Orijinalini görmek için tıklayınız : peugeot 106 1.4 problemler
Peugeot 106 1.4 benzinli motorlu araç.
Sabah ilk çalıştırdığımda bazen motor çok sarsıntılı çalışıyor, gaz yeme problemi oluyor, hatta kesiklik yapıyor..
4-5 dk sonra motor suyu ısınınca problemler ortadan kalkar gibi oluyor ama gene de motorda titreşimli çalışma var..
Işıkda beklerken sarsıntıyı hissedebiliyorum.
Giderken pek problemiymiş gibi gelmiyor?
Ne gibi bir sorun olabilir?
Benim aklıma gelen ateşleme bobiniydi, ama dediğim gibi motor soğukken çok sorunlu, motor ısınınca kesiklik sarsıntılı çalışma ortadan kalkıyor, ama genede rölantide sarsıntılı çalışma devam ediyor, hatta eksozdan patırdama sesi geliyor..
tam nasıl çalıştıgını canlandıramadım kafamda ama motor takozu ? yada benzın pompasından olabılır
tam nasıl çalıştıgını canlandıramadım kafamda ama motor takozu ? yada benzın pompasından olabılır
motor takozları değil hem daha yeni değiştirdim 2 ay oldu, hem de sadece motor soğukken sarsıntılı çalışıyor patır patır sesler çıkıyor, motorda ciddi sarsıntı var..
bide gaz pedalına yarımdan fazla basarsam kesiklik yapıyor..
Ama ısınınca bu anormal problemler gidiyor, sadece rölantide hafif bir patırdama kalıyor..
Son susturucuyu eğilip dinlediğimde patırdamayı duyuyorum..
Benzin pompası da aklıma geldi ama dediğim gibi sadece soğukken anormal problem var.
Sarsıntı motor kulaklarından yada bobinden yapıyor olabilir..
yığılma kesıklık map sensöründen yapabilir detaylı bakmak lazım açıkçası
senin sorunun tekleme sorunu 3 seçenegi var bobin buji ısı müşürü
ilk olarak 1 takım buji taktır gaz kelebegini temizlet
ikinic olarak tekrar aynı arıza varsa bobini değiş emanet al 2 dakka dene düzelirse alırsın
son olarakta aracını cihaza bağlat parametrelerden baktır ısı göstergesi kaç derecede eğer hararet müşürün arızalıysa beyin -40 derecede gösterir tekleme sarsıntılı çalışma vsss
bunları yap düzelir eğer gene olmazsa muhtemelen senten kayık
başıma geldi qik aldım ankaradan araba 90 km yi geçmiyor gazyemiyor denemediğim kalmadı son olarak sentesine baktım orjinal sente aparatlarıyla yaptım 10 numara oldu genelde piyasada sente aparatı kullanmıyorlar göz kararı yada oldugu gibi söküp motoru çevirmeden kayışı takıyorlar bunada dikkat edin aparatı yoksa ustanızın elletmeyin en ufak bi kayıklık çok ciddi kayıplar verebilir ..
Sarsıntı motor kulaklarından yada bobinden yapıyor olabilir..
yığılma kesıklık map sensöründen yapabilir detaylı bakmak lazım açıkçası
bobinden şüpheleniyorum açıkçası neden dersen, bujiler değişirken bobin söküldüğünde bobinin bir portunda sıvı conta gibi bişeyler sürülmüştü, sanki tamir edilmiş gibi.. arabanın mazisi pek bilinmiyor, neden bobinde öyle bir müdaheleye gerek olmuş bilmiyorum..
yığılma ve kesiklik sadece motor soğukken yapıyor (havanın sıcak soğuk olması farketmiyor, motor suyu soğukken), map sensörü bundan etkilenir mi?
senin sorunun tekleme sorunu 3 seçenegi var bobin buji ısı müşürü
ilk olarak 1 takım buji taktır gaz kelebegini temizlet
ikinic olarak tekrar aynı arıza varsa bobini değiş emanet al 2 dakka dene düzelirse alırsın
son olarakta aracını cihaza bağlat parametrelerden baktır ısı göstergesi kaç derecede eğer hararet müşürün arızalıysa beyin -40 derecede gösterir tekleme sarsıntılı çalışma vsss
bunları yap düzelir eğer gene olmazsa muhtemelen senten kayık
başıma geldi qik aldım ankaradan araba 90 km yi geçmiyor gazyemiyor denemediğim kalmadı son olarak sentesine baktım orjinal sente aparatlarıyla yaptım 10 numara oldu genelde piyasada sente aparatı kullanmıyorlar göz kararı yada oldugu gibi söküp motoru çevirmeden kayışı takıyorlar bunada dikkat edin aparatı yoksa ustanızın elletmeyin en ufak bi kayıklık çok ciddi kayıplar verebilir ..
1 ciyi yaptım değişen bişey olmadı
sente olayı olması çok zor çünkü araba sıcakken iyi gidiyor tekirdağdan istanbula gelip giderken 180-190 a kadar çıkabiliyorum..
bobin ve özellikle hararet müşürüne bir bakalım
büyüh ihtimal bobinde benmde başıma geldi.hatta bujiye geçen lastiklere bak yırtık vs. varsa ordan motora kaçak yapıyodur.
patırdama da yapıyorsa bobin yüksek ihtimal.
hararet müşürü yada bobin bencede 2 sinden biri aracınızı bilgisayara bağlatınca belli olur zaten sıkıntısı...
Bana daha çok sıcaklık sensörü gibi geldi. sarsıntı kaybolana kadar motor ikaz lambası yanıyor mu?
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.