Giriş

Orijinalini görmek için tıklayınız : difransiyel doldurma kaynatma vs



01ASU
28-10-2011, 22:34
bugün bi kaç bmw si olan arkadaşla bi araya geldik ısrarla difransiyeli kaynatmamı söylediler bu işlem hakkında bilgisi olan varmıdır nedir bu olay

XSi
28-10-2011, 23:02
std araçların diferansiyelleri eğer bir teker boşa çıkarsa, tüm gücü (dönme hareketini) boşa çıkan tarafa aktaracak dişli yapısına sahiptir.

Kilitli diferansiyellerde, değişik dişli grupları veya balata gibi yapılar kullanılarak gücün eşit olarak veya belirli bir orantıya kadar tekerlekler arasında dağıtılması sağlanır.

Bu yapıya benzer olarak std diferansiyelin yapısında bulunan dişliler birbirine kaynatılır, ve gücün 2 tekere eşit olarak dağıtılması sağlanır, yol şartı ne olursa olsun..

01ASU
28-10-2011, 23:07
zararı nedir peki bu işin hani peki anladığım kadarıyla güzel yan verilir eğlenceli olur ama zararı veya eksi yönü nedir acaba

cabriolet
28-10-2011, 23:10
araba e39 m5 mi ?

01ASU
28-10-2011, 23:11
araba e39 m5 mi ?

e39 5.40 araba

2jzgte
28-10-2011, 23:58
düzgün bi kilit almak mantıklı arkdaşımın aracında vardı e30 cabrio çok sorun yaşadı kaynaktan dolayı

bilalMW
29-10-2011, 00:04
arkadaşlar drift seven kişiler demek ki. :)

XSi
29-10-2011, 00:09
zararı nedir peki bu işin hani peki anladığım kadarıyla güzel yan verilir eğlenceli olur ama zararı veya eksi yönü nedir acaba

tekerleklerin sürekli tam kilitli vaziyette olması, sürüş dinamiği açısından tehlikeli, heran arka tarafın fazla atarak kontrol kaybına neden olabilir..

Viraj dönerken ve özellikle park ederken, tekerlekler birbirine göre farklı hızda dönmek isteyeceklerdir (katettiği mesafe farklı olduğundan dolayı), kaynaklı diferansiyelde tekerlekler aynı hızda dönmek zorunda bırakılacaktır. Bu da yürüyen aksamda gereksiz bir zorlanma/gerilime neden olur.

Dişli gruplu veya balatalı diferansiyel, tam kilitli olmadığı (gücün %50 - %50 aktarılmadığı) durumda olabilecek yapıdadır. Ihtıyac halinde kilitlenir veya ihtiyaca göre dağıtım oranını ayarlar.

volume81
29-10-2011, 00:10
kaynaklama yönetemi 200hp'lere kadar sıkıntı olmuyor diye biliyorum :) eğer e39 540i'ye yapıcaksanız hiç yapmayın yazık olur mesela tam sağ/sol geriye gelirken acayip kötü oluyor :)

ha e21-e30 felan olur kaynakla gitsin dersin ama e39'da bence yapmayın :) biraz daha masraflı olarak hazır oranları ayarlanmış kullanımınıza uygun olan bir oranda alıp takmanız en kafi olanıdır :) hem konfor'dan ödün vermemiş olursunuz :)

kısaca şöyle anlatayım diff. kaynatma yay kesmek ise hazır diff alıp takmak coil takmak gibi birşey :) aradaki farkı ve profesyonelliği siz düşünün :)

2jzgte
29-10-2011, 00:23
tekerleklerin sürekli tam kilitli vaziyette olması, sürüş dinamiği açısından tehlikeli, heran arka tarafın fazla atarak kontrol kaybına neden olabilir..

Viraj dönerken ve özellikle park ederken, tekerlekler birbirine göre farklı hızda dönmek isteyeceklerdir (katettiği mesafe farklı olduğundan dolayı), kaynaklı diferansiyelde tekerlekler aynı hızda dönmek zorunda bırakılacaktır. Bu da yürüyen aksamda gereksiz bir zorlanma/gerilime neden olur.

Dişli gruplu veya balatalı diferansiyel, tam kilitli olmadığı (gücün %50 - %50 aktarılmadığı) durumda olabilecek yapıdadır. Ihtıyac halinde kilitlenir veya ihtiyaca göre dağıtım oranını ayarlar.

10000 katılıyorum artı yanal dirençten dolayı aksı kırma itmali yüksek

DetailEF
29-10-2011, 00:25
kaynaklama yönetemi 200hp'lere kadar sıkıntı olmuyor diye biliyorum :) eğer e39 540i'ye yapıcaksanız hiç yapmayın yazık olur mesela tam sağ/sol geriye gelirken acayip kötü oluyor :)

ha e21-e30 felan olur kaynakla gitsin dersin ama e39'da bence yapmayın :) biraz daha masraflı olarak hazır oranları ayarlanmış kullanımınıza uygun olan bir oranda alıp takmanız en kafi olanıdır :) hem konfor'dan ödün vermemiş olursunuz :)

kısaca şöyle anlatayım diff. kaynatma yay kesmek ise hazır diff alıp takmak coil takmak gibi birşey :) aradaki farkı ve profesyonelliği siz düşünün :)

Hazır diff ne ya :D ? LSD diyeceksin :)

volume81
29-10-2011, 00:29
Hazır diff ne ya :D ? LSD diyeceksin :)

çaktırma aklıma gelmedi gecenin bir yarısı :D

EM-RE
29-10-2011, 00:31
Yaparsan muhtemelen o arabayi yagmurda filan kullanamazsin ki gerekte yok e30 degil sonucta 8 silindir makine var ustunde...yeteri kadar yan verebiliyor zten senin direkaiyonuna kalmis gerisi..

gökberk
29-10-2011, 03:07
Bir de ani sollamalara çıkarken bile kasma yapıyor.
Park ederken araç gereğinden fazla zorlanıyor filan.