Orijinalini görmek için tıklayınız : Variable Compression Ratio Car Engine
mikahakinen
28-10-2011, 03:08
Güncel haberler bölümüne konu açamadığım için buraya açtım konuyu.
20 milyon dolar arge harcamasıyla peugeot yapmış Ben böyle ruhhastası bir motor görmedim..
Sürekli olarak sıkıştırma oranını değiştiriyor, mesela turbo dolduracaksa sıkıştırma 7 küsürlere düşüyor dolduruyor. Turbo dolmamışsa 18lere çıkarıp sıkıştırma oranını yine yürüyor yine yürüyor. Abbaoo...
DdM2VbbdtB4
c0xJW-kDNIo
Vay arkadaş herifler yapmış.
Alınlarından öpülesi mühendisler :D
2000 yılında Saab da yapmıştı değişken kompresyonlu motor ancak GM satın aldığında proje maliyeti yüzünden iptal edilmişti.
oxR-3Un6WkU
saab svc engine concept promo 2000 - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=oxR-3Un6WkU)
halilcan9455
28-10-2011, 05:59
turbo dolmadı.
alt devir ölü üst devir iyi.
gibi şeyler kalmaz bu şekilde .
4 cylinders 220hp 440nm of torq at 1500 revs of a 1 liter engine with consumption of round 6.8l /100km
şunun gibi verilere sahip olacak eğer gerçekleşirse.
belirtilmiş ama saab gm e satılmadan önce bunun üzerinde çalışılıyordu. bu tip motorlar üzerinde çalışan / arge yapan birçok firma var şuanda.Toyota da Lexus için bu tip bir hybrid ünite hazırlıyor ayrıca :)
bu arada linkte mce-5 in özelliklerinden bahsetmiş ve de bu tip motorların geçmişinden;
MCE's current prototype offers 160 kW (218 HP) with a 1.5-liter engine.
MCE-5 Variable Compression Ratio Engine: 1.5-Liter With Torque Like a V8! : TreeHugger (http://www.treehugger.com/files/2009/02/mce5-variable-compress-ratio-engine-prototype-fuel-efficiency.php)
4 cylinders 220hp 440nm of torq at 1500 revs of a 1 liter engine with consumption of round 6.8l /100km
şunun gibi verilere sahip olacak eğer gerçekleşirse.
belirtilmiş ama saab gm e satılmadan önce bunun üzerinde çalışılıyordu. bu tip motorlar üzerinde çalışan / arge yapan birçok firma var şuanda.Toyota da Lexus için bu tip bir hybrid ünite hazırlıyor ayrıca :)
bu arada linkte mce-5 in özelliklerinden bahsetmiş ve de bu tip motorların geçmişinden;
MCE's current prototype offers 160 kW (218 HP) with a 1.5-liter engine.
MCE-5 Variable Compression Ratio Engine: 1.5-Liter With Torque Like a V8! : TreeHugger (http://www.treehugger.com/files/2009/02/mce5-variable-compress-ratio-engine-prototype-fuel-efficiency.php)
yakıt tüketimini arabadan bağımsız vermek çok anlamlı değil..
ağır bir araba da yakıt tüketimi daha fazla olur, tüy siklet bir arabada az olur..
Yavuz la bizim projeyi yapmislar :) Caktirmayalim aynisinin cizimlerini gotururuz :D
şerefsizim aklıma gelmişti.. diyenler :D
omer_yildir
28-10-2011, 07:58
Okulada test motorumuz vardı. İngiltere üretimi hem dize hem benzinli olabiliyordu. Ayrıca sıkıştırma oranını da değiştirebiliyordu.
Honda hala bi atak yapmadı millet aldı başını gitti pug cidden güzel işler yapıyo tebrik etmek gerek...
kanashibari
28-10-2011, 08:46
Güzel prototip güzel mantık. Başarılı. Honda bu gidişle motorsuz araba yapacak ondan hiç ses çıkmıyor. :D
yakıt tüketimini arabadan bağımsız vermek çok anlamlı değil..
ağır bir araba da yakıt tüketimi daha fazla olur, tüy siklet bir arabada az olur..
tabiki abi, ama takriben kompakt sınıf bir modeldir o değerlerin sahibi. yada 508 gibi bir araçtır bence :) senin kadar bilmesekte öğreniyoruz okulda hala , boşuna mı uzattık :D
yavuz364
28-10-2011, 09:29
evet ya şunun çizimleri bulsak iyi olur :D şimdi tekrarrdan çizmeye uğraşmayalım...
Yavuz la bizim projeyi yapmislar :) Caktirmayalim aynisinin cizimlerini gotururuz :D
Honda daha iyisini yapar bekleyin ;)
Çok fazla hareketli parçası var güvenilir değil bu :P :D
bu motorları ne zaman yolda görürüz acaba?
initial-D
28-10-2011, 12:25
mercedeste çalışıyordu bunla ilgili
Vay arkadaş rektefiyeciler yine mala bağlar artık. :D
Vay arkadaş rektefiyeciler yine mala bağlar artık. :D
:D:D Aynen.
Saab ' daki motorunda silindir kapağını söküp takacak arkadaşa allah kolaylık versin.
Mükemmel birşey . Devamını dilerim.
kelalper
28-10-2011, 13:37
yaw saabdaki motorun o araya bişey girdi mi bittin anaa motor gitti sıkıştırma yapmıo artık diye ağlarsın saab servise bi gidersin araya kablo sıkışmış üst kapak inmio :D
pejonun sistemi bence saabınkinden daha mantıklı.
cok mantıklı pugdan böyle bi teknolojiyi duymak ayrı sasırtıcı :)
erdem325
28-10-2011, 13:47
pug da çok fazla parça var, saabın projesi daha basit olmuş, pug dakini sevmedim :)
anti-fransız ım sanırım hahaha :D :D
mercedes yapsada görsek yau
RaiTheRe
28-10-2011, 13:55
Vay arkadaş rektefiyeciler yine mala bağlar artık. :D
pUHHAHAAhhh bu çok iyiidi yha :D
yavuz364
28-10-2011, 13:55
Bu teknoloji uzun yıllardır bilinen birşey ama şimdiye kadar muhtemelen üretim ve kullanım maliyetlerinden dolayı kimse yapmadı..
Yoksa 60 lardan beri var..
Zaten Oktan sayısı denen değeri bulmak için böyle birşey ihtiyacınız var o yüzden bu motor oktan denen birim çıktığından beri olmalı :)
mikahakinen
29-10-2011, 00:22
saab ın projesi pek iç açıcı gelmedi bana da açıkcası koca kapak sürekli CR ayarlayacağım diye asena gibi oynayacak mı yani :D fransızlara saygılar adamlar yapmış :D
The SAAB SVC is an advanced and workable addition to the world of VCR engines, the first being built and tested by Harry Ricardo in the 1920s. This work led to him devising the octane rating system that is still in use today. SAAB has recently been involved in working with the 'Office of Advanced Automotive Technologies', to produce a modern petrol VCR engine that showed an efficiency comparable with that of a Diesel. Many companies have been carrying out their own research in to VCR Engines, including Nissan, Volvo, PSA/Peugeot-Citroën and Renault but so far with no publicly demonstrated results.
falan filan.
BlackEmperor
30-10-2011, 12:11
çok güzel ,atmosferik mi bu gücü elde ediyor ayrıca nasıl bi yazılım var bu araçta ?Biraz kasar buna yazılım yapmak
Jeandan-R
30-10-2011, 14:48
Aşırı komplike bir sistem, zaten fransızlar'a dayanıklılık konusunda çok güvenmiyorum. Hayırlısı olur inşallah :)
Saab'ın kapakla blok arasındaki körük olayı bitirdi beni, direk onun yırtıldığı geldi aklıma :D Adamların düşüncesinin başlangıcı sonuçta eksikler olması doğal ama güncel olanına gerçekten şapka çıkartılır.
Yüksek sıkıştırma veya düşük sıkıştırma ihtiyacını neye göre belirliyor bu meret? Yoksa ihtiyaç önemli değil devire göre alt devirlerde düşük sıkıştırma+aşırı besleme, yüksek devirlerde yüksek sıkıştırma+atmosferik stili mi takılıyor? (ingilizcem zayıf videolardan anlayamadım bilen biri cevaplarsa hora geçer ;) )
Saab'ın yaptığı mantıksız ancak ilk üretime onlar geçmişler ve araç üzerinde test yapmışlar.Bu sebeple koydum sistemin eskiye göre nasıl değiştiği görülsün diye.
hiç hayvan gücü olmadan üretilen ilk otomobilide fransızlar bulmuş zaten bu kadar para harcayıp bu motoru geliştirmek de bir ilk sayılır , umarım ilgi görür ve diğer otomobil üretimcilerinede katkısı olur
boosted_pug
30-10-2011, 23:44
fransızlar yapar ama sonra 207 gt mini şopar es ler gibi motor yaptırtmayan 2008 model araba kalmaz piyasada en güzeli kara düzen çok fazla ellemeye gerek yok :)
Ben bu haberi 2 sene önce açmıştım konuya. Yıl 2009.
http://www.techturkey.com/forum/sohbet/26137-peugeottan-motor-teknolojisinde-devrim.html
redlinemst
31-10-2011, 00:42
Güzel prototip güzel mantık. Başarılı. Honda bu gidişle motorsuz araba yapacak ondan hiç ses çıkmıyor. :D
:hehe: :hehe: bu iyiydi :D
garip ve güzel bi sistem ama bizim ustalara göre değil :)
Güzel prototip güzel mantık. Başarılı. Honda bu gidişle motorsuz araba yapacak ondan hiç ses çıkmıyor. :D
buluruz çıkma bi k20 mi koyarız üstüne :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.