Orijinalini görmek için tıklayınız : MJT-JTD fiat-opel-alfa
baktıkki her marka grubunun bir konusu var evet multijet-jtd-jtdm-cdti cıları görelim
araçlarımızda neler var neler yok yapılan işlemler alınan verim, yakıt tüketimi sorunları bu başlık altında paylaşalım
önce ben başlıyayım aracım 2005 model palio 1.3 mjt 87500 kmdeyim şu anki speclerim carbon cai,51 mm downpipe, 51 mm borular, isotta son susturucu, megachips, egeturbo kp37/33 hybrid turbo mevcut bu speclerle dynoda 95-97 hp 217 nm güç almış bulunmaktayım, aracım bi çok kez değişikliğie gidildi kötü dizayn edilmiş egzos sistemi+kötü yazılım ile 77 hp 180 nm veriyordu mersindeki dynonunda yanlış ölçümü sonucunda 90 hp 205 nm çıkıyordu, su an adanada ölçüm yapıldı 95 hp (yazılım yeni yapılmıştı) 215 nm tork veriyor duman maşallah sıktığımda aracım gri iken füme oluyor,
tavsiyelerim 1.3 kesinlikle 51 mm üstü egzos sistemi kullanmayın + yerine - ye gidersiniz
yazılımı kesinlikle kendini ispatlamış birisine yaptırın ve bakımlarını 10 bin km yerine 9 bin kim de ve her 3000 kmde filtre değiştirin
guzel baslık onurum yanlız 1.3 cdtı ve multıjetler paylassa daha saglıklı olur punto,lınea.palıo.corsa,astra,combo ,doblo vs. 1.3 dızel arac kullananlar
Benım aracımda
AHM PERFORMANCE ahmet usta tarafından yapıldı
1.3 multıjet palio
Üst kapak polish
Turbo polish
Intercooler ve borulama
Astra enjektör ve ust kapak
JET TURBOdan hıbrıd turbo stage 3(gt1444s ile değişicek )
51lık dp. ve 51 borular
Egr ıptali
simota karbon fıltre
ecu fast ALPER usta yazılım
130-140 hp arasın da
dün iesle denedim kanka 160'a kafar kafa kafa sonra ufaktan uzuyor 4-5 boy oluyor en son
kanka astra kapak ne gibi farklılıkları vardıki?
130-140hp çok iddialı rakam bence dyno sonucuna bakmak lazım.
130-140hp çok iddialı rakam bence dyno sonucuna bakmak lazım.
tabi dyno sonucuna bakmak lazım
aracımda yazılım + 60lık boru vardı
işlemlerden sonra 13-14 boy hızlandım
Ahmet Saraçoğlu
14-10-2011, 13:39
ilk kasa mjet doblo var bizde de , 50ooo km falandır herhalde...ama çok yakıyo.Geçen okula gitmişken artcardan mercedesin koltuklarını almak için onu aliym dedim.km yi bilgisayarı sıfırladım...Döndüğümde 8.1 lt yazıyodu...Gayet sahin kullanmama ramenİlk jenerasyon zayıf kaldığı için hem ağırlıkla başedemiyor , hemde fazla yakıyor.
yeni kasa dobloların fazla yaktığını bidaha duymuştum yeni 1.3 ler kaç hp olarak çıkıyo 75 mi 80 mi?
bende yeni kasa doblo var. 1.3 90 hp olandan. Açıkcası 5,5-6,5 lt aralığında yakıyor.
tapa gazda şehirler arası benim aracım 10 lt yakıyo ben denemesini yaptım istanbul çerkezköy arası
ilk kasa mjet doblo var bizde de , 50ooo km falandır herhalde...ama çok yakıyo.Geçen okula gitmişken artcardan mercedesin koltuklarını almak için onu aliym dedim.km yi bilgisayarı sıfırladım...Döndüğümde 8.1 lt yazıyodu...Gayet sahin kullanmama ramenİlk jenerasyon zayıf kaldığı için hem ağırlıkla başedemiyor , hemde fazla yakıyor.
mk1 mjtler doğrudur jtd den 1 lt daha fazla yakıyor hatta güzel bi bakım iyide bi yazılımla sakin kullanımda düşer kasaya göre güç az geliyor
burak_skry
14-10-2011, 22:14
1.3 cdti astra gazihan yazılım ve kutu içi kn filtre mevcut şuan yakın zamanda kn açık filtre ve kat iptali ile 51lik düz boru yaptırma planım var sonra bi dyno çıktısı alıcam kısmetse.
90 lıklar yazılımla bayağı güzel yürür hale geliyorlar güle güle kullan km çok yüksek değilse egzos sistemini elletme derim
burak_skry
14-10-2011, 22:52
tahmini 105 hplerde araba tabi dynoya çıkıp görmek lazım km 130 binde yazılımı 87binde yaptırmıştım egzosu elletmekten korktum hep pişman olurmuyum acaba diye ama artık dayanamıycam aklımdan çıksın istiyorum yapıp:)
tahmini 105 hplerde araba tabi dynoya çıkıp görmek lazım km 130 binde yazılımı 87binde yaptırmıştım egzosu elletmekten korktum hep pişman olurmuyum acaba diye ama artık dayanamıycam aklımdan çıksın istiyorum yapıp:)
51 lik boru tam ideal ölçü sona susturucu koymadan da kullanabilirsin
By_HaNNibaLL
15-10-2011, 03:23
Kat iptali muayenede sıkıntı oldugu için dowpipe takmak istiyorum ama nerde yaptirabilirim ve fiyati ne olur
tahmini 105 hplerde araba tabi dynoya çıkıp görmek lazım km 130 binde yazılımı 87binde yaptırmıştım egzosu elletmekten korktum hep pişman olurmuyum acaba diye ama artık dayanamıycam aklımdan çıksın istiyorum yapıp:)
105in üstüdür,
Kat iptali muayenede sıkıntı oldugu için dowpipe takmak istiyorum ama nerde yaptirabilirim ve fiyati ne olur
günay hala ordamısın sen :p
egeturbo
15-10-2011, 09:24
ohh tam bana göre konu
günayım sen down pipe v.çs bekle önce hybride geçelim
ooo ardacım sen uğrarmıydın? arda dolduramadık daha turboyu ya
egeturbo
15-10-2011, 10:11
ooo ardacım sen uğrarmıydın? arda dolduramadık daha turboyu ya
siteye giriyorum konuları okuyup çıkıyorum komutanlardan fırsat kalmıyor :(
sana egzantirik şart :icon_tup: ve kapak işlendikten sonra emin ol kaderi değişecek pazar akşamı tlefonda konuştuğumuz gibi eğer enjektörlerde yetmediği yerde diğer stage 1 enjektörlere geçtinmi artık bi palo daha almış gibi olursun
<<buğra>>
15-10-2011, 11:59
tahmini 105 hplerde araba tabi dynoya çıkıp görmek lazım km 130 binde yazılımı 87binde yaptırmıştım egzosu elletmekten korktum hep pişman olurmuyum acaba diye ama artık dayanamıycam aklımdan çıksın istiyorum yapıp:)
gazihan yazılımlı astra yaklamışken mümkünse 1-2 sorum olacak;
hiç sorun yaşadınız mı
kaç ay önce yaptırdınız
yakıt durumunda değişme oldu mu, şu anda ortalama kaç lt/kaç kuruş yakıyorsunuz? :)
Shadow_Dancer
15-10-2011, 12:10
yakuza bu yaptıgın işlemlerle aldıgın güç biraz az degil mi ? Yanlış anlama sakın, sadece yazılımla 15-20 hp arası alınıyor diye biliyorum?
siteye giriyorum konuları okuyup çıkıyorum komutanlardan fırsat kalmıyor :(
sana egzantirik şart :icon_tup: ve kapak işlendikten sonra emin ol kaderi değişecek pazar akşamı tlefonda konuştuğumuz gibi eğer enjektörlerde yetmediği yerde diğer stage 1 enjektörlere geçtinmi artık bi palo daha almış gibi olursun
arda kardeşimm sen nasıl askersin böyle internettesin telefon açık geziyon eminönlerinde :)
enjektör olarak ne kullanıyosun arda ?
aracın pistonları ve kollları zayıf özellikle de kolları egzantirikle motor kırma olasığı da yüksek gibi geliyo bana
ben buyuk turbo + monifoldala 1.2 bar basmayı hedefliyorum
By_HaNNibaLL
15-10-2011, 14:28
Arda hala turbom gelecek dowpipe olacak vs vs :D
yakuza bu yaptıgın işlemlerle aldıgın güç biraz az degil mi ? Yanlış anlama sakın, sadece yazılımla 15-20 hp arası alınıyor diye biliyorum?
sonerdi yanlış hatırlamıyorsam, eskilerden tanırsın beni, araç stock 69-172 nm dyno verisi var, filtre ve egzos ile kağıt üstünde bir güç göremesekte yolda etkisini hissettik özellikle üst devirlerde, turbo su an snn aracındakinden bir farkı yok hatta daha geç boost alıp daha geç bitiyor çünki daha boost arttırımına gidemedim maddi durumdan ötürü boost açtığım zmn asıl farkı o zmn alıcam, şu anki haliyle h/f/e li civic ile 50-160 kafa kafaya gidiyorum
sonerdi yanlış hatırlamıyorsam, eskilerden tanırsın beni, araç stock 69-172 nm dyno verisi var, filtre ve egzos ile kağıt üstünde bir güç göremesekte yolda etkisini hissettik özellikle üst devirlerde, turbo su an snn aracındakinden bir farkı yok hatta daha geç boost alıp daha geç bitiyor çünki daha boost arttırımına gidemedim maddi durumdan ötürü boost açtığım zmn asıl farkı o zmn alıcam, şu anki haliyle h/f/e li civic ile 50-160 kafa kafaya gidiyorum
şuan aracın basıncını göremiyosun zaten bitane turbo boost gauge alsan takip etme şansın olcak zaten basıncı açsan da peak olarak 1.5 bassanda ust devirlerde 1 contious olarak devam eder max.
kank, peak 1.5 leri görüpte cont. olarak 1 bara düşmesi pekte normal bir durum değil yalnız
kank, peak 1.5 leri görüpte cont. olarak 1 bara düşmesi pekte normal bir durum değil yalnız
turbonun çalışması bu şekildedir kardeşim sabit basınç bastıramazsın ilk bastığıyla devamı fark gösterir
kanka onu biliyorum tabikide, fakat o kadar düşmesi basınç kaybı gibi duruyor
Shadow_Dancer
16-10-2011, 22:16
sonerdi yanlış hatırlamıyorsam, eskilerden tanırsın beni, araç stock 69-172 nm dyno verisi var, filtre ve egzos ile kağıt üstünde bir güç göremesekte yolda etkisini hissettik özellikle üst devirlerde, turbo su an snn aracındakinden bir farkı yok hatta daha geç boost alıp daha geç bitiyor çünki daha boost arttırımına gidemedim maddi durumdan ötürü boost açtığım zmn asıl farkı o zmn alıcam, şu anki haliyle h/f/e li civic ile 50-160 kafa kafaya gidiyorum
Onur sen misin? :)
Valla ben paliolarıda 75lik diye biliyordum. Basıncı açarsan tabii ki daha iyi olur..
130 140hp mi?
