User Tag List

Sayfa 1/8 123 ... SonSon
144 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Hyundai Getz 1.3 G4EA Turbo Projesi

  1. #1
    KVB - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    İzmir / TÜRKİYE
    Mesaj
    330
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Thumbs up Hyundai Getz 1.3 G4EA Turbo Projesi

    Merhaba Arkadaşlar,

    Bu başlıkta yalnızca konu hakkında teknik bilgisi olan kişilerin yorum yapmasını rica ediyorum. O iş olmaz, sat Honda al vb gibi muhabbetleri yeterince dinledim, ancak böyle bir niyetim yok, isterse ilk marşta patlasın, ama ben bu projeyi yapacağım. Bu nedenle olumsuz/heves kırıcı yorumlarınızı lütfen kendinize saklayın.

    Aracımın stock motoru 1341 cc 82 HP SOHC 12V özelliklerinde. Yaklaşık 2000 KM önce 0.50 piston, ana ve kol yatakları, emme kapak ve egzos contaları, yağ pompası, bütün kayış vb gibi motor içi ve dışı parçaları yeniledim. Kapakta da port polish ve subap yuvalarının bir miktar genişletilmesi ve 0.3mm taşlama işlemi yapıldı. Motor sonrasında 4-1 headers, komple 51 mm egzos boruları gibi işlemler de yapıldı. Turbo sonrasında 51 mm yeterli gelmeyecek araştırdığım kadarıyla ama sorun değil, 63 mm olarak yeniden boru yaptırabilirim.

    Aracımın üzerinde all car racing tarafından hazırlanmış yazılım mevcut. Buna ilave olarak SMT-6 piggy back ile üst limitlere kadar avans ve yakıt haritaları editlenmiş durumda. Aracımda AEM wideband ve ScanGauge II mevcut. AFR, avans, map gibi değerleri canlı olarak izleyip, haritamı kendim değiştirebiliyorum. Şu anda full throttle da 12-13 AFR aralığında yürüyorum.

    Neredeyse aracımı 2005 yılında sıfır km aldığımdan beri aklımda olan turbo projesine nihayet girmeye karar verdim. Turbo seçimi konusunda kararsız kaldım, bu konuda yardıma ihtiyacım var.

    Amacım çok yüksek güç almak değil, sadece projemi ve hayallerimi gerçekleştirmek. İstediğim max 0.5 barda sorunsuz bir şekilde yürümek. aracın işlem sonrasında vereceği güç +10 bile olsa, bana yeter. Dediğim gibi amacım çok hızlı bir araç yapmak değil, sadece standart dışı bir araç sahibi olmak.

    Bu doğrultuda çok geç dolmayacak, maximum 2500 devirde dolup, 6000 devire kadar 0.5 cont verebilecek bir turbo almak istiyorum.

    Önümde bazı seçenekler var, bunlardan ilki kkk k16, diğeri ise garrett t2. Bu turbolar projem için uygun olur mu? Bir diğer turbo ise kkk k03, isteklerime en yakın bu gibi görünüyor ama, çok fazla teknik bilgim yok, bu forumdaki değerli abilerimizin yazdığı bilgileri okuduğum kadarıyla bu kanıya vardım, herhangi bir hesap/kitap yapmadım.

    Çok uzun yazdım galiba, aslında daha eklemek istediklerim de var ama başka bir postta devam ederim

    Değerli yorumlarınız için şimdiden hepinize teşekkür ederim.

  2. #2
    TaGo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    Türkiye/İzmir
    Mesaj
    9.837
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kkk16 küçük turbo gibi gelebilir ancak; 2000cc ve 7000dd dönebilen calibra turbonun orjinal turbosudur.

    Kısacası flowu (hem devirden ötürü hemde hacimden ötürü) daha fazla bir turbodur. Sen onu 2500 de doldurup 6000 de bitiremessin gibime geliyor. Daha küçük dizel turboları işini görürü gibime geliyor (dizel turbosndan kastım, dizel arabalrda takılı turbolardan anlamında)
    www.plasti-dip.com adresimizden tüm yeni ürünleri görebilir ve taksitli alışveriş yapabilirsiniz

  3. #3
    egeturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    58
    Şehir
    İzmir|Bornova
    Mesaj
    2.714
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TaGo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kkk16 küçük turbo gibi gelebilir ancak; 2000cc ve 7000dd dönebilen calibra turbonun orjinal turbosudur.

    Kısacası flowu (hem devirden ötürü hemde hacimden ötürü) daha fazla bir turbodur. Sen onu 2500 de doldurup 6000 de bitiremessin gibime geliyor. Daha küçük dizel turboları işini görürü gibime geliyor (dizel turbosndan kastım, dizel arabalrda takılı turbolardan anlamında)
    kkk 16 bence büyük gelecek 1.3 hacim için eğer kkk k16 gibi seri kullanacaksa k14 gibi bi seçim yapmalısın bence
    www.egeturbo.com
    Turbo asker

  4. #4

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    31
    Şehir
    Gaziantep
    Mesaj
    4.426
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    birşey merak ediyorum aynı aracın 3 silindir dizel motoruna yada 3 silindirli diğer araçlara bu tür bir turbo büyütme işlemi yapılsa verimli olurmu ?

    proje güzel Allah tadını aldırır inşallah

  5. #5
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.562
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kkk16 ideal olabilir
    tsi ların 125 beygir olanların turbosundanda bulabilirsin ozaman sana daa mantıklı olacaktır YANLIZ

    Smt6 çöpe lütfen daha düzgün bir pigggyback takabilirsin
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  6. #6
    punto_multijet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.573
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı KVB Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ....
    Öncelikle kazasız belasız patlaksız catlaksız diyorum. olumsuz eleştirilerde olsa salla gitsin diyorum. Önemli olan senin istedigin umarım istedigin sonucu alırsın.

    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kkk16 ideal olabilir
    tsi ların 125 beygir olanların turbosundanda bulabilirsin ozaman sana daa mantıklı olacaktır YANLIZ

    Smt6 çöpe lütfen daha düzgün bir pigggyback takabilirsin
    Bilmediğimden soruyorum Smt6 0.5 e kadar olan basit uygulamalarda sorun cıkarır mı? Neden çöpe?

  7. #7
    Mustafa Birsesli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2008
    Yaş
    46
    Şehir
    izmir
    Mesaj
    2.026
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı TaGo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kkk16 küçük turbo gibi gelebilir ancak; 2000cc ve 7000dd dönebilen calibra turbonun orjinal turbosudur.

    Kısacası flowu (hem devirden ötürü hemde hacimden ötürü) daha fazla bir turbodur. Sen onu 2500 de doldurup 6000 de bitiremessin gibime geliyor. Daha küçük dizel turboları işini görürü gibime geliyor (dizel turbosndan kastım, dizel arabalrda takılı turbolardan anlamında)
    k16 deyince tek bir turbo gelmesin aklınıza birkeç farklı çeşidi var
    egetuning service & performance

    DR.ECU CHIPTUNING İZMİR 05554042525

  8. #8
    KVB - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    İzmir / TÜRKİYE
    Mesaj
    330
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kkk16 ideal olabilir
    tsi ların 125 beygir olanların turbosundanda bulabilirsin ozaman sana daa mantıklı olacaktır YANLIZ

    Smt6 çöpe lütfen daha düzgün bir pigggyback takabilirsin
    Çok teşekkür ederim Özgün sağol.

    Ben de isterim daha iyilerini almayı, kısmetse birkaç ay sonra

  9. #9
    KVB - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    İzmir / TÜRKİYE
    Mesaj
    330
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı punto_multijet Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Öncelikle kazasız belasız patlaksız catlaksız diyorum. olumsuz eleştirilerde olsa salla gitsin diyorum. Önemli olan senin istedigin umarım istedigin sonucu alırsın.



    Bilmediğimden soruyorum Smt6 0.5 e kadar olan basit uygulamalarda sorun cıkarır mı? Neden çöpe?
    Sağol Kaan, senin makineyi de canlı görmek istiyotum en kısa zamanda. Dün akşam Mustafa abi aradı SMT-6 ile ilgili bi sıkıntı olmuş galiba, elimden geldiği kadar yardımcı olmaya çalışırım bir ihtiyacınız olursa.

  10. #10
    punto_multijet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    2.573
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı KVB Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sağol Kaan, senin makineyi de canlı görmek istiyotum en kısa zamanda. Dün akşam Mustafa abi aradı SMT-6 ile ilgili bi sıkıntı olmuş galiba, elimden geldiği kadar yardımcı olmaya çalışırım bir ihtiyacınız olursa.
    eyw saolasın...

  11. #11
    badboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    İSTANBUL TURKIYE
    Mesaj
    130
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hadı hayırlısı kuzencım.Allahın ıznıyle inşallah sorunsuz sıkıntısız halledersın projenı.

  12. #12
    KVB - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    İzmir / TÜRKİYE
    Mesaj
    330
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkadaşlar merhaba,

    Projemi nihayet bitirdim. Yaklaşık 2000 KM'dir sorunsuz bir şekilde kullanıyorum aracımı. Yakın bir zamanda projeyle ilgili detayları ve fotoğraf/videoları paylaşmak için bir konu açacağım.

    İlginize teşekkürler.

  13. #13
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    32
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.227
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hayırlı olsun merakla bekliyorumm..

  14. #14
    redlinemst - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    34
    Mesaj
    1.442
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hayırlı olsun sorunsuz binersiniz umarım bekliyoruz detayları
    Alıntı mami_makinen Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tunelsız rolıng kasarsız tost gıbıdr

  15. #15
    B.Koçer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    30
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    9.282
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    52 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hayırlısı olsun Karşıyaka'dasınız demi gelip görebilirmiyik

  16. #16
    VoodooRush - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    İzmir/Sakarya
    Mesaj
    337
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hayırlı olsun. Güzel duruyor araç.

  17. #17
    BARR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    35.5
    Mesaj
    9.686
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    186 Post(s)
    Tagged
    2 Thread(s)
    Alıntı KVB Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar merhaba,

    Projemi nihayet bitirdim. Yaklaşık 2000 KM'dir sorunsuz bir şekilde kullanıyorum aracımı. Yakın bir zamanda projeyle ilgili detayları ve fotoğraf/videoları paylaşmak için bir konu açacağım.

    İlginize teşekkürler.
    Benimkine el atalım şimdi

    Hayırlı olsun kazasız belasız.
    23'' Tesla Model Y Performance

    Instagram Paylaşımlarım: edriver_35

  18. #18
    KVB - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    İzmir / TÜRKİYE
    Mesaj
    330
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 307xsi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hayırlısı olsun Karşıyaka'dasınız demi gelip görebilirmiyik
    Evet Karşıyaka'da oturuyorum. Tabii ki görebilirsiniz

  19. #19
    KVB - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    39
    Şehir
    İzmir / TÜRKİYE
    Mesaj
    330
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Bar35 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benimkine el atalım şimdi

    Hayırlı olsun kazasız belasız.
    Atalım Barancım nerden başlıyoruz

    Sağol dostum

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •