Orijinalini görmek için tıklayınız : 1990 ACCORD H22 swap için gerekenler nelerdir?
Arkadaşlar günlerdir bildiğiniz gibi üst kapak ve conta ile alakalı olarak forumu meşgul ediyorum.
Sevgili arkadaşlarımızın tavsiyesi üzerine h22 kapağa geçmeye karar verdim.
Şimdilik sadece kapak değişmiş olacak. Sonrasında piston, kol ve yataklar da rektefiyeden geçecek. Bana yol haritası çizmemde yardım etmenizi bekliyorum.
Sizce h22 kapak sonrasında yapılması gerekenler adım adım nelerdir?
emme ve egsoz manifoldları ne olmalı mesala?
baskı balata ne olmalı?
tam bir spec için yardım ve tavsiyelerinizi bekliyorum.
emmeyi ITB egsoz manifoltnu da k-tuned kopyası custom düşünüyorm iyi bir usta bulup.. h22 yüklemek benimde kafamda cünkü ..
peki maliyetler nedir? maliyetlere değinirsek daha verimli olacağı kanaatindeyim.
itb 600 dolar ebayda.. header fiyatları ise 30 dolardan 450 dolar arasında değişiyor
Arkadaşlar ben tam olarak durumumu izah edeyim. Siz aşağıda çok uzun olsa da sabırla okuyarak bana yardımcı olun.
Amacım kesinlikle draglara katılmak falan değil. Accord konforunda civic'in performansını yaşamaya çalışmak.
Eski bir civic ef hatcback kullanıcına aşırı hantal geliyor haliyle Accord. Aracın devir saatini bazen parmağımla çevirmek istiyorum. Tabiri caizse civic'deki gibi kudurmuyor devir saati. Aracın teknik özelliklerinde Sıkıştırma oranı: 9.5:1 ve Maksimum Güç: F20A3 110 PS @ 6000 rpm (karbüratörlü) olarak geçiyor. Ben redline da araç kullanmayı seviyorum. Ama accord bu isteğime cevap vermiyor. EF kasada 3 vites 8k devirde gördüğüm 155 km hızı Accord'da imkanı yok göremiyorum. Ama accord'un konfordundan ve bu kasanın da yakışıklılığından vazgeçmek istemiyorum.
Yapmaya çalıştığım şeyde kesinlikle bir proje değildir. Mevcut F20A3 karbüratörlü Accord'umun çatlayan üst kapağını değiştirmek zorundayım. O nedenle hazır değişime girerken de sizlerin tavsiyesi üzerine H22A kapak değişimi yapmaya karar verdim. Kısa vade de aşağıdaki yazacaklarımı yapmam imkansız. Maddi imkanım buna elvermez. Ama imkanım oldukta ufak adımlarla da olsa amacıma doğru yol almak istiyorum. Accord konusunda çok fazla bilgiye sahip değilim. O nedenle nelerle nasıl swapların? uygun parçalar nelerdir? bunları bilmiyorum ve sizlerinde yardımı ile bu konuları öğrenmek istiyorum. Deneyimleriniz sayesinde tek seferde modlayabilirsem ne mutlu bana. Sonuçta olmadı at çöpe yada bundan verimli alamadık en iyisi birde şunu deneyelim diyecek kadar imkanlarım yok. 40 kez ölçüp 1 kez kesmek zorundayım anlayacağınız.
H22A üst kapak ile aracım Dohc Vtec olacak. Bunda hem fikiriz sanırım.
Bu kapağı taktıktan sonra şanzuman ve debriyaj balatasında değişiklik yapmak gerekir mi?
Yapmazsam ne kaybeder, yaparsam ne kazanırım?
Bu kapağın tork ve hp olarak bana getireceği verim ortalama olarak nedir?
Emme manifoldu için bana tavsiye edeceğiniz parçaların temin yolu ve ortalama bedelleri nelerdir?
Benim aracım karbüratörlü. Mevcut karbüratörüm bu emme manifolduna uyum sağlar mı?
Aracım nasıl Vtec açacak? Bunu nasıl sağlayacağım?
