz :D
turbolasak kaça patlar ne alırız atmo yapsak kaça patlar ne alırız..

siR
10-10-2011, 02:19
ben yazarken yazmış bile Erkut abi =))

erdem325
10-10-2011, 02:24
erkut abi bu zehri sen bulaştırdın bize :)
kafamda bişeyler otursa golfü satıp eg bakmaya başlayacağım..

LegenD-R
10-10-2011, 02:25
Benim bildiğim TR de D16A6 motorlu Eg yok ama tam emin değilim. Hepsi D16A9 diye biliyorum

seWki26
10-10-2011, 02:55
:D al eg yap swap bin keyiflice ohhh :D mis erkut abi sana yardımcı olacaktır bu konuda eminim :D

erdem325
10-10-2011, 02:59
:D al eg yap swap bin keyiflice ohhh :D mis erkut abi sana yardımcı olacaktır bu konuda eminim :D

swap derken?
ne koyacağızki?
şimdi k20 falan demeyinde :D
fiyatları *****..

seWki26
10-10-2011, 03:03
b16a2 b18c falan tarzında bişeyler olabilir erkut abinin yanına gidersen benim arabam orda sorarsan sana söyler eg kasa swaplıyoruz allahın izniyle erkut abi güzel şeyler yapacak :D

siR
10-10-2011, 03:26
swap iyi güzelde eger bütce kısıtlıysa turbo daha mantıklı.. swap parasına arac turbolanıyor güzel Türkiyem şartlarında..

erdem325
10-10-2011, 03:30
swap iyi güzelde eger bütce kısıtlıysa turbo daha mantıklı.. swap parasına arac turbolanıyor güzel Türkiyem şartlarında..

evet swap ben şahsen hiç düşünmemiştim, sadece öneri gelince merak ettim..
şahsen o motorların fiyatlarını bilmiyorum ama çok da uygun olduklarını sanmıyorum :)

bu işin sonu turboya gidicek gibi ama hadi hayırlısı bakalım..
fiyat performans açısından en verimlisi turbo olucak sanki..

siR
10-10-2011, 03:42
swap şöyle mantıklı.. eg kasaya yada ek kasaya aşıksındır.. atmosferik istersin .. acımazsın paraya 20 bin harcar k20 yi koyar gezersin..

olay ne istediginde ona göre bir yol cizilmeli... cebimdeki kısıtlı parayla hem eg kasa hemde fazla beygir diyorsan direk d16 ya yükle o parayı derim..

react1ve
10-10-2011, 03:43
Tercihini turbodan yana kullanman kanaatindeyim..hem harcayacağın para hemde alacağın güç açısından en makulu budur sanırım..Boşa dememişler haram beygir diye =)
Şahsen benimde kafamda 1.6ies imi turbolamak var bakalım ne olacak zaman gösterecek..

seWki26
10-10-2011, 03:45
yanlız şölede bişey var swap yapıpı sorunsuz gezmek var birde turbo takıp sıkıp sıkıp gezmek ve sonrasında cıkacak sorunu fazlasıyla ödemek var sonuçta turbo hondası olan cok insna var sitede onlara danısısan daha mantıklı olur he ben swap olayını su yüzden söyledim atmosferik olarak yüklemek bana daha mantıklı geliyo türkiye şartlarında gerek polis muhabbeti gerekse benzin :D

erdem325
10-10-2011, 03:45
swap şöyle mantıklı.. eg kasaya yada ek kasaya aşıksındır.. atmosferik istersin .. acımazsın paraya 20 bin harcar k20 yi koyar gezersin..

olay ne istediginde ona göre bir yol cizilmeli... cebimdeki parayla hem eg kasa hemde fazla beygir diyorsan direk d16 ya yükle o parayı derim..


olay eg kasaya binip, 4-5 bin gibi rakamlara hızlı olabilmek..
yani bizim kafamızdaki rakamlar bunlar..
çok bütçeli adamlar değiliz maalesef..
ben zaten öğrenciyim..
o yüzden diyorumya en az parayla en iyi nasıl yürüyebilirim diye :)

react1ve
10-10-2011, 03:46
acımazsın paraya 20 bin harcar k20 yi koyar gezersin.. .

