User Tag List

Sayfa 2/4 İlkİlk 1234 SonSon
59 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: sulu intercooler

  1. #20

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benim arabada da bundan var heralde 122 tsi.dei water wetter ı ön radyatöremi doldurmamız lazım ?

  2. #21
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı gurcell Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben Alfa'ya yaptım, pompa olarak da legacy turbo'nun intercooler pompasını kullandım. Sen de aracına sulu intercooler yapabilirsin.

    Öncelikle en az 1 litre su alan bir su radyatörü al ve bunu aracın ön tarafına koy. İstersen önüne spal marka fan da koyabilirsin.

    Bulabilirsen legacy turbo'ların intercooler su motorundan al, bulamazsan marine motor parçaları satan yerlerde wabsco su pompaları bulunur. 12v'luk saatle 1 ton pompa veya 24v'luk saatte 2 ton basan pompalardan al, bunu devirdaim için kullan.

    Sonra aracının kendi intercoolerini götür bir kaynakçıya , intercoolerin hava kanallarının üstü ve altını kapatacak şekilde tepsi şeklinde kapattır. Alt tarafına bir boru çıkışı , üst tarafına da boru girişi yaptır. Bir de intercoolerin üst kısmına radyatör kapağı yeri yaptır ve radyatör kapağı yap.

    Bitti gitti.

    100-150 lira işçilik ve kaynak paran gider. Radyatör taş çatlasın 40-50 tl olur, wabsco pompa 100 dolar civarı. Veyahut ebayden legacy intercooler pompası al.

    Yazın bile intake air temp bende en fazla 35 dereceydi. Ki ambient temp, ortam sıcaklığı oluyor en fazla. Dün çıkarttık Alfa'yı bir, iat 15 derece oldu en fazla.

    Bu arada aman intercoolerin altı üstü kaynatılıp içine su mu konur, aman ayol çürür diyecekler çıkar, benimki 2 yıldır çürümedi, bir nane olmadı valla...

    Bak intercoolerin orjinal hali :



    Buda sonraki hali :

    Legacy Turbo Intercooler Water Pump :





    Water to AIR intercooler:





    Su Radyatörü ve Manifold :



    Erkut abimiz Water to Air intercoolerimizi ve su pompasını monte etti. Başarılı bir şekilde çalışma sağlandı.

    alfa 75 DIY water intercooler - Car Videos on StreetFire" quality="high" bgcolor="#ffffff" width="425" height="340" name="ePlayer" align="middle" allowScriptAccess="sameDomain" type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer">
    abi aynen dediğin gibi bende düşünüyordum bu olayı bu şekilde yapmayı, hazır yapılmış bir örneğini gördüğüm çok iyi oldu peki tapa gaz gitiğimiz zaman misal şöyle 200km hızlarda uzunca bi süre sabit kaldık, bu şekilde air ic lere oranla bi dezavantaj olurmu? yada şöyle sorayım, air ic ye göre tek dezavantajı dahafazla parçası olmsamımı? her sürüş şeklinde air cooler a göre dahamı verimli?

  3. #22
    gurcell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    Papua Yeni Gine
    Mesaj
    2.774
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Her turlu air coolere gore verimli, cunku adam gibi radyatorunu koyarsan, suyu iyi cevirirsen, intercooler icindeki intake air temp, ortam sicakligi ile ayni olacaktir. Hele yuksek suratte bizim subarularin scooplarindan hava girmiyor iceri, bu sistemde her daim standart bir sogutma olacak. Her turlu tmic den iyidir sulu intercooler

  4. #23
    AEAlmas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Antalya/Baghdad/Adelaide
    Mesaj
    3.868
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bende istiyorum nerden temin edebiliriz

  5. #24

    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    51
    Şehir
    Muğla
    Mesaj
    290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    İntercooler water spray performansı nedir? Çift nozzle kullansak?

  6. #25
    R_Kaptan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    48
    Şehir
    Tr
    Mesaj
    445
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı AEAlmas Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bende istiyorum nerden temin edebiliriz
    nereden bulabiliriz acaba?