Valla kardesim seni tanırım severim inanmak da isterim ama bu gücler imkansız...
Dynoya cık bence, gercek gücünü sen de biz de görelim.
Ben 95hp gücteyim, sadece chip var gerisi hersey orjinal istersen bi aksam da deneriz.
(İMKANSIZ?) Ben İMKANSIZ aşklar için yaratılmışım :)
deneriz sıkıntı yok buyur gel abi kapımız herkeze acık :)
Onur sen misin? :)
Valla ben paliolarıda 75lik diye biliyordum. Basıncı açarsan tabii ki daha iyi olur..
benim kardeşim ;) paliolar 70 hp 180 nm, gp,fiorino 75 hp 190 nm
egeturbo
19-10-2011, 10:28
arda kardeşimm sen nasıl askersin böyle internettesin telefon açık geziyon eminönlerinde :)
enjektör olarak ne kullanıyosun arda ?
aracın pistonları ve kollları zayıf özellikle de kolları egzantirikle motor kırma olasığı da yüksek gibi geliyo bana
ben buyuk turbo + monifoldala 1.2 bar basmayı hedefliyorum
abi artıık gezmeler bitti artık o şehir benim bu şehir benim göreve gidiyorum.
Enjektör olarak dizel marea enjektörü kullanıyorum yurt dışından temin ediyorum bazı tip enjektörlerdede nozzle değiştirerek çözüm elde ediyorum.
Egzantirikte yüksek derece olmadığı için kola pistona bi zarar vermez abi o konuda aklında soru işareti sakın olmasın.
Dediğim gibi sana faceden 1544 ü unut sadece düzgün hazırlanmış bi kp39 yada kp41 işini görecektir.
egeturbo
19-10-2011, 10:29
Arda hala turbom gelecek dowpipe olacak vs vs :D
geçen izmire geldiğimde sana ne yazdım faceden istediğin gün atla gel kendini azcık hazırla hemen büyük turboyu atalım dedimmi demedimmi :D
siteye giriyorum konuları okuyup çıkıyorum komutanlardan fırsat kalmıyor :(
sana egzantirik şart :icon_tup: ve kapak işlendikten sonra emin ol kaderi değişecek pazar akşamı tlefonda konuştuğumuz gibi eğer enjektörlerde yetmediği yerde diğer stage 1 enjektörlere geçtinmi artık bi palo daha almış gibi olursun
ardacım enjektör fiyatı biraz saçımda kepek yaptı :D öncelikli olarak egzantrik gircem, yakıt yetiştirmeme durumu olursa eğer el mecbur enjektör alıcam senden :allaalla:
abi artıık gezmeler bitti artık o şehir benim bu şehir benim göreve gidiyorum.
Enjektör olarak dizel marea enjektörü kullanıyorum yurt dışından temin ediyorum bazı tip enjektörlerdede nozzle değiştirerek çözüm elde ediyorum.
Egzantirikte yüksek derece olmadığı için kola pistona bi zarar vermez abi o konuda aklında soru işareti sakın olmasın.
Dediğim gibi sana faceden 1544 ü unut sadece düzgün hazırlanmış bi kp39 yada kp41 işini görecektir.
hadi bakalım hayırlı olsun kardeşimm benimde enjektörler yetiştirmezse lazım olabilir enjektör
130-140hp çok iddialı rakam bence dyno sonucuna bakmak lazım.
bencede cook iddalı
130 140hp mi?
Valla kardesim seni tanırım severim inanmak da isterim ama bu gücler imkansız...
Dynoya cık bence, gercek gücünü sen de biz de görelim.
Ben 95hp gücteyim, sadece chip var gerisi hersey orjinal istersen bi aksam da deneriz.
yavuz abi bi senle denesek benim corsayı ya :)
bu arada multijetciler hiç yağ seperatörü değiştiren oldu mu aranızda ?
oil catchcan e benziyor tipi ..
Tholl-ga
19-10-2011, 21:36
yavuz abi bi senle denesek benim corsayı ya :)
bu arada multijetciler hiç yağ seperatörü değiştiren oldu mu aranızda ?
oil catchcan e benziyor tipi ..
gel saplıyım sana :D
bloğun önündeki zımbırtıyımı diosun
http://www.angurten.de/Bilder/fotosets/opel-astra-010.jpg
yağ doldurmanın yanındaki ?
Yok bu emme manifoldunun hemen altinda kaliyor yani cam tarafnda
bencede cook iddalı
bencede ;)
yavuz abi bi senle denesek benim corsayı ya :)
bu arada multijetciler hiç yağ seperatörü değiştiren oldu mu aranızda ?
oil catchcan e benziyor tipi ..
yavuz abi den ses çıkmadı davetim hala geçerli
Yok bu emme manifoldunun hemen altinda kaliyor yani cam tarafnda
pek problem çıkardığını duymadım, sorunmu yasadınız?
astra cdti
yazılım
60mm boru, kat iptali
egr iptali...
pek problem çıkardığını duymadım, sorunmu yasadınız?
genelde corsalarin sanzıman kovanının ustunden asagi dogru yag sizdirma gibi kronik problemi var . Herkes turbo inlet borusu diye dusunuyorken bu yag dagiticisinin problemli olduğunu gördük , maslakta hiç bir parcacida bulamadık hatta fiat grubunda dahi yoktu.. Kimse satmamış bu malzemeyi hatta :)
Ayricaa Istanbul da dizel night yapalim cevre kirliliği yapalım :D
grkm enteresan bi sıkıntıymış ilk defa rastladım mjt sahibiyim 52 binde aldım şun 89 bindeyim, kronik sıkıntıları 100 bine kadar çıkartıyor ztn maf sensörüm bozuldu, aküm bitti, zincir seti deişti, baskı balata deişti şu an tek sorunum kaldı oda sanırım direksiyon keçelerden kaçırıyor onunda yapılması gerek
astra cdti
yazılım
60mm boru, kat iptali
egr iptali...
60lık boruyla alt devirlerin durumu nasıl son susturucu varmı?
genelde corsalarin sanzıman kovanının ustunden asagi dogru yag sizdirma gibi kronik problemi var . Herkes turbo inlet borusu diye dusunuyorken bu yag dagiticisinin problemli olduğunu gördük , maslakta hiç bir parcacida bulamadık hatta fiat grubunda dahi yoktu.. Kimse satmamış bu malzemeyi hatta :)
Ayricaa Istanbul da dizel night yapalim cevre kirliliği yapalım :D
evet istanbula bi dizel gecesi yakışır :)
astra cdti
yazılım
60mm boru, kat iptali
egr iptali...
keşke 60 yaptırmasaydın resmen işkence oluyor, ben 55 mm kullanmıştım 55 bile iyi değil 51 en verimlisi oluyor
cuma gecesi gec saat uygundur diyen ?
keşke 60 yaptırmasaydın resmen işkence oluyor, ben 55 mm kullanmıştım 55 bile iyi değil 51 en verimlisi oluyor
+ 1
tecrübelerle sabittir;)
60lık boruyla alt devirlerin durumu nasıl son susturucu varmı?
alt devirler zaten sıkıntılıydı hala daha sıkıntılı:)üst devirlerde memnunum.son susturucu olarak real kullanıyorum.egzosun katkısından memnunum.orjinali takmıştım bir keresinde 2500rpm sonrasında fark çok barizdi...
keşke 60 yaptırmasaydın resmen işkence oluyor, ben 55 mm kullanmıştım 55 bile iyi değil 51 en verimlisi oluyor
haklı olabilirsiniz 51 denemedim 60lıktan şuan memnunum ama bir ara 51 deneyeyim.aslında ondan önce yapmam gereken şeyler de var da 3sene olacak neredeyse 91k km'de daha fazla harcama yapmak istemiyorum:)
bu fiestanın specler ne merak ettim
Ben unutmusum bu konuyu ;)
Dizel night güzel olur tabi, uyar bana da.
Görkem sen ne aldın corsa sport mu?
Ben chipli 115hp 120hp corsaları geciyordum biliyosundur, araba bu aralar pek iyi durumda degil ama deneriz tabi maksat muhabbet olsun :)
Tolganın fiesta gelmesin ama herkese hardcore yapar .bne :D
Doğan sen dynoya cıktın mı? chipli corsayla denemissin sonuc noldu?
dyno ya çıkmadım daha abi yarın akşam müsaitsen 12 gibi basın ekspreste deneyebilirz ZAN corsayla denedik bir boya yakın geçiyodu ama arkadaşımızdır baskımdan kokular geliyodu ve BBSler takılıydı bugun dedicektik araç bakımdaydı
Ben unutmusum bu konuyu ;)
Dizel night güzel olur tabi, uyar bana da.
Görkem sen ne aldın corsa sport mu?
Ben chipli 115hp 120hp corsaları geciyordum biliyosundur, araba bu aralar pek iyi durumda degil ama deneriz tabi maksat muhabbet olsun :)
Tolganın fiesta gelmesin ama herkese hardcore yapar .bne :D
Doğan sen dynoya cıktın mı? chipli corsayla denemissin sonuc noldu?
Sport piyasasi s2000 e donunce d kasa 5 kapiyi sevmedigim icin c kasa 70lik silverline aldim cokta mutluyum :) deneemedim ama sanirim d sportlardan hizliyim
Yarin gece 12 1 gibi banada uyar
hadi gençler video patlatırısınız artık
12de güneşli mc teyım arkadaslar
12de güneşli mc teyım arkadaslar
gelmeye çalışcam :)
12de güneşli mc teyım arkadaslar
bende gelimmi pampa :D
merakla bekliyoruz gençler :D
23:30 gibi geçtim oradan clio rsler vardı ancak sabah erken saatte işim olduğu için kalamadan geri döndüm..
ben gıttım arkadaslar vardı ama kımse denemeye gelmedı
bi atraksiyon yapamadınız varya :D
egeturbo
23-10-2011, 09:04
ardacım enjektör fiyatı biraz saçımda kepek yaptı :D öncelikli olarak egzantrik gircem, yakıt yetiştirmeme durumu olursa eğer el mecbur enjektör alıcam senden :allaalla:
abi yılbaşında izin için izmire gidicem yada komutanları kafalayabilirsem izmirde bi time attack gibi bişi için sana telefon açarım olmassa enjektörleri söktürür bana yollarsın burda İzmirde pompacımda birazda olsa farklı müdahele ile halledebiliriz sana söylemiştim 2 farklı enjektör kullanıyorum diye.Sanada inş öyle bişi yapabilirim.
Egzantirik içinde önümüzdeki hafta sipariş vericem 1 adet mjet için de geliyo ama kaporayı aldım.
Doğan abi enjektörü hallederiz sorun değil
egeturbo
23-10-2011, 09:06
Evet beyler yokmu 1.9 159 147 marea doblo stilo captiva insigna v.s 1.9 da güzel şeyler paylaşabiliriz
abi yılbaşında izin için izmire gidicem yada komutanları kafalayabilirsem izmirde bi time attack gibi bişi için sana telefon açarım olmassa enjektörleri söktürür bana yollarsın burda İzmirde pompacımda birazda olsa farklı müdahele ile halledebiliriz sana söylemiştim 2 farklı enjektör kullanıyorum diye.Sanada inş öyle bişi yapabilirim.
