Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : alfa mito chip sonrası vale yapılması



te@m
16-10-2011, 16:50
arkadaşlar merhaba,

aracıma bazı modifikasyon işlemleri yapılcak (down pipe / son susturucu/ cut out/ filtre kit/ yazılım) bunların sonucunda yazılımdan sonra aracın yanlış anlamadıysam 'vale' yada 'valet' moduna giriceği söylendi. bundan dolayı modifiye sonrasında birmot servise gidip vale modundan aracımı çıkarttırmam gerektiği söylendi. bunla ilgili bana yardımcı olurmusunuz kelimeyi doğru anladımmı yada bu durumu yaşayan arkadaşlar oldumu acaba? şimdiden teşekkürler iyi forumlar.

Shadow_Dancer
16-10-2011, 16:51
Arıza ışıgı yakarsa onu sildiriyosun kanka işte eger yanlış bilmiyorsam..

emre_
16-10-2011, 16:57
Bu islemlerden sonra arac ariza isigi yakabilir ama yakmayadabilir aracin hassasiyetine bagli safe mode durumu olmadiktan sonra sorun olmaz

te@m
16-10-2011, 17:00
Arıza ışıgı yakarsa onu sildiriyosun kanka işte eger yanlış bilmiyorsam..

kanka ama zaten yazılımla birlikte arıza ısıkları silinmicekmi tekrar vale olayı ne onu anlamadım

Shadow_Dancer
16-10-2011, 17:00
Kanka onu bi Özgünle konuşuruz ya.. Bu hafta komple rm'yim ben.. haberleşelim boş çıkarsa..

te@m
16-10-2011, 17:04
ok kardeşim. ben eğitimdeyim bu hafta gene full bi cuma cumartesi boşum. bişey ögrenirsen hbr et

Ekurtoglu
16-10-2011, 20:21
yazılımdan sonra hata veriyor, hataları birmotta veya bostancı alfa sportivo'da sildirebilirsin. yazılımı barbaros abi yapmıştı benim aracıma hataları o silmişti direk.
d modda aracı dynoda test edemiyorsun.

filtre için kn in 57i kitini mi kullanacaksınız?

cutout ve downpipe uygulaması nerede yapılacak?

te@m
16-10-2011, 21:57
kardeşim bilgiler için sagol sana denk geldıgım iyi oldu. araç custom garage da yapılcak herşeyi. sen söyleyince aklıma geldi, bizim aracta zaten DNA denen 3 mod var chip gibi, peki araca yazılım yapınca bu modlar nolcak işlevini kaybetcekmi, yada yazılım yapıldıgında performans hangi modda iş görcek??? bu arada filtre için hks mantar kullanılcak aslında filtre borusunu değiştirmeyi düşünmüyolar.

Ekurtoglu
16-10-2011, 22:04
kardeşim bilgiler için sagol sana denk geldıgım iyi oldu. araç custom garage da yapılcak herşeyi. sen söyleyince aklıma geldi, bizim aracta zaten DNA denen 3 mod var chip gibi, peki araca yazılım yapınca bu modlar nolcak işlevini kaybetcekmi, yada yazılım yapıldıgında performans hangi modda iş görcek??? bu arada filtre için hks mantar kullanılcak aslında filtre borusunu değiştirmeyi düşünmüyolar.

custom garage da sebo usta tarafından daha önce iki mito yapıldı bizden başka yapıldıysa da bilmiyorum. Ben downpipe + cut out yaptırdım. diğer arkadaş komple egzoz 4 çıkış yaptırdı. Pschiptuningde de yazılımlar atıldı.

Ben de KN hava filtresi var, etrafını da çevirdim. Diğer arkadaşta HKS mantar var performansa bir etkisini farkedemedik ikisinin de emiş sesi kulağa hoş geliyor. Boruyu değiştirmeye bence de gerek yok ama etrafı çevrilebilir. Ben kapalı kutunun alt muhafazasını çıkartmadım, ön ızgaradan gelen havayı da sağlayan boru altına bağlı. HKS mantar düşünürsen yer olmadığından kapalı kutunun alt kısmını da çıkarıyorsun, tercih sizin tabi.

DNA, değişmiyor. Mesela sen aracını şuan N modda kullanırken, D ye almışsın gibi olacak çipten sonra. D modun üstüne bi D modu daha koy o da senin son performansın olur. N modda aracın performansı harika oluyor ama ani gaz tepkilerinde VDC/ESP her neyse çok daha fazla devreye giriyor. O nedenle sportif kullanımlarda D modu tercih edersen daha rahat edersin.

Cut out konusunda da, kumanda beynini kontağa bağlatın, üzerinde sürekli elektrik kalması halinde motor bozulabiliyor. Gökhanla Sebo zaten seni uyarır. Maslakta yaptırırsınız hemen.

Onun dışında, yazılımı mesela N mod değişmeyecek D mod değişecek şekilde de yapabilirsiniz, ama bu sefer nasıl ölçüm yapacaksınız. Teste çıkılıp öyle ayarlanması lazım bir kaç kere. A modda pek denemedim ama muhtemelen o da eski haline göre daha canlıdır ama sürekli esp devreye giriyordur. DNA kendi içindeki döngüyü koruyor. üzerine +2 değer biçildiğini düşün.

Aklıma gelen başka birşey yok. hayırlı olsun şimdiden. 200hp olması dileğiyle =)

Not:İşlemler bitince bi denemeye çıkabiliriz. Forumdan boost_up ve fatihob arkadaşların da mitoları var.
olmadı bir gün fotoğraf çekimi için buluşulabilir.

te@m
16-10-2011, 22:14
söylediklerin gayet iç açıcı azından bal damlıo :D benim en büyük düşüncem oydu dna nın korunması bunları öğrendiğim iyi oldu. ozaman suan dikkatetmem gerekenler cut out kelebegin kontaga baglanması oluyor. peki birmotun tepkisi ne oluyor aracta bu modifiyeleri gördükten sonra:D vala görüssek harika olur araclar piyasada az zaten. saglam cekimlerde yapılır :D

Ertug_T.
16-10-2011, 22:15
kolayca 200-210 hpler görülür emin olunki =) aklınızı karıştırabilecek tek durum baskı balata olabilir..grande punto abarth esseesse 180hp sizinkiyle birebir aynı motora sahip fakat yazılım sonrası baskı balatanın iyi tutmaması sıkıntı oluyor malesef :( vale modu diye birşeyi ilk kez duyuyorum bizim motorlarla ilgili pek sorun olacağını zannetmiyorum

te@m
16-10-2011, 22:17
bu arada sendeki araç 155 mi 170 mi, fatihob un arac 155likmiş 50 hp lik bi artış almışlar galba

Shadow_Dancer
16-10-2011, 22:19
Garanti gitti diye aglama olm sonra :D

te@m
16-10-2011, 22:21
garanti artık gözden cıktı olm garanti olduda nolduki simdiye kadar kardeşim :D

GC8 GT
16-10-2011, 22:22
hic elleme derim. arkadasımda da 2 senedir mito var. devamlı biniyorum. gayet seri bi araba. o yaptığın işlemler aracın değerini dusurebilir. gün gelir ilan koyarsın, yapılan işlemleri de listelersin, aracın alınabilitesi düşebilir. adam bakar, haa bu araba gençlerin eline geçmiş der, başka ilana gecer. yani aracın zaten orjinalden safkan bir spor araba. istersen bi 5 cm yay tak, yeter :)

Ertug_T.
16-10-2011, 22:24
bu arada sendeki araç 155 mi 170 mi, fatihob un arac 155likmiş 50 hp lik bi artış almışlar galba

50 hp biraz fazla malesef :( maksimum 180-190hp arası görülüyo oda üst devirlerde çok verimsiz kalıyo turbodan dolayı malesef..

bu arada size özel mesaj attım =)

te@m
16-10-2011, 22:26
ya orası öylede bu arabaya binicem artık değiştirme gibi bi düşüncemde yok eskiden beride alfa meraklısıyım yerine alabileceğim bu kadar performansı bu denli ekonomik verebilcek bi aracta yok aslında piyasada. ama napcan bi taraftanda insanoğlunun doyumsuzlugu işte:D

te@m
16-10-2011, 22:31
hic elleme derim. arkadasımda da 2 senedir mito var. devamlı biniyorum. gayet seri bi araba. o yaptığın işlemler aracın değerini dusurebilir. gün gelir ilan koyarsın, yapılan işlemleri de listelersin, aracın alınabilitesi düşebilir. adam bakar, haa bu araba gençlerin eline geçmiş der, başka ilana gecer. yani aracın zaten orjinalden safkan bir spor araba. istersen bi 5 cm yay tak, yeter :)

vala önceden polom vardı 4cm yay vardı ondan cok cektım gidicegım yerlere ozel belirledigim sokaklardan gidiyodum cukur olmasın die. stresi yetiyodu. bu aracta hiç niyetim yok. sonerde aynı baskıyı yapıo yay die. aracımda zaten orjınalden sertlestirici coilover var boyle guzel ya.

Ekurtoglu
16-10-2011, 22:53
fatihle bizim araçlar 155lik, dynoda 145 ölçüldüler bunun üzerinden yapılan çiple 169 beygir alındı.
155likten motorda 180 alınıyorsa. 170lik, 195-200 olur gibime geliyor.