Egsoz manifoldunu yapacak hem lazer kesim hemde boru büküm işleri yapan dostlarım var. Sadece resim bile göstermem onlar için yeterli olur. Yardımcı olacaklardır. Sizin tavsiye edeceğiniz manifoldlar hangileri?
Şimdilik sadece H22A kapak, emme manifoldu ve egsoz manifoldu ile 110 hp'lik Accord'dan alacağım güç ve tork sizce nedir? Emme manifolduna port-polish uygulaması yapılacak. Bu detayı unutmadan yazayım tekrar.
2. etapta yapmayı düşündüklerim;
Önümüzdeki yaza kadar araç yukarıdaki speclerle kullanılacak. Yaza doğru motoru tekrar indireceğiz.
Gücüm yeterse wiseco piston, kol ve ana yataklar ile tekrar rektefiye işlemini yapacağız.
Wiseco markanın ortalama fiyatları ve TR'de alınabilecek yerler nerelerdir?
Alternatif olarak önereceğiniz markalar var mı?
Yada piston çaplarını uygun pistonlara göre oynamalı mıyım?
Piston, kol ve yatakları değiştirmekteki amacım T4 veya T3 turbo atmak araca. Intercooler ve blow-off.
Maksimum basabileceğim basınç nedir bu speclerle?
Turbodaki amacım en başta da belirttiğim gibi seri bir araç istiyorum. Yani hem hızlı devirlensin hemde üst devirlerde bayılıp kalmasın.
H22A da turbo verimli olur mu olmaz mı?
Şimdilik aklıma gelenler bunlar. Sizlerinde ekleme yapacağı şeyler varsa emin olun ki yorumlarınız benim için çok değerli. Hepsini mutlaka hem Erkut abi hemde kendi ustam ile masaya yatıracağım. Ve yukarıda da söylediğim gibi 40 kez ölçüp 1 kez keseceğim.
Yardımlarını esirgemeyen tüm arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.
Hayırlı geceler
Arkadaşlar mevcut f20 emme manifolduna bir flanş yaptırarak h22 de kullanabilir miyim?
Bilgim dahilinde sorularının bir kaçına yanıt veriyim daha uzman arkadaşlarımız daha çok yardımcı olurlar.
Kapağı taktın sonra şanzumanda herhangi bir değişiklil yapmak zorunda değilsin çünkü sadece üst kapağı değiştiriyorsun swap yapmıyorsn debriyajla alakan yok yani
Gel gelelim en önemli meseleye senin araban sohc ama h22 dohc motor yani temel olarak hata var o kapak senin bloğa oturmaz
sohc yani tek egzantrikli olarak D15B JDM kapak var ama o da seninkine uyarmı o var F20B kapak olur sanırm tabi bulabilirsen
Olsa bile kapakla bitecek iş değil senınkısı arabana o kapaği ateşlemeyi çalıştırabilecek bir beyin alman lazım ayrıca motor içi elektrik tesisatıda gerekecek
Emme alacaksın üzerindeki sensörleri alacaksın vtec acmak ıcın selenoıd alacaksın liste böyle uzar gider anlıyacagın
Yani senin işin zor direk swap yapmak daha mantıklı o da senın işine gelmez en iyisi kendi kapağından alıp devam :)