Egzantirik içinde önümüzdeki hafta sipariş vericem 1 adet mjet için de geliyo ama kaporayı aldım.
Doğan abi enjektörü hallederiz sorun değil ardam bu aralar derecelı ısıne gırebılırım haberlesırız bıyerden para beklıyorum arıcam senı
mert_leon
23-10-2011, 11:52
doğan abi mc lere kadar bana haber verme ben denerdim seninle yahu :)
egr iptalinin kurum birikimi disinda faydasi var mi?
doğan abi mc lere kadar bana haber verme ben denerdim seninle yahu :)
Rakip yok mertım yaa benzınlılere sulancam bende napıyım:) bu hafta bı kac ıslem yapıcam cuma denıyelım kardesım:)
mert_leon
23-10-2011, 12:05
ıslemlerı yapmadan once bıde yaptıktan sonra deneylım nolmus ne bıtmıs gorelım bence.
arac safe moda alıyo basıncı ayarlıcaz suan gorcek bıse yok mertım
dogan emu lazım sana
ONURUM EMU İŞİ Nİ HALLETTİM HAFTA SONU 1.5+ bar larda yuruyo olcam inşallahurahman
maşallah fevkaladenin fevkinde olur inş. :) emuyu kaça aldın ?
herkese uyuyorsa şu düsük hacim dizel bulusmasını yarın gece 12den sonra herhangi bir yerde yapabiliriz :)
berkay_aydin
25-10-2011, 22:50
egr iptalinin kurum birikimi disinda faydasi var mi?
Bende merak ediyorum ? Alt devirlere özellikle bir etkisi var mı ?
dragstar
25-10-2011, 23:47
2010 Hyundai Accent Era 1,5 Crdi otomatik,
Orjinal turbo, intercooler, filtre, egzoz, downpipe, katalitikler
Megachips + Custom yazılım (2.1 bar cont, 2.3 bar peak turbo boost, 1600 psi rail basıncı),
Egr valfi yazılımsal olarak kapatıldı,
Water /methanol injection system,
Depoyada karabiber tuz,
154 hp @dynolicious :)
büyük ihtimalle egr valfi ya kaçırıyor yada patladı, mekanik olarak iptak etmem lazım
2010 Hyundai Accent Era 1,5 Crdi otomatik,
Orjinal turbo, intercooler, filtre, egzoz, downpipe, katalitikler
Megachips + Custom yazılım (2.1 bar cont, 2.3 bar peak turbo boost, 1600 psi rail basıncı),
Egr valfi yazılımsal olarak kapatıldı,
Water /methanol injection system,
Depoyada karabiber tuz,
154 hp @dynolicious :)
büyük ihtimalle efr valfi ya kaçırıyor yada patladı, mekanik olarak iptak etmem lazım
çok iddali bi makine olmuştur maşallah ama konu hundaileri içermiyo dostum;)
fiat ,opel ,alfa multijet motorlar ;)
maşallah fevkaladenin fevkinde olur inş. :) emuyu kaça aldın ?
kanka msn den söylerim ;) inşallah kanka araba kesene kadar yardırıyo resmen yaa :)
dragstar
26-10-2011, 00:07
çok iddali bi makine olmuştur maşallah ama konu hundaileri içermiyo dostum;)
fiat ,opel ,alfa multijet motorlar ;)
hadi ya dikkat etmedim, bu arada kemal ben ;)
hangi kemal dersen kültür üniden elektronik müh
hadi ya dikkat etmedim, bu arada kemal ben ;)
hangi kemal dersen kültür üniden elektronik müh
kemal sen yabancı değilmişsin be kardeşim :) şu basınç işinden sonra senle bi deneyelim :)
dragstar
26-10-2011, 00:41
kemal sen yabancı değilmişsin be kardeşim :) şu basınç işinden sonra senle bi deneyelim :)
olur deneriz, bende egryi yaptırırım inş
2010 Hyundai Accent Era 1,5 Crdi otomatik,
Orjinal turbo, intercooler, filtre, egzoz, downpipe, katalitikler
Megachips + Custom yazılım (2.1 bar cont, 2.3 bar peak turbo boost, 1600 psi rail basıncı),
Egr valfi yazılımsal olarak kapatıldı,
Water /methanol injection system,
Depoyada karabiber tuz,
154 hp @dynolicious :)
büyük ihtimalle egr valfi ya kaçırıyor yada patladı, mekanik olarak iptak etmem lazım
maşallah stock bi şekilde bile ztn ciddi ciddi yürürü var crdi lerin, aldığın değerler çok güzel, fakat stock turboyla turbo kırma olayları crdi lerde bayağı meşhur
çok iddali bi makine olmuştur maşallah ama konu hundaileri içermiyo dostum;)
fiat ,opel ,alfa multijet motorlar ;)
kanka sadecve mjt değil jtd lerde bizden :D
kanka sadecve mjt değil jtd lerde bizden :D
haa pardan onları unutmuşum :)
2010 Hyundai Accent Era 1,5 Crdi otomatik,
Orjinal turbo, intercooler, filtre, egzoz, downpipe, katalitikler
Megachips + Custom yazılım (2.1 bar cont, 2.3 bar peak turbo boost, 1600 psi rail basıncı),
Egr valfi yazılımsal olarak kapatıldı,
Water /methanol injection system,
Depoyada karabiber tuz,
154 hp @dynolicious :)
büyük ihtimalle egr valfi ya kaçırıyor yada patladı, mekanik olarak iptak etmem lazım
Tork ne tork çok merak ettim :D
Water /methanol injection system dizele olmaz deniyordu ama :S
_cAgdAsH_
26-10-2011, 20:33
albea m.jetle aranızdayım
yakında 10k km bakım yaptırıcam +'larını paylasırıım :D
deneme istiyorum bende multıjet pawalar olarak duman attıralım :)
şimdi ist. da olmak vardı :D pis gaza gelir fena gazlarım bilakis vitese karşı çok nazik davranırım o kadar :D
önümüzdeki hafta havalar iyi olduğu taktirde isteyen 1.3 dizel araçlarla deneyebilirim arkadaşlar
dragstar
26-10-2011, 23:20
Tork ne tork çok merak ettim :D
Water /methanol injection system dizele olmaz deniyordu ama :S
tork 300 + üstü bana kalsın :)
kim diyorsa yanlış demiş, bütün dünyada kullanılıyor
tork 300 + üstü bana kalsın :)
kim diyorsa yanlış demiş, bütün dünyada kullanılıyor
kemal nerden bağladınız metanolu emmeden mi ?
egeturbo
29-10-2011, 08:54
şimdi ist. da olmak vardı :D pis gaza gelir fena gazlarım bilakis vitese karşı çok nazik davranırım o kadar :D
abi gel izmire izmire günayıda çağırırz o gün onuda turbolarız hem ben sana izmirde bol bol deneyecek adam bulurum
yokmu hala 1.9 2.4 jtd ci
<<buğra>>
29-10-2011, 09:09
abi gel izmire izmire günayıda çağırırz o gün onuda turbolarız hem ben sana izmirde bol bol deneyecek adam bulurum
yokmu hala 1.9 2.4 jtd ci
astra h 1.3'e masraflar çıkarmayacak şekilde nasıl güç artışı yapabiliriz?
abi gel izmire izmire günayıda çağırırz o gün onuda turbolarız hem ben sana izmirde bol bol deneyecek adam bulurum
yokmu hala 1.9 2.4 jtd ci
günaya 2 beden büyük gelirim :p boost cont.da geldi 2 gün önce aldım saat alıcam onu bekliyorum bi montaj yapayım ayara çıkıcam ufak tefek ince detayları kaldı bırakıyorum ondan sonra daha ötesine gitmeyebilirim
Tork ne tork çok merak ettim :D
Water /methanol injection system dizele olmaz deniyordu ama :S
çok örnek var bilal yurtdışında dizele meth/water inj kit takılmış olan ;)
kemalim güzel değerler benim popo dynosu tutarlı demekki 145-150 arası diyodum sana meth yokken , yazın :D
egeturbo
29-10-2011, 09:19
astra h 1.3'e masraflar çıkarmayacak şekilde nasıl güç artışı yapabiliriz?
stage 2 turbo + yazılım dumansız sorunsuz + 40 hp si var . 900 tl civarı
günaya 2 beden büyük gelirim :p boost cont.da geldi 2 gün önce aldım saat alıcam onu bekliyorum bi montaj yapayım ayara çıkıcam ufak tefek ince detayları kaldı bırakıyorum ondan sonra daha ötesine gitmeyebilirim
offf günayy bunu okuduktan sonra stage 6 hybride geçmesi lazım yoksa kendimi atardım :D:D
abi o aem truboost u da takabilirdin aslında
<<buğra>>
29-10-2011, 09:23
stage 2 turbo + yazılım dumansız sorunsuz + 40 hp si var . 900 tl civarı
peki nerede yaptırabilirim?
teşekkürler...
stage 2 turbo + yazılım dumansız sorunsuz + 40 hp si var . 900 tl civarı
offf günayy bunu okuduktan sonra stage 6 hybride geçmesi lazım yoksa kendimi atardım :D:D
abi o aem truboost u da takabilirdin aslında
acımasız gerçekler ardacım bnm specleri sende biliosun :D
egeturbo
29-10-2011, 09:57
acımasız gerçekler ardacım bnm specleri sende biliosun :D
sen resmen günayı şimdi iteledin abi :):)
adam konuyu görse kahrından ölür günayyy gel bitirelim işi takalım artık bak artık dile düştün seni en kötü stage 3 kurtarır bu saatten sonra
stage 3 turbo
stage 1 cooler
hadi yazılım benden hediye olsun down pipe ve enjektör ister araba
arda stagelerini neye göre belirliyorsun biraz daha teknik yazsan atıyorum 42 mm den 48 mm e çıkarıyoruz gibi
egeturbo
29-10-2011, 10:22
arda stagelerini neye göre belirliyorsun biraz daha teknik yazsan atıyorum 42 mm den 48 mm e çıkarıyoruz gibi
görkem abi bunlar benim kendi hazırladığım turbolara göre stageler .
Herkes turbo ölçüleri için mail atıyor arıyor.Turboculara gidildiğinde hemen clio kanadı falan takanlar olmuş ama ben yaklaşık 4 yıl önce takıodum clioları artık daha büyük kanatları takıyorum.
stage 6 ve stage 6 hybrid turbolarım var bunlar tek tek ölçüler farklı .
Ama sadece turbolarda ortak nokta olarak şunu söylüyebilirim 360 derece thrust bearing kullanıyorum.Buda benim için + 1 avantaj.
İstenilen kullanıma göre stage turbo veriyorum .
herkes şuan kp39 için ideal olarak satıyorum çünkü malumunuz ülkedeki mazot kötü.
Turboda dediğim gibi bir sürü farklı seçenek var.
Egzozlarınızı kesinlikle katı kesip takmayın down pipe ı en baştan yapın egzoz borusunda 51 mm yi aşmayın.Stage li olarak satın alınan turbolarda o turbolara göre yazılım kullanın.Kutu iiçi filtre kullanımına özen gösterin.Manifold yaptıran arkadaşlar olmuş gerek yok manifold gayet ideal zamanında bizde yaptık taktık stage 6 hybridde birtek iş görüyor.
