PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : megane 3 boya sorunu



yesil
20-10-2011, 17:49
selam arkadaşlar aracımda yaşadığım bir sorunu paylaşmak istiyorum. 2011 model renault megane 3 coupe marka aracımın boyasında sorun var. aracın üzerine kuş pislese pislenen yerden kabarma yapıyor ve daha sonra boyayı atıyor. Bitek kuş pisliğide değil aracın farklı yerlerinde boyada dökülmeler mevcut. mesela arka logo kısmında, arka farın girinti yerlerinde, tavanda 3 4 farklı yerde kaputta 2 3 yerde var bu durum. aracımı dün servise götürdüm, normaldir dış ortam kaynaklı fln dediler. Israrlarım üzerine boya konusunda uzman expertiz tarzında çalışan yetkili bir kişi geleceği zaman sizi arayıp randevu verelim dediler. daha arayan soranda yok. beni geçiştirmiş olma veya oyalamaya çalışma gibi bir durum olabilir mi. eğer araç ayıplı çıkarsa sanırım yeni araç talep etme hakkım olacak, araç ayıplı olmasına rağmen gelen kişi tarafındanda normalmiş gibi gösterilebilir mi, yoksa expertiz tarafsız olarak aracın sorunu olup olmadığını açıklar mı. bu konuda bilgili arkadaşlardan yardım bekliyorum.

edit

Bilirkişi raporu geldi, sonuç gizli ayıp

araç servise 4 kez götürdüm, bir kaç ay oyaladılar, saçma sapan yalanlarla kandırmaya çalıştılar, ilk gittiğimde araçta boya ayıbı olduğunu kabul etmelerine rağmen daha sonra çamura yatıp dış etken, kuş pisliğinden olur boya su bazlıdır normaldir dediler, doğru dürüst boya konusunda uzman bir ustaya bile gösterme zahmetinde bulunmadılar, kaportacıların lafıyla beni ikna etmeye çalıştılar. Bende baktım olmayacak, mahkemeye başvurdum. 2-3 aydır dava devam ediyordu, en son bilirkişi incelemesine gitti ve sonuç bugün geldi. gizli ayıp olduğuna karar verdiler. Talep aracın sıfırıyla değiştirilmesiydi ama aynı model yılında olması gerektiği için 2011 model 0 megane bulabileceklerini sanmıyorum. Muhtemelen para iadesi alınacak.

edit 2

dava kazanıldı

onur_S
20-10-2011, 18:03
normal bir durum değil benim aracıma genelde kuş pisler ,hiç dökülme kabarma görmedim,expertiz olayını bilemiyorum

tdipower
20-10-2011, 18:13
kuş pisliği verniği yakar.. hele birkaç gün geçer güneş de yerse kabarma yapması normaldir.

fatihcakin
20-10-2011, 18:36
kuş pisliği verniği yakar.. hele birkaç gün geçer güneş de yerse kabarma yapması normaldir.


Dogrudur kuş pisliği yakar ama vernik kalkıyo derken nasıl yani vernik dokuluyomu yoksa kus pisliği o bölgeyi yakıyo mu ? bölge yanıyosa normaldir kuş pisliği gerçekten cok pis :) ama vernik atıyorsa kendini zaten ufak ufak büyümeye başlar %100 boyada problem var demektir

yesil
20-10-2011, 18:46
http://www.hizliupload.com/di-RIV4.jpg

şu şekilde boyayı kabartıp boyanın dökülmesine neden oluyor. bitek kuş pisliğide değil basınçlı suda boyayı attırıyor, araç her yıkandığında yeni bir dökülme daha oluyor.

tdipower
20-10-2011, 18:47
sizin boyanız sorunlu. kuş pisliği bu şekilde zarar vermez

yesil
20-10-2011, 18:51
daha önce kullandığım 10 yaşındaki golfte bile böyle bir durum olmuyordu ki araç ayda bir kere ya yıkanırdı ya yıkanmazdı. bu araca o kadar özen göstermeme rağmen böyle bir sorun olması kesinlikle normal değil, umarım aracımı yenisiyle değiştirirler.

berkay_aydin
20-10-2011, 18:53
aracın sadece belirli bir bölgesinde mi oluyor yoksa heryeri aynı mı ?

yesil
20-10-2011, 18:55
tavanda, kaputta, arka logo civarında, arka farın girinti yerlerinde 10 dan fazla bölgede bu durum var.

rdmmm
20-10-2011, 18:57
sorun boyadan gibi görünüyor. Aracınız yeni diye aracınızı değiştirmeleri konusunda diretseniz bile komple boyamayı önerebilirler. Fiat ta sahra beji renginde sorun var mesela. Belli bir yaşa kadar olan sahra beji araçları şikayet olduğu taktirde ücretsiz tekrar boyuyorlar.

yesil
20-10-2011, 19:03
tüketici haklarına göre ayıplı aracı 1 ay içinde değiştirme hakkı var, eğer gizli ayıpsa 1 ay gibi bir kısıtlama yok. müşteri onarım, para iadesi veya yeni ürünle değiştirilmesi seçeneklerinden istediğini seçebilir. araştırdığım kadarıyla durum böyle arkadaşlar tüketici mahkemelerinde biraz uğraşırız sanırım ama ayıplı olarak kabul edilirse aracı değiştirmek zorundalar. sorun expertiz araca ayıplı raporumu verecek yoksa dış etken deyip geçecek mi.

yesil
20-10-2011, 19:04
ayrıca durumu şikayetvar.com a da yazdım umarım geri dönüş yaparlar.