atunc senin araç karbüratörlü seni kesmemesi normal bendeki araç otomatik ve enjeksiyonlu yani 130 - 135 hp ve otomatik oldugu halde devir saati çok rahat devriliyo 150 - 200 km arası hızlanma gayet güzel senin karbüratörlü olman performans olarak tatmin etmiyordur hemde 110 hp sana tavsiyem sen aynı arabanın cb7 diye gecen f 22 üst kapagı uyuyorsa ki uyması lazım onu al ebay dede sadece kapak olarak var ona uyumlu emme tesisat enjektör vs alınıp güzelbir ayarla seni tatmin edecek kıvama gelir diye düşünüyorum. maliyet dersende arabanı en makul tamir et sat manuel 2.0i yada suan satılık f22 yani 2.2i accord var onları düşün derim hiçde ugrasmazsın yada benim gibi accordu babana ver kendin integra al :) ben öyle yaptım :))
Arkadaşlar 2 günlük uzun araştırmalar sonucunda kapağın sorunsuz uyacağını öğrendim. H20 kapak dahi uyuyor. Ama H20 vtec olmadığı için istemiyorum. Ustam Konya'nın meşhur Honda ustalarından Honda Hakan isminde bir arkadaş. Kendisi ile samimiyetim usta-müşteri ilişkisinden öte. Kendisinden öğrendiğim kadarı ile tüm F motorların kapakları birbirine uyuyormuş. Yani H serisi kapakların F20B'lere uyup F20A ya uymaması gibi bir durum söz konusu değilmiş. Yağ delikleri falan sıkıntı olur mu diye sordum. Öyle bir sorunda olmadığını söyledi. Karbüratörlü olarak devam edip yaza kadar h22 üst kapak ile idare edecektim fakat şartları zorladık ve alacağımız parça listesi aşağıda oluştu. Bu parçalarla birlikte aracı toplayacağız. Hem ustamın hemde benim en çok tedirgin olduğumuz konu tesisat. Tesisatı yaptırmak ciddi anlamda bizi zorlayacak. Açıkçası ne ustam nede ben hiçbir elektrikçiye güvenemiyoruz. Ustam mekanik olarak hiçbir sorun olmayacağını, olsa bile bir şekilde çözüm bulacağını söylüyor. Kaldı ki kendisine güvenim sonsuzdur. Dediğim gibi tek tereddüdümüz şu an için elektrik. Ustam ile cumartesi tekrar bir araya geleceğiz. 2 farklı elektrikçi çağıracağız. Hangisi işin üstesinden gelebilir bir bakacağız. Gerçi şu an 3 elektrikçi var. Ama 1'ini ben kafadan eledim. Adama karbüratörlü aracı enjeksiyonluya çevireceksin, motordan göğüse kadar komple tesisat yapcaksın diyorum ve karşıma geçmiş sanki far ampülü değiştireceksin demişim gibi "yaparız bi hafta sonu" diyor :)
1. H22 Full Dolu Kapak
2. Kulbütör Kapağı ve Tüm Enjektörleri
3. Benzin Rayı
4. Komple Emme Manifoldu ve Sensörleri
5. Gaz Kelebeği ve Sensörleri
6. Distribütör Komple
7. Motor Elektrik Tesisatı
8. Sigorta Kutusu
9. Beyin (ECU)
abdullah songür
13-10-2011, 19:38
konyada bu kapak işiyle ugraşan honda serisinde ben varım
bu iş o kadar kolay degil inşallah başarırsınız
biz integraya vtec kapak attık yanı projeler aynı
Siz honda hakan'i tanirsiniz o zaman. Ustaligini da benden iyi bilirsinizdir. Sizce altindan kalkabilir mi
mr.korhan
14-10-2011, 08:53
öncelikle inşallah bu azmi kaybetmezsiniz, zira bu tarz değişiklikler hiçbir zaman işin başında hesaplanan sürede ,maliyette ve sinir düzeyinde bitmez :) (tecrübelerimle sabittir) ,
birşey merak ediyorum, sohc bir bloğa, h22 gibi b16 kapaktan daha geniş bi kapağı nasıl oturtacakları ? bunun uyduğunu söylemişsiniz uzun araştırmalar sonucu , acaba bu bilgiyi paylaşabilirmisin daha önceki örnekleri v.s varmı ? tekrar kolay gelsin çalışmanı bende zevkle izliycem inşallah.