20bin çok fazla bir para biraz yüksek olmuş verdiğin fiyat..

erdem325
10-10-2011, 03:48
ben en iyisi konuya bir de bütçe güncellemesi yapayım :)

react1ve
10-10-2011, 03:50
olay eg kasaya binip, 4-5 bin gibi rakamlara hızlı olabilmek..
yani bizim kafamızdaki rakamlar bunlar..
çok bütçeli adamlar değiliz maalesef..
ben zaten öğrenciyim..
o yüzden diyorumya en az parayla en iyi nasıl yürüyebilirim diye :)

Seninle aynı konumlardayız..Benimde kafamda bir sürü soru işareti var..Tam senin solediğin rakamlara araç turbolamak mümkün.tabi güç olarak öyle 300+hpler beklemek hata olur 4 5bine..stock motor üzerine turbo,benzin pompası,beyin vs..hmm tadından yenmez valla.fuat'ın 1.6turbo ies i örnek alabilirsin filtreli egzozlu s2klerin 3 4 boy önünde gidiyor ;)

siR
10-10-2011, 03:50
20bin çok fazla bir para biraz yüksek olmuş verdiğin fiyat..

işin içinde olmayan direk kullanıcılar icin bugun bir k20 fiyatı 9-12 bin lira arasında.. e bunun işciligi ruhsat işleri... hadi 20 degilde olsun olsun 18-16 olsun .. o 20 lira fiyatı ben bi yerden aldım anahtar teslim o yüzden söyledim.. eger işin içinde olan biriyseniz daha ucuza maledebilirsiniz.. ama bizim gibi kullanıcı kişilere cıkan fiyat bu..

erdem325
10-10-2011, 03:53
Seninle aynı konumlardayız..Benimde kafamda bir sürü soru işareti var..Tam senin solediğin rakamlara araç turbolamak mümkün.tabi güç olarak öyle 300+hpler beklemek hata olur 4 5bine..stock motor üzerine turbo,benzin pompası,beyin vs..hmm tadından yenmez valla.fuat'ın 1.6turbo ies i örnek alabilirsin filtreli egzozlu s2klerin 3 4 boy önünde gidiyor ;)


yok 300 whp ler falan kasar bizi zaten..
temiz olsun benim olsun :)
sanıyorum en nihayetinde atmodan daha fazla güç alırız bu paralara..
stock motor turbo için ne kadar uygun bilginiz varmı acaba?
yani ne kadar basınca kadar sağlıklı yürür?

siR
10-10-2011, 03:55
yok 300 whp ler falan kasar bizi zaten..
temiz olsun benim olsun :)
sanıyorum en nihayetinde atmodan daha fazla güç alırız bu paralara..
stock motor turbo için ne kadar uygun bilginiz varmı acaba?
yani ne kadar basınca kadar sağlıklı yürür?


stock sleeves diyor ne kadar dogru bilemem ama basınçta iddaalı 110 oktan benzin+25 psi 400+whp diyor adam:soru:

406whp/281wht Stock Sleeve Turbo D16z6 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=aOIdr0aVtsE)

react1ve
10-10-2011, 03:57
yok 300 whp ler falan kasar bizi zaten..
temiz olsun benim olsun :)
sanıyorum en nihayetinde atmodan daha fazla güç alırız bu paralara..
stock motor turbo için ne kadar uygun bilginiz varmı acaba?
yani ne kadar basınca kadar sağlıklı yürür?

Orjinal kol piston üzerine 0.7 bara kadar sıkıntı yok..0.8 barda kıran çok insan oldu..ama 0.7 barda inan tatmin ediyor..1.6 iesler bildiğin gibi 120 hp fabrika çıkış,şuanda turbo ile 220+..atmosferik bir araç ile turbo bir araç mukayese etmemek lazım bence 2si çok farklı hazlar içeriyor..

react1ve
10-10-2011, 03:59
stock sleeves diyor ne kadar dogru bilemem ama basınçta iddaalı 110 oktan benzin+25 psi 400+whp diyor adam:soru:

406whp/281wht Stock Sleeve Turbo D16z6 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=aOIdr0aVtsE)

piston var araçta kol olmasada ;)

siR
10-10-2011, 04:00
piston var araçta kol olmasada ;)

aynen hacı yanlız yinede basınç çok iyi ..

erdem325
10-10-2011, 04:00
stock sleeves diyor ne kadar dogru bilemem ama basınçta iddaalı 110 oktan benzin+25 psi 400+whp diyor adam:soru:

406whp/281wht Stock Sleeve Turbo D16z6 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=aOIdr0aVtsE)

25 psi 1.7 bara falan denk geliyor değil mi?
nasıl ya ????
şimdi bu dayıya nasıl güveneceğizki iki gün sora kol çıkarmakta var yani :)
temiz iş olmalı..

react1ve
10-10-2011, 04:02
25 psi 1.7 bara falan denk geliyor değil mi?
nasıl ya ????
şimdi bu dayıya nasıl güveneceğizki iki gün sora kol çıkarmakta var yani :)
temiz iş olmalı..

İpini sağlam kazığa bağlayacaksın.Kabaca fazla kaşınmayacaksın keyfini süreceksin basıncın =))

siR
10-10-2011, 04:04
25 psi 1.7 bara falan denk geliyor değil mi?
nasıl ya ????
şimdi bu dayıya nasıl güveneceğizki iki gün sora kol çıkarmakta var yani :)
temiz iş olmalı..

sadece stock sleeves hacı yani darton gömlek felan yok.. araçta orjinal piston ve kol yok yani.. neyse yarın okul var size kolay gelsin arkadaşlar :heyoo:

erdem325
10-10-2011, 04:05
Orjinal kol piston üzerine 0.7 bara kadar sıkıntı yok..0.8 barda kıran çok insan oldu..ama 0.7 barda inan tatmin ediyor..1.6 iesler bildiğin gibi 120 hp fabrika çıkış,şuanda turbo ile 220+..atmosferik bir araç ile turbo bir araç mukayese etmemek lazım bence 2si çok farklı hazlar içeriyor..