Osman Bahadır
20-10-2011, 19:24
Şikayet halinde tüketici mahkemesinin dikkate alacağı ekspertiz tabi ki firma yetkilisinin yapacağı ekspertiz değil, bilirkişinin vereceği rapordur.

Boya konusunda uzman birisi gelip inceleyecek lafı zaman kaybı, oyalama taktiği... Siz zaman kaybetmeden tüketici mahkemesine gerekli başvurunuzu yapın. Tabi ki tüm servis başvuru evrakları ile birlikte. Ve bundan sonraki tüm servis kayıtlarınızı da muhafaza edin.

yesil
20-10-2011, 19:34
servise başvurduğum için bir kayıt veya evrak vermediler bana, zaten hiç ilgilenmediler ordan oraya yönlendirdiler ve bir kağıda plaka ve isim bilgilerini alıp biz sizi ararız diyerek gönderdiler. tüketici mahkemesine gitmek için servisten kayıt almak gerekli mi? bu arada servis izmir mais tir.

sinan-s
20-10-2011, 19:51
Sizin boyada buyuk sıkıntı var bence..

rdmmm
20-10-2011, 20:02
genel müdürlüğü arayıp durumunuzu anlattınız mı acaba ?

yesil
20-10-2011, 20:03
Avukat Yusuf Ayk - Tketici Davalar le lgili Mahkeme ve Yargtay Kararlar (http://www.yusufayik.av.tr/ornekkarar8.htm)

bu linkte aynı sorunları yaşayan birinin mahkeme sonucu var. mahkeme yeni araç talebini reddetmiş ama yargıtay kararı bozup davacı aleyhine karar vermiş. eğer işi renault ile çözemezsem tüketici mahkemesine başvurucam bnde.

yesil
20-10-2011, 20:05
genel müdürlüğü arayıp durumunuzu anlattınız mı acaba ?

hayır servise götürdüm dediğim gibi genel müdürlüğü aramadım ama sikayetvar.com a yazdım ordan geri dönüş yapılıyormuş. olmazsa yarın genel müdürlüğüde ararım.

rdmmm
20-10-2011, 20:11
Bence genel müdürlüğü aramanız daha faydalı olur. Sizinle İzmir şubesinin ilgilenmediğini de belirtirseniz İzmir şubesine sorunu çözün diye büyük baskı yaparlar. Ayrıca şubeler satış sayısı ve müşteri memnuniyetine göre prim alıyorlar. Genel müdürlüğe sorumsuzluklarıyla ve müşteri memnuniyetsizliği ile ilgili bir şikayet olduğu zaman bayiler baya bi tutuşur.

berkay_aydin
20-10-2011, 20:17
Tüketici haklarına şikayet edin onlar sizin yerinize dava açıyorlar kazanırsanız hem araç sizde kalıp hem ücretini verme durumları var bir inceleyin bence..

yesil
20-10-2011, 20:18
anladım yarın ilk iş genel müdürlüğü arayacağım o zaman ilgilendiğiniz için teşekkür ederim.

yesil
20-10-2011, 20:21
Tüketici haklarına şikayet edin onlar sizin yerinize dava açıyorlar kazanırsanız hem araç sizde kalıp hem ücretini verme durumları var bir inceleyin bence..

öyle bir durum yok dostum ne yazık ki, hasar miktarı kadar ücret talep edebilirsin, onarım talep edebilirsin, aracın ücretini talep edebilirsin veya yeni araç verilmesini talep edebilirsin. bugün araştırdığım kadarıyla durum böyle.

onurars
20-10-2011, 20:25
megane 3 yeni çıktığında sahibinden.com da ilan vardı adam meganı kötülemek için koymuştu hatta istanbul teknik üniversitesinde onaylatmıştı boyanın hatalı olduğunu geri vermek için çabalıyordu aracını.

yesil
20-10-2011, 20:31
evt bu durumla karşılaşan başka renault kullanıcılarıda var, bilirkişi onayladıktan sonra geri almıştır parasını muhtemelen. inş bende aracı yenisiyle değiştirebilirim.

efe_
20-10-2011, 20:48
İlginç , tanıtım aracını aldım halen kullanıyorum (Mayıs 2009), hiçbir sorun yok..Normal yıkanır aracım cila vs hiç yapılmadı....

yesil
20-10-2011, 20:58
şanssızlık işte beni buldu.

snan1910
20-10-2011, 21:04
direk renault tr yi arayın veya mail atın.zaman kaybetmeden işinizi hallettirin bence.daha öncede aynı durumdan para iadesi veya araç değişimi yapılanlar varsa zaten örneği olduğu için işiniz kolaylaşır..