Yurtdisi uygulamalari hayli fazla. F serisi bloklara h serisi yapan tr de de ornekler var. F20b icin yapmislar. A serisi ile b serisi birbirine uyuyor. O nedenle uyumlu diyorum. Normalde yapim asiri acelecidir ama ne hikmetse bu sefer asiri sabirliyim. Yani vakit olarak sorun yok. Yaza asfalta inse yeter. Param az sabrim cok.
abdullah songür
14-10-2011, 19:14
Siz honda hakan'i tanirsiniz o zaman. Ustaligini da benden iyi bilirsinizdir. Sizce altindan kalkabilir mi
kimsenin ustalıgı hakkında yorum yapamam ama bu kapak işi komple motor koymaktan daha zor. takıldıgınız yerde yardımcı olmaya çalışırız. h22 kapak cıhat sarıbaş abının elinde olması lazım(h22 swap vtec turbo doganın)sahibi elektirik tesisatı ile işiniz yok zaten vtec açmak için obd0 obd1 harness ve p28 beyin ihtiyacınız olacak
şimdiden kolay gelsin
boosted_pug
14-10-2011, 22:47
bu şekilde bi uygulama yapıcaksanız bence aftermarket bi beyin alın orj beyin ve tesisat işine zaten biton para harcıcaksınız elektrikçiler bu tarz işlere iyi para isterler hiç olmazsa elinizde ayarlanabilir bi beyin olmuş olur ileride ne istiyosanız itb se ona göre turboysa turboya göre düzgün bi şekilde ayar yaptırır binersiniz
projenizde başarılar
DELİOGLAN
14-10-2011, 23:10
arkadaşlar günlerdir bildiğiniz gibi üst kapak ve conta ile alakalı olarak forumu meşgul ediyorum.
Sevgili arkadaşlarımızın tavsiyesi üzerine h22 kapağa geçmeye karar verdim.
şimdilik sadece kapak değişmiş olacak. Sonrasında piston, kol ve yataklar da rektefiyeden geçecek. Bana yol haritası çizmemde yardım etmenizi bekliyorum.
Sizce h22 kapak sonrasında yapılması gerekenler adım adım nelerdir?
Emme ve egsoz manifoldları ne olmalı mesala?
Baskı balata ne olmalı?
Tam bir spec için yardım ve tavsiyelerinizi bekliyorum.
arkadaşlar ben tam olarak durumumu izah edeyim. Siz aşağıda çok uzun olsa da sabırla okuyarak bana yardımcı olun.
Amacım kesinlikle draglara katılmak falan değil. Accord konforunda civic'in performansını yaşamaya çalışmak.
Eski bir civic ef hatcback kullanıcına aşırı hantal geliyor haliyle accord. Aracın devir saatini bazen parmağımla çevirmek istiyorum. Tabiri caizse civic'deki gibi kudurmuyor devir saati. Aracın teknik özelliklerinde sıkıştırma oranı: 9.5:1 ve maksimum güç: F20a3 110 ps @ 6000 rpm (karbüratörlü) olarak geçiyor. Ben redline da araç kullanmayı seviyorum. Ama accord bu isteğime cevap vermiyor. Ef kasada 3 vites 8k devirde gördüğüm 155 km hızı accord'da imkanı yok göremiyorum. Ama accord'un konfordundan ve bu kasanın da yakışıklılığından vazgeçmek istemiyorum.
Yapmaya çalıştığım şeyde kesinlikle bir proje değildir. Mevcut f20a3 karbüratörlü accord'umun çatlayan üst kapağını değiştirmek zorundayım. O nedenle hazır değişime girerken de sizlerin tavsiyesi üzerine h22a kapak değişimi yapmaya karar verdim. Kısa vade de aşağıdaki yazacaklarımı yapmam imkansız. Maddi imkanım buna elvermez. Ama imkanım oldukta ufak adımlarla da olsa amacıma doğru yol almak istiyorum. Accord konusunda çok fazla bilgiye sahip değilim. O nedenle nelerle nasıl swapların? Uygun parçalar nelerdir? Bunları bilmiyorum ve sizlerinde yardımı ile bu konuları öğrenmek istiyorum. Deneyimleriniz sayesinde tek seferde modlayabilirsem ne mutlu bana. Sonuçta olmadı at çöpe yada bundan verimli alamadık en iyisi birde şunu deneyelim diyecek kadar imkanlarım yok. 40 kez ölçüp 1 kez kesmek zorundayım anlayacağınız.
H22a üst kapak ile aracım dohc vtec olacak. Bunda hem fikiriz sanırım.
Bu kapağı taktıktan sonra şanzuman ve debriyaj balatasında değişiklik yapmak gerekir mi?