220 hpler çok çok iyi..
bize temiz 200 fazlasıyla yeter..
orjinal kol piston üzerine turbo+yakıt pompası+yeni beyin vs gerekiyor dimi?
bunun tahmini maliyetini biliyormusunuz peki, yani yaklaşık olarak?

react1ve
10-10-2011, 04:08
220 hpler çok çok iyi..
bize temiz 200 fazlasıyla yeter..
orjinal kol piston üzerine turbo+yakıt pompası+yeni beyin vs gerekiyor dimi?
bunun tahmini maliyetini biliyormusunuz peki, yani yaklaşık olarak?

Tanıdık varsa eğer size maliyeti 4 5 bin diyebilirim..Bilemedin 6bin.
Bu arada 220+ ies e göre..Sizin alacağınız si ile biraz daha yukarısını görebilirsiniz..

erdem325
10-10-2011, 04:09
Tanıdık varsa eğer size maliyeti 4 5 bin diyebilirim..Bilemedin 6bin.

yani sonuç olarak bizim tahmini bütçemiz stock motoru turbolayabiliyor..
ve bu paralara temiz 200 hp falan almak mümkün..

LegenD-R
10-10-2011, 04:11
Turbo
Turbo Manifoldu
Intercooler
Intercooler Boruları
Downpipe + Ara Borular + Son Susturucu
Yağlama Hattı
Enjektör
Beyin + Wideband

react1ve
10-10-2011, 04:12
yani sonuç olarak bizim tahmini bütçemiz stock motoru turbolayabiliyor..
ve bu paralara temiz 200 hp falan almak mümkün..

Evet abi aynen öle denebilir..Videolarda ies in bir kaç konusu var istersen göz gezdir ;)

http://www.techturkey.com/forum/videolar/97806-ceco-subaru-amp-honda-16-ies-turbo.html

http://www.techturkey.com/forum/videolar/95686-ve-vts-ahm-vs-turbo-honda-ies.html

erdem325
10-10-2011, 04:13
Turbo
Turbo Manifoldu
Intercooler
Intercooler Boruları
Downpipe + Ara Borular + Son Susturucu
Yağlama Hattı
Enjektör
Beyin + Wideband

anladım..
temel parçalarım bunlar,
bu parçalar üzerinden tahmini bir fiyat belirleyip o fiyata işçilik ve diğer önemsenmeyen ama biton para tutan giderleri ekleyip hesaplamam gerek..

LegenD-R
10-10-2011, 04:22
Turbo 500-700
Turbo Manifoldu 250-350
Intercooler 200-300
Intercooler Boruları 150-250
Downpipe + Ara Borular + Son Susturucu 600-800
Yağlama Hattı
Enjektör 200-300
Beyin + Wideband 800-1000

Tahmini bu civarlardadır fiyatları.. Tabiki tercih meselesi. Egzosu krom potsuz yerine, normal yaptırırsan fiyat düşer. Wideband i AEM almazsın X bir marka alırsın fiyat düşer..

erdem325
10-10-2011, 04:22
Evet abi aynen öle denebilir..Videolarda ies in bir kaç konusu var istersen göz gezdir ;)

http://www.techturkey.com/forum/videolar/97806-ceco-subaru-amp-honda-16-ies-turbo.html

http://www.techturkey.com/forum/videolar/95686-ve-vts-ahm-vs-turbo-honda-ies.html

evet evet maşallah :)
gayet tatminkar yürüyorlar, bu araçlar stock motorla turbolanan araçlar mı peki?

kardeşim en başında demişti gerçi, sen tech e hondayla alakalı konu açarsan eğer o hondayı aldık say diye :D :D

LegenD-R
10-10-2011, 04:23
evet evet maşallah :)
gayet tatminkar yürüyorlar, bu araçlar stock motorla turbolanan araçlar mı peki?

kardeşim en başında demişti gerçi, sen tech e hondayla alakalı konu açarsan eğer o hondayı aldık say diye :D :D

1.6 ies motor içi stock..

erdem325
10-10-2011, 04:26
Tahmini bu civarlardadır fiyatları.. Tabiki tercih meselesi. Egzosu krom potsuz yerine, normal yaptırırsan fiyat düşer. Wideband i AEM almazsın X bir marka alırsın fiyat düşer..