BRETE
20-10-2011, 21:04
fabrikasyon hata kuş pisliği yapamaz bunu resmen boya dökülmüş inşallah zora koşmazlar satana kadar yağlayıp ballarlar aracı hata oluncada kullanıcı hatası olur allah yardımcın olsun

alpello
20-10-2011, 21:22
yeni araç talebinde bulun boyamasınlar aracını 0 aldık boyalı olcak dersn 2012 model olsun arabanda :D

yesil
20-10-2011, 21:40
yok zaten sıfır aracı boyattırmam yenisini talep ederim vermezlerse mahkeme yoluyla alırım inş. zora koşarlar muhtemelende bakalım artık uğraşıcaz napalm.

yesil
20-10-2011, 21:41
fabrikasyon hata kuş pisliği yapamaz bunu resmen boya dökülmüş inşallah zora koşmazlar satana kadar yağlayıp ballarlar aracı hata oluncada kullanıcı hatası olur allah yardımcın olsun

sağolasın, öyle ne yazık ki

Dou
20-10-2011, 23:58
Benim kaputumda ufak bir nazarlık niyetine kuş pisliği yanığı var 1 cm2 çapında, ama böyle bir durum yok kesinlikle bu normal değil.

Bu bildiğin boya kalkması durumu, fabrikasyon hata var bence de.

volkan_gs
21-10-2011, 09:29
Aracin size satilmadan boyanmis olma ihtimali var mi?
Benim sol ön çamurluk boyali mesela orjinal boyayla alakasi yok servisin boyasinin resmen tas izinde boya atma yapiyor..

oguzhan999
21-10-2011, 09:32
böyle saçma seymi olur , hukuki olarak hakkınızı arayın eğer olumlu dönüş yapmazlar ise , internette de araştırırsanız kesin böyle durumlara maruz kalmıs insanlar vardır araştırın bakalım onlar ne yapmıs , belki 1 tane sıfır deil 2 tane sıfır alırsınız bu normal bi drum deil

exca
21-10-2011, 09:48
resmen astar kalmış sadece böyle şey mi olur vernik yok mu bu arabanın üstünde ilk etapda hemen bu gün fabrikayı arayın ve o servisi şikayet edin yetkilerini alırlar o servisin onlar koşsun peşinizde...

Velter
21-10-2011, 10:39
Sabir olmaniz lazim oncelikle, renault yavas islese de musterisini magdur etmemeye calisiyor. İs mahkemeye giderse bi ust mahkemesiyle 3 sene surer herhalde dava :(

apsimaty
21-10-2011, 11:54
Sizin oranın kuşları asit mi sıçıyo yahu ? Bu boyada sorun var. Arabayı reno nun kapısına bırak bence.

yesil
21-10-2011, 12:48
valla farketmez gerekirse 3 sene beklerim üç sene sonra sıfır aracımı alırım, banada boyada vernik yokmuş gibi geliyor çünkü kuş pisliği tarzı şeyler boyaya zamk gibi yapışıyor, silmeye çalışıncada boyayı çiziyor, silmez üstünde bırakırsan kabartma yapıp boyayı attırıyor.

exca
22-10-2011, 11:00
fabrikayı bi arayın servisi şikayet edin bn denedim daha önce hemen sorunum çözüldü fiat'da

yesil
25-10-2011, 15:12
bugün bakıldı araca boyada sorun olduğunu kabul ettiler, genel merkeze mail attılar ordan cevap gelmesini bekliyoruz bakalım ins mahkeme filan uğraştırmadan hallederler

borina57
27-10-2011, 00:47
umarım sorunsuz bir şekilde araç değişimi olur.muhtemelen aracı yeniden boyayalım diyecekler.zamanında başıma geldi fiat marea da olmuştu.Ki benimki o renkte kronik sorun muş.Sakına sakın yanaşma o işe.gerekrise tehdit et.sonra benim gibi satarken arabayı kazalı değil diye bi tarafını yırtsanda anlatamassın derdini kimseye...

yesil
27-10-2011, 16:17
boyayalım diyecekleri kesinde değiştirtmek için baya bir ısrarcı olmak lazım sanırım, değiştirmeye yanaşmazlarsa direk mahkeme zaten kesinlikle boyatmam aracı.

S.Özeren
27-10-2011, 16:32
inşallah para iadesi veya sıfırını verirler

yesil
26-04-2012, 17:27
araç servise 4 kez götürdüm, bir kaç ay oyaladılar, saçma sapan yalanlarla kandırmaya çalıştılar, ilk gittiğimde araçta boya ayıbı olduğunu kabul etmelerine rağmen daha sonra çamura yatıp dış etken, kuş pisliğinden olur boya su bazlıdır normaldir dediler, doğru dürüst boya konusunda uzman bir ustaya bile gösterme zahmetinde bulunmadılar, kaportacıların lafıyla beni ikna etmeye çalıştılar. Bende baktım olmayacak, mahkemeye başvurdum. 2-3 aydır dava devam ediyordu, en son bilirkişi incelemesine gitti ve sonuç bugün geldi. gizli ayıp olduğuna karar verdiler. Talep aracın sıfırıyla değiştirilmesiydi ama aynı model yılında olması gerektiği için 2011 model 0 megane bulabileceklerini sanmıyorum. Muhtemelen para iadesi alınacak.

efe_
26-04-2012, 18:32
Ne güzel para iadesi :) Astra GTC alırsınız sizde değişiklik olur :) Güzel haber

yesil
26-04-2012, 18:55
para iadesi tam olarak nasıl oluyor bilmiyorum ama sanırım fatura bedeli ödeniyor. Öyle olursa zaten baya bir indirim yaptırarak 44.500 e almıştım cam tavanlısını. gtc almam için üzerine bir 15 daha koymam lazım, oda zor :)

Velter
27-04-2012, 08:27
olsun davanizi kazanmaniz, bize de bu tarz seylerde hak aramamiz gerektigini gosterdi. hayirlisi olsun

yesil
27-04-2012, 12:56
teşekkürler, daha dava kazanılmadı ama artık sonuç belli sayılır, yargıtaya filan taşıma ihtimalleride var ama cok fazla uzayacağını sanmıyorum bundan sonra.

4etkin
28-04-2012, 08:04
Bence genel müdürlüğü aramanız daha faydalı olur. Sizinle İzmir şubesinin ilgilenmediğini de belirtirseniz İzmir şubesine sorunu çözün diye büyük baskı yaparlar. Ayrıca şubeler satış sayısı ve müşteri memnuniyetine göre prim alıyorlar. Genel müdürlüğe sorumsuzluklarıyla ve müşteri memnuniyetsizliği ile ilgili bir şikayet olduğu zaman bayiler baya bi tutuşur.

kesinlikle genel müdürlükle görüşün sizi memnut etmek adına sıfırını vereceklerınden emının daha once basıma geldı yıne renault markaydı ayrıca gecen ay megane 3 coupe marka aracıma megane 2 balatası takılmış yekılı servıste aradan 40000 km gecmesıne ragmen dısk balata vs degıstırp ucret talep etmedıler ama tekrar soyluyorum bu sorunlarımı yetkılı servıs degıl müşteri hizmetleri ve genel müdürlük çözdü.

4etkin
28-04-2012, 08:06
unutmadan bu olayı basına yansıtmak istersen haberim olsun 19.30 ana haberde yayınlatırım

mehmetRS
28-04-2012, 09:33
bizim doktor hanım var hastanede birtane.. 2011 model megane 3 5 kapı hb olanlardan var, siyah renk aracı, onunda direklerde felan böyle sanki kaplama bir malzemeyi falçata tarzı birşeyle kazıyıp da kaldırmışsın gibi boya atmaları var. Demek genelinde böyle bir sorun olabiliyor. bir kaç arkadaşım daha şikayetciydi bu durumdan.

yesil
28-04-2012, 11:46
kesinlikle genel müdürlükle görüşün sizi memnut etmek adına sıfırını vereceklerınden emının daha once basıma geldı yıne renault markaydı ayrıca gecen ay megane 3 coupe marka aracıma megane 2 balatası takılmış yekılı servıste aradan 40000 km gecmesıne ragmen dısk balata vs degıstırp ucret talep etmedıler ama tekrar soyluyorum bu sorunlarımı yetkılı servıs degıl müşteri hizmetleri ve genel müdürlük çözdü.

Benim sorunumun çözüme ulaşmamasının temel sebebi genel müdürlük zaten, ilk başta hatayı kabul ettiler fotoları filan cekilip genel müdürlüğe yolladılar, genel müdürlüğün cevabı üzerine bana dış etken bilmemne demeye başladılar. Talep aracın boyanması olsaydı boyarlardı zaten, araç değişimine yanaşmadılar. Sanırım bu sorunu tek yaşayan ben değilim, boya sorunu yaşayan başka kişilerde olduğu için onlar için emsal oluşturmasını istememiş olabilirler.

haberlerde yayınlanması çok iyi olur aslında, nasıl yapıcaz peki, mahkeme sonuçlandıktan sonra yayınlatmak daha iyi olur sanırım çünkü şu anda verilmiş bir karar yok daha.

yesil
28-04-2012, 11:48
bizim doktor hanım var hastanede birtane.. 2011 model megane 3 5 kapı hb olanlardan var, siyah renk aracı, onunda direklerde felan böyle sanki kaplama bir malzemeyi falçata tarzı birşeyle kazıyıp da kaldırmışsın gibi boya atmaları var. Demek genelinde böyle bir sorun olabiliyor. bir kaç arkadaşım daha şikayetciydi bu durumdan.

evt bende duydum başkalarından, belli tarihler arasında üretilen bazı araçlarda var demek ki.

BlackEmperor
28-04-2012, 11:51
para iadesi tam olarak nasıl oluyor bilmiyorum ama sanırım fatura bedeli ödeniyor. Öyle olursa zaten baya bir indirim yaptırarak 44.500 e almıştım cam tavanlısını. gtc almam için üzerine bir 15 daha koymam lazım, oda zor :)

09" GTC var fiyatta anlaşırız :p

Hakkınızı aramanıza ve sonuça yaklamış olmanıza sevindim.

4etkin
01-05-2012, 20:03
Benim sorunumun çözüme ulaşmamasının temel sebebi genel müdürlük zaten, ilk başta hatayı kabul ettiler fotoları filan cekilip genel müdürlüğe yolladılar, genel müdürlüğün cevabı üzerine bana dış etken bilmemne demeye başladılar. Talep aracın boyanması olsaydı boyarlardı zaten, araç değişimine yanaşmadılar. Sanırım bu sorunu tek yaşayan ben değilim, boya sorunu yaşayan başka kişilerde olduğu için onlar için emsal oluşturmasını istememiş olabilirler.

haberlerde yayınlanması çok iyi olur aslında, nasıl yapıcaz peki, mahkeme sonuçlandıktan sonra yayınlatmak daha iyi olur sanırım çünkü şu anda verilmiş bir karar yok daha.

istediğin zaman bana ulaşman yeterli hemen hemen hergün takıp ederım ne zaman yayımlanmasını istıyosan haber vermen yeterlı imkanımız var sonuna kadar kullanırız

yesil
02-05-2012, 17:54
tamamdır teşekkürler.

yesil
02-05-2012, 17:58
09" GTC var fiyatta anlaşırız :p

Hakkınızı aramanıza ve sonuça yaklamış olmanıza sevindim.

teşekkürler :D

4etkin
05-05-2012, 15:29
naptın dostum gelişmelerden haberdar etmeyi unutma

yesil
05-05-2012, 23:20
duruşma olacak yakın zamanda bilirkişi raporu sonucuna göre bir karar verilecek. Bir gelişme yok henüz, buradan yazarım tekrar duruşma sonrası

yesil
24-05-2012, 13:35
dava kazanıldı arkadaşlar

bLackModeL
24-05-2012, 14:03
hayırlı olsunnn allah gecınden versın ..

[RaCeR]
24-05-2012, 14:19
hadi geçmiş olsun şimdi o zaman ödediğin fatura tutarını mı verecekler yoksa enflasyon fln hesaplanıp o zaman ödediğin paranın bugunki karşılığı mı verilecek?

yesil
25-05-2012, 00:12
teşekkürler arkadaşlar, istersem 2011 model sıfır kilometresiyle değişimi ki, bunu secersem elimizde yok diye çamura yatarlar, ister fatura bedeli. ben fatura bedelini talep edeceğim. tabi parayı vermeyip yargıtayada taşıyabilirler davayı.

4etkin
26-05-2012, 18:51
hayırlı olsun kardeşim basına gerek kalmadı fatura tutarı neydi araba 55000 tl ye sıfır 2012 model beyaz renk cam tavan navigasyon deri dosemearka kolcaklısı var haberın olsun renault eskı stok ındıırmınde olan normalde bu arac 59-60 sadece bır arac var haberın olsun bayıye gıttıgın zaman normal lısteden baktırma eskı stoktan baktır hemen cıkıyo

yesil
26-05-2012, 19:26
teşekkür ederim dostum, fatura bedeli 44.500 tl. bir daha renault alacağımı sanmıyorum ama. servistekilerin tutumu tiksindirdi beni markadan. zaten yargıtaya başvurma ihtimalleride yüksek, bir kaç ay daha alamayabilirim ücreti.

efe_
26-05-2012, 19:34
Tiksinmeyin yaw çünkü bu durum hangi firmada olsa kendileri açısından en az zararla kapatmak için her türlü çirkefliği yapardı...Ben öyle düşünüyorum....
Haziran ayı içinde makyajlı coupe'ler gelicek yenilemiş olursunuz hem :)

yesil
26-05-2012, 20:15
haklısınız, mercedes bile aynı şeyi yapıyor, ama tutumları cok sinir bozucuydu, adam gibi baştan söye, biz hata olduğunu düşünmüyoruz de gönder. servise 50 kere çağırıp yalan dolan söyleyip salak yerine koymaya çalışma. yok kuş pisliğiymiş, boya su bazlıymış oymuş buymuş. Bunları yaşayıpta tiksinmemek elde değil ne yazık ki.

ghibli06
26-05-2012, 20:53
işi uzatmak isterlerse uzatırlar, temyiz, yargıtay vs... ama kendini artık bu kadar da rezil etmemesi lazım bu markanın, geçmiş olsun...

ern1402
26-05-2012, 21:03
aracın verniği gitmiş , garantisinden bir sorun vernik atarlar mı diye ?

yesil
27-05-2012, 23:47
teşekkürler inş uzatmazlar

ruudvan
28-05-2012, 00:43
adına sevındım .suluboyaylamı boyamıslar o arabayı normal olmadıgı asıkar .kazanmıssın ama davayı sorun kalmamıs.

yesil
28-05-2012, 11:08
boyanırken gerekli koşullar sağlanmadığı için boya ve vernik yüzeye yapışamamış. sulu boya gibi bişey yani :D bu arada renault kullanıcıları, özellikle fransız üretimi 2011 modeller, araç boyalarına dikkat etsinler. seri üretim hatası olduğu için diğer araçlardada bu tarz sorunlar çıkabilir. bana bir kaç kişi ulaştı aynı sorundan dolayı.