Mitonun zaten ikinci eli pek fazla hareketli değil. yaptığınız işlemlerin hepsi ölü yatırım, orjinal parçalarınızı kesinlikle saklamanızı tasiye ederim. 155lik ile 170lik arasında ciddi bir fark sezmiştim, d moduna aldığınızda araç direk kendisini atıyordu, bu 155liklerde daha az hissediliyor. bir de vites daha kısa qvde, çabuk ve sportif shifte daha uygun.

vale modundan kastedilen sanırım aracın 100kmyi falan geçmemesi, sürekli arıza ışığı yakması. yazılım büyük ihtimal pschiptuningte yapılacaktır, ancak motor farklı bir motor orada 170lik mitonun ya da jülyetin stock yazılımını bulamazsa hatayı silemez. tabi birmota kardeşim benim hatamı silin diye gidersen, nasıl karşılarlar bilmiyorum. Yine Barbarosta chip yaptıran bi Giulietta sahibi (170lik) bu hataları küçükyalı birmotta bir tanıdığı aracılığıyla direk ustayla muhattap olarak hallettmişti.

bu arada chipten sonra 110-130 km hızları 6. vites 2,5-3rpm arası yakıt tüketimi düşüyor ancak. Genel yakıt tüketiminde bir artış gözlemlenir diye düşünüyorum.

Ben bu siyah qvyi anadolu-avrupa istikametinde 1.köprü yolunda altunizade civarlarında görmüş olabilirim. 2 hafta önce öğlen vakitleri.

JDM VTİ
16-10-2011, 22:59
Yazılım konusunda ECUFAST ile neden irtibata geçmiyorsunuz, ben sizin yerinizde olsam oraya giderdim.

Schumi
16-10-2011, 23:04
Limp modu acaba size Vale modu diye mi anlattılar ben anlamadım ki. Mito gibi bir araçta Vale modu olucağını sanmıyorum.

Ertug_T.
16-10-2011, 23:06
bu arada unutmayalımki ciddi bir şekilde büyük intercooler ihtiyacınız olucak..yazılım konusunda barbaros abi çok iyi bilir bizim araçları son derece yardımcı olacağından eminim..

te@m
16-10-2011, 23:17
fatihle bizim araçlar 155lik, dynoda 145 ölçüldüler bunun üzerinden yapılan çiple 169 beygir alındı.
155likten motorda 180 alınıyorsa. 170lik, 195-200 olur gibime geliyor.

Mitonun zaten ikinci eli pek fazla hareketli değil. yaptığınız işlemlerin hepsi ölü yatırım, orjinal parçalarınızı kesinlikle saklamanızı tasiye ederim. 155lik ile 170lik arasında ciddi bir fark sezmiştim, d moduna aldığınızda araç direk kendisini atıyordu, bu 155liklerde daha az hissediliyor. bir de vites daha kısa qvde, çabuk ve sportif shifte daha uygun.

vale modundan kastedilen sanırım aracın 100kmyi falan geçmemesi, sürekli arıza ışığı yakması. yazılım büyük ihtimal pschiptuningte yapılacaktır, ancak motor farklı bir motor orada 170lik mitonun ya da jülyetin stock yazılımını bulamazsa hatayı silemez. tabi birmota kardeşim benim hatamı silin diye gidersen, nasıl karşılarlar bilmiyorum. Yine Barbarosta chip yaptıran bi Giulietta sahibi (170lik) bu hataları küçükyalı birmotta bir tanıdığı aracılığıyla direk ustayla muhattap olarak hallettmişti.

bu arada chipten sonra 110-130 km hızları 6. vites 2,5-3rpm arası yakıt tüketimi düşüyor ancak. Genel yakıt tüketiminde bir artış gözlemlenir diye düşünüyorum.

Ben bu siyah qvyi anadolu-avrupa istikametinde 1.köprü yolunda altunizade civarlarında görmüş olabilirim. 2 hafta önce öğlen vakitleri.

vala oralarda deildim kardeşim baska mito olabilir. zaten 155 lik le 170 lik motorlarıda komple farklı bide ilginc tarafı 170 lik daha az yakıt tuketiyo kataloga gore tabi. artık bende beylikdüzü birmotda yaptırcam o işlemi oranın alfa sorumlusu tanıdık. bu arada peki bu arıza ışıkları yanarken problem yaşıcakmıyım cunku o birmot işlemi pazartesiye kalcak haftasonundan dolayı

te@m
16-10-2011, 23:19
ek olarak bahsettiğne göre chip 25 hp oynatmış araçlarınızı bu sadece chipmi downpipe ve diğerleri dahilmi.

te@m
16-10-2011, 23:24
bu arada unutmayalımki ciddi bir şekilde büyük intercooler ihtiyacınız olucak..yazılım konusunda barbaros abi çok iyi bilir bizim araçları son derece yardımcı olacağından eminim..

intercooler hakkında herhangi birşey soylemediler. gerekli olsa eklerlerdi diye düşünüyorm. bu arada barbaros dediğin kim

Ertug_T.
16-10-2011, 23:26
intercooler hakkında herhangi birşey soylemediler. gerekli olsa eklerlerdi diye düşünüyorm. bu arada barbaros dediğin kim

ps chiptuning oluyor =) aslında intercooler bizim motorlar için ciddi önem taşıyor..hem ebat hemde ulaştığı sıcaklık sebebiyle hiç yeterli olmuyor malesef..farkını değiştirdikten sonra özellikle çok hissettim =)

_Burak_
16-10-2011, 23:30
vala önceden polom vardı 4cm yay vardı ondan cok cektım gidicegım yerlere ozel belirledigim sokaklardan gidiyodum cukur olmasın die. stresi yetiyodu. bu aracta hiç niyetim yok. sonerde aynı baskıyı yapıo yay die. aracımda zaten orjınalden sertlestirici coilover var boyle guzel ya.

standarda döner biter :)
ben borayı bile sattıysam çok rahat
galeri balladıra ballandıra emsalsiz diye satıyordu haftasına gitti

Ekurtoglu
16-10-2011, 23:58
ek olarak bahsettiğne göre chip 25 hp oynatmış araçlarınızı bu sadece chipmi downpipe ve diğerleri dahilmi.

ölçülenler downpipe egzoz ve hava filtresi dahil değerler. downpipe son devirleri biraz daha rahat çeviriyormuş hissini verdiriyor ya da direk çevirtiyor gerçekten. ama esas amaç egzoz gazının daha rahat tahliye olması, egt, egzoz sıcaklığını düşürmek.

VWci
17-10-2011, 07:56
Valet modu denen şeyi ben; arabayı birisine teslim ettiğinde arabanın canını almasın diye motor devrinin kısıtlanması diye biliyorum.

gurcell
17-10-2011, 08:06
Yok yok ben bu Alfa konusuna yorum yapmayacağım :)

te@m
17-10-2011, 14:26
Valet modu denen şeyi ben; arabayı birisine teslim ettiğinde arabanın canını almasın diye motor devrinin kısıtlanması diye biliyorum.

dogru olabilir ordan geliyo heralde cunku kurtoglu da 100km yi gecmio die bi cümle kullanmıstı diye hatırlıyorum.

Ekurtoglu
18-10-2011, 01:23
dogru olabilir ordan geliyo heralde cunku kurtoglu da 100km yi gecmio die bi cümle kullanmıstı diye hatırlıyorum.

ama bu vale modu değil sanırsam, arkadaşın bahsettiği limp modu, yani yazılım sebebiyle, ya da elektronik güvenlik sistemlerinin soketlerinin sökülmesi halinde aracın beyninde arıza verip, devir kısıtlaması ya da turbonun kısmen devre dışı kalması gibi durumlar. ben bu durumda aracı kullanmadım ancak, arkadaşın westgate borusu koptuğunda aracın bu moda girdiğini biliyorum.

Alfa gerçekten uğruna yorum yapılacak bir araç değil ya bin keyfini çıkar ya da sat kurtul muhabbetiyle can sıkmaya değmez.

4 adet vag rakibi arasından, mitoyu seçmek başlı başına delilik =)

Boost Up
18-10-2011, 03:16
ama bu vale modu değil sanırsam, arkadaşın bahsettiği limp modu, yani yazılım sebebiyle, ya da elektronik güvenlik sistemlerinin soketlerinin sökülmesi halinde aracın beyninde arıza verip, devir kısıtlaması ya da turbonun kısmen devre dışı kalması gibi durumlar. ben bu durumda aracı kullanmadım ancak, arkadaşın westgate borusu koptuğunda aracın bu moda girdiğini biliyorum.

Alfa gerçekten uğruna yorum yapılacak bir araç değil ya bin keyfini çıkar ya da sat kurtul muhabbetiyle can sıkmaya değmez.