Yapmazsam ne kaybeder, yaparsam ne kazanırım?
Bu kapağın tork ve hp olarak bana getireceği verim ortalama olarak nedir?
Emme manifoldu için bana tavsiye edeceğiniz parçaların temin yolu ve ortalama bedelleri nelerdir?
Benim aracım karbüratörlü. Mevcut karbüratörüm bu emme manifolduna uyum sağlar mı?
Aracım nasıl vtec açacak? Bunu nasıl sağlayacağım?
Egsoz manifoldunu yapacak hem lazer kesim hemde boru büküm işleri yapan dostlarım var. Sadece resim bile göstermem onlar için yeterli olur. Yardımcı olacaklardır. Sizin tavsiye edeceğiniz manifoldlar hangileri?
şimdilik sadece h22a kapak, emme manifoldu ve egsoz manifoldu ile 110 hp'lik accord'dan alacağım güç ve tork sizce nedir? Emme manifolduna port-polish uygulaması yapılacak. Bu detayı unutmadan yazayım tekrar.
2. Etapta yapmayı düşündüklerim;
önümüzdeki yaza kadar araç yukarıdaki speclerle kullanılacak. Yaza doğru motoru tekrar indireceğiz.
Gücüm yeterse wiseco piston, kol ve ana yataklar ile tekrar rektefiye işlemini yapacağız.
Wiseco markanın ortalama fiyatları ve tr'de alınabilecek yerler nerelerdir?
Alternatif olarak önereceğiniz markalar var mı?
Yada piston çaplarını uygun pistonlara göre oynamalı mıyım?
Piston, kol ve yatakları değiştirmekteki amacım t4 veya t3 turbo atmak araca. ıntercooler ve blow-off.
Maksimum basabileceğim basınç nedir bu speclerle?
Turbodaki amacım en başta da belirttiğim gibi seri bir araç istiyorum. Yani hem hızlı devirlensin hemde üst devirlerde bayılıp kalmasın.
H22a da turbo verimli olur mu olmaz mı?
şimdilik aklıma gelenler bunlar. Sizlerinde ekleme yapacağı şeyler varsa emin olun ki yorumlarınız benim için çok değerli. Hepsini mutlaka hem erkut abi hemde kendi ustam ile masaya yatıracağım. Ve yukarıda da söylediğim gibi 40 kez ölçüp 1 kez keseceğim.
Yardımlarını esirgemeyen tüm arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.
Hayırlı geceler
arkadaşım bursada h22 yapan mtm fatih usta var elinde baya bir h22 iyle alakalı parça var ararsan yardımcı olacagına eminim 05393352959
arkadaşlar hepinize ilgi ve alakanızdan dolayı teşekkür ederim.
Benim F20'nin karbüratörlü olması ve elektrik tesisatında güvenilir bir usta bulamamış olmamdan dolayı projeyi geçici olarak rafa kaldırdım. Şimdilik diyorum çünkü enjeksiyonlu bir F20i Accord bulunca ilk iş H22'ye geçmek olacak. Elektrik tesisatını forumdan sizinde bildiğiniz Erkut abimiz ve kendi ustam olan Hakan usta'nın tavsiye etmemesi, başımı ağrıtacağı konusundaki nasihatleri beni projeden vazgeçirdi. Mekanik olarak sıkıntısız yapılabilecek bir işlem fakat ön göğüsten tutunda, tüm motor tesisatına kadar herşeyin sökülerek, prelude'e ait bir tesisatın takılması ciddi anlamda gözümü korkuttu.
Bir çok elektrikçi ile görüştüm. Ciddi anlamda işten anlayanlar işe garanti veremeyeceklerini söylüyorlar. Bugün yaparız ama ileride bir sıkıntı çıkartır mı o konuda birşey söyleyemeyiz diyorlar. Sonuçta örneği yada modeli olan bir istek değil yapılacak işlemde. Tamam yaparız, sıkıntı olmaz diyen kişilerin de yorumları açıkcası beni tatmin etmedi. Yani komple tesisatı sanki park ampülü takacakmış gibi gören ustaya da benim itimatım olmaz. Sonuçta işin içeriği gerçekten de zor ve meşakkatli.