ChtArdARSL
11-06-2012, 18:35
Sonuc warmı dava ıle ılgılı?

yesil
13-06-2012, 14:11
henüz yok. dava sonuçlandı kesin karar çıkmasını bekliyoruz.

levent_
28-07-2012, 13:13
henüz yok. dava sonuçlandı kesin karar çıkmasını bekliyoruz.

dava hala sonuçlanmadı mı ?

yesil
28-07-2012, 20:06
dava sonuçlandı, yargıytaya başvurdular.

ChtArdARSL
28-07-2012, 22:57
dava sonuçlandı, yargıytaya başvurdular.

Yargıtaydan donme oranın nedır?

yesil
28-07-2012, 23:38
yargıtayın kararı iptal edeceğini sanmıyorum çünkü bilirkişi raporuyla boyada hata olduğu kanıtlandı.

levent_
10-09-2012, 16:43
son durum nedir ?

yesil
29-03-2013, 16:39
evet arkadaşlar, uzun bir zamandan sonra nihayet süreç sonuçlandı. renault bilirkişinin belirlediği fiyatı vermek zorunda kaldığı gibi üstüne 12.000 liralık avukat masrafınıda karşılamak zorunda kaldı. Pazartesi günü ödemeyi aldık. Aslında isteseler süreci biraz daha uzatabilirlerdi bilirkişinin belirlediği fiyata itiraz ederek ama birşey çıkmayacağını anladılar sanırım. Süreci uzatmalarıda maddi olarak kendilerine zarar zaten. Renault gibi sorumluluk almaktan uzak firma görmedim, bir daha kapısının önünden geçmem, bana uzak olsun. Şimdide yerli üretim clio 4 lerde boya sorunu varmış, aman diyim uzak durun.

Clio4 boya sorunu 1 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=3NsLs71PcGM)

hddsheriff
29-03-2013, 17:48
evet arkadaşlar, uzun bir zamandan sonra nihayet süreç sonuçlandı. renault bilirkişinin belirlediği fiyatı vermek zorunda kaldığı gibi üstüne 12.000 liralık avukat masrafınıda karşılamak zorunda kaldı. Pazartesi günü ödemeyi aldık. Aslında isteseler süreci biraz daha uzatabilirlerdi bilirkişinin belirlediği fiyata itiraz ederek ama birşey çıkmayacağını anladılar sanırım. Süreci uzatmalarıda maddi olarak kendilerine zarar zaten. Renault gibi sorumluluk almaktan uzak firma görmedim, bir daha kapısının önünden geçmem, bana uzak olsun. Şimdide yerli üretim clio 4 lerde boya sorunu varmış, aman diyim uzak durun.

Clio4 boya sorunu 1 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=3NsLs71PcGM)

özel değilse ne kadar ödeme yaptılar ? ilk mesajlarda 44.500 fatura tutarı demiştin ödediler mi bu rakamı ?

Low-Rider
29-03-2013, 17:57
Son kasada güzel arabalar yaptılar ama bu tür durumlar yüzünden imajları yerle bir, elbet bu boya sorunun çözerler ama bu imaj zor düzelir

yesil
29-03-2013, 18:01
fatura bedeli 43.000 di bize 47.000 ödeme yapıldı. daha önce belirttiğim gibi üstüne 12.000 lirada avukat bedeli.

yesil
29-03-2013, 18:04
Son kasada güzel arabalar yaptılar ama bu tür durumlar yüzünden imajları yerle bir, elbet bu boya sorunun çözerler ama bu imaj zor düzelir

her markada böyle hatalar olabilir ancak beni rahatsız eden firmanın tutumu oldu. En azından adam gibi ödemiyoruz desinler ne gerekiyorsa yapalım, pişmiş kelle gibi sırıtarak salak yerine koymasınlar insanı.

SULTANOGLU
29-03-2013, 18:09
Yeni clioda boya sorunu denmis ama bence okadar yakindan ne kadar basincli su tutuluyor bu muallakta ? Elinizi koysaniza o basincli suyun ciktigi yere.

hddsheriff
29-03-2013, 18:16
benim arkadaşımın da jettası altu vw de yatıyor sadece 1 gün kullandı arabayı kapı mapı boyalı hemde ton farkı var. Mahkemelikler şuan.

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/p480x480/532609_135413826616210_931192797_n.jpg

yesil
29-03-2013, 18:19
niye yatıyor ki araç mahkeme sonuçlanana kadar kullansın aracı arkadaşınız, kaza yapmadığı sürece bir problem yok. 2 3 yıllık bir süreç sonuç olarak.

hddsheriff
29-03-2013, 18:21
niye yatıyor ki araç mahkeme sonuçlanana kadar kullansın aracı arkadaşınız, kaza yapmadığı sürece bir problem yok. 2 3 yıllık bir süreç sonuç olarak.

kendi tercihi bu yönde oldu , salaksın kredisini ödüyorsun kullan arabanı dedim ama dinlemedi .

bozdemir
29-03-2013, 21:56
evet arkadaşlar, uzun bir zamandan sonra nihayet süreç sonuçlandı. renault bilirkişinin belirlediği fiyatı vermek zorunda kaldığı gibi üstüne 12.000 liralık avukat masrafınıda karşılamak zorunda kaldı. Pazartesi günü ödemeyi aldık. Aslında isteseler süreci biraz daha uzatabilirlerdi bilirkişinin belirlediği fiyata itiraz ederek ama birşey çıkmayacağını anladılar sanırım. Süreci uzatmalarıda maddi olarak kendilerine zarar zaten. Renault gibi sorumluluk almaktan uzak firma görmedim, bir daha kapısının önünden geçmem, bana uzak olsun. Şimdide yerli üretim clio 4 lerde boya sorunu varmış, aman diyim uzak durun.