4 adet vag rakibi arasından, mitoyu seçmek başlı başına delilik =)

yav yine gittin arabayı yerden yere vurmaya başladın:p bu ara forumda 307xsi diye birisi var, D modda dynoya sokabilmiş sanırsam. 1.6 dizel giuiliettası var. anlatmıştı Berkay ama pek idrak edememiştim:D

te@m
18-10-2011, 20:16
arkadaşlar bugün akşam teslim ettim aracı sonunda. cuma kısmetse çıkıcak hayırlısıyla. bakalım görcez 170 likte ne cıkcak ortaya.custom garage ın beklentisi büyük. bu arada mito gurubu olarak toplanıp bi çekim yapalım hem tanışalım:D

Ekurtoglu
19-10-2011, 00:17
hayırlı olsun şimdiden. kolay gelsin sebo usta =)

Ertug_T.
19-10-2011, 02:01
sonucu bekliyoruz merakla..bu arada 170lik kullanan arkadaşların q2 diferansiyel hakkındaki izlenimleri nasıl acaba ? bizdeki normalle onun arasındaki farkı çok merak ediyorum..

B.Koçer
19-10-2011, 02:09
yav yine gittin arabayı yerden yere vurmaya başladın:p bu ara forumda 307xsi diye birisi var, D modda dynoya sokabilmiş sanırsam. 1.6 dizel giuiliettası var. anlatmıştı Berkay ama pek idrak edememiştim:D

D değil N modda soktum Arda yanlış anlaşılma olmasın :D onuda bulan Serencebey ' e sonsuz teşekkürler :D

Ekurtoglu
19-10-2011, 04:59
sonucu bekliyoruz merakla..bu arada 170lik kullanan arkadaşların q2 diferansiyel hakkındaki izlenimleri nasıl acaba ? bizdeki normalle onun arasındaki farkı çok merak ediyorum..

155liklerde de bu Q2 var diye biliyorum. ESP yi komple devredışı bırakmanın olmaması bir dezavantaj ancak, d modda, acil durumlarda alakasız refleksif direksiyon tepkilerime rağmen bir aksilik olmadan atlattım. Viraj içerisinde ise yoldan hafif çıksanız da sizi toparlıyor. Aynı virajları bir de puntolarla kasmak lazım, direksiyon tepkilerine bakmak lazım bence. bu q2 meselesi alfanın yeni nesillerinde en büyük artısı. Yol tutuş açısından oldukça tatmin edici buluyorum mitoyu.

Boost Up
19-10-2011, 13:14
D değil N modda soktum Arda yanlış anlaşılma olmasın :D onuda bulan Serencebey ' e sonsuz teşekkürler :D

haa şimdi oldu:D

Ertug_T.
19-10-2011, 21:46
155liklerde de bu Q2 var diye biliyorum. ESP yi komple devredışı bırakmanın olmaması bir dezavantaj ancak, d modda, acil durumlarda alakasız refleksif direksiyon tepkilerime rağmen bir aksilik olmadan atlattım. Viraj içerisinde ise yoldan hafif çıksanız da sizi toparlıyor. Aynı virajları bir de puntolarla kasmak lazım, direksiyon tepkilerine bakmak lazım bence. bu q2 meselesi alfanın yeni nesillerinde en büyük artısı. Yol tutuş açısından oldukça tatmin edici buluyorum mitoyu.

q2 kilitli diferansiyel sadece 170qv de var bildiğim kadarıyla..merak ettiğim hızlanmalarda ve tutunma konusunda etkileri ve izlenimler nedir? bende mesela asr off durumdayken epey bi patinaj sıkıntısı oluyor 3. vitese kadar..

te@m
19-10-2011, 22:35
q2 kilitli diferansiyel sadece 170qv de var bildiğim kadarıyla..merak ettiğim hızlanmalarda ve tutunma konusunda etkileri ve izlenimler nedir? bende mesela asr off durumdayken epey bi patinaj sıkıntısı oluyor 3. vitese kadar..

qv 170 likte şöyle sölim patinaj durumu var tabi 3. vitestede aynen devam ediyo yüklendiğim zaman fakat patinajda direksiyonda sol sag cekme durumu yaşanmıyo, tabi antipatinaj dinamik modda azda olsa devreye giriyo, antipatinajı komple kapatma şansı yok D.N.A denen 3 moda bağlı arac. fakat aracın viraj kabiliyeti cok yüksek. ciddi süratlerde virajlara girdiğimde arac salcak diye düşünürken kendini dahada toplamaya başlıyo ve viraj içinde gaza yüklendiğimde ön lastikler direksiyonu döndürüdüğüm çizgisinin dışına çıkmıyo. qv de dinamik moda alındıgında coilover amortisörlerin devreye girip sertleştiğinide göz önünde bulundurmak lazım. en iyi viraj kabiliyeti bundan sebep diye düşünüom.

Boost Up
19-10-2011, 22:40
bu ara A modundada araç güzel yol tutuyor, denemenizi tavsiye ederim:D

te@m
19-10-2011, 22:50
bu ara A modundada araç güzel yol tutuyor, denemenizi tavsiye ederim:D

all weather conditions modunda güsel yol tutması normaldir kardeşim antipatinaj full acık :D ama arac performans pek parlak degil ya o modda;) ama karda yagmurda KRAL mod

B.Koçer
19-10-2011, 22:51
bu ara A modundada araç güzel yol tutuyor, denemenizi tavsiye ederim:D

Dijital km yi gördün mü ? :D

Boost Up
19-10-2011, 22:53
all weather conditions modunda güsel yol tutması normaldir kardeşim antipatinaj full acık :D ama arac performans pek parlak degil ya o modda;) ama karda yagmurda KRAL mod

yok abi, viraj kasarken güzel mod oluyor:D bu arada ana menüden radyo gösterimine off diyin, dynamic mod a alınca radyo gösteren bölümde boost işareti çıkıyor, a moddada dijital km:D


Dijital km yi gördün mü ? :D

ahaha aynen sen dedikten sonra ilk kullandığımda baktım:D

fatihob
19-10-2011, 22:53
Bugun Qv'yi customda gördüm şimdiden hayırlı olsun..Tahminim Barboros abinin dynoda 200 Hp civarı bi rakam alırsınız herşeyiyle birlikte..

MiTo ve Guliler hiç bir şekilde dynoya çıkamıyolar ESPleri kapanmadıgı için o yüzden ABS sigortasını sökmek zorunda kalıyoruz.O sigortayı söküncede araç kendini güvüenli mod gibi bişiye alıo ve D moda geçiş yapılmmıyor..Ayrıca toplam 5 hata veriyor..ESP iptal,direksiyon kontrol sistemi iptal,kalkış kontrol sistemi iptal(ASR),hillholder iptal,Abs iptal..Sigortayı geri yerine taktıgımızda bile arzalar geçmiyor ve aracın bilgisayara bağlanıp silinmesi gerekiyor buda birmot veya özel servislerin işi..Birmota gidip bunu diyincede bişi diceklerini sanmıyorum ama işin p.tesi kalması ve aracı denemek için D moda haftasonu geçemicek olmanız uzucu:)

Bu arada baktıkta Sebo ustayla 170likler turbosu bizimkinden büyük çalasım geldi bi an:D:D

Bu arada RomeoGp nasıın ne yapıosun:) Ne zamandır bana söylüolardı değiştir die intercoolerını üşeniodum ama Gpde dediyse değiştirmek gerekir:D Intercoolerı büyütmek bu bizim ufak motorun içine girmeden yapılcak son şey-Emin bu laf sanaydı coolerları büyütüyoruz:D-

te@m
19-10-2011, 23:14
yok abi, viraj kasarken güzel mod oluyor:D bu arada ana menüden radyo gösterimine off diyin, dynamic mod a alınca radyo gösteren bölümde boost işareti çıkıyor, a moddada dijital km:D



ahaha aynen sen dedikten sonra ilk kullandığımda baktım:D

aynen öyle oluo ama bence turbo basınc göstergesini ayrı bi sayfada radyo teyp acıkkende göstermesi gerekiyodu

te@m
19-10-2011, 23:16
Bugun Qv'yi customda gördüm şimdiden hayırlı olsun..Tahminim Barboros abinin dynoda 200 Hp civarı bi rakam alırsınız herşeyiyle birlikte..

MiTo ve Guliler hiç bir şekilde dynoya çıkamıyolar ESPleri kapanmadıgı için o yüzden ABS sigortasını sökmek zorunda kalıyoruz.O sigortayı söküncede araç kendini güvüenli mod gibi bişiye alıo ve D moda geçiş yapılmmıyor..Ayrıca toplam 5 hata veriyor..ESP iptal,direksiyon kontrol sistemi iptal,kalkış kontrol sistemi iptal(ASR),hillholder iptal,Abs iptal..Sigortayı geri yerine taktıgımızda bile arzalar geçmiyor ve aracın bilgisayara bağlanıp silinmesi gerekiyor buda birmot veya özel servislerin işi..Birmota gidip bunu diyincede bişi diceklerini sanmıyorum ama işin p.tesi kalması ve aracı denemek için D moda haftasonu geçemicek olmanız uzucu:)

Bu arada baktıkta Sebo ustayla 170likler turbosu bizimkinden büyük çalasım geldi bi an:D:D

Bu arada RomeoGp nasıın ne yapıosun:) Ne zamandır bana söylüolardı değiştir die intercoolerını üşeniodum ama Gpde dediyse değiştirmek gerekir:D Intercoolerı büyütmek bu bizim ufak motorun içine girmeden yapılcak son şey-Emin bu laf sanaydı coolerları büyütüyoruz:D-

saol kardeşim cıksında bakalım sonuclar ne olcak. cuma sabahına ısımız bıter dıodu sebo özel servistede ben o hata işlerini hallederim diodu haftasonuna cıksa iyi olur aslında. ayıp ediosun arada söker degisiriz turboları;)

fatihob
19-10-2011, 23:33
ahahaa eyw:D benim tahminim işte kağıt üstünde 195-200 hp falan yazması daha fazlası yazarsa camdan atlarım 3 ay daha beklemeyip 155lik aldım die:D

Ertug_T.
19-10-2011, 23:58
Bugun Qv'yi customda gördüm şimdiden hayırlı olsun..Tahminim Barboros abinin dynoda 200 Hp civarı bi rakam alırsınız herşeyiyle birlikte..

