Orijinalini görmek için tıklayınız : Turbo Kontrol
sımdı kafamda turboyu ıstedıgım zaman devreden cıkarıcak bı sıstem yapmak istiyorum sızın onerılerınızı ve dusuncelerınızı almak istedım
emme manıfoltundan wastage giden basınc hortumunun arasına pnomatıkcılerdekı ac kapa seklınde bı vana vazıfesı gorucek valf taksam ve kapalı oldugunda turbo devreye gırmeyecektır dıye dusunuyorum acaba ne kadar saglıklı olur ve işimi gorurmu şimdiden tşkler
erdem325
12-10-2011, 20:28
bu sekilde turbonun emmesi devreden cikar ama ayni zamanda atmosferik emis saglayacak bir kanaliniz daha olmasi gerekmezmi?
yani basinc hortumunu devreden cikarirken ayni zamanda farkli bir hattin emmeye temiz hava girisini saglamasi gerekir sanki..
birde bu durumda siz turbonun emmesini devreden aliyorsunuz ama eksoz hala devrede kaliyor, atmo iken cok verimsiz olmazmi?
yani benim tahminlerim sadece bunlar..
benım amacım cevırme v.s gırdıgınde en fazla 5 dakka gıbı devreden cıksın yeter sonra turboya devam
erdem325
12-10-2011, 20:36
benım amacım cevırme v.s gırdıgınde en fazla 5 dakka gıbı devreden cıksın yeter sonra turboya devam
o zaman bahsettiginiz valflerden iki adet kullanip, arac turboda iken basinc hatti ustundeki valf acik, diger atmo icin hava akisi saglayacak valf kapali, aksi durumda ise tam tersi olarak kalmali..
sanki boyle olmali gibi :)
ben sadece fikir yurutuyorum bu arada, daha iyi fikirler gelir muhtemelen konuya..
saol tesekkurler ben tek giris tek cıkıs 12v bi valf olur dıye dusundum ac kapa musluk misalı tabi eksısı ne olur bılemem :)
erdem325
12-10-2011, 20:41
saol tesekkurler ben tek giris tek cıkıs 12v bi valf olur dıye dusundum ac kapa musluk misalı tabi eksısı ne olur bılemem :)
bahsettiginiz gibi tek valfle siz turbodan manifolda giden basinc hortumunu kapamak istiyorsunuz degil mi ben yanlis anlamadi isem?
bu durumda motor hava ememez.
yani calismaz :)
cevırmede ne sıkıntı olucakkı devreden cıkarıyosun ?
valla bılmedıgımden soruyorum evet oyle wastagede gıden hortum yada farklı onerılerede acıgım :D
cevırmede ne sıkıntı olucakkı devreden cıkarıyosun ?
arac sahın baglama olasılıgını azda olsa asagı ındırmek :)
turbodan baglamazlar herhalde onamı bakıcak adam fılm egzos falan varsa onları hallet bence
berkay_aydin
12-10-2011, 20:48
Turboyu çevirmede anlayabileceklerini zannetmiyorum.. Bağlasalar egsoz'dan bağlarlar :)
aracımda egsoz yok camlar renklı cam sadece ekstra olarak gorunumde far stop jant ve sunroof var bide basık tabi
ama tabi bu dusuncemı yaparsak daha rahat olur
berkay_aydin
12-10-2011, 20:56
Araç turbolamak yasak mı ? polis anlasa dahi nasıl bir işlem yapabilir ?
Araç turbolamak yasak mı ? polis anlasa dahi nasıl bir işlem yapabilir ?
evet haklısınız ama bırde su durum var adamlar orj egsozla işlem yapıyolar ve evoların ruzgarlıklarına bıle laf soyluyolar sonucta teknık bı degısıklık dıe dusundum ve bırazda cıkarken psikolojik olarak rahatlarım gibi :)
bence onla uğraşma elektrikli vana yaptır ortaya kadar 60lık boru gitsin orda bi v kanal ve elektrikli kelebek vs vs sonra geri tekrar 51 lik sessiz boru ve orjınal susturucu diğer kanaldan ise 40-50 cm bi boru 60 lık polis görünce trafiğe girince gazlamadan gitmediğin zamanlar a modu gazlayacagın zaman b modu açık eksoz en iyi fikir bu bana sorarsan
bence onla uğraşma elektrikli vana yaptır ortaya kadar 60lık boru gitsin orda bi v kanal ve elektrikli kelebek vs vs sonra geri tekrar 51 lik sessiz boru ve orjınal susturucu diğer kanaldan ise 40-50 cm bi boru 60 lık polis görünce trafiğe girince gazlamadan gitmediğin zamanlar a modu gazlayacagın zaman b modu açık eksoz en iyi fikir bu bana sorarsan
cagrı egsoz sıkıntım yok maksat adam bındı mısal yurumesın arac olay bu :)
Wastegate i bir valf ile kontrol ederseniz dediğiniz sistem olur ama kapatmak istediğinizde aşırı kapatırsanız motor hava alamaz o yüzden tam kapatmazsınız ama valfi çok kısarsınız misal kıstığınızda turbo 0.1 bar basar o da normal haline göre çok aşırı bir fark yapmayacaktır.
turboyu devre dışı bırakamazsınız
ancak basıncı kısılabilir o da belli bir yere kadar
sonucta eksoz gazı turbonun içinden geçiyor ve öyle yada böyle palleri çeviriyor
turbo üzerindeki wg nin ittiği wg subabı tam açık olsa bile bir miktar eksoz gazı turboyu çevirmeye devam eder
atıyorum normalde 1 bar basıyorsa turbon, wg subabı en açık konumda 0.4 bar basar dahada aşağıya inmez.
* wg external ise biraz daha iner basınç.
burada güzel bir resim var (turbonun eksoz tarafı)
motordan gelen eksoz gazı pallere çarparak içinden geçer ve yoluna devam eder
bu şekilde paller döner.
Sağ taraftaki wg sübabı tam kapalı ise (max boost demektir)
bütün gazlar pallerden geçer.
açık ise veya ne kadar açık ise o kadar eksoz gazı pallere deymeden eksoza tahliye edilir
ama dediğim gibi belli bir şekilde geri kalan eksoz gazı palleri bir miktar gene çevirecektir.
http://img.photobucket.com/albums/v238/rotaryr/RX7club/DSC00518Small.jpg
işte o sübabıda bildiğimiz wg çubuğu kontrol eder
http://www.scoobypedia.co.uk/uploads/Knowledge/wg_arm_350.jpg
anladım yanı bu iş tutmaz yapcak bişe yok o zaman gittigi yere kadar :) cok tsk ederım herkse
tam olarak ne yapmak istediğini söyleseydin başka çözümler bulunabilirdi belki
wastegate yayını minimum sertliğe düşürüp birde elektronik basınç kontrol ekipmanlarından kullanırsanız 0 bara yakın basınçla aracı kullanabilirsiniz..
wasgate basınç kaçırtarak olabilir emişten gelen borusuna t yapıp içerdeden aç kapa bir şartelle olur istediğin
amacım misal aracı cevırdıklerınde dip gaz yaptıgın zaman blow of ve turbo sesini mınımuma ındırmek gidisinide tabi
psikolojikdeli
23-01-2012, 00:25
amacım misal aracı cevırdıklerınde dip gaz yaptıgın zaman blow of ve turbo sesini mınımuma ındırmek gidisinide tabi
bunu neden yapmak istediğini gerçekten anlayamadım, çevirmede araçta turbo veya bow var diye aracı bağlanan hiç kimseyi duymadım işin açıkçası
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.