çok teşekkür ederim..
iş o haddeye geldikten sonra parçadan kaçmam, temiz olsun benim olsun, sadce biraz daha geç olur hepsi o..

aslında gönül isterdiki altyapıyı sağlamlaştırıp öyle basınç açmak ama maliyet uçar bu sefer de :D

ama dediğim gibi 200 hp ler falan o kasada bize fazlasıyla tatminkar gelir..

erdem325
10-10-2011, 04:28
1.6 ies motor içi stock..

o zaman çok iyi :)
maşallah gayet güzel yürüyorlar..

LegenD-R
10-10-2011, 04:30
o zaman çok iyi :)
maşallah gayet güzel yürüyorlar..

Araç yüksek kmli ise sorun yaşama şansınız artar onuda belirtiyim..

erdem325
10-10-2011, 04:32
Araç yüksek kmli ise sorun yaşama şansınız artar onuda belirtiyim..

açıp bakmak gerek, o zaman maliyete en kötü ne olur ne olmaz diye oem piston kol falanda eklemek gerekicek anlaşılan..

LegenD-R
10-10-2011, 04:35
açıp bakmak gerek, o zaman maliyete en kötü ne olur ne olmaz diye oem piston kol falanda eklemek gerekicek anlaşılan..

Çok fazla basmayacaksan risk azalır ama genede iç rahatlığı için baktırmak gerekir.. Şahsi fikrim..

erdem325
10-10-2011, 04:39
Çok fazla basmayacaksan risk azalır ama genede iç rahatlığı için baktırmak gerekir.. Şahsi fikrim..

haklısınız..
temizse zaten temizdir ama değilse önlem alınmış olur en azından..
e ben artık araba bakmaya başlayıp bi taraftanda golfü satma işine başlayım :)

şimdi eg de turbolamak için en mantıklı araç si mıdır?
dediğim gibi si alırken diğerlerinden pahalı, 2-3 bin hemde..

LegenD-R
10-10-2011, 05:01
haklısınız..
temizse zaten temizdir ama değilse önlem alınmış olur en azından..
e ben artık araba bakmaya başlayıp bi taraftanda golfü satma işine başlayım :)

şimdi eg de turbolamak için en mantıklı araç si mıdır?
dediğim gibi si alırken diğerlerinden pahalı, 2-3 bin hemde..

1.5 karbüratörlü motora turbo yapmak biraz fantastik olur :)

erdem325
10-10-2011, 05:06
1.5 karbüratörlü motora turbo yapmak biraz fantastik olur :)

fantastikliği karbüratör oluşundanmı yoksa başka bir nedendenmi?

LegenD-R
10-10-2011, 05:13
fantastikliği karbüratör oluşundanmı yoksa başka bir nedendenmi?

Aynen. Si a yapmak daha mantıklı

erdem325
10-10-2011, 05:17
Aynen. Si a yapmak daha mantıklı

arasındaki fiyat farkından ötürü sormuştum :)

BAR22
10-10-2011, 13:08
bi eg b16 sahibi olarak k20 yapıp atmosferik doldurup aşırı yüklüler hariç turboların içinden geçerdim şahsen.
yada b16 atmosferik yapıp tayyar kovalardım...

seWki26
10-10-2011, 20:10
bi eg b16 sahibi olarak k20 yapıp atmosferik doldurup aşırı yüklüler hariç turboların içinden geçerdim şahsen.
yada b16 atmosferik yapıp tayyar kovalardım...

:icon_tup::icon_tup::icon_tup: kesinlikle katılıyorum turbo adı üstünde haram beygir :D :D

erdem325
11-10-2011, 16:16
O zaman turbo olucak :) simdi si alma vakti o zaman.. butce falan ayarlamam lazim :)

erdem325
11-10-2011, 22:03
stock motor turbolayanlarin fikirlerine ihtiyacim var..
ne kadar hrcadiniz ne aldiniz ne kadar saglikli oldu ve yakit durumunuz nedir?
olayi kafamda bitiremedim hala..

Numan
12-10-2011, 10:38
stock motor turbolayanlarin fikirlerine ihtiyacim var..
ne kadar hrcadiniz ne aldiniz ne kadar saglikli oldu ve yakit durumunuz nedir?
olayi kafamda bitiremedim hala..

bence bu soruları turboyu yaptırmayı düşündüğün ustayla konuşman çok daha sağlıklı olur sonuçta motoru o yapıcak ne şekilde sağlıklı olcagı yakıtın ne durumda olcagı hakkında en iyi bilgiyi usta verir:confused:,yanlız iyi bir usta,iyi parçalar , güzel işçilikle uzun yıllar catara cutara sorunsuz keyifle binersin:icon_tup:

erdem325
12-10-2011, 12:05
bence bu soruları turboyu yaptırmayı düşündüğün ustayla konuşman çok daha sağlıklı olur sonuçta motoru o yapıcak ne şekilde sağlıklı olcagı yakıtın ne durumda olcagı hakkında en iyi bilgiyi usta verir:confused:,yanlız iyi bir usta,iyi parçalar , güzel işçilikle uzun yıllar catara cutara sorunsuz keyifle binersin:icon_tup:

ankaraya tekrar dondugum zaman erkut abi ile detayli konusucam zaten (piston garaj)
ama benim maksadim biraz daha bu isi yapanlarin fikirleri, yani bahsettigim tarzda araca sahip olanlardan fikir almak..