MiTo ve Guliler hiç bir şekilde dynoya çıkamıyolar ESPleri kapanmadıgı için o yüzden ABS sigortasını sökmek zorunda kalıyoruz.O sigortayı söküncede araç kendini güvüenli mod gibi bişiye alıo ve D moda geçiş yapılmmıyor..Ayrıca toplam 5 hata veriyor..ESP iptal,direksiyon kontrol sistemi iptal,kalkış kontrol sistemi iptal(ASR),hillholder iptal,Abs iptal..Sigortayı geri yerine taktıgımızda bile arzalar geçmiyor ve aracın bilgisayara bağlanıp silinmesi gerekiyor buda birmot veya özel servislerin işi..Birmota gidip bunu diyincede bişi diceklerini sanmıyorum ama işin p.tesi kalması ve aracı denemek için D moda haftasonu geçemicek olmanız uzucu:)

Bu arada baktıkta Sebo ustayla 170likler turbosu bizimkinden büyük çalasım geldi bi an:D:D

Bu arada RomeoGp nasıın ne yapıosun:) Ne zamandır bana söylüolardı değiştir die intercoolerını üşeniodum ama Gpde dediyse değiştirmek gerekir:D Intercoolerı büyütmek bu bizim ufak motorun içine girmeden yapılcak son şey-Emin bu laf sanaydı coolerları büyütüyoruz:D-

kardeşim sağol =) uğraşıyoruz küçük bir süpriz olucak =) biliyorsunuzki sizin motorun atası bizde gp abarth esseesse180hp :D 170lik mito da aynı turbo manifold kullanıyor..bende dedim getirteyim turboyu manifoldu =) zaten egzoz intercooler vs setup hazır güzel bi sonuç olcak gibi bitince =)

bu arada 170lik mito tahminimce minimum 210hp 300nm civarlarını görür egzoz-filtre-ve ps yazılımdan sonra =) ama tutunma ve baskı balata konusuna dikkat etmemiz lazım avrupadakilerde hep aynı dertten muzdarip..baskı kaçırıyo-aşırı patinaj oluyor...Aklıma qualife LSD giriyo ama zor iş biraz..Allahtan elimde bronz balatam var hiç olmadı onu takcam =)

te@m
20-10-2011, 16:24
ahahaa eyw:D benim tahminim işte kağıt üstünde 195-200 hp falan yazması daha fazlası yazarsa camdan atlarım 3 ay daha beklemeyip 155lik aldım die:D

vala stock durumda 0-100km aramısda sanırsam 1 - 0.5 sn var kardeşim bilion yani cok kaybın yok ;) 3 aya degermiiii bilmem. ama tabi modifiye sonrası 2 arac arasındaki cevap farkı cok olurmu onuda bilmem;) bende neye yanıom bilionmu 3 ay bekleyipte beyaz renk qv almadığma, napçazzz şimdiiii tek çare benim motoru seninkine takıp dolaşcaz... :D

te@m
20-10-2011, 16:29
kardeşim sağol =) uğraşıyoruz küçük bir süpriz olucak =) biliyorsunuzki sizin motorun atası bizde gp abarth esseesse180hp :D 170lik mito da aynı turbo manifold kullanıyor..bende dedim getirteyim turboyu manifoldu =) zaten egzoz intercooler vs setup hazır güzel bi sonuç olcak gibi bitince =)

bu arada 170lik mito tahminimce minimum 210hp 300nm civarlarını görür egzoz-filtre-ve ps yazılımdan sonra =) ama tutunma ve baskı balata konusuna dikkat etmemiz lazım avrupadakilerde hep aynı dertten muzdarip..baskı kaçırıyo-aşırı patinaj oluyor...Aklıma qualife LSD giriyo ama zor iş biraz..Allahtan elimde bronz balatam var hiç olmadı onu takcam =)

ya şu bronz baskı balata olayı bi arkadaşın evo8 inde vardı üstelik debriyaj pedalını çekip kalkarken gıcırtı yapıodu o söylemiştiama fiyatını baya ciddi biliyorum yanlışım yoksa. bizim gercekten ihtiyacımız olcakmıdır acaba. bi taraftanda intercooler diosun. işler büyüyo heee:beuj:

Ekurtoglu
20-10-2011, 17:49
Fatih'im motora girdik mi çıkamayız, araba bana durduğu yerde masraf zaten bolca da günlük kullanımım var. 2,0 ve üzeri motor hayalleri de hem bu kullanım hem de vergiler sebebiyle biraz zor. intercooler a falan bulaşmam yapacağım 2-3 şekle yönelik dokunuş kaldı, difüzördü egzoz ucuydu tavan iç kaplaması falan. Yıllık bakımdan sonra yaparım onları. Zaten lastik aldım iki tane arkalara taktım. Bakalım intercooler'a gelene kadar ben yol tutuşu için coilover düşünüyorum şeklen de qv farları olabilir ama. o kadar para harcamaya değer mi bilmiyorum.

Team, dostum sen beyaz qv alacağın zaman bana haber ver ben senin aracı alırım ben de siyah istiyordum =).

arkadaşlar şu dijital km olayını neden görüştüğümüzde göstermediniz bana =)

Ekurtoglu
20-10-2011, 17:51
vala stock durumda 0-100km aramısda sanırsam 1 - 0.5 sn var kardeşim bilion yani cok kaybın yok ;) 3 aya degermiiii bilmem. ama tabi modifiye sonrası 2 arac arasındaki cevap farkı cok olurmu onuda bilmem;) bende neye yanıom bilionmu 3 ay bekleyipte beyaz renk qv almadığma, napçazzz şimdiiii tek çare benim motoru seninkine takıp dolaşcaz... :D

0,5 saniye diyorsun da benzer motorda ciddi bi fark bence. işlemden sonra 80-160-200 falan bassak bence rahat 2-3 boy olur.

Boost Up
20-10-2011, 18:51
Fatih'im motora girdik mi çıkamayız, araba bana durduğu yerde masraf zaten bolca da günlük kullanımım var. 2,0 ve üzeri motor hayalleri de hem bu kullanım hem de vergiler sebebiyle biraz zor. intercooler a falan bulaşmam yapacağım 2-3 şekle yönelik dokunuş kaldı, difüzördü egzoz ucuydu tavan iç kaplaması falan. Yıllık bakımdan sonra yaparım onları. Zaten lastik aldım iki tane arkalara taktım. Bakalım intercooler'a gelene kadar ben yol tutuşu için coilover düşünüyorum şeklen de qv farları olabilir ama. o kadar para harcamaya değer mi bilmiyorum.

Team, dostum sen beyaz qv alacağın zaman bana haber ver ben senin aracı alırım ben de siyah istiyordum =).

arkadaşlar şu dijital km olayını neden görüştüğümüzde göstermediniz bana =)

yahu sanada gösterdik yaa, banada Fatih abi yaptı zaten:D

Ertug_T.
20-10-2011, 19:34
ya şu bronz baskı balata olayı bi arkadaşın evo8 inde vardı üstelik debriyaj pedalını çekip kalkarken gıcırtı yapıodu o söylemiştiama fiyatını baya ciddi biliyorum yanlışım yoksa. bizim gercekten ihtiyacımız olcakmıdır acaba. bi taraftanda intercooler diosun. işler büyüyo heee:beuj:

Abi hicbiri cok acil olan islemler deil ama olursa daha saglikli olur tabiki :) bronz balatanin gunluk kullanimi rahatsiz biraz ama bariz fark ettiriyo acikcasi :) intercooler a gelince orjinal coolerimiz olmasi gerekenden ciddi derecede yuksek sicakliklara ulastigi icin guc kaybi ve sismeye sebep oluyor..1.4tjet ve multiairlerdeki coolerlarin hepsi ayni oldugu icin soyluyorum :)

Ekurtoglu
20-10-2011, 21:24
Abi hicbiri cok acil olan islemler deil ama olursa daha saglikli olur tabiki :) bronz balatanin gunluk kullanimi rahatsiz biraz ama bariz fark ettiriyo acikcasi :) intercooler a gelince orjinal coolerimiz olmasi gerekenden ciddi derecede yuksek sicakliklara ulastigi icin guc kaybi ve sismeye sebep oluyor..1.4tjet ve multiairlerdeki coolerlarin hepsi ayni oldugu icin soyluyorum :)

Fatih şu cooler işini araştırmaya başlıyalım bro napalım =)
mitolar şişmesin =)

Kankacım sizin bana gösterdiğiniz, turbo basıncıydı, dijital kilometre yazıyordu ben yanlış mı anladım. kaçla gidiyorsam onu görmek istiyorum dijital olarak mesela vw'lerdeki gibi.