Clio4 boya sorunu 1 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=3NsLs71PcGM)


Yeni clioda boya sorunu denmis ama bence okadar yakindan ne kadar basincli su tutuluyor bu muallakta ? Elinizi koysaniza o basincli suyun ciktigi yere.


@SULTANOGLU sana katılıyorum. Bence de basınçlı suyu bir çok markanın aracına o kadar yakından tutsanız benzer sonuçlarla karşılaşırdınız heralde.

Mesela bizim kullandığımız hondalarında boyası çok narin. Marşpiyeline ya da tamponlarına bu kadar yakından basınçlı su vurulsa boya diye birşey kalmazdı. Neyse ki hortumla kendim yıkıyorum aracımı :)

yesil
29-03-2013, 22:32
sadece bu video değil, clio 4 lerde boyayla ilgili çok şikayet geliyormuş. bende bu forumda, başka bir konuda okudum detayını bilmiyorum.

onuryrd
10-12-2013, 17:54
Merhaba arkadaşlar, ben de bu konudaki sıkıntıyı yaşadım ve konuyu açan yesil arkadaşımızdan örnek alarak olayı mahkemeye taşıdım; fakat sıkıntı benzer olmasına rağmen sonuç olumsuz oldu.

Bilirkişi raporunda boya sorununun kullanıcı kaynaklı olduğunu yazdı. Kuş pisliği, ağaç reçinesi gibi asitli pisliklerin araç üzerinde tutulması ve aracın deniz kenarı gibi asit oranı yüksek atmosferlerde kullanıldığı sonucuna varıldı. Buradan görüp mahkemeyi nasıl olsa kazanırız diyerek aracı boyatma tekliflerini de reddetmiştim, kısacası avukat + bilirkişi masrafı ödemek zorundayım şu an.

Kısaca anlatmak gerekirse:

Aracın daha birinci ayı dolmadan boyasında kalkmalar oldu servise götürdüğümde kuş pisliğindendir bu araçlar su bazlı boyayla boyanıyor dikkat edeceksiniz dediler. Neredeyse kuşların altını bağlayacak kadar dikkat etmemize rağmen ilk servis zamanı geldiğinde aracın heryerindeki boyalar dökülmeye başladı. İnternetten araştırayım benzer sorunu yaşayanlar var mı dedim ve buraya ulaştım ve ben de dava açayım dedim...

http://u1312.hizliresim.com/1j/b/vcypd.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

http://u1312.hizliresim.com/1j/b/vcyq3.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

http://u1312.hizliresim.com/1j/b/vcyr9.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

Unutmayın bilirkişi raporları bilirkişisine göre değişebiliyor, yesil sanırım İzmir'de ben Bursa'dayım yani aracın fabrikasının olduğu il. Oto boyası konusundaki bilirkişinin fabrikayla ilişkisi olması ihtimali de muhtamel, siz siz olun sıkıntınızı iyi analiz edin başkası kazandı diye siz de kazanacaksınız diye bir şey yok. Avukatlar zaten kazansa da kazanmasa da parasını alıyor onlara da uymayın.

Saygılarımla...

yesil
10-12-2013, 18:00
bilirkişi raporuna itiraz edin onur bey, hemen kabullenmeyin. Daha işin yargıtay kısmı var. Benim davam 2 yıla yakın sürdü, renault uzatmak istese daha da uzardı. Sizin boya dökülmesi benimkiyle tamamen aynı, farklı bilirkişilerle inanıyorum ki farklı bir karar çıkacak.

onuryrd
13-12-2013, 11:53
bilirkişi raporuna itiraz edin onur bey, hemen kabullenmeyin. Daha işin yargıtay kısmı var. Benim davam 2 yıla yakın sürdü, renault uzatmak istese daha da uzardı. Sizin boya dökülmesi benimkiyle tamamen aynı, farklı bilirkişilerle inanıyorum ki farklı bir karar çıkacak.

maalesef mahkeme teknik olarak davanın sürmesine gerek olmadığı kanaatine vardı, sizin bilirkişi raporunu gösterebilseydik emsal olarak, belki bir şansımız olurdu.

Gökhan Bilgin
13-12-2013, 12:20
Tam olarak böyle değil benim ama buna benzer boya kalkması gibi leke gibi bişeyler arabayı yıkayınca meydana çıkıyor az yakmaktan başka bir işe yaramıyor megane.