Tüm bu sebeplerden dolayı aracımı şimdilik stok haliyle toplamaya ve hesabıma uygun proje amaçlı enjeksiyonlu accord bulana kadar erteledim. Aracı yaza kadar satıp, yaza hesaplı bir ies yada accord bulduğumda tekrar h22 konusuna gireceğim. En azından tesisat istemeyecek ve beni sadece mekanik olarak uğraştıracak bir araç olsun istiyorum. Benim uğraşım pistonla, eksantrikle olsun istiyorum. Forumdan ilgilenen arkadaşlar olursa orjinal kapağı ile topladıktan sonra aracım satılık ilanları arasında görebilirler 10 güne kadar.
öncelikle inşallah bu azmi kaybetmezsiniz, zira bu tarz değişiklikler hiçbir zaman işin başında hesaplanan sürede ,maliyette ve sinir düzeyinde bitmez :) (tecrübelerimle sabittir) ,
birşey merak ediyorum, sohc bir bloğa, h22 gibi b16 kapaktan daha geniş bi kapağı nasıl oturtacakları ? bunun uyduğunu söylemişsiniz uzun araştırmalar sonucu , acaba bu bilgiyi paylaşabilirmisin daha önceki örnekleri v.s varmı ? tekrar kolay gelsin çalışmanı bende zevkle izliycem inşallah.
Yorumunu en başta anlamıştım. Anlamadığım kısmı ise yazdığınız mekanik uyumu konusu değildi. Mekanik bir uyumsuzluk söz konusu olmadı fakat yukarıdaki yazdığım sebeplerden dolayı sıkıntılar daha işe başlamadan cereyan etmeye başladı. Azmim kırılmadı. Halen hevesim, isteğim var.
Yorumunuzda anlamayıpta şimdi daha iyi anladığım kısmı ise; bahsettiğiniz gibi maliyette konusu. Süre olarak 7-8 ay kadar bir süre koymuştum o nedenle sıkıntı yoktu. Aceleci davranıp yanlış kararlar vermemek adına zaman dilimini uzun tuttum. O nedenledir ki aracım 2 haftadır yatmasına rağmen her platformda ve her ustayla konuyu en ince detayına kadar istişare ettim. Sonuç olarak istediğim süre konusunda sıkıntı yok fakat istediğim verim ve maliyet konusunda ciddi anlamda sıkıntılar baş göstereceğini anladım.
İnşallah bir daha ki projede yine kıymetli görüş ve tavsiyelerinizle görüşürüz.
Teşekkür ederim.
H22 yerine eğer oluyorsa benim arabanın kapağını takıp VTEC yapabilirsin. F18B2 Sohc VTEC benim arabam.. Benim bloğa F20'nin sohc vtec kapağı oluyor yine.. Ama F20xx bilmiyorum hangisi.. Accord larda sohc vtec olan 2.0'ın motor koduna bakıp bulabilirsiniz kapağı. Ama vazgeçmişsiniz ve ben 2 aydır tech e girmeyince galiba arabayı bile satmışsınız. Olsun minik bir bilgi olarak kalsın :)
orkuteren
18-10-2011, 15:03
f20a7 kodlu motor accord coupe aracım var sizin accorddaki vtec kapak uyuyormu şimdi kafam karıştı:soru:
H22 yerine eğer oluyorsa benim arabanın kapağını takıp VTEC yapabilirsin. F18B2 Sohc VTEC benim arabam.. Benim bloğa F20'nin sohc vtec kapağı oluyor yine.. Ama F20xx bilmiyorum hangisi.. Accord larda sohc vtec olan 2.0'ın motor koduna bakıp bulabilirsiniz kapağı. Ama vazgeçmişsiniz ve ben 2 aydır tech e girmeyince galiba arabayı bile satmışsınız. Olsun minik bir bilgi olarak kalsın :)
Yok kardeş daha hafta başında yazdım mesajı. Yani satmış değilim.
Projeden vazgeçtim. Yoksa F20'yi H22'ye çevirme işinden vazgeçmedim.