Enjektörler konusunda 90lığın enjektörlerini falan takanlar oldu 1.3 enjektörlerinden uzak durun aradığınız kan gene fiat grubunda çıkacak sadece araştırmak yeterli.
Dereceli egzantirik kaderini değiştiriyor arabanın kesinlikle tavsiye ederim.
ailecek falan biniliyorsa 1.4 bar gayet sağlıklı. üstünü aramayın eğer turbonuzda yan sanayi ürünler varsa ve klasikleşmiş kp serisi tamir takımı varsa yetersiz yağlama oluyor turboya güle güle diyorsunuz.Çook fazla büyük bi coolera ihtiyaç yok max 4. 4.5 litre . 120 130 hp ye kadar binin üstüne çıkmak isteyenler kapağı söküp işlemlere başlayın piston v.s değişimi isteyenler aradığınız kan gene fiat gurubunda .
Çok püf noktalar var sadece araştırmak lazım zamanında gerçekten çok araştırdım ve hala araştırıyorum 1.3ler güzel ekonomi sınıfı için ve bütçeler için ideal bi araç
görkem abi bunlar benim kendi hazırladığım turbolara göre stageler .
Herkes turbo ölçüleri için mail atıyor arıyor.Turboculara gidildiğinde hemen clio kanadı falan takanlar olmuş ama ben yaklaşık 4 yıl önce takıodum clioları artık daha büyük kanatları takıyorum.
stage 6 ve stage 6 hybrid turbolarım var bunlar tek tek ölçüler farklı .
Ama sadece turbolarda ortak nokta olarak şunu söylüyebilirim 360 derece thrust bearing kullanıyorum.Buda benim için + 1 avantaj.
İstenilen kullanıma göre stage turbo veriyorum .
herkes şuan kp39 için ideal olarak satıyorum çünkü malumunuz ülkedeki mazot kötü.
Turboda dediğim gibi bir sürü farklı seçenek var.
Egzozlarınızı kesinlikle katı kesip takmayın down pipe ı en baştan yapın egzoz borusunda 51 mm yi aşmayın.Stage li olarak satın alınan turbolarda o turbolara göre yazılım kullanın.Kutu iiçi filtre kullanımına özen gösterin.Manifold yaptıran arkadaşlar olmuş gerek yok manifold gayet ideal zamanında bizde yaptık taktık stage 6 hybridde birtek iş görüyor.
Enjektörler konusunda 90lığın enjektörlerini falan takanlar oldu 1.3 enjektörlerinden uzak durun aradığınız kan gene fiat grubunda çıkacak sadece araştırmak yeterli.
Dereceli egzantirik kaderini değiştiriyor arabanın kesinlikle tavsiye ederim.
ailecek falan biniliyorsa 1.4 bar gayet sağlıklı. üstünü aramayın eğer turbonuzda yan sanayi ürünler varsa ve klasikleşmiş kp serisi tamir takımı varsa yetersiz yağlama oluyor turboya güle güle diyorsunuz.Çook fazla büyük bi coolera ihtiyaç yok max 4. 4.5 litre . 120 130 hp ye kadar binin üstüne çıkmak isteyenler kapağı söküp işlemlere başlayın piston v.s değişimi isteyenler aradığınız kan gene fiat gurubunda .
Çok püf noktalar var sadece araştırmak lazım zamanında gerçekten çok araştırdım ve hala araştırıyorum 1.3ler güzel ekonomi sınıfı için ve bütçeler için ideal bi araç
aynen ben mesela bi çok parçayı deneme yanılma yoluyla gördüm 55 mm aşırı boşaltıyor turbo çok ufak çünki, downpipe dediği gibi farklı işlemle yaptık randıman almak yerine eksiye gittik sonra tekrardan yapıp 51 mm olarak sona kadar gittik araç alt devirlerde çok az kayıpla üst devirleri rahatlattık filtre konusunda hemfikir değilim bir tek ben direk mafın ağzından karbon kutulu filtre girdim panjur iç plastiğindende 2.5 cm yukarı 5 cm de yana doğru çıkıntısını kesip L silikon dirsekle panjurun arkasından hava emişini sağlıyorum şu anki şartlarda olabilecek max verim bu şekilde kutu içinde hava çok dolaşarak filtreleme oluyor, tabiki ben bi arda kadar sanayi içinde değilim kişisel girişim sonucu herşey ve ben burda imkansızlıklar içinde yapmaya çalışıyorum çünki en iyi bilen gene kendiniz oluyor çevrenizdeki insanlar bilgisiz bu konuda, o yüzden gene ar-ge yapmam gerekiyor istediğim şeyi çizimlerle göstermem gerekiyor, 69 hp 172 nm idi aracım su an 97 hp 215 nm bu değerler bile bana yetersiz boost controllerım geldi ardadan aldığım stage 2 turbom var basıncı açıcaz o zmn görücez turbo konusunda bişey aldıkmı almadıkmı, enjektör püskürtmesinin şu an yeterli geldiğini düşünüyorum çünki aracım yeterince zengin aracın boyundan fazla dumanım var, tabi bi dezavantajım daha olustu bu sekilde oda artık araç yakıt seçer hale geldi, bi gün 6 boy attığım araç kötü mazotla 2 boy hatta yanıma kadar gelebiliyor buda bnm aracın bir zaafı :D
aynen ben mesela bi çok parçayı deneme yanılma yoluyla gördüm 55 mm aşırı boşaltıyor turbo çok ufak çünki, downpipe dediği gibi farklı işlemle yaptık randıman almak yerine eksiye gittik sonra tekrardan yapıp 51 mm olarak sona kadar gittik araç alt devirlerde çok az kayıpla üst devirleri rahatlattık filtre konusunda hemfikir değilim bir tek ben direk mafın ağzından karbon kutulu filtre girdim panjur iç plastiğindende 2.5 cm yukarı 5 cm de yana doğru çıkıntısını kesip L silikon dirsekle panjurun arkasından hava emişini sağlıyorum şu anki şartlarda olabilecek max verim bu şekilde kutu içinde hava çok dolaşarak filtreleme oluyor, tabiki ben bi arda kadar sanayi içinde değilim kişisel girişim sonucu herşey ve ben burda imkansızlıklar içinde yapmaya çalışıyorum çünki en iyi bilen gene kendiniz oluyor çevrenizdeki insanlar bilgisiz bu konuda, o yüzden gene ar-ge yapmam gerekiyor istediğim şeyi çizimlerle göstermem gerekiyor, 69 hp 172 nm idi aracım su an 97 hp 215 nm bu değerler bile bana yetersiz boost controllerım geldi ardadan aldığım stage 2 turbom var basıncı açıcaz o zmn görücez turbo konusunda bişey aldıkmı almadıkmı, enjektör püskürtmesinin şu an yeterli geldiğini düşünüyorum çünki aracım yeterince zengin aracın boyundan fazla dumanım var, tabi bi dezavantajım daha olustu bu sekilde oda artık araç yakıt seçer hale geldi, bi gün 6 boy attığım araç kötü mazotla 2 boy hatta yanıma kadar gelebiliyor buda bnm aracın bir zaafı :D
onurr neden benden görüp taklit ettiğin filtre sistemini burda birtek ben yaptım diye yazıyosun
tr nin en dolu paliosu bendedir
http://img542.imageshack.us/img542/2835/16042011.jpg
egeturbo
29-10-2011, 14:04
onurr neden benden görüp taklit ettiğin filtre sistemini burda birtek ben yaptım diye yazıyosun
tr nin en dolu paliosu bendedir
http://img542.imageshack.us/img542/2835/16042011.jpg
uhaha 1.3 çüler karıştı
onur abi günaya doğan abi onur abiye sonra hepsi günaya günayda gaza gelir stage 6 hybridi döşer onur abide doğan abiye inat full yükler trde stage 6 hybridli 1.3 ler olur sayfa 338
ardam neyse o benim yaptığımı çalıp övünülmesi hiç hoşuma gitmedi yani
1.3 te spec listesi en geniş olan benim denemek isteyenleride bekliyorum bu arada
egeturbo
29-10-2011, 14:12
öyle deme ama abi bizde 1.3 multijere portp olish yaptık egzantirik taktık gerçi biz her türlü b...u yedik gp1.3 ün motorunu elimize bile aldık pompacı yüzünden hemde 7 000 kmdeki :(
öyle deme ama abi bizde 1.3 multijere portp olish yaptık egzantirik taktık gerçi biz her türlü b...u yedik gp1.3 ün motorunu elimize bile aldık pompacı yüzünden hemde 7 000 kmdeki :(
ardam sen zaten 1.3 lerle uğraşan ilk ustasın bu sözlerimin hiç biri sana değil paşam ben ne yaptıysam sen daha fazlasını yapmışındır ama suanda yuruyen tek araç sanırım benimki
egeturbo
29-10-2011, 14:18
ardam sen zaten 1.3 lerle uğraşan ilk ustasın bu sözlerimin hiç biri sana değil paşam ben ne yaptıysam sen daha fazlasını yapmışındır ama suanda yuruyen tek araç sanırım benimki
hea sen böyle yazmaya devam et onur abi ile günay gaza gelir aracı yükler bende parça satar para kazanırım ortak kırışırız + benden sana enjektör kiti hediye :icon_tup::icon_tup::icon_tup: günay oku oku kanka bak herkes gider yapıo sana
1.3çü başka üye yokmu
hea sen böyle yazmaya devam et onur abi ile günay gaza gelir aracı yükler bende parça satar para kazanırım ortak kırışırız + benden sana enjektör kiti hediye :icon_tup::icon_tup::icon_tup: günay oku oku kanka bak herkes gider yapıo sana
1.3çü başka üye yokmu
:) :) :)
arda bana egzantrikk hediye et be kardeşimm:D
egeturbo
29-10-2011, 14:27
:) :) :)
arda bana egzantrikk hediye et be kardeşimm:D
parayla istesen yok vallaha bak 1 takım sipariş ettim bi arkadaşa hatta maliyetine verdim kaporasını bile aldım hala geçmedi elime yeminle yok elimde askere geldiğimden beri modifiyeden bile uzaklaştıım nöbet arızalı araba makinalar derken
parayla istesen yok vallaha bak 1 takım sipariş ettim bi arkadaşa hatta maliyetine verdim kaporasını bile aldım hala geçmedi elime yeminle yok elimde askere geldiğimden beri modifiyeden bile uzaklaştıım nöbet arızalı araba makinalar derken
nerden geliyo bu egzantrikler ?
nerden geliyo bu egzantrikler ?