  7. #26
    Uzaklaştırılmış Kullanıcı
    Üyelik
    Dec 2011
    Şehir
    mghagGD
    Mesaj
    467
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadaslar peltier sogutucu ısmınde bı sogutma sıstemı mevcut cesıtlı olculerde sac levha gıbı dusunun 12 volt elektrıgı verıyosunuz bı tarafı sogutuyor dıger tarafı ısınıyo ısınan tarafa bılgısayar ıslemcılerının sogutucu gıbı bı sogutucu fanlı yaparsanız dıger tarafınıda radyatore yapıstırırsanız dolap gıbı olur emın olun zaten bu sıstemı arac dolaplarında kullanıyolar ben denemıstım fanla bırlıkte yuruttugum aracımda hararetı 90nın altına ındıremezken bu sıstemı takınca bıraz buyukce taktım ben 50 nın ustune cıkaramaz olmustuk ve fan devre dısıyken

  8. #27
    clioGT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    ist
    Mesaj
    4.067
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ic pump olarak bosch 0392 022 010 nolu olani benim tr de bulma sansim var mi? Bilen ya da yardimci olbilecek olan var mi?
    seni unutmayacağız...


    www.hilmisenlen.com

  9. #28
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    elimde bi ufağı mevcut... işini rahat görür düşüncesindeyim...

  10. #29
    rebel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    35
    Şehir
    türkiye
    Mesaj
    2.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yurt dışında bazı sıtelerde kuru buz koyduklarını gördüm. uzun süre erimiyor devir daim yapılan su daha soğuk oluyordu

  11. #30
    shkodra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2013
    Yaş
    62
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.576
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkadaşlar daha önce yazdım..

    Escort Rs Cosworth' ta fabrika standard olarak böyle bir intercooler koymuş ve Group A rally yarışlarında bu intercooler kullanılmış ve başarılı olmuş.

    İntercooler' ın içinden geçen su, motorun içinden geçen normal soğutma suyu..Ayrı su deposu ve ayrı pompa kullanılmamış..

  12. #31
    clioGT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    ist
    Mesaj
    4.067
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ygtrn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    elimde bi ufağı mevcut... işini rahat görür düşüncesindeyim...
    şimdi araçta var zaten orjinalinde ama bir iki tapa gazdan sonra kesiyor, beklemek gerekiyo, araştırdım ettim orjinallerinin traş olduğunu 010 un guncellenmişi olduğunu öğrendim o yüzden direkt bu lazım ya da meziere w136s ya da johnson c30du sanırım o ama önceşlik işte bosch 010 lu olan...
    seni unutmayacağız...


    www.hilmisenlen.com

  13. #32
    Gunes G. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    45
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    1.249
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı gurcell Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Her turlu air coolere gore verimli, cunku adam gibi radyatorunu koyarsan, suyu iyi cevirirsen, intercooler icindeki intake air temp, ortam sicakligi ile ayni olacaktir. Hele yuksek suratte bizim subarularin scooplarindan hava girmiyor iceri, bu sistemde her daim standart bir sogutma olacak. Her turlu tmic den iyidir sulu intercooler
    tmic verimsiz bir sistem bununla kiyaslayinca W/A intercoolerin daha verimli olmasina sasirmamak lazim.

    Ama duzgun bir A/A FMIC, W/A'dan daha guvenilir bir sistem. Gereksiz ekstra bozulabilecek parcalarin olmamasi, guvenilirligi arttiran bir etken.

    W/A'nin A/A'dan ustun oldugu en onemli nokta duragan halde iken A/A kadar cabuk isinmamasi ve yine duragan halde kuru buz beslemesi ile ortam sicakliginin altinda IAT'larin yakalanabilir olmasi. Tabi bunlar ancak dragda kullanilabilir.

    W/A nin bir diger dezavantaji agirlik. Pompadir, radyatordur, dondurulen sividir, haznesidir derken A/A siteme gore ciddi bir agirlik farki yaratir.

    Unutulmamasi gereken bir diger fark W/A sistemde IAT degisiklikleri daha "yumusak" olurken, A/A sistemde cok daha hizli olur.