Serkan_UR
13-12-2013, 12:33
Ne yazkki bilirkişiler gerçekten bilir kişi olmayabiliyor ve dediğiniz gibi bir tanıdıklık vs söz konusu ise de bu şekilde saçma sapan bir rapor çıkabiliyor halbuki dediğiniz üzere 1. ayında başlamış bursadaki aynı marka model araca sadece sizmi sahipsiniz herkezde bu problem varmı diğer markalarda varmı vs vs vs...Aslında durum çok çok açıkken ne yazıkki mahkemelerimizinde yoğunluğundan ötürü hakimler her davaya tam hakim olamadan bilirkişilere göre karar vermek durumunda kalıyorlar.Ve bilirkişininde niyeti adalet değilse sonuç olumsuz oluyor ne yazkki..Davaya itiraz yolu kapanması ilginç geldi bana kolay kolay bu şekilde bir karar çıkmaz mutlaka bakmıştırsınız ama hukuki olarak devam ettirme yoluna gitmek lazım bu durumun sizden kaynaklanmadığı çok açık....

edit:
birşey merak ettim
bilirkişi doğal etkenler değilde size özel sizinle alakalı bir müdahele olduğunamı kanaat getirmiş yani aynı marka model araçların emsal tutulamayacağı bir etkenmi belirlemiş..


Yazık gerçekten Allah kolaylık versin

onuryrd
13-12-2013, 12:59
Ne yazkki bilirkişiler gerçekten bilir kişi olmayabiliyor ve dediğiniz gibi bir tanıdıklık vs söz konusu ise de bu şekilde saçma sapan bir rapor çıkabiliyor halbuki dediğiniz üzere 1. ayında başlamış bursadaki aynı marka model araca sadece sizmi sahipsiniz herkezde bu problem varmı diğer markalarda varmı vs vs vs...Aslında durum çok çok açıkken ne yazıkki mahkemelerimizinde yoğunluğundan ötürü hakimler her davaya tam hakim olamadan bilirkişilere göre karar vermek durumunda kalıyorlar.Ve bilirkişininde niyeti adalet değilse sonuç olumsuz oluyor ne yazkki..Davaya itiraz yolu kapanması ilginç geldi bana kolay kolay bu şekilde bir karar çıkmaz mutlaka bakmıştırsınız ama hukuki olarak devam ettirme yoluna gitmek lazım bu durumun sizden kaynaklanmadığı çok açık....

edit:
birşey merak ettim
bilirkişi doğal etkenler değilde size özel sizinle alakalı bir müdahele olduğunamı kanaat getirmiş yani aynı marka model araçların emsal tutulamayacağı bir etkenmi belirlemiş..


Yazık gerçekten Allah kolaylık versin

Avukatın yazdığı tam olarak şu

"Mahkeme "teknik olarak raporu çürütecek bir şey yok" diyerek davanın reddine karar verdi.

Davayı temyiz etmek isteyip istemediğinizi yazılı olarak bildirmenizi rica ederim.

Şahsi fikrim konu teknik olması nedeni ile bilirkişi raporunun dışına çıkılmayacağı yönünde. ancak teknik destek bulabilirsek belki işimize yarayabilir".

Yani davayı temyiz hakkım var; ama bilirkişi kesin bir dille kullanıcı kaynaklı dediği için bir anlam ifade etmeyecek davayı sürdürmem. Ancak benzer bir davadaki aksine alınmış bir bilirkişi raporu gerekli.

Benim davamda bilirkişi araç kuş pisliği veya ağaç reçinesi gibi dış etkenlere maruz kalmış ve kalmaması gerektiği aracın kullanım kitabında yazıyor diyor ve hatayı bende buluyor. Halbuki daha önce de yazdığım gibi ilk ayda sıkıntı olunca en yüksek önemi gösterdik aracın temizliğine.

Dediğiniz gibi mahkeme bilirkişi raporunu esas alıyor, hiç düşünmüyor bunca araç varken etrafta, sadece bu aracın bu kadar çabuk dış etkenlerden etkilenmesi normal değil diye.

Bu arada karşı taraf olan Renault davaya bile gelmedi, o kadar eminler mahkemenin kararına demek ki Muhtamelen başka şikayetlerde de aynı sonuç çıktı. Yeşil arkadaşımız şanslıymış bu konuda.

MEGFB
13-12-2013, 13:59
servisler uğraştırıyor valla adama bilmiyormuş muamelesi yapıyorlar tebrik ederim ben olsam dava ile filan uğraşmam son model versinler fiyatında bir değişme yok zaten

levent
13-12-2013, 15:49
Plastik aksamdaki boyaya dikkat etmedim de (tamponlar), bizim Corollada kimi zaman kuş lekesi falan olupta su tutacak olduğumda videodaki Clioya tuttukları gibi su tutuyorum ben 8 yıldır böyle bir şey görmedim.

Geçmiş olsun sizlere, dayımın damadının ailesi izmirde renault plaza sahipleri, damat bile der renault'un ömrü max 3 yıldır diye.. Sıfır alıp 3 yaşını doldurmadan satıcaksın der.

Gökhan Bilgin
13-12-2013, 15:55
Doğru söze ne denirki kesinlikle doğru garanti bitmeden satmak lazım bizden artık geçti zaten dediğim gibi tek güzel yanı az yakması.

rene54
05-03-2014, 15:18
Megane 3 lerin tümünde su bazlı boyamı kullanılıyor yerli ve ithal ? bilgisi olan varmı acaba