ENGean
12-10-2011, 12:52
bence bu soruları turboyu yaptırmayı düşündüğün ustayla konuşman çok daha sağlıklı olur sonuçta motoru o yapıcak ne şekilde sağlıklı olcagı yakıtın ne durumda olcagı hakkında en iyi bilgiyi usta verir:confused:,yanlız iyi bir usta,iyi parçalar , güzel işçilikle uzun yıllar catara cutara sorunsuz keyifle binersin:icon_tup:

stock motora 0,5-0,6 gıbı kullanıldıgında oyle catara cutura dedıgımız ses almak cok zayıf bı ıhtımal oldugnu duymustum ?
hatta kırmızı turbo 1.6ies i kullanan arkdslarda demıstı galıba oyle hatırlıyorum

tam olarak bu konuda bılgınız warmı acaba?

ksilav
12-10-2011, 13:28
:D
abi turbo mu atmo mu kafam acayip bulanık..
zaten araba alınıp, parça ve para birikiminden sonra sendeyiz :D
turbolasak kaça patlar ne alırız atmo yapsak kaça patlar ne alırız..

turbo turbo :) en iyisi :)

Numan
12-10-2011, 18:10
stock motora 0,5-0,6 gıbı kullanıldıgında oyle catara cutura dedıgımız ses almak cok zayıf bı ıhtımal oldugnu duymustum ?
hatta kırmızı turbo 1.6ies i kullanan arkdslarda demıstı galıba oyle hatırlıyorum

tam olarak bu konuda bılgınız warmı acaba?

wastegate den geliyor catara cutara diye tabir ettiğimiz ses emiş sesi ve limitörde ateş atma olayı tabikide bar ne kadar yüksek olursa o kadar net olur .ama bilemem tabi si,ies de durum ne olur bunu yine en iyi şekilde ustanızdan ögrenirsiniz,ayrıca benim bildiğim güzel bir ayarla stock 0.7 0.8 barda sürülebilcegi bar=güç=ses sahsi düşüncem.

react1ve
12-10-2011, 18:28
Stock motor üzerine 0.8 bar açarsanız mutlaka kırarsınız bugün kırmazsanız yarın kırarsınız..

erdem325
12-10-2011, 20:12
turbo turbo :) en iyisi :)

size pm atamiyorum mesaj sayiniz limit sanirim :)

eg4
12-10-2011, 21:01
sımdı soyle bır durum var k20 ap ayrı bır dunya onu bır koseye koy swap dusunuyo ısen b16 b18 yanından gecemez cunkı bır k20 block max tork sewıyelerı 1800 devırlerden baslıyo atm bır makine sana heleki honda motoru sorun yaratmaz ama turbo isin içine girdimi elin yüreğinde olucak çünki oem piston ve kolla senin için belki sorun değil ama gömlek sorun bunu kafana yaz alicağın araç en az 140 binlerde olucak isder eg isde ek temizi çok para yer ama 0.7 bar oem bir makine için büyük stres onu soyleyim

erdem325
12-10-2011, 21:05
sımdı soyle bır durum var k20 ap ayrı bır dunya onu bır koseye koy swap dusunuyo ısen b16 b18 yanından gecemez cunkı bır k20 block max tork sewıyelerı 1800 devırlerden baslıyo atm bır makine sana heleki honda motoru sorun yaratmaz ama turbo isin içine girdimi elin yüreğinde olucak çünki oem piston ve kolla senin için belki sorun değil ama gömlek sorun bunu kafana yaz alicağın araç en az 140 binlerde olucak isder eg isde ek temizi çok para yer ama 0.7 bar oem bir makine için büyük stres onu soyleyim

peki riski azaltmak icin motorda ne degismeli?
yani en azindan?
fiyatlarini bilmiyorum ama kol ve piston mesela degisse elimiz yuregimizden uzaklasirmi sizce?

hakkaten ya piston kol gomlek falan bunlarin fiyatlari nedir?