İtalya'dan geliyor. üreticisi Colombo & Bariani diye biliyorum.
aynen doganım senn aracın üstüne daha iyi yürüyen 1.3 görmedim gelsin onada veririz cok şükür dimi :))
ardam sen zaten 1.3 lerle uğraşan ilk ustasın bu sözlerimin hiç biri sana değil paşam ben ne yaptıysam sen daha fazlasını yapmışındır ama suanda yuruyen tek araç sanırım benimki
By_HaNNibaLL
29-10-2011, 20:35
vay birader arda kanka dedik bağrimiza bastik adam bizim üstümüzden ticaret yapar biz uygun parca gelicek işin görülsün diye arariz 2 saat vay be tamam banlayin beni :D:D
İtalya'dan geliyor. üreticisi Colombo & Bariani diye biliyorum.
teşekürler kardeşim duymuştum bidaha bu ismi:)
onurr neden benden görüp taklit ettiğin filtre sistemini burda birtek ben yaptım diye yazıyosun
tr nin en dolu paliosu bendedir
http://img542.imageshack.us/img542/2835/16042011.jpg
kanka aman olsunda snn olsun bnm gözüm yok kimsenin malında,
taklit ettiğin dediğin 2 metod var ztn, ya kutu içi kullancan yada universal karbon yapacaksın bunun başka bi oluru gideri yok
berkay_aydin
29-10-2011, 23:39
1.7 dti'da bu konuya dahil mi ?
mevlana'nında dediği gibi ne olursan ol gel.
berkay_aydin
29-10-2011, 23:54
mevlana'nında dediği gibi ne olursan ol gel.
:) Teşekkürler..
kanka aman olsunda snn olsun bnm gözüm yok kimsenin malında,
taklit ettiğin dediğin 2 metod var ztn, ya kutu içi kullancan yada universal karbon yapacaksın bunun başka bi oluru gideri yok kanka ozaman kullanan tek ben varım gıbı cumleler yanlıs neyse sıkıntı yok
berkay_aydin
30-10-2011, 00:05
iyi mazot nedir ? Ben genelikle pro dizel alıyorum (Motorin) zararı yararı nedir tam bilmiyorum ancak euro dizel'den daha iyi gidiyor araba :)
kanka ozaman kullanan tek ben varım gıbı cumleler yanlıs neyse sıkıntı yok
kanka nereye varmaya çalışıyon? tek benim ağayım paşayım kralım iddiam olmadı, olmazda yürürüne bıraktım yürüdüğü kadar
iyi mazot nedir ? Ben genelikle pro dizel alıyorum (Motorin) zararı yararı nedir tam bilmiyorum ancak euro dizel'den daha iyi gidiyor araba :)
DİZEL YAKITLAR
Akaryakıt dağıtım şirketleri; Opet eurodizeli, Petrol ofisi prodizeli, BP Ultimate, Total performa ‘yı ve diğer firmalar; dizel yakıtın içerisine katkı koyarak veya çeşitli işlemlere tabi tutarak kendi dizel yakıtlarını kullanıcılarına sunmaktadır. Bu dizel yakıtların kendi aralarında da küçük farklılıkları mevcuttur, kendi aralarında ki farklara geçmeden önce; normal dizel yakıt ile yeni çıkan dizel yakıtlar arasındaki farklara bakacak olursak; en belirgin fark setan sayılarının yükseltilmiş,içerisindeki kükürt miktarının azaltılmış olmasıdır.
Setan sayısı ;dizel yakıtın kendi kendine tutuşabilme kabiliyetini gösteren bir ölçüdür. Setan sayısı yüksek olan yakıt kolay tutuşabilir ve hızlı bir şekilde yanabilir.
Dizel motorlarda yakıt silindir içerisinde yanma zamanında herhangi bir kıvılcım olmaksızın basıncın ve sıcaklığın etkisi ile kendiliğinden tutuşur. Setan sayısının önemi burada ortaya çıkar çünkü motorlarda yapılan hesaplamalar sonucu yakıtın yanmasının en verimli olduğu motor zamanı( pistonun üst ölü noktayı krank mili cinsinden 4-5 derece geçtiği an ) belirlenmiştir. Yakıtın tutuşma kabiliyeti (setan s¬¬ayısı) yüksek olmalıdır ki yanma zamanında kendiliğinden kolayca tutuşabilsin ve istenilen zaman içerisinde yanma olayı olup bitsin. Eğer setan sayısı yeteri kadar yüksek değil ise yakıtın tamamı yanması gereken zaman aralığında yanamaz. Yanma zamanından sonra yanan yakıt fazla verimli olmaz. Yani piston aşağıya doğru uzaklaştığı için yanmasının oluşturduğu basınç pistona fazla bir itme gücü sağlayamaz.
Setan sayısının yüksek olması büyük dizel motorlarda istenmez hatta bu motorlarda uygun olan setan sayısı düşük olandır. Fakat küçük silindirli, yüksek hızlı motorlarda yani dizel yakıt ile çalışan binek araçlarda setan sayısı önemlidir çünkü bu motorlarda yanma süresi 0,01 ile 0.001 saniye arasında değişir. Bu küçük zaman aralığında yakıtın yanabilmesi için setan sayısı yüksek olmalıdır. ¬
Setan sayısı gerektiği kadar yüksek olmayan bir yakıt kullanılan motorda şunlar gözlenebilir:
Motor ilk harekete daha zor geçer.
Çalışmaya başladıktan sonra beyaz duman atma süresi artar.
Vuruntu yaparak güç kaybına ve malzeme yorulmasına yol açabilir.
İstenilen verim elde edilemez.
Setan sayısı hakkında unutulmaması gereken en önemli husus; yakıtın setan sayısının motorun hızına ve silindirlerin büyüklüğüne göre olmasıdır. Gerekmediği halde yüksek setan sayılı yakıt kullanılan motorun verimi düşer.
Motor sanayindeki gelişmeler ile ateşleme sistemleri de gelişmiştir. Bu da setan sayısının önemini azaltmaktadır. Şu anki son model dizel araçlarda kullanılacak yakıtın setan sayısının yüksek olmasının motor verimine ve ekonomisine faydası ihmal edilecek kadar azdır.
Sonuç olarak: akaryakıt firmaları setan sayısını ortalama % 5-6 arttırmış oldukları yeni dizel yakıtların motorumuza vereceği fayda göz ardı edilebilecek kadar azdır.
Yeni çıkan dizel yakıtlarda kükürt oranı önemli bir miktarda düşürülmüştür. Kükürt miktarı düşürülmüş yakıtlar aracımıza vereceği fayda çok önemlidir. Ayrıca bu yakıtların aracımıza vereceği faydanın yanı sıra doğaya da daha az zarar verirler. Kükürt miktarı düşürülmüş yakıtın kullanıldığı motorlarda emisyon değerleri yarı yarıya düşmektedir.
Kükürt yakıt içerisinde istenmeyen bir maddedir. Fakat üretimde yakıt içerisindeki kükürt oranını sıfıra düşürmek çok zordur. Emme ve egzoz sisteminde ki korozyonun başlıca sebebi yakıt içerisindeki kükürt ve kükürt bileşenleridir.
Yakıt içerisinde bulunan kükürt; yakıt ile yanıp oksijenle birleşerek kükürt dioksit veya trioksiti oluşturur. Ayrıca yakıtın yanması ile bir miktar su buharı oluşmaktadır. Su buharı kükürt dioksit veya trioksit ile birleşerek sülfürik asiti meydana getirir. Sülfürik asit çok şiddetli bir aşındırıcı olduğu için motor elemanlarının aşınmasına sebep olur. Egzozdan dışarıya atıldıktan sonra asit yağmurlarının oluşumuna fayda sağlar, bitki örtüsüne ve insan sağlığına zarar verir. Bu sebepten dolayı yakıttaki kükürt miktarı mümkün olduğu kadar az olmalıdır.
Yeni çıkan dizel yakıtlarda kükürt ve setan sayısının yanı sıra çeşitli katkı maddeleri de konulmuştur. Bu katkılar:
Deterjan katığı: bu katkı sayesinde yakıtın dolaştığı her noktada faydalı sayılabilecek derecede temizlik sağlar.
Yakıtın soğuk havalarda akışkanlığını koruması için donma noktasını düşürücü katkılar konulmuştur.
Yanmanın daha iyi olması ve kurum bırakmaması için katkı konulmuştur.
Her akaryakıt firması kendine özel bir dizel yakıt çıkarmıştır. Bu yakıtların kendi aralarında pek fark olduğu söylenemez her firma kendine yakışanı yapmış desek doğru olur.
Kaynak: //www.otomobul.com/
(Ç)ALINTIDIR.
berkay_aydin
30-10-2011, 00:11
iyice öğrenmiş olduk sağolun.. Peki bu setan sayısının ibaresi nedir ? Misal oktan gibi bir derecesi var mıdır ?
snn aracta ısuzi motor var ve oldukca sağlam her türlü dizelle çalışır,
kanka ozaman kullanan tek ben varım gıbı cumleler yanlıs neyse sıkıntı yok
şimdi çözdüm niye bozuk attığını bnm orda kullandığım bir tek dedim ibare olarak, ben yaptım tekim kralım ağayım paşayım olmadı, olsada farketmez sen bnm yaptığım bi uygulamayı yaparsanda bnm için farketmez, sonuçta sen yapmasan elbet bigün yapan çıkar o yüzden bu konulara fazla takma takılma, insanız sürterde sürçerde
berkay_aydin
30-10-2011, 00:20
snn aracta ısuzi motor var ve oldukca sağlam her türlü dizelle çalışır,
Abi biliyorum da performans ve en sağlıklı olanını arıyorum.. O zaman prodizel'e devam :)
şimdi çözdüm niye bozuk attığını bnm orda kullandığım bir tek dedim ibare olarak, ben yaptım tekim kralım ağayım paşayım olmadı, olsada farketmez sen bnm yaptığım bi uygulamayı yaparsanda bnm için farketmez, sonuçta sen yapmasan elbet bigün yapan çıkar o yüzden bu konulara fazla takma takılma, insanız sürterde sürçerde
neyse onurum neyin ne olduğunu anladıysan sıkıntı yok yapılan bişey var ortada 10 çeşit denedim ve paylaştım ben yaptım gibi lanse etmen yersiz di ;) konu dağalmasın
kardeşim sen hala yanlış kavşakta sürekli dönüyorsun aynı kavşakta takılma, herkes her yaptığını başkasında görse çıkışacak olsaydı 3.cüsüde biter 4.cü dünya savaşı ortaya çıkardı
bendekını yapmanda bıse yok bırader sen anlamıyosun bırtek bende gıbı cumleler kurmana kıl oldum anladınmı sımdı
filtre konusunda hemfikir değilim bir tek ben direk mafın ağzından karbon kutulu filtre girdim panjur iç plastiğindende 2.5 cm yukarı 5 cm de yana doğru çıkıntısını kesip L silikon dirsekle panjurun arkasından hava emişini sağlıyorum şu anki şartlarda olabilecek max verim bu şekilde kutu içinde hava çok dolaşarak filtreleme oluyor, tabiki ben bi arda kadar sanayi içinde değilim kişisel girişim sonucu herşey ve ben burda imkansızlıklar içinde yapmaya çalışıyorum
şimdi kanka yukarıyı iyi oku arda olabiliteleri yazmış bende filtre konusunda hemfikir değilim bir tek (bak burda koymayı unuttuğum virgülü koy) sonra tekrar oku türkçe bu nereye çekersen,
dragstar
30-10-2011, 11:34
çok örnek var bilal yurtdışında dizele meth/water inj kit takılmış olan ;)
kemalim güzel değerler benim popo dynosu tutarlı demekki 145-150 arası diyodum sana meth yokken , yazın :D
yazın depoda sadece euro dizel vardı :D, bide bakım zamanı gelmişti, astra tjet 140 la denediğimde 1 boy anca geçiyordum, bakımdan sonra çok farketti, 3-4 boy oldu
methanolü gaz kelebeğinin ordan basıyordum, turbonun önünde alıcan, hava emiş borusundan basıcam
yazın depoda sadece euro dizel vardı :D, bide bakım zamanı gelmişti, astra tjet 140 la denediğimde 1 boy anca geçiyordum, bakımdan sonra çok farketti, 3-4 boy oldu
methanolü gaz kelebeğinin ordan basıyordum, turbonun önünde alıcan, hava emiş borusundan basıcam
fevkaladenin fevkinde olur meth. ile :)
ztn orjinali bide rahatsız yürüyor 1.5 crdi vgt ler
yüklü 1.3 multijet ile kimleri rahatsız edebiliyorsunuz peki ?
yüklü 1.3 multijet ile kimleri rahatsız edebiliyorsunuz peki ?
bi ara mevzu vardı hatırlarsın yazılımım kötü çıktı 7 hp almıştım sadece, şu anki durumda iesleri rahatsız edebiliyorum, ortalama 1.6 larla yürüyor
yüklü 1.3 multijet ile kimleri rahatsız edebiliyorsunuz peki ?