Fakat daha zahmetsiz olması için F20i alıp ona yapacağım. Tesisat işine girmeyi gözüm yemedi açıkcası. F kapakların hepsi birbirine uyuyormuş. Yani F20A1 olmuş yada F20A5 olmuş bir önemi yok.
f20a7 kodlu motor accord coupe aracım var sizin accorddaki vtec kapak uyuyormu şimdi kafam karıştı:soru:
Benim F20A3 e H22 kapak uyuyor. Senin aracına da uyar bu durumda.
Ama aracın karbüratörlüyse iyi düşün girmeden önce.
orkuteren
18-10-2011, 16:22
f20a7 enj'lu
f20a7 kodlu motor accord coupe aracım var sizin accorddaki vtec kapak uyuyormu şimdi kafam karıştı:soru:
Bilmiyorum Orkut abi F20B'li bi şeyler benim F18B2'ye oluyordu. Sorarız timucintt'ye.. o biliyordur muhtemelen..
Yok kardeş daha hafta başında yazdım mesajı. Yani satmış değilim.
Projeden vazgeçtim. Yoksa F20'yi H22'ye çevirme işinden vazgeçmedim.
Fakat daha zahmetsiz olması için F20i alıp ona yapacağım. Tesisat işine girmeyi gözüm yemedi açıkcası. F kapakların hepsi birbirine uyuyormuş. Yani F20A1 olmuş yada F20A5 olmuş bir önemi yok.
Tam bir genelleme yapamayacağım, daha fazla araştırıp bu konuya tekrar yazarım. Umarım maddi durumunuz ve sabrınız el verdiğinde projenizi gerçekleştirebilirsiniz.
bence sen bu konuyu bladerk nickli erkut abiyle bi konus o sana doğru yolu yapman gerekn şeyleri söyleyecektir ;)
bence sen bu konuyu bladerk nickli erkut abiyle bi konus o sana doğru yolu yapman gerekn şeyleri söyleyecektir ;)
Arkadaşlara yardımcı olmak açısından konuya müdahil oluyorum affına sığınarak.
Ben Erkut abi ile de görüştüm bu konuyu. Onunda mekanik olarak değil ama tesisat konusunda büyük korkuları vardı. Kaldı ki benim vazgeçmeme sebep olanda 2 güvendiğim kişi olan Erkut Abi ve kendi ustam olan Honda Hakan'dır.
Tesisat işinde çok üzüleceğimi, aracı yürütsem bile bunun çok stabil bir şekilde olmayacağını, ve ne zaman nerede ve nereden arıza yapacağını asla hesap edemiyecek olmamız sebebi ile vazgeçtim ben.
Ama arkadaşımızın aracı gibi enjeksiyonlu olsaydı gözümü kırpmaz değiştirirdim.
Kaldı ki enjeksiyonlu Accord alır almaz ilk işim yine H22'ye geçiş yapmak olacak.
+ Turbo
araç duruyor ama karbüratörlü olduğu için proje rafa kalktı. Enjeksiyonluya geçmeye karar verdim.
ist/kurtkoyde kazali h22 li bi prelude vardi,ilgilenirseniz detayli bilgi aliyim size
ykavcioglu
28-09-2012, 13:58
konuyu bölmeden birşey sormak istiyorum;
h22 için TR'de uygun olan kısa şanzıman varmıdır?
ist/kurtkoyde kazali h22 li bi prelude vardi,ilgilenirseniz detayli bilgi aliyim size
bilgi alıp buradan paylaşırsan bizde bilgilenmiş oluruz ,manuelmidir h22 ?
konuyu bölmeden birşey sormak istiyorum;
h22 için TR'de uygun olan kısa şanzıman varmıdır?
Genelde accord şanzımanını takıyorlar.
G5 prelude leri manuele çevirmek için seçilen yollardan birisi bu. ***** kronik problemli otomatik bir şanzumanı var.
Bence kroniklikten ziyade manual vitesi olmayan spor araç :D üstelik honda. yuhhh diyenler ve
nayırrrrr, nolamaz diyenler için can simidi Accord Şanzuman :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.