eg4
12-10-2011, 21:12
ya soyle soyleyım egerkı turbo dıyosan gomlek garatıye alıcaksın en azından block zarar gormeden ıhtımalını azaltıyosun cunku bı kol cıkardımı verdıgın 4 mılyarın yanında block arıcaksın usdune enaz 2 pıston kol ya bende atmosferıkde yuru tadını hıc bısı vermez saka degıl zamanı gelıncebır k20 cak saka bır yana tek tek al parcalarını en fazla 1 yıl ıcınde aalayına gıdersın dodgesı patlak bır eg4 al 5000 6000 tl ye motor parcalarını parcalar satarsın bır k20 block 9 ıla12 bın tl arası usdune koy 17 de 3 lırada yalandan harca saka bır yana atm 220 230 hp lerın cepde ılerıye donuk olur b16 hıc gırme parana yazık deymez

joker
12-10-2011, 21:26
Piston kol gomlek yataklar saplamalar vs bu liste uzar gider butce cok onemli yapip kirma riskinde var ikinci bir yarayi butceniz kaldirirmi oda onemli bende si kullaniyorum yaglamaya cok dikkat etmek lazim butcenize gore en detayli bilgi erkut abiden gelicektir zaten

eg4
12-10-2011, 21:31
bencede hanı bız bılıyoruz genel bılgılerımız var fakat erkut abının kım oldugunu ogrendım :D bakdım projesıne senı en ıyı yonlendırıcek kısı o ama soyle soyleyım basınla bıtmıyo hersey Joker dogru soylemıs yaglamada cok onemlı ya turbo ısı yas ben sewmıyorum ne kadar turbo kullanan adam bılıyosam hepsının deyısı su atmosferık ap ayrı bır sey bu rısklerın yok rahatsın en fazla yatak sarar olmadı kayıs kopar tepe vurur :D kabaca bu ısler yas sen salla gıtsın derdı bıtmez :D

ksilav
12-10-2011, 22:53
size pm atamiyorum mesaj sayiniz limit sanirim :)

temizledim, kusura bakma :)

ksilav
12-10-2011, 23:04
Piston kol gomlek yataklar saplamalar vs bu liste uzar gider butce cok onemli yapip kirma riskinde var ikinci bir yarayi butceniz kaldirirmi oda onemli bende si kullaniyorum yaglamaya cok dikkat etmek lazim butcenize gore en detayli bilgi erkut abiden gelicektir zaten

çok doğru, stock motoru alırım düşük basınçla şu kadar alırım, bana yeter demek gerçekten biraz zor. Çünkü o hissi yaşadıkça basınç saati yükseltmeye çalışıyosun. 0,4 barla başladım, şuan 1,4 bara kadar çıktım. (1,1 barda kullanıyorum)
Serdarın da yukarda dediği gibi o liste ne kadar uzun ve detaylı ise o kadar sağlıklı ve güvenli bir motor olur. İçindeki korkuyu silmenin tek yolu diyebilirim. Riske girmek gereksiz. Daha çok Amerika'da yapılan bişey bu stock motora yüklen, kır sonra yeni blok'a ne varsa yükle üst setup'a geç. Herşey ucuz olan bi yerde yaşıyorsan, bin kere kır nolcak :)

erdem325
13-10-2011, 02:07
forumu soyle tepeden tirnaga bi inceledim..
bolt on turbo yapmak anladigim kadari ile kumar oynamak..
yani 0.7-0.6 barda kiranda var 1.1 barlarda yuruyebilen de var..
is sansa kaliyor gibi bi yerde..
turbo cok daha keyifli atmodan benim icin ama ne bileyim kafam soru isaretleriyle doldu yine..

turbo yapicaksan motor icine gir adam gibi once motorunu yap sonra ufle felsefesi sanirim en dogru felsefe..
bolt on tamamen sansa kaliyor gibi birsey..

aklima garip garip seyler gelmeye basladi yine..
acaba motordan arizali eg falan mi baksam, ucuza alinabilirse eger ilk etapta motoru ilerde turbolayacak gibi toplarim, ilerde belimizi dogrultuncada uflerim..
sanki bu daha mantikli gibi..

simdi soyle bir durum var..
hadi biz golfu sattik 8 e falan..
elimdeki yedek malzemeleri virti zirti da sattim, kendimi basasagi cevirip salladim, maks 11-12 bin toplayabiliyorum..
bu parayi topladim, gittim eg si aldim bi tane ki bu paralara bulmasi da ugrastiricak..
herneyse aldim diyelim, sora kredi cektik, arabayi turboladik, e 2-3 ay sora kirarsak kredi bitene kadar araba sadece yatar ve o krediyi bitirip birdaha kredi cekip araci geri toplamam gerekir..
kol cikarmis blok yarmis bi honda motoru resmen bana kol gibi girer bu sefer :d
yani isin burasi da var sanirim..
bu sefer nerdeyse 20 bine hatta daha fazlasina bi eg sahibi olmus oluyorum ki bu cok mantikli degil :D

kafam yine kazan oldu valla..
motordan arizali bi si kaca alinir bilginiz varmi?
oyle alsak, piston kol yatak gomlek turboya uyumlu olarak motoru toplasak bize kaca patlar?
daha sonrada icimiz rahat ufleyebiliriz??
butce skntili olunca maceralar korku veriyor insana..

ha bu arada integra var bir de 1.8 ler, bu arabalar nasil?
eg cok daha cezbediyor ama ne bilim bunda honda nihayetinde?