125lik tsı la denedim egzoz filtreli 2-3-4 hep öndeyim
5i viteste yakalıyo 200e kadar yarım boy onde oluyorum
3.18 is ile denedim onu da geçiyorum
samet_61
30-10-2011, 14:54
ardam neyse o benim yaptığımı çalıp övünülmesi hiç hoşuma gitmedi yani
1.3 te spec listesi en geniş olan benim denemek isteyenleride bekliyorum bu arada
doğan onurda kardesımız sende calmak vs yanlıs bı tabır bence arabada baska cai gırılecek yer varsa soyleyın gırsın cocuk bırbırınıze destek olacak yere kostek oluosunuz sızın yaptıgınızı hondacılar yapmaz la:D
doğan onurda kardesımız sende calmak vs yanlıs bı tabır bence arabada baska cai gırılecek yer varsa soyleyın gırsın cocuk bırbırınıze destek olacak yere kostek oluosunuz sızın yaptıgınızı hondacılar yapmaz la:D
samet muhabbet uzamasın biz çözdük;)
arkadaşlar sayfaları genel olarak okudum ağırlık olarak 1.3 multijet vb. motorlar var galiba. bendede şu anda bravo 1.6 multijet 105hp var büyük turbo ve chip düşünüyorum ama çoğu kesimin sorunu bendede var maddi açıdan pek rahat bir durumda değilim. Bu konuda neler önerebilirsiniz bana ? yapan veya yapanı gören duyan varsa burda paylaşırsa inanın çok sevinirim :)
merhaba, aracına alanında kendini duyurmuş biri tarafından yazılım yaptırmanı tavsiye ederim kutu içi filtre ve yazılımla çok keyifli bi hale gelecektir yazılım fiyatları 650-750 lira arasında
merhaba, aracına alanında kendini duyurmuş biri tarafından yazılım yaptırmanı tavsiye ederim kutu içi filtre ve yazılımla çok keyifli bi hale gelecektir yazılım fiyatları 650-750 lira arasında
öncelikle teşekkür ederim cevabın için yakuza. chip konusunda biraz dertliyim izmirden adı pek duyulmamış bir elemana yaptırdım alt devirler harikaydı üst devirerdede gidiyodu bence ama 120lik stock multijet bravoyla deneyip kafa kafaya gidince bütün moralim bozuldu ne yaptıysak kafa kaaya gitmekten öteye geçemedik bende sinirlenip orj.döndüm. Şimdi adını duyurmuş bir yere yaptırmayı planlıyorum ama senin gibi deneyimli kişilerden isteğim benim bravo gibi bir araca yapmış olan varmı ve maliyetleri konusunda aşağı yukarı bir fikir edinmek istiyorum. Chip filtre büyük turbo haricinde maliyeti abartmadan ne yapabilirim bir bilgin varmı?
uzun oldu biraz ama kusura bakma :)
dediği gibi bende izmirden ismi lazım olmayan bi arkadaşa yaptırmıştım 7 hp ekstra çıkmıştı ve araç istediğim gibi yürümüyordu parçalayarak hatta powerboxlu albeayla aynı yürünce soğudum arabadan sonra mehmet gazihana yaptırdım 97 hp 215 nm aldım oldukçada memnunum işin açıkçası
aynen bende aşırı soğudum arabadan hatta satılığa çıkardım sadece bu yüzden. Beni çok iyi anlarsın o zaman...
merak etme sıkıntın çözülmeyecek gibi değil aynı aşamalardan bende geçtim şu an çokta memnunum sana gerekenleri ben pmledim ;) gerisi tefferruat
çok sağol kardeş yardımın için :)
burak_skry
30-10-2011, 22:00
hea sen böyle yazmaya devam et onur abi ile günay gaza gelir aracı yükler bende parça satar para kazanırım ortak kırışırız + benden sana enjektör kiti hediye :icon_tup::icon_tup::icon_tup: günay oku oku kanka bak herkes gider yapıo sana
1.3çü başka üye yokmu
Arda bende varım izmirde 1.3 sahibi şuan kutu içi filtre ve gazihan yazılım var araçta yakın zamanda kat iptali yaptırmak istiyorum ve egr iptal etmedim hala acaba etsem ne değişir diyede düşünüyorum bunun yanında çok hard core olmuycak bi turbo değişimi cooler ve enjektör değişimi var maliyet ve alıcağım güç ne olur onun bilgisini verirsen bende kendimi ona göre hazırlarım:)
berkay_aydin
30-10-2011, 22:04
Arda bende varım izmirde 1.3 sahibi şuan kutu içi filtre ve gazihan yazılım var araçta yakın zamanda kat iptali yaptırmak istiyorum ve egr iptal etmedim hala acaba etsem ne değişir diyede düşünüyorum bunun yanında çok hard core olmuycak bi turbo değişimi cooler ve enjektör değişimi var maliyet ve alıcağım güç ne olur onun bilgisini verirsen bende kendimi ona göre hazırlarım:)
Araç kaç binde ?
aynı şeyleri bende bravo için sorcaktım burak hislerime tercüman oldun :) Arda kardeş cevap bekliyoruz senden :)
berkay_aydin
30-10-2011, 22:31
Araç kaç binde ?
Sormamın nedeni yüksek km'de ise.. Sensör , konum sıkıntısı yoksa kesinlikle iptal ettirin aşırı farketti bende :) Gerçi katın içine su tuttuğumda kapkara kurum aktı.. Emme manifoldu temizlendikten sonra cc ve egr iptali kesinlikle düşünüyorum...
1.3 mjet ile 130-140 baya iddiali,ölçülen dyno hatalı bence. Küçük hacim sonuçta 1.3den bahsediyoruz. :) TDI motordan bahsetmemiş kimse,asıl chip onlara yarıyor.Öğrencilikten sonra benim 1.6 TDI makineyede yazılım şart oldu.
ilk kasa mjet doblo var bizde de , 50ooo km falandır herhalde...ama çok yakıyo.Geçen okula gitmişken artcardan mercedesin koltuklarını almak için onu aliym dedim.km yi bilgisayarı sıfırladım...Döndüğümde 8.1 lt yazıyodu...Gayet sahin kullanmama ramenİlk jenerasyon zayıf kaldığı için hem ağırlıkla başedemiyor , hemde fazla yakıyor.
Dobloda sorun var bence. o araba yüklüyken bile az yakan arabalardandır kaldıki m.jet motorun cok yakması şaşırtıcı.
burak_skry
31-10-2011, 00:18
Araç kaç binde ?
139 binde araç 89 binde çip yapıldı geçen bakımda temizletmiştim çoğu yerini ama iptal etmek daha hayırlı olabilir.
egryi iptal edin daha iyi olur egzos işine hiç girmeyin valla :)
burak_skry
31-10-2011, 09:11
valla kat iptali ile 51 lil bi düz boru sonada bi tüp ideal dedi herkes ama neden girmeyelim egzos işine anlamadım biraz açarsan daha iyi olucak:)
valla kat iptali ile 51 lil bi düz boru sonada bi tüp ideal dedi herkes ama neden girmeyelim egzos işine anlamadım biraz açarsan daha iyi olucak:)
sana kat iptali değilde downpipe lazım (51lik) +51 lik düz boru sona susturucu koymaya bilirsin ama altlar zayıflar üstler rahatlar ;)
berkay_aydin
31-10-2011, 10:01
valla kat iptali ile 51 lil bi düz boru sonada bi tüp ideal dedi herkes ama neden girmeyelim egzos işine anlamadım biraz açarsan daha iyi olucak:)
kattan sonra sensör varsa galiba var iptal önermem.. yanıltıcı vs. bence hikaye
peki bu işlemlerden sonra yakıt ne durumda oluyo ? :)
berkay_aydin
31-10-2011, 10:16
peki bu işlemlerden sonra yakıt ne durumda oluyo ? :)
Benim işlemler tam bitmedi ancak normal kullanımda yakıt çok farketmedi.. Eğer basarsam 30-35 krş'a kadar çıkabiliyorum..
Benim işlemler tam bitmedi ancak normal kullanımda yakıt çok farketmedi.. Eğer basarsam 30-35 krş'a kadar çıkabiliyorum..
bastığında 35 kuruşlardaysan harika benim araç tamamen stock olmasına rağmen bastığımda alıp başını gidiyor
peki bu işlemlerden sonra yakıt ne durumda oluyo ? :)normal kullanımda pek bi etkisini goremezsin yakıtta zaten aracı rahatlatmış oluyosun egzoz sistemi ile
Aracım bakımdan çıktıktan sonra filtre sisteminde bir hata görmememe ragmen aracımdan spool yani turbonun doluş sesini net bi şekilde alıyorum. Başına gelen ? :)
Tholl-ga
31-10-2011, 16:36
Aracım bakımdan çıktıktan sonra filtre sisteminde bir hata görmememe ragmen aracımdan spool yani turbonun doluş sesini net bi şekilde alıyorum. Başına gelen ? :)
geçen emirhanların oraya geldiğinde de fark ettim onu arkadan bile duyuluo
don't sikinti
geçen emirhanların oraya geldiğinde de fark ettim onu arkadan bile duyuluo
don't sikinti
ciğer böyle bişey olsa gerek :) :)
normal kullanımda pek bi etkisini goremezsin yakıtta zaten aracı rahatlatmış oluyosun egzoz sistemi ile
egzoz sistemi şart dimi ? egzozsuz olmuyo anladığım kadarıyla
BurakCengizhanoğlu
31-10-2011, 17:34
Anadolu yakasında sağlam tanıdık fiat servisi olan var mı ? 1.4 tjetime ağır bakım yaptırıcam da.