Boost Up
20-10-2011, 21:26
Fatih şu cooler işini araştırmaya başlıyalım bro napalım =)
mitolar şişmesin =)

Kankacım sizin bana gösterdiğiniz, turbo basıncıydı, dijital kilometre yazıyordu ben yanlış mı anladım. kaçla gidiyorsam onu görmek istiyorum dijital olarak mesela vw'lerdeki gibi.

hee elektronik km diyosun, D modda basıncı gösteriyor, a modda dijital km çıkıyor. normal modda avuç yalıyoruz:D:D

Ekurtoglu
20-10-2011, 21:40
hee elektronik km diyosun, D modda basıncı gösteriyor, a modda dijital km çıkıyor. normal modda avuç yalıyoruz:D:D

şimdi anladım sağolasın. bu arada ne yakıyorsun birader? senin 16 jantları satacak olursan jant almak için haberim olsun.

Boost Up
20-10-2011, 21:41
arabay a 1 haftadır binmiyorum, ablamda. ama şu an 7.8 ila 8.1 arasında gidip geliyor. düşer ya 10000 olsun:D

te@m
20-10-2011, 22:40
şuan piyasada verdiği performansa göre en düşük yakanda mito zaten. desene basmaya bağlı, başına gelen boldur, araç piyasada pek olmadıgından meraktan arkaya dayanıp selektor yapan bol oluo avucunu yalayanda aynı şekil bol oluyo ama sonu bi ceyrek depo oluyo:Dben ortalamyı genelde 8.5 ıla 10 arası kapatıom. ama ara yollarda cok kullanıyorum. heh bide sunu sorim araclarınız kac bar basıo turbo saatiniz varmı beyler...

Ekurtoglu
20-10-2011, 22:58
barbaros abide saat bağlamıştık stockta sanırım peakte 1 basıodu continiusta 0,86 yazılımdan sonra peakte 1,3 continuousta 1'e çekmiştik daha fazlasını kaldırmamıştı. turbo daha büyük yazmıştı fatih turbo basmasına basar da, motor yapısı kaldıracak mı onu bilmiyorum, onlar en optimumunu ayarlarlar bence aynı basınç değerlerini kullanırlar.

son depoda çok efendi kullandım trafiğe girmedim. 8,6 yaktı. Lastiğimde bombe vardı, gazlamıyordum, bugün değiştirdim. 46km ortalaması 10,6 =) ve fazla da abartmadım durumu. eski tüketim değerlerini bekleme, ama araç gidince de ulan yaksın zaten diyeceksin. 8,5-10 bandını 9-11,5lt arasınde göreceksin muhtemelen yazılımdan sonra.

Ertug_T.
20-10-2011, 22:59
şuan piyasada verdiği performansa göre en düşük yakanda mito zaten. desene basmaya bağlı, başına gelen boldur, araç piyasada pek olmadıgından meraktan arkaya dayanıp selektor yapan bol oluo avucunu yalayanda aynı şekil bol oluyo ama sonu bi ceyrek depo oluyo:Dben ortalamyı genelde 8.5 ıla 10 arası kapatıom. ama ara yollarda cok kullanıyorum. heh bide sunu sorim araclarınız kac bar basıo turbo saatiniz varmı beyler...

benimde yakıt en son 1000km lik şehir içi ölçümümde 6.6 litreydi :D ...basınç olarak 155liklerdeki vl36 turboyla yazılımdan sonra 1.5-1.6 civarı peak ve 1.2 civarı continious görülüyo fakat kesiciye doğru 0.7 bar gibi kötü rakamlara düşüyor malesef..bu yüzden 170liklerdeki gt1446 turbo gerçekten alttada üsttede çok verimli =)

bu arada iki turbo arasındaki farkı göstereyim..soldaki Garrett GT1446 170-180liklerdeki turbo----Sağdaki ise IHI VL36 155liklerdeki turbo..

http://c1110.hizliresim.com/q/n/24ww.jpg

Ekurtoglu
20-10-2011, 23:06
oha sağlam fark varmış =)

peki usta, bu garreti 155'liklere uygulasak, nelere dikkat etmek lazım. sırf turboyu değiştirmeyle bitmez değil mi o iş. bunun intercoolerı var, pistonu contası falan filan?

Birmot - Alfa Romeo Araç Modelleri - Alfa Romeo Mito (http://www.birmot.com.tr/Araclar/Alfa-Romeo/Binek/1/11/Mito.aspx)
romeo_er2 birmotun sitesinde q2 elektronik tüm mitolarda standart görünüyor.

Fatih; intercooler, turbo derken motoru açtıracaksınız =)

te@m
20-10-2011, 23:08
vala fotolar gayet acıklayıcı olmus turbolar arası bukadar fark oldugnu düşünmemiştim.

te@m
20-10-2011, 23:11
kurtoğlu bence madem degiştircen bu turboları geç saglam gir gitsin:D bu arada ne dicem sebo downpipe ta kaclık boru kullandı sizin araclara?

Ekurtoglu
20-10-2011, 23:16
60 başlayıp 55mm gitti sanki bende diye hatırlıyorum.
fatihinki de 60 başlayıp 70 gitmiş olabilir ama sonra bi değişiklik yaptı 4 çıkış orta susturucu falan onda şuan durum ne bilemeyeceğim.

http://www.ultimatecarpage.com/images/large/3804/Fiat-Abarth-Grande-Punto-esseesse_6.jpg
Fiat-Abarth-Grande-Punto-esseesse
http://www.caradvice.com.au/wp-content/uploads/2011/03/2011-alfa-romeo-mito-qv-9.jpg
170hp qv
http://www.distrocar.com/wp-content/uploads/2010/03/2009-Alfa-Romeo-MiTo-UK-Version-Engine-Side.jpg
155hp mito

Essesse'nin turbosunun hava aldığı borular daha geniş, blow tahliyesi de haliyle daha geniş. 155mitoda bunlar daha ufak.

dediğin gibi girmişken sağlam girmek iyi de, günlük kullanımda bu kadar masrafa girmek istemiyorum en azından şu dönemde. Ama şu turbolar arası farkları öğrendiğim iyi oldu.

http://www.techturkey.com/forum/1656163-post1.html

Ertug_T.
20-10-2011, 23:18
oha sağlam fark varmış =)

peki usta, bu garreti 155'liklere uygulasak, nelere dikkat etmek lazım. sırf turboyu değiştirmeyle bitmez değil mi o iş. bunun intercoolerı var, pistonu contası falan filan?

Birmot - Alfa Romeo Araç Modelleri - Alfa Romeo Mito (http://www.birmot.com.tr/Araclar/Alfa-Romeo/Binek/1/11/Mito.aspx)
romeo_er2 birmotun sitesinde q2 elektronik tüm mitolarda standart görünüyor.

Fatih; intercooler, turbo derken motoru açtıracaksınız =)

allah allah demekki hepsi kilitli diferensiyelmiş :D süper..

gt1446 yı diğer t-jetlere uygulamak çok kolay aslında..aradaki değişik parçaları sayayım..
turbo-manifold-egzoz sistemi-enjektörler (orj 267cc diğeri 370cc) - yazılım..motorun içinde hiiçbir parça değişik değil tamamen aynı piston kol cart curt ne ararsanız..

ana parçalar bunlar onun dışında motorlarımız tamamen aynı(t-jet 120-155-180)-(multiair 130-140-170) sadece multiairler yeni nesil biraz daha değişik onlarla ilgili çok bilgim yok..

bu videoda bildiğimiz grande punto abarth ın abarth esseesse modeline dönüşümünü izlieyebilirsiniz..değişen ana parçaları görebilirsiniz..155hp to 180hp :D

http://www.youtube.com/watch?v=MuTeFpThcVE

Ekurtoglu
20-10-2011, 23:28
verdiğin faydalı bilgiler için çok sağ ol, elbette her biriyle uğraşmak zevk verecektir ama, bu masrafları yapmak yerine elimdeki mitoyu satıp sıfır qv alsam aşağı yukarı aynı hesaba gelir. sonuçta QVnin görüntüsü ve coilover'ı da var.

video da çok iyiymiş ayrıca, qv ile bizdeki mitoların fren sistemleri aynı mı acaba?

konu nereden nereye geldi, biraz dağıldı ama faydalı şeyler paylaşılıyor.