eg4
13-10-2011, 14:10
bak kendın bile çok güzel özertlemişsin turbo işi senin için kapalı kutu butcen kısıtlı bana sorarsan motoru arızalı 5 6 7 liraya bir kasa bulup usdundeki motoru ya toplucaksın ama onu toplamak yerıne parcalarını satsan emın ol daha fazla para gelır o motora para harcamak yerıne daha ıyı daha yureklı motorlar ala bılırsın motoru parcalayıp satmak senın ıcın en 1ila 1.5 bın para getırır turbo ıcın pıston skman kol rektefıye ıvır zıvır sana emın ol 2 3 lırayı bulur turbo ısı sana en az 4 5 lıra bence tekrar soyluyorum atmosfer yuru fıkrım degısmedı (Ksilav ben projesini inceledim çok deli paralar dokmus baya hemde normal uflemekden çıkmıs vitec gore uflenıyor atmosferık senı uzmez canını ala ala en az 100 bın bınersın ama turbo ıle 10 bınden sonra teklıke canları calar nerde problem cıkıca bellı olmaz

Numan
13-10-2011, 15:01
ya soyle soyleyım egerkı turbo dıyosan gomlek garatıye alıcaksın en azından block zarar gormeden ıhtımalını azaltıyosun cunku bı kol cıkardımı verdıgın 4 mılyarın yanında block arıcaksın usdune enaz 2 pıston kol ya bende atmosferıkde yuru tadını hıc bısı vermez saka degıl zamanı gelıncebır k20 cak saka bır yana tek tek al parcalarını en fazla 1 yıl ıcınde aalayına gıdersın dodgesı patlak bır eg4 al 5000 6000 tl ye motor parcalarını parcalar satarsın bır k20 block 9 ıla12 bın tl arası usdune koy 17 de 3 lırada yalandan harca saka bır yana atm 220 230 hp lerın cepde ılerıye donuk olur b16 hıc gırme parana yazık deymez

benim anladıgım kadarı ile arkadaşların durumu kısıtlı biz onlara en iyi şekilde nasıl yararlanırlar araçtan onları tavsiye ediyoruz ,k 20 yap diyorsun bi k20 şu durumda 17-18 den çıkamaz motoru aldım diyip olmuyor beyin,kulaklar,egzozvs.. işin içine giriyor , benim arkadaşımıza attıgım msjdada tavsiyem b16 oldu kredi çekcez diyor ztn en az parayla nasıl yürür bi arabaya binmek ve sağlıklı arabaya binmek b16 küçümsemek yanlış olur motoru ölü bir si alıp içine 4 milyara komple b16 -500 elektirik tesitatı,500 usta ,komple egzoz filtre beyin 1.500 2000 tutsa arkadaşımız b16a2 170bg bir arabaya biner(sıkıntısız) kredisi bitince ufaktan ufaktan turbo parçası biriktirir zamanı gelince arzuladıgı turboya biner.bunlar benim kendi şahsi düşüncem orj. vtecte sürdüm turbo vtecde sürdüm sürüyorum gözlemlerim budur.

eg4
13-10-2011, 16:16
benim anladıgım kadarı ile arkadaşların durumu kısıtlı biz onlara en iyi şekilde nasıl yararlanırlar araçtan onları tavsiye ediyoruz ,k 20 yap diyorsun bi k20 şu durumda 17-18 den çıkamaz motoru aldım diyip olmuyor beyin,kulaklar,egzozvs.. işin içine giriyor , benim arkadaşımıza attıgım msjdada tavsiyem b16 oldu kredi çekcez diyor ztn en az parayla nasıl yürür bi arabaya binmek ve sağlıklı arabaya binmek b16 küçümsemek yanlış olur motoru ölü bir si alıp içine 4 milyara komple b16 -500 elektirik tesitatı,500 usta ,komple egzoz filtre beyin 1.500 2000 tutsa arkadaşımız b16a2 170bg bir arabaya biner(sıkıntısız) kredisi bitince ufaktan ufaktan turbo parçası biriktirir zamanı gelince arzuladıgı turboya biner.bunlar benim kendi şahsi düşüncem orj. vtecte sürdüm turbo vtecde sürdüm sürüyorum gözlemlerim budur.

farkındaysan en son yazısından sonra kredıyı gordugum ıcın bende k20 demedım b 16 dıyosunda b16 kac paraya alıcaksın cok merak edıyorum yanlıs anlamada b16 motor sanj en az 7 8 lıra ısdıyolar ? yanlıs ısem duzelt

Numan
13-10-2011, 19:51
b16 komple motor şanjıman. 4-5 liraya satılıyor,7-8 lira şaçma bi rakam o zaman b16 b20 swap yapanlar 3 daha koyar 11 liraya k20 yi yapardı arada fark var.sonuçta 4-5 e b16 komple hazır b16 egzoz,beyn,filtre,kulaklarvs. 7-8 lira tutuyor,komple k20 17-18leri buluyor.