Shadow_Dancer
31-10-2011, 17:34
Aracım bakımdan çıktıktan sonra filtre sisteminde bir hata görmememe ragmen aracımdan spool yani turbonun doluş sesini net bi şekilde alıyorum. Başına gelen ? :)
grkm 30k bakımından sonra bende de oldu o :) hem spool sesi hem de tahliye sesini net alıyorum :) eger filtre yeniyse normal, inceden cuffluyor işte
Tholl-ga
31-10-2011, 18:07
ciğer böyle bişey olsa gerek :) :)
senin bi cigerini alam ben :D
sana kat iptali değilde downpipe lazım (51lik) +51 lik düz boru sona susturucu koymaya bilirsin ama altlar zayıflar üstler rahatlar ;)
işte egzos isine girmeyin deme nedenim bu durumdan ötürü, alt devirleri unutmayı göze alırım diyorsan doğanında dediği gibi downpipe ve 51 lik boru sonada güzel bi son susturucu
grkm 30k bakımından sonra bende de oldu o :) hem spool sesi hem de tahliye sesini net alıyorum :) eger filtre yeniyse normal, inceden cuffluyor işte
o ses bizde sürekli mevcut stage 2 de :D 3-5 binde bir filtreyi değiştirin candır kandır
berkay_aydin
31-10-2011, 18:46
grkm 30k bakımından sonra bende de oldu o :) hem spool sesi hem de tahliye sesini net alıyorum :) eger filtre yeniyse normal, inceden cuffluyor işte
dün filtre değiştirdim kat'da yok çok dinleyince ses geliyor..
Shadow_Dancer
31-10-2011, 18:49
VAlla full stock geziyorum, ama ideal devri tutturunca gayet güzel geliyor spool sesi :) bırakınca da çuffluyor haliyle. :)
senin bi cigerini alam ben :D
özledim la görüşelim :)
Tholl-ga
31-10-2011, 19:10
dibini görmeyen sevdiğini göremesin :D
VAlla full stock geziyorum, ama ideal devri tutturunca gayet güzel geliyor spool sesi :) bırakınca da çuffluyor haliyle. :)
soner ciğerlettir artık makinayı yiter yiter ama :D ömrüm çürüttün
hakkaten ama cidden yalamış yutmuş kompetan usta var mıdır 1,3 mjet için? dötü başı oynamayacak ben sana bunları aldırdım ama sorununun kaynağı bu değilmiş demeyecek iyi bir usta? anadolu yakasında mesela?
Shadow_Dancer
31-10-2011, 22:49
Evet arkadaşlar, adam akıllı multijetten anlayacak bi usta lazım.. Anadolu yakası tercih sebebi..
Ahm performance ahmet usta 1.3 multijetten çok iyi anlıyo
hakkaten ama cidden yalamış yutmuş kompetan usta var mıdır 1,3 mjet için? dötü başı oynamayacak ben sana bunları aldırdım ama sorununun kaynağı bu değilmiş demeyecek iyi bir usta? anadolu yakasında mesela?
ben artık inancımı yitirdim o konuda
By_HaNNibaLL
01-11-2011, 12:41
Herkezde bi kat iptalii diyorda kat iptali muayeneden geçmiyormuş nasil yapiyorsunuz ?
Ayrıca bir şey sormak istiyorum
benim yeni arabada dpf baş belası varmış
katalizör yokmuş
bunu nasıl iptal edicez güvenli bir şekilde
bu işi iyi yapan kim
artısı eksisi nedir
sanırım kat gibi kaynak makinesiyle dalamıyoruz buna direk :D
By_HaNNibaLL
01-11-2011, 12:49
Ayrıca bir şey sormak istiyorum
benim yeni arabada dpf baş belası varmış
katalizör yokmuş
bunu nasıl iptal edicez güvenli bir şekilde
bu işi iyi yapan kim
artısı eksisi nedir
sanırım kat gibi kaynak makinesiyle dalamıyoruz buna direk :D
dowpipe şart :D
önce dpf yi ne şekilde iptal edeceğimize karar verelimde
downpipe kusur kalsın ,benim borada hiç bir zıkkım yooktu chip kat egr iptali hariç :)
ileride bir gün sorun yaşamaktansa söker kaldırırız
muayneden muayneye takarız eğer kat gibiyse:)
By_HaNNibaLL
01-11-2011, 13:01
önce dpf yi ne şekilde iptal edeceğimize karar verelimde
downpipe kusur kalsın ,benim borada hiç bir zıkkım yooktu chip kat egr iptali hariç :)
ileride bir gün sorun yaşamaktansa söker kaldırırız
muayneden muayneye takarız eğer kat gibiyse:)
http://bioage.typepad.com/photos/uncategorized/2008/01/25/080123_f_bravo16mjet_20_800.jpg
Motor bumudur ?
resme gerek yok
Allah'ın 1,6 multijeti işte :)
http://www.indiancarsbikes.in/wp-content/uploads/2010/01/Second-Generation-Fiat-1.3-Multijet-Diesel-Engine.jpg
senin motorda bu olmalı :D
kat iptali 1.6 multijetlerde sorun çıkarmıyo diye biliyorum ankaradan murat diye bir arkadaş bravoya yapmıştı hiç bir sorunu olmadı ama onunla kesin olarak konuşmak lazım tekrar.
biriside büyük turbo konusunda görüşünü söylerse çok sevinirim. 1.6 multijet bravoma büyük turbo ve yazılım düşünüyorum performans olarak büyük bir beklentim var bu işlemler bu beklentimi karşılayabilirmi sizce ?
kat iptali 1.6 multijetlerde sorun çıkarmıyo diye biliyorum ankaradan murat diye bir arkadaş bravoya yapmıştı hiç bir sorunu olmadı ama onunla kesin olarak konuşmak lazım tekrar.
biriside büyük turbo konusunda görüşünü söylerse çok sevinirim. 1.6 multijet bravoma büyük turbo ve yazılım düşünüyorum performans olarak büyük bir beklentim var bu işlemler bu beklentimi karşılayabilirmi sizce ? hıbrıd turbo ve yazılımla 105lık arac 150 hplere yakın olur bu gucle tatmın olurmusun o sana kalmıs bıse tabıkı
berkay_aydin
01-11-2011, 16:45
Herkezde bi kat iptalii diyorda kat iptali muayeneden geçmiyormuş nasil yapiyorsunuz ?
Kat bende,konumda müsait ,2012 aralık ayında tekrar kaynattırırım :)
hıbrıd turbo ve yazılımla 105lık arac 150 hplere yakın olur bu gucle tatmın olurmusun o sana kalmıs bıse tabıkı
turbo , yazılım , filtre ve kat iptaliyle 170 hp gibi güçlerden bahsediyolardı ama senin söylediğine göre hikaye sanırım kardeş...
berkay_aydin
01-11-2011, 17:16
Dizelde metanol işi nasıl oluyor ? Depoya konulmaz heralde ? Kit mi almak gerekir? :)
By_HaNNibaLL
01-11-2011, 17:25
Kat bende,konumda müsait ,2012 aralık ayında tekrar kaynattırırım :)
o nasıl oluyo katı kaynakla acıp ıcı bosaltılıyo sonra kaynatılıp olay bıtıyo kaynagı gorduler mı muayeneden gecmıyormus
turbo , yazılım , filtre ve kat iptaliyle 170 hp gibi güçlerden bahsediyolardı ama senin söylediğine göre hikaye sanırım kardeş...
Valla kardesım soyle ozetlıyım turboyu buyutceksın ama aracının enjektorlerı yetıcekmı? eger bırbırlerını karısılarlarsa guzel bı yazılım la saglam bı basınca belkı olabılır olmıcak dıye bıse yok kardesım ıcını karartma
Dizelde metanol işi nasıl oluyor ? Depoya konulmaz heralde ? Kit mi almak gerekir? :)
kit olaraktır depoya katılmıyo kesınlıkle emme monıfoldundan verılıyodur yuksek ıhtımal
Valla kardesım soyle ozetlıyım turboyu buyutceksın ama aracının enjektorlerı yetıcekmı? eger bırbırlerını karısılarlarsa guzel bı yazılım la saglam bı basınca belkı olabılır olmıcak dıye bıse yok kardesım ıcını karartma
bunu en iyi bilcek olan kim kardeş ya ? onun yanına gideyim bana şunlar gerekir şu tutar desin vallahi için çok rahatlıcak :)
berkay_aydin
01-11-2011, 17:37
o nasıl oluyo katı kaynakla acıp ıcı bosaltılıyo sonra kaynatılıp olay bıtıyo kaynagı gorduler mı muayeneden gecmıyormus
kat iki uçtan kesildi ellenmedi.. Sensör yok orjinal egsoz boyutunda düz boru geçildi.. İnanırmısınız dahada sessizleşti gidişi :)
Edit: Birde kat şeklinde içi düz boru arası sargılı susturucu varmış sanayide muayneden geçersin dediler ama inanmadım :)
bunu en iyi bilcek olan kim kardeş ya ? onun yanına gideyim bana şunlar gerekir şu tutar desin vallahi için çok rahatlıcak :)
Izmırdesın senın ısını orda egeturbo cozer kardsım
berkay_aydin
01-11-2011, 18:05
Mustafa abi izmir'de değil mi ? Hem turbo hem megachips yazılım yapabiliyorlar yanılmıyorsam..
bunu en iyi bilcek olan kim kardeş ya ? onun yanına gideyim bana şunlar gerekir şu tutar desin vallahi için çok rahatlıcak :)
kardeş anlattım kaç kere önce chip yapki sonra yapacağın değişiklikleri farkederek yola çıkasın herşey biranda olmaz ztn yazılımla 140 hp lere geliyor daha ne istiyorsunki? :soru:
Mustafa abi izmir'de değil mi ? Hem turbo hem megachips yazılım yapabiliyorlar yanılmıyorsam..
mustafa abi kim ?
kardeş anlattım kaç kere önce chip yapki sonra yapacağın değişiklikleri farkederek yola çıkasın herşey biranda olmaz ztn yazılımla 140 hp lere geliyor daha ne istiyorsunki? :soru:
kardeş tamam anladım zaten anlattıklarını sağolasın sana bir sözüm yok zaten ben tam olarak maliyet çıkarmak amacıyla burda yapan birisi varsa gidip onunla konuşsam iyi olur demiştim
berkay_aydin
01-11-2011, 22:56
mustafa abi kim ?
kardeş tamam anladım zaten anlattıklarını sağolasın sana bir sözüm yok zaten ben tam olarak maliyet çıkarmak amacıyla burda yapan birisi varsa gidip onunla konuşsam iyi olur demiştim
Mustafa Birsesli ege tuning project - ege turbo değil...
ilk etapta Sadece yazılım,carbon clean gerekirse emme temizliği egr iptali güzel olur..
By_HaNNibaLL
02-11-2011, 13:13
Bizim araçlar için dowpipe satan yok mu
yaptırtman gerekiyor günay, hazır şekilde bulunmuyor
Mustafa Birsesli ege tuning project - ege turbo değil...
ilk etapta Sadece yazılım,carbon clean gerekirse emme temizliği egr iptali güzel olur..
anladm kardeşim carbon clean yeni yapıldıda yeri neresidir bu mustafa abinin ?
555 404 25 25 telefon numarası
sağolasın teşekkür ederim :)
bir bilmecem var çocuklar.