Team, araca işlem yapılırken çektiğim fotoğrafları ekliyorum.

http://img171.imageshack.us/img171/8924/img9214n.jpg
orjinal katalizör
http://img810.imageshack.us/img810/353/img9216hb.jpg
spiral ve orta düz boruya, son susturucuya bağlanan orjinal parça
http://img804.imageshack.us/img804/6236/img9221z.jpg
http://img151.imageshack.us/img151/8997/img9224p.jpg
Turbo çıkışı, downpipe'ın bağlandığı kısım
http://img21.imageshack.us/img21/5930/img9225d.jpg
Orjinal katalizör ve düz boru yerine cut out öncesi konulan çıtırtılı sıradan bir orta susturucu
http://img269.imageshack.us/img269/3040/img9236o.jpg
downpipe
http://img854.imageshack.us/img854/8320/img9248w.jpg
downpipe
http://img220.imageshack.us/img220/4839/img9249k.jpg
orta susturucunun alıştırması yapılırken ve cut out'un geleceği yer tespit edilirken.
http://img52.imageshack.us/img52/7135/img9252u.jpg
Sebo usta orta kısmın işlemini yaparken
http://img829.imageshack.us/img829/3772/img9254v.jpg
orta kısım montaja hazır
http://img594.imageshack.us/img594/3803/img9256u.jpg
downpipe'ın işlemi yapılırken
http://img10.imageshack.us/img10/1695/img9259od.jpg

te@m
20-10-2011, 23:44
kurtoglu kardeşim paylaşımların harika emegne saglık gercekten. fotolar harika. burda paylaşılanlar gercekten harika oluyor cunku piyasadan az bulunan araclara sahibiz ve olsa bile modifiye işiyle bukadar ugraşanlar yok.bu arada işin kalitesi fotolarda gayet acık:D

Ertug_T.
20-10-2011, 23:50
kurtoglu kardeşim paylaşımların harika emegne saglık gercekten. fotolar harika. burda paylaşılanlar gercekten harika oluyor cunku piyasadan az bulunan araclara sahibiz ve olsa bile modifiye işiyle bukadar ugraşanlar yok.bu arada işin kalitesi fotolarda gayet acık:D

sizin downpipe-düz boru kaçlık yapılıyo 70 mi ?

Ekurtoglu
20-10-2011, 23:54
eyvallah saolasın, keşke senin yapım sürecini de fotoğraflayabilseydik. elimizde iyi bir kaynak daha olurdu. ama üç aşağı beş yukarı yapılacaklar aynı. Son susturucuyla cut out kapalıykenki sesi çok merak ediyorum.

dediğin gibi piyasada hem fazla yok hem de uğraşan az. ama bravo ve punto motorları bize performans konusunda emsal teşkil edebilir. Çok fazla faydalanacağımız tecrübe mevcut.

Ertug_T.
20-10-2011, 23:58
eyvallah saolasın, keşke senin yapım sürecini de fotoğraflayabilseydik. elimizde iyi bir kaynak daha olurdu. ama üç aşağı beş yukarı yapılacaklar aynı. Son susturucuyla cut out kapalıykenki sesi çok merak ediyorum.

dediğin gibi piyasada hem fazla yok hem de uğraşan az. ama bravo ve punto motorları bize performans konusunda emsal teşkil edebilir. Çok fazla faydalanacağımız tecrübe mevcut.

bende boru çapını kararlaştırınca kesin cut out yapıcam bu sefer..düz boru+oval kafa şişrdi artık..polis derdide cabası..

Ekurtoglu
21-10-2011, 00:04
bende boru çapını kararlaştırınca kesin cut out yapıcam bu sefer..düz boru+oval kafa şişrdi artık..polis derdide cabası..

vallahi cut-out cidden işe yarıyor, uzun yolda sessiz, gece yarıları sokak arasında alarm öttürmüyor insan uyandırmıyorsun. otoyollarda rahatlıkla açıyorum. Spor moda geçerken iki işlem yapmış oluyorum bir dinamik iki cut out.

Ertug_T.
21-10-2011, 00:15
vallahi cut-out cidden işe yarıyor, uzun yolda sessiz, gece yarıları sokak arasında alarm öttürmüyor insan uyandırmıyorsun. otoyollarda rahatlıkla açıyorum. Spor moda geçerken iki işlem yapmış oluyorum bir dinamik iki cut out.

ne tür bi cut out kullanıyorsun ? kumandalı yandan boru olanlardanmı =)

Ekurtoglu
21-10-2011, 00:20
ne tür bi cut out kullanıyorsun ? kumandalı yandan boru olanlardanmı =)

kumandalı ama yandan borulu değil direk düz borunun üzerinden bir delik açılıyor.
son susturucu da orjinal, yüksek devirlerde sanırım cut-outtan çıkan gaz oranı azalıyor. cut out açıkken de son susturucudan bir miktar gaz atıyor. hatta mavi alev görenler varmış yolda giderken ama durum nedir bilemiyorum.

BurakCengizhanoğlu
21-10-2011, 00:23
Konuyu takip ediyorumda.Benim de aracımda bi sorun var.Yüksek hızda full boostta uzun süre gidince basınç kesiyor araç.Motor kapatıp açınca düzeliyor.Neden olabilir?

Ertug_T.
21-10-2011, 01:15
kumandalı ama yandan borulu değil direk düz borunun üzerinden bir delik açılıyor.
son susturucu da orjinal, yüksek devirlerde sanırım cut-outtan çıkan gaz oranı azalıyor. cut out açıkken de son susturucudan bir miktar gaz atıyor. hatta mavi alev görenler varmış yolda giderken ama durum nedir bilemiyorum.

anladım bende orjinal son susturucumla yandan küçük borulu sistemi yapmayı düşünüyorum =) alev atcak ama göremiycez arabanın altında kalıcak :D

Ertug_T.
21-10-2011, 01:16
Konuyu takip ediyorumda.Benim de aracımda bi sorun var.Yüksek hızda full boostta uzun süre gidince basınç kesiyor araç.Motor kapatıp açınca düzeliyor.Neden olabilir?

benim hiç başıma gelmedi daha önce bu durum..bir şekilde araç bir tür safe moda giriyor belliki..aracın sensörleri kontrol edildimi hiç..basıncı yanlış okuma gibi bir sıkıntıdan böyle bi sorun olma ihtimali olabilirmiki?

fatihob
21-10-2011, 08:57
Ertuğ yeni turbon,manifoldun hayırlı olsun istediğin sonuçları alırsın işallah;)

Emin senin Downpipe 60 devamıda 60 die biliyorum ben.Benimkide 70lik Dp orta susturucu sonrası egsozu 2ye ayırdık die 60 sağa sola giden her bir boruda 60lık..

vay anasını ii fark var yaa turbolar arası..Gerçi bizde Esp kapanmadıgı için gemi pervanesi taksan ne yazar gaza basdıgında gidemedikten sonra oda ayrı iş bizdemi punto alsak:D

@Team abi sol arka tekerde çivi var aklında olsun;)Emin bu arada intercooler az masrafla yapabilceğimiz son şey o yüzden bunu yapmdan MiToyu bırakmam:DBu arada coil moil alayım deme ne gerek var yaa coile para verilmez git onun yerine 2 tane pzero nero al,coolerı büyüt,diffizörünü boyat,içine geri vites ve sis lambası yaptır,iç döşemeni siyah yap:D

Ekurtoglu
21-10-2011, 14:13
intercooler meselesini araştıralım birader o zaman. Lastik dışında dediklerini yapıcam, p nerolar piyasadan kalkmış yerine dragon gelecekmiş senin de aklında bulunsun, değiştireceğin zaman.
bugün biraz sıkıştırdım aracı viraj falan, bi terslik sezmedim ama ıslak havada performansından şüpheliyim arkadaki petlasların. A modunda araç full espde yemişim öyle yol tutuşu birader, D o önden kaya kaya kendini topluyo =)

A modda dijital Km olayını da gördüm.

Fatih o esp kapatma ya da minimuma indirme bence yazılım üzerinden yapılabilir, ayrıca QVde de benzer bir güvenlik yazılımı elektronik stabilite kontrolü olduğunu düşünüyorum. Tabi sırf turboyu değiştirmek bize işçiliği kargosu vergisi derken 4-5 bin liraya mal olur, buna bir de coilover masrafını eklesen, zaten o parayı kenara ayır git aralıkta elde kalan QVlerden al.

http://www.etuners.gr/en/index.php?s=13&t=289

şöyle bir örnek de mevcut.

te@m
21-10-2011, 19:40
beyler aracı çıkardık. bi turbo saati kaldı hafta içi bi ara gidip onu taktırcaz.arac fena olmuş cidden custom garage ın ellerine saglık. ses fena cıkıyor vala hele turbo sesini bu denli subaru evo misali alıcagmı hiç düşünmüodum. ben beklerken gökhan aracla geldiğinde bu ses benim arabadanmı cıkıo die bi baktım. uzamalar daha bi farkedilir 2 ve 3 te ciddi uzuyor. ama bana ne lazım sayım. emin bide fatih lazım kalkış testi yapalım beyler cunku araba servis moduna girince dynoya cıkamadı sizle bi denesek.gokhan aracı servis moddan maslaktaki alfa romeo servisinde cıkarttırmış kelebek ayarını yaptırmış. birmotla bi işim kalmadı yani:D bana suan bi dyno işi lazım bi ara...