erdem325
14-10-2011, 01:25
valla kafam iyice karıştı bu işte benim..
bolt on turbodan vazgeçtim diyebilirim ama orası kesin..
kumar masasına oturacak kadar ensem kalın değil maalesef :(
bolt on da dediğim gibi bi kırarsa ....raa yediğimiz an olur..

bana kabaca durumlar için toplam maaliyet verebilecek olan varmıdır?
yani ne bilim siz olsanız ve bütçeniz benim gibi olsa ne yaparsınız..
her birinizin verdiği fikirleri inanın dikkate alıyorum ve değerlendiriyorum..

benim aklıma şu anda aklıma gelen şey motordan arızalı si bulup bunu sağlamca toplamak, bunun dışında bilmiyorum swap konusunda kafam da kazan oldu :)

yada 1.8 integralara gidiyor gözüm ama onlarında kiloları ağır sanırım..
crx var bide ama nedir ne değildir onuda bilmiyorum..

hararetten reset atıcam kendime o olucak :)

Numan
14-10-2011, 03:06
ben senin yerinde olsam golfumu 8 e satar ,8 de kredi çeker 306gti,106gti,saxo arardım çünkü sıkıntıya girmeden en rahat o paralara tat alacagın araba onlar özellikle.306gti

eg4
14-10-2011, 03:11
bende cıplak motordan bahsedıyorum dımı numan sen yapma barı bızde heralde takım olarak soyluyorum heralde bızde bılıyoruz ama suan pıyasada 4,5 lıraya satan varsa turkıyede saka yapmıyorum bana bulursan msj at ben hemen bır tane aldırayım babama geldıgımde toplarım en son geldıgımde eletrık tesısatlı harıc b16 yıldızda 6.500 tl fıyat cekdı adam dıger eksıklerı harıc kulaklar faturalı satan varsa saka yapmıyorum hemen kardesıme para cıkarayım satısını alsın...

erdem325
14-10-2011, 03:15
ben senin yerinde olsam golfumu 8 e satar ,8 de kredi çeker 306gti,106gti,saxo arardım çünkü sıkıntıya girmeden en rahat o paralara tat alacagın araba onlar özellikle.306gti

yanlış anlamasın kimse ama fransız arabalarından nfret ediyorum..
anlam veremediğim bi nefretim var :)
alman yada japon olarak başka tavsiyeniz olurmu peki?

ksilav
14-10-2011, 09:24
konuşalım şu turbo işini pm'den sana telefonumu yazdım.

Sİyah
18-10-2011, 09:15
valla kafam iyice karıştı bu işte benim..
bolt on turbodan vazgeçtim diyebilirim ama orası kesin..
kumar masasına oturacak kadar ensem kalın değil maalesef :(
bolt on da dediğim gibi bi kırarsa ....raa yediğimiz an olur..

bana kabaca durumlar için toplam maaliyet verebilecek olan varmıdır?
yani ne bilim siz olsanız ve bütçeniz benim gibi olsa ne yaparsınız..
her birinizin verdiği fikirleri inanın dikkate alıyorum ve değerlendiriyorum..

benim aklıma şu anda aklıma gelen şey motordan arızalı si bulup bunu sağlamca toplamak, bunun dışında bilmiyorum swap konusunda kafam da kazan oldu :)

yada 1.8 integralara gidiyor gözüm ama onlarında kiloları ağır sanırım..
crx var bide ama nedir ne değildir onuda bilmiyorum..

hararetten reset atıcam kendime o olucak :)
crx ve Sİ da aynı motor var ikiside D16A9. Sİ ayrıca P29 ecu'ya sahip bence 0.5 bar'ı geçmediğin sürece doğru bir ayarla gayet güzel olur

erdem325
25-10-2011, 13:14
bolt on dan vazgeçildi..
yaza kadar daha parlak bir fikir olmaz ise şayet eg ye swap yapmayı düşünüyoruz..
ben aslında hiç uğraşmadan clio rs falan almayı planlamıştım ama erkut abiyle görüşünce eg ye swap daha mantıklı geldi..
sorunsuz atmo yürüyeceğiz..

erdem325
04-11-2011, 02:07
erken karar vermek hos degil :D
keske daha gec karar verseymisim diyorum kendi kendime..
e simdi karar verdik zaman gecmiyor..
bekle ki yaz gelsin :)

daha baska arabalara falan bakiyorum ama nafile :D

Numan
04-11-2011, 02:31
yaza kadar ne kararlar verilir vazgeçilir:surucu: hayırlısı olsun :)

d16y4
04-11-2011, 08:14
d16a9 lar zaten 200k üstü km lerde stock turbo çok mantıksız ya eg kasa swap yada d16y4 düşük km stock motora turbo :) yoksa başa bela oluyolar