1,3mjt 120k km
bilmece: motor zayıflamış çekişi düşmüştür bir de bunun üzerine araba yolda giderken arıza ışığı yakar, gaz yemez, stop eder ve çalışmaz. 10dk sonra tekrar denenir arıza ışığı yanar şekilde eve dönülür, sabah araba çalıştırılır arıza ışığı sönmüştür gene de özel servise gidilir, usta derki bunun enjektörü tırt bakım lazım... enjektörler yenisi ile değiştirilir ağır bakım yapılır devam edilir... 2 hafta sonra araba yine yolda giderken arıza ışığı yakar stop eder çalışmaz, (yakıt deposundan şakır şakır ses gelir) 10dk sonra tekrar denir arıza ışığı yanarak eve dönülür.
sabah nereye gidilmelidir?
a) bosch dizel servis
b) fiat yetkili servis
c) başka bir özel servis
d) koy döte nerde trak orda bırak
e) sahibinden.com (arabanın sorununu çözmeden de asla gidemem sanırım)
f) ecufast, çivi çiviyi söker
aracta elektronık bır sorun oldugu kesın bence beynın okunması lazım arac safe mada alıp yakıt kesıyo olabılır stop ettıgıne gore
canım sıkıldı indim aşağıya 3 kere çalıştırdım 3ünde de arıza ışığı ile çalıştı.
4.denemeyi farı kapatıp yaptım arıza ışığı söndü ve düzgün çalıştı.
giden arabanın stop etmesi çok can sıkıcı bir durum... yarın yetkili & yetkisiz gezicem
By_HaNNibaLL
03-11-2011, 22:36
Abi fiat arabasini ben 200k ya kadar kullandim hiç bi sıkıntısı yok araba hala hergün 100 kmden fazla yol yapiyo sürekli yolda öyle bi sıkıntısı yok maşallah sahibide kac sefer aradi allah razi olsun diye.
Senin sorununu güzel bi fiat servisinde en iyi ustalarinin bakmasi
şimdi hocam aslında sorunun cevabını sen vermişsin yolda stop ediyo 10 dk bekledikten sonra depotan ses geliyo işte cvpta burda gizli şamandıran büyük olasılıkla az yakıt veya sulu yakıttan dolayı fazla ısınıp arıza yapmış ve arara tekrarlıyo sıfır bi şamandırayla olayın hal olur ancak genede bi bilgisayara baglatmanda fayda var arıza kodlarını sildirmen faydalı olabilir saygılar
bir bilmecem var çocuklar.
1,3mjt 120k km
bilmece: motor zayıflamış çekişi düşmüştür bir de bunun üzerine araba yolda giderken arıza ışığı yakar, gaz yemez, stop eder ve çalışmaz. 10dk sonra tekrar denenir arıza ışığı yanar şekilde eve dönülür, sabah araba çalıştırılır arıza ışığı sönmüştür gene de özel servise gidilir, usta derki bunun enjektörü tırt bakım lazım... enjektörler yenisi ile değiştirilir ağır bakım yapılır devam edilir... 2 hafta sonra araba yine yolda giderken arıza ışığı yakar stop eder çalışmaz, (yakıt deposundan şakır şakır ses gelir) 10dk sonra tekrar denir arıza ışığı yanarak eve dönülür.
sabah nereye gidilmelidir?
a) bosch dizel servis
b) fiat yetkili servis
c) başka bir özel servis
d) koy döte nerde trak orda bırak
e) sahibinden.com (arabanın sorununu çözmeden de asla gidemem sanırım)
f) ecufast, çivi çiviyi söker
şimdi hocam aslında sorunun cevabını sen vermişsin yolda stop ediyo 10 dk bekledikten sonra depotan ses geliyo işte cvpta burda gizli şamandıran büyük olasılıkla az yakıt veya sulu yakıttan dolayı fazla ısınıp arıza yapmış ve arara tekrarlıyo sıfır bi şamandırayla olayın hal olur ancak genede bi bilgisayara baglatmanda fayda var arıza kodlarını sildirmen faydalı olabilir saygılar samandıra olayını ıyı dusundun abı benım hıc aklıma gelmemıstı araca yakıt gelmıyo ama ben yınede bılgısayara baglatmasını tavsıye edıyorum
teşekkürler şimdi bıraktım arabayı cihaza bağlanacak;
bir sene önce yetkili serviste şamandıra değişmişti, umarım arıza aynı yerdendir, gider sokarım gözlerine.
not: bu şamandıra değişimini yaptırdığım servisi daha sonra başka beceriksizliklerinden dolayı bırakmıştım.
araba cihaza bağlanmış arıza kaydı çıkmamış :)
benim söylediklerimden hareketle yakıt sistemine girişmişler, yüksek basınç pompası, yakıt pompası gibi biliumum parçaların içine banknotlar sıkışmış, yarın öğlene kadar banknotlar çıkarılıp parçalar revize edilecekmiş ....
egeturbo
05-11-2011, 10:36
nete girmeyeli konu iice açılmış.
günay down pipe satayım sana kardeşim yılbaşında geliyorum. :D 1.6 dizeller için şuan büyük turbo yazılım ve hazır down pipe var istersen elimde 1.6 dizeller oldukça güzel bi motor
1.3 cdti astra içinde sadece büyük turbo yazılım yeterli belki cooler büyütmek işe yarar ama büyük enjektöre gerek yok 130 hp civarına kadar diye düşünüyorum onunda turbo + yazılım maliyeti 900 tl civarı
egeturbo
05-11-2011, 14:04
oo nerde 1.3 sahipleri yokmu paylaşımlar
arda numaranı aldım yakuza dan ama telefonun kapalı. bende multijet bravo var napcaz bir açıklık getirelim şu konuya :)
egeturbo
08-11-2011, 08:49
arda numaranı aldım yakuza dan ama telefonun kapalı. bende multijet bravo var napcaz bir açıklık getirelim şu konuya :)
abi şuan istanbulda askerlik yapıyorum cep telefonuma el kondu çok konuşuyorum telde die ama sana pmden cevabı yazıyorum bilgin olsun bizim dükkandan gidip istediğini yaptırabilirsin işlere eskisinden çok daha iyi şekilde devam
Hıyar buraya gel de seni en kral servise götüreyim :D
müdürüm karşıya araba bıraksam ortada kalıyorum neyse burdan ayarlattım işleri yetkili servise götürdüm cihaza bağlanınca kayıt çıkmadı sonra yakıt sistemini açıp sorunlu görünce revize etmişler... yüksek basınç pompa revizyon crc sensor clean carbon clean bide common rail hattından depoya temizlik falan filan bi 15bg arttı araba arıza da çıkarmıyor
biraz girdi ama enjektör setini para vermeden değiştirmiş oldum iyi oldu bi daha da yetkiliden başka bi yere sokmam bu memlekette
sorunun çözülmesine sevindim, bzn böyle sorunlara karşı cözüm bulunamaması soğutuyor adamı
var mı avrupada canım sıkılıyor hadi öylesine cıkıp dizellerle bi duman yaratalım diyen :)
Tholl-ga
10-11-2011, 22:04
var mı avrupada canım sıkılıyor hadi öylesine cıkıp dizellerle bi duman yaratalım diyen :)
bende duman yok ben gelmem :D
egeturbo
13-11-2011, 10:55
konu geride kalmış yokmu yeni bilgiler
filtremi söktüm temizledim içinden sinek böcek yanık kağıt parçaları toz iplik çıktı :D
Tholl-ga
13-11-2011, 12:07
sigara izmariti çok çıktı bende :D
turbomu buyutme planlarım var allahtan hayırlısı :)
doğan kardeş daha napcan sende büyük turbo yokmuydu zaten :)
doğan kardeş daha napcan sende büyük turbo yokmuydu zaten :)
rahatsızız :) bendede byük turbo var ama insanoğluna yetmiyo hiçbiri bi süre sonra hep daha fazlasını istiyor :D
sigara izmariti çok çıktı bende :D
şakamı yoksa havayı nerden çekiyorsun? tütün fabrikasındamı duruyor aracın :D
kolay gelsin o zaman ne diyelim allah bizede nasip etsin büyük büyük turbolar :D
doğan kardeş daha napcan sende büyük turbo yokmuydu zaten :)
kardeşim bi setup yaptık iyi veriler aldın 2. adıma geçme zamanı geldi ;)
hadi hayırlısı olsun o zaman değişiklerden sonra yorumlarını bekliyorum :)
90 lık multijetler nasıldır?
Yazılımlısı tatmin eder mi? Bu aralar fena taktım tek kapı GP lere :)
bende pis takıyroum gözümü karartırsam direk kırmızı gp diyorum, valla 90lıklar iyi hoş araçlar vgt sayesinde alt devirlerde güzel yazılımlada 118 hp civarı bi güç alınabiliyor tavsiye ederim
By_HaNNibaLL
14-11-2011, 23:11
Bende saticam galiba gpyi :D
bende yazılım + filtre li 90lık tek kapı grandepunto vardı çok memnundum o arabadan şimdi bravo aldığıma pişman olacak kadar memnundum hemde :(
Hadi dizelciler ne zaman deniyoruz?
90-95 hp gücteyim, orjinal turbo orjinal filtre orjinal egsoz kısaca chip haric zır stock.
Bakım da yaptırmadım 8-9bin km oldu, görelim multijetleri cdtiları :)
okadar çağardık burdan gelmedin abi ben senin çağırına geliyorum çarşamba 24.00 güneşli mc basın ekspreste deneriz
yeni yazılımını + sacları gormuş olursun :)
BthnKrkt
15-11-2011, 01:47
1.9 cdtı lara ne yapılıyor? 150 hp lere?
By_HaNNibaLL
15-11-2011, 01:58
Hadi dizelciler ne zaman deniyoruz?
90-95 hp gücteyim, orjinal turbo orjinal filtre orjinal egsoz kısaca chip haric zır stock.
Bakım da yaptırmadım 8-9bin km oldu, görelim multijetleri cdtiları :)
gideri kesttt :D istanbula geldiğimde eğer satilmamiş olursa deneyelim abi
90 lık grandepuntonun turbosunu büyütünce ortaya çıkan sonuçları gören varmı? ben bugün gördüm hasta kaldım :)
Hadi dizelciler ne zaman deniyoruz?
90-95 hp gücteyim, orjinal turbo orjinal filtre orjinal egsoz kısaca chip haric zır stock.
Bakım da yaptırmadım 8-9bin km oldu, görelim multijetleri cdtiları :)
seyirci +1 yazın
seyirci +1 yazın
video bekliyoruz :D
yavuz abi geliyomusun gelmıyomusun ?
ooo yavuz bey geri vites ...
ooo yavuz bey geri vites ...
+1 sevenler gece ölür
darkmann
16-11-2011, 20:35
benimde bir deneme sorum olucak arkadaşım yeni kasa astra aldı 1.3 cdti 95hp ecoflex ağırlığı epey var bendede 1.3 cdti 75hp ecufast yazılımlı corsa var kim ne kadar geçer tahminleriniz?benim yazılım dumanlı 100 hp ye yakındır heralde.
benimde bir deneme sorum olucak arkadaşım yeni kasa astra aldı 1.3 cdti 95hp ecoflex ağırlığı epey var bendede 1.3 cdti 75hp ecufast yazılımlı corsa var kim ne kadar geçer tahminleriniz?benim yazılım dumanlı 100 hp ye yakındır heralde.
Corsa fark aça aça gider :)
benimde bir deneme sorum olucak arkadaşım yeni kasa astra aldı 1.3 cdti 95hp ecoflex ağırlığı epey var bendede 1.3 cdti 75hp ecufast yazılımlı corsa var kim ne kadar geçer tahminleriniz?benim yazılım dumanlı 100 hp ye yakındır heralde.
senin rahat geçmen gerekir :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.