Shadow_Dancer
21-10-2011, 19:44
Kankacım hayırlı olsun güle güle kullan ;)

Ertug_T.
21-10-2011, 19:47
beyler aracı çıkardık. bi turbo saati kaldı hafta içi bi ara gidip onu taktırcaz.arac fena olmuş cidden custom garage ın ellerine saglık. ses fena cıkıyor vala hele turbo sesini bu denli subaru evo misali alıcagmı hiç düşünmüodum. ben beklerken gökhan aracla geldiğinde bu ses benim arabadanmı cıkıo die bi baktım. uzamalar daha bi farkedilir 2 ve 3 te ciddi uzuyor. ama bana ne lazım sayım. emin bide fatih lazım kalkış testi yapalım beyler cunku araba servis moduna girince dynoya cıkamadı sizle bi denesek.gokhan aracı servis moddan maslaktaki alfa romeo servisinde cıkarttırmış kelebek ayarını yaptırmış. birmotla bi işim kalmadı yani:D bana suan bi dyno işi lazım bi ara...

hayırlı olsun =) downpipe ve düz boru 60 lık yapıldı değilmi ?

te@m
21-10-2011, 21:03
saol kardeşim. bu arada boru 70 lik yapıldı:D

Ekurtoglu
21-10-2011, 21:05
beyler aracı çıkardık. bi turbo saati kaldı hafta içi bi ara gidip onu taktırcaz.arac fena olmuş cidden custom garage ın ellerine saglık. ses fena cıkıyor vala hele turbo sesini bu denli subaru evo misali alıcagmı hiç düşünmüodum. ben beklerken gökhan aracla geldiğinde bu ses benim arabadanmı cıkıo die bi baktım. uzamalar daha bi farkedilir 2 ve 3 te ciddi uzuyor. ama bana ne lazım sayım. emin bide fatih lazım kalkış testi yapalım beyler cunku araba servis moduna girince dynoya cıkamadı sizle bi denesek.gokhan aracı servis moddan maslaktaki alfa romeo servisinde cıkarttırmış kelebek ayarını yaptırmış. birmotla bi işim kalmadı yani:D bana suan bi dyno işi lazım bi ara...

deneriz, fatihin yazılımı atıldıktan sonra benim stock haliyle denemiştik 2. viteste çok açmıyordu ama 3-4te alıp götürüyordu 1-2 boy. Zaten 1-2 viteste sürekli espye falan düşmen lazım,eğer ona çözüm bulunduysa süper.

Dynoya girdiğinde de hata verecek yine sildirmen gerekecek, dynoya N modda giriyosun falan. Sen bizle dene duruma göre tatmin olursan bence dyno ile falan uğraşma derim. Yazılım atıldıktan sonra keşke dyno çıktısı alsalarmış.

Hayırlı olsun güzel günlerde kullanman dileğiyle, sesi ve farkı merak ediyorum.

Ertug_T.
21-10-2011, 22:11
saol kardeşim. bu arada boru 70 lik yapıldı:D

hayırlı olsun tekrar =) izlenimleri hatta hızlanma videolarını görmek isterim örnek niteliğinde =) bende 70 lik mi yapsam boruyu diye düşünüyorum şu an..

te@m
21-10-2011, 23:15
denemeyi bekliyorum soylediğin mantıklı kardeşim dynoya gerek kalmaz dedigin gibi, kısmetse video cekimini yapıcam kardeşim bu arada ses için paylaşımını yaparım.

CupraR
21-10-2011, 23:33
Hayırlı olsun kardeşim.Allah kazasız belasız binmeyi nasip etsin inşallah.Bi ara uğrada bakalım.

fatihob
22-10-2011, 01:19
Ertuğ yakında roll videolarmız düşer heralde buraya:D
Bugun gökhan aradı bni dersteydim kitapçıktan bakamadım hangi sigortayı sökunce abs iptal oluo die dersten çıkıncada geç oldu..En iyisi rolle çıkmak bi deneyelim görelim 170lik nası bi canavar oluomuş:D

Ertug_T.
22-10-2011, 02:15
Ertuğ yakında roll videolarmız düşer heralde buraya:D
Bugun gökhan aradı bni dersteydim kitapçıktan bakamadım hangi sigortayı sökunce abs iptal oluo die dersten çıkıncada geç oldu..En iyisi rolle çıkmak bi deneyelim görelim 170lik nası bi canavar oluomuş:D

bekliyoruz valla =)

BurakCengizhanoğlu
22-10-2011, 20:07
benim hiç başıma gelmedi daha önce bu durum..bir şekilde araç bir tür safe moda giriyor belliki..aracın sensörleri kontrol edildimi hiç..basıncı yanlış okuma gibi bir sıkıntıdan böyle bi sorun olma ihtimali olabilirmiki?

ya şöyle söyliyim.geçenlerde arıza ışığı yaktı.serviste bilgisayara bağladık.turbo basıncı sensörü ve hava basıncı sensörü arızası verdi.sildirdim ondan sonra hiç yakmadı.gaz odasında yanmayan gazın birikmesiyle araç safe moda giriyo olabilir mi ?

CupraR
22-10-2011, 20:26
çok güzel olmuş kardeşimin arabası maşşallah .

BurakCengizhanoğlu
22-10-2011, 20:36
Bugün biriyle karşılaştım.Adam bana 1.4 puntoyu turboladın mı turbo yoktu o arabada dedi :(

Ekurtoglu
22-10-2011, 21:10
Bugün biriyle karşılaştım.Adam bana 1.4 puntoyu turboladın mı turbo yoktu o arabada dedi :(

yine iyiymiş,mitoda tempra motoru var di mi diyen ispark görevlisiyle karşılaşmışlığım var.

BurakCengizhanoğlu
22-10-2011, 21:16
yine iyiymiş,mitoda tempra motoru var di mi diyen ispark görevlisiyle karşılaşmışlığım var.

Çok garip ya :D

Ertug_T.
22-10-2011, 21:26
bende diyorum benim arabanın arkaya 1.4 İE yazdırayım tam şaka olsun :D

banada sürekli gelip dizel dimi deniyor malesef..

BurakCengizhanoğlu
22-10-2011, 21:26
bende diyorum benim arabanın arkaya 1.4 İE yazdırayım tam şaka olsun :D

banada sürekli gelip dizel dimi deniyor malesef..

Multijet mi abi muhabbeti ayrı zaten.

te@m
22-10-2011, 22:50
Hayırlı olsun kardeşim.Allah kazasız belasız binmeyi nasip etsin inşallah.Bi ara uğrada bakalım.

saol kardeşim herkesin aracı istediği gibi olsun herkese kazasız sürüşler
;)

te@m
22-10-2011, 22:53
Ertuğ yakında roll videolarmız düşer heralde buraya:D
Bugun gökhan aradı bni dersteydim kitapçıktan bakamadım hangi sigortayı sökunce abs iptal oluo die dersten çıkıncada geç oldu..En iyisi rolle çıkmak bi deneyelim görelim 170lik nası bi canavar oluomuş:D

ders abs olmuş desene kırmızımı yeşilmi yoksa mavi kablomu :D vala bugünde dolaştım baya bi arac sanki daha bi hissettirio kendini. aynen görüşüp bi rolling yapmamız lazım. haberleşelim kısa zamanda. ben salıya kadar yokum iş geregi salı sabahı istanbulda olcam paslaşsak iyi olur.

te@m
22-10-2011, 23:00
bu arada cidden asp esp falan antipatinaja bi düğmeyle çözüm lazım

fatihob
25-10-2011, 09:06
ehehee ben bile patinaja kalıosam cidden seni düşünemiyorum:)ESP lambası 120e kadar falan sönmüodur heralde:D

te@m
25-10-2011, 09:52
ehehee ben bile patinaja kalıosam cidden seni düşünemiyorum:)ESP lambası 120e kadar falan sönmüodur heralde:D

yok be kardeşim 120 de fazla yani okadar büyütmeyelim aracı;):D sizinkilerden cok büyük fark görmeyiz.

te@m
25-10-2011, 16:34
beyler bu arada iridyum bujinin performanstaki etkisi hakkında bilginiz varmı yoksa sadece uzun ömürlü bi parcamı ??? NGK - Ürün bulma aracı (http://www.ngk.com.tr/tr/ueruen-bulma-araci/produktfinder/PKW/ZK_BENZINER/ALFA%2BROMEO/MITO/IKR9F8/5533/)

Ekurtoglu
25-10-2011, 23:46
ben sadece uzun ömür diye biliyorum, ama farkediyor da olabilir sonuçta, uzun bir süre aynı performansı vermesi de, performansı arttırmasa da koruyor demektir.

subaru ve evolarda bujilerin iridyumlarla değiştiğine sıkça rastlıyorum.

te@m
29-10-2011, 17:50
arkadaşlar bugün fatih le denedik aracları boy boy geride kaldım şoktaydık :D custom garage a gittim yazılımla ilgili problem varmıs arac tam tersi 150 hp ye düşmüş :D bugün durum çözüldü üstelik artık barbaros hata ve arızaları halledio bugün çözdüler onuda bi direksiyon arızası kalıo oda akü + kutup basını söküp takınca düzelio ve arac dinamik moda giriyor. şöle sölim NORMAL modda arac barbarosta 190.2hp ve 285 Nm tork verdi. tabi barbarosta 16 - 15 hp eksik onuda eklersek 205hp verio N modda. dönüşte gökhanla şoktaydık :DDD videolar gelio.


CUSTOM GARAGE.mp4 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=SXrTzgsKhqo)

te@m
29-10-2011, 18:36
da dönerken. :D


MITO QV yazılım sonrası CUSTOM GARAGE GÖKHAN direksiyonda:D.mp4 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=261ITOubJf4)

Shadow_Dancer
29-10-2011, 18:36
yavrum güle güle kullan.. pazartesi mezuniyet sonrası bi gazlayalım :)

te@m
29-10-2011, 20:22
yavrum güle güle kullan.. pazartesi mezuniyet sonrası bi gazlayalım :)

kardşim cok sagol aynen gazlayalım, ya su kontrolude atlatsak bi kanka

Ekurtoglu
29-10-2011, 23:21
Fatihten aldım haberleri, hayırlı olsun, egzozu benimki gibi cutoutli sistem yaptırmışsın. Güle güle kullan.

Durango
29-10-2011, 23:33
Timu hayırlı olsun, şimdi roll zamanı :D

te@m
30-10-2011, 17:59
Timu hayırlı olsun, şimdi roll zamanı :D

vay kardeşim cok saol. senin rocco dan sonra aklım başıma geldi ;) :D aynen kardeşim tekrar buluşalımda bi deniyelim bu sefer farklı olmalı ;)

te@m
30-10-2011, 18:02
Fatihten aldım haberleri, hayırlı olsun, egzozu benimki gibi cutoutli sistem yaptırmışsın. Güle güle kullan.

kardeşim saol aynen seninki gibi cut out yaptık. ama fatihin dörtlüde fena duruo arkada ;)

Ertug_T.
30-10-2011, 19:40
maşallah güzel olmuş son hali =) güle güle kullanın tam beklediğim değerler çıkmış dynoda =)

Durango
31-10-2011, 00:13
vay kardeşim cok saol. senin rocco dan sonra aklım başıma geldi ;) :D aynen kardeşim tekrar buluşalımda bi deniyelim bu sefer farklı olmalı ;)

Cam car aranıyor :D

Durango
31-10-2011, 18:23
Bu gece buluşuyoruz. Gelmek deneme yapmak isteyen arkadaşları bekleriz.

te@m
01-11-2011, 00:36
arkadaşlar merhaba. gece rocco rolling yaptık. duhanla ulaştıgımız nokta şu düşük devirlerde mito önde, yüksek devirlerde ise rocco götürüyor olayı. ama tabi farklı olan cok şeyimiz var. bi kere en başta biri ALFA biri VW, diger durum yazılımlarımız rocco revo chip / mito custom pschiptuning. bu arada rocco 215 hp. mito N modda 205 hp. rolling esnasında mito sürekli D modda idi.benim için en büyük problem ESP malesef. yüksek devirlerde patinajdan ESP cok engellio!!! varılan sonuç :
------ yüksek devirlerde ROCCO
------ düşük devirlerde mito

yani 5 ve 6. viteslerde mito alıyor. daha düşük vitesler başlandıgında sanırsam 4000 çevirene kadar beraberiz sonrasında rocco götürüyor. arkadaşlar sonuç budur.

DUHAN KARDEŞİM YANLIŞIM VARSA DÜZELTMELERİ YAP... :D

VİDEOLAR GELİYOR... :DDD

Ertug_T.
01-11-2011, 00:46
bekliyoruz videoları =) mitonun üstlerde düşmüş oluşu şaşırttı beni valla =) üstündeki turbo üst devirlerdede çok stabil basınç tutabiliyor çünkü..rocco DSG mi bu arada ?

te@m
01-11-2011, 01:06
bekliyoruz videoları =) mitonun üstlerde düşmüş oluşu şaşırttı beni valla =) üstündeki turbo üst devirlerdede çok stabil basınç tutabiliyor çünkü..rocco DSG mi bu arada ?

vala kardeşim öylede işte şimdi aracların cogu şeyi farklı, belki dediğin gibi stabilize turbo üst devirde ama rocconun durumunuda bilemeyizki. mesela yazılım cok önemli üst ve alt devir yazılımla alakalı bence. mesela roccoda alt devirde kalıo. zaten videoda bazı yerde belli oluo bikac kere erken vites deşistirdim alt deviri daha fazla bastıgı için. 2 adet video var baya uzun süreli duraklatmalı cektim arka arkaya daha dogrusu eşlerimiz cekti cam car olmayınca :D co-pilotlarımız eşlerimizdi :D bu arada rocco dsg değil ikimizde manuel.

Ertug_T.
01-11-2011, 01:16
vala kardeşim öylede işte şimdi aracların cogu şeyi farklı, belki dediğin gibi stabilize turbo üst devirde ama rocconun durumunuda bilemeyizki. mesela yazılım cok önemli üst ve alt devir yazılımla alakalı bence. mesela roccoda alt devirde kalıo. zaten videoda bazı yerde belli oluo bikac kere erken vites deşistirdim alt deviri daha fazla bastıgı için. 2 adet video var baya uzun süreli duraklatmalı cektim arka arkaya daha dogrusu eşlerimiz cekti cam car olmayınca :D co-pilotlarımız eşlerimizdi :D

maşallah valla yazılımlı roccoda sıkı şekerdir :D videoları bekliyoruz =)

te@m
01-11-2011, 01:22
anca kardeşim videolardan biri 220mb :D rocco olmazmı ya, duhan kardeşim modifiyede iyidir. mesela hava filtresini custom yaptı ön havalandırmaya yani soguk hava cekiyor direk. he bide extra intercoolerı var.tabi bunlar hp olarak önde olmasına sebep olabilir. aracına çok iyi bakar maşallahı var nazar degmesin kazasız belasız inş... ya aslında duhan yazmış gelmek isteyenler gelsin diye, fatihe hbr verdim ama eminle müsait değillerdi yada bikaç arac daha olsaydı çeşitli güzel olurdu... bu arada duhandada var çekimler oda yükler bi ara bide ondan görmek lazım:D

Durango
01-11-2011, 02:06
Güzel geceydi Timuçin, herşey için sağol ;) Allah cümlemize kaza bela vermesin, arabana kocaman bir maaşallah ;)

Doğrudur kardeşim, düşük devirde Mito alıyor başını gidiyor, üst devirlerde Rocco. Bu arada videoların bir çoğu heder olmuş :D düzgün olanlardan 4 video eklicem. 2 sinde ben geçiyorum diğer 2si sen. Kavga çıkmasın sonra :D En kısa zamanda sendeki videolarıda bekliyorum. Geçtiğim-geçildiğim farketmez ;)

Ertug_T.
01-11-2011, 02:14
benim arabada bitince bi revolu roccoyla denemek isterim bulursak =)

Ekurtoglu
01-11-2011, 04:20
videoları merak ediyorum, fatih aradığında dersteydim, bir dahaki sefer katılırım inşallah.

bu arada rokko ne kadar gırtlak dolu olursa olsun, yazılımlı downpipelı mitonun geride kalması düşündürdü beni, sonuçta bu aracın fabrika çıkışı 170, turbosu 155liklerden farklı, erken devir ivmelenme ciddi bir şekilde hissediliyor orası ayrı. Hem kilodan, hem beygirden kazanıyor.

stock 211hp veren 2.0 tfsilarla denesen sonuç ne olur acaba, dsg, stronic varsa tabi olay iyice değişir. bu arada N modda beygirin değiştiğini düşünmüyorum ben yine de elimizde net bir sonuç yok, bence değişmeli =) torkda ciddi bir artış olacak illaki D moda atınca, bu arada Team, abi esp olayını ayağınla ayarlayacaksın chipe alıştıkça, olabildiğince az esp'ye düşeceğin şekilde etkin kullanacaksın. Benim gözüm almıyor espyi devre dışı bırakmayı, varsa da öyle bir yazılımsal olasılık.

geçip geçilme meselesinin kafaya takılmaması hoş, rokkoyla da qv ile de denemek isterim.

te@m
01-11-2011, 08:34
Kurtoğlu o şekil düşünülsün tabi ama sonuçta her aracin downpipe a tepkisi farklı, revolu roccolarda biliosun pek rakip tanımaz yani bence düşük devirde revo karşısında aldığım performans bile benim için çok yeterli sonuçta barbarostaki ölçümü biliosun 190 verdi artı 15 dedik 205 olur dedik. Ne belli dogruda vermediği oda dusunduruo, e zaten öle bile rocco zaten 215 yani mitodan fazla zaten bence sonuca çok şaşırmamalı.

Geçip geçmeme zaten duhanla aramızda hiç can sıkmaz çok sevdiğim kardesim biz böle durumlarda sonuclara bakıp genelde birbirimize çözüm yaratmaya çalışırız.

Aslında bı ara hep beraber toplanabilirsek çok guzel paylaşımlar yapabiliriz.

Duhanim gece superdi seninde ellerine saglık kazasiz belasiz ins...

te@m
01-11-2011, 08:39
http://www.youtube.com/watch?v=ePLwqpNn27k&feature=feedu

Arkadaslar ilk uzun olan video buyrun :D

te@m
01-11-2011, 08:41
http://www.youtube.com/watch?v=MpJWrihygPw&feature=channel_video_title

Arkadaslar buyrun bu diğer ikinci kısa olan:D

te@m
01-11-2011, 11:33
arkadaşlar konuyu karşılaştırmalar bölümüne açtım...

efe_
03-11-2011, 20:31
bu videodaki rocco stock sanırım ?

te@m
04-11-2011, 23:52
bu videodaki rocco stock sanırım ?

rocco stock degil stock olanı 160 hp 240 nm . burda 215hp rocco.