    Suyla sogutunca daha iyi sogur buyuk yanilgi, keza suyu sogutmak icin yine ortamdaki hava kullanildigi icin W/A da olsa A/A da olsa ortam isininca ikiside isinir bundan kacis yok. Ustelik W/A sistemde siralama > ortamdaki hava suyu sogutur, su intercoolerdan gecen havayi sogutur seklindedir ve her isi transferi sirasinda kayiplar olusur. Ancak A/A bir sistemde Hava direk havayi sogutur ve tek isi transferi ile daha az kayipli bir sistem olusturulmus olunur.

    Tabi bu kadar basit degil, havanin isi sogurmasi ile sivininki bir degil, bu da sivi sogutma icin bir avantaj saglayan nokta.

    Sozun ozu :

    Drag icin ortam sicakliginin altina inilmesi planlanan IAT'lerde W/A, geri kalan tum uygulamalar icin A/A'yi oneririm.
    You call it turbo lag , i call it foreplay ...

  14. #33

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı shkodra Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar daha önce yazdım..

    Escort Rs Cosworth' ta fabrika standard olarak böyle bir intercooler koymuş ve Group A rally yarışlarında bu intercooler kullanılmış ve başarılı olmuş.

    İntercooler' ın içinden geçen su, motorun içinden geçen normal soğutma suyu..Ayrı su deposu ve ayrı pompa kullanılmamış..
    motoru suyu kullanılmaz böyle bir durumda teorik olarak ters..

    motor suyu 90 derece lerde seyrediyor, soğutma etkisi yapmaz ki..

    bilgi de bir yanlışlık var..

  15. #34
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    motoru suyu kullanılmaz böyle bir durumda teorik olarak ters..

    motor suyu 90 derece lerde seyrediyor, soğutma etkisi yapmaz ki..

    bilgi de bir yanlışlık var..


    mk1 escort cosworthlerde kullanılmış AA coolerın giriş kısmında motor suyuyla çalışan bir kısmı var ama çok efektif çalışmadığı nedeniyle soğutma suyundan ayırmışlar bazıları mantıklı olarak




    bu sanırım
    körler sağırlar

  16. #35

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Cok ilginc ama bu

  17. #36
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Cok ilginc ama bu
    aslında ilginç değil
    çünkü motor suyunu hep 90derece düşünüyorsunuz
    hiç normal radyatörün soğuk su çıkış tarafını ölçtünüzmü ?
    + ralli arabası 90 derecede çalışıyor diye bir kuralda yok.

    edit:
    bana maxidisplay de çok oldu

    -abi senin ekran 20 derece eksik okuyo ya
    -sensörü nereye taktınız?
    -radyatörün çıkışındaki hortuma ?
    -heee
    -haaa !!
    -hıııı
    -yaaaa

  18. #37
    vtecturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    ist
    Mesaj
    392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    water to air sistem guzel ama ön tampondan görunen bir fmic de görsel olarak cok hoş bence...

  19. #38
    mkerim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2013
    Yaş
    60
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    1.272
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    motoru suyu kullanılmaz böyle bir durumda teorik olarak ters..

    motor suyu 90 derece lerde seyrediyor, soğutma etkisi yapmaz ki..

    bilgi de bir yanlışlık var..
    bilgi yanlış. motorun soğutma suyu ile intercooler soğumaz. ama eksik yada kulaktan dolma bilginin aslı şu olabilir.

    yağ radyatörü su radyatörünün içinde olabilir. yağ soğutucusu radyatör suyu ile soğuyor olabilir. zaten eskiden kullanılan bir sistemdi ama bazı durumlarda arabaya hararet yaptırdığı için kullanmaktan vazgeçildi.

    birde o zamanlarda hiç su soğutmalı intercoolerli bir yarış arabası görmedim. Varsa hatırlatın da öğreneyim
    1984 de turbo doğan ile uğraşırken MS ve AEM in kapısında beklerdik. Beyin yapsın da arabamıza takalım diye.
    İnternetin hızıda varla yok arası bir şeydi. Yoksa internet yok muydu???

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •