User Tag List

15 sonuçtan 1 ile 15 arası

Konu: bu 2 turbo arasındaki fark nedir ?

  1. #1
    alperkirman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.117
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    bu 2 turbo arasındaki fark nedir ?

    Compressor ind diameter , Compressor exd diameter , Turbine diameter , HP
    Gt28rs - 47,20 , 60,10 , 53,90 , 250-360
    Gt2871(743347-1) 49,20 , 71,00 , 53,90 ,250-400






    grafikleri okuyabilen arkadaşlar yardımcı olurlarsa sevinirim.
    Allah Tekdir , Ordusu Türk'dür.

  2. #2
    alperkirman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.117
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yokmu arkadaşlar şunu açıklayabilcek teknik bilgiye sahib bi arkadaş ?
    Allah Tekdir , Ordusu Türk'dür.

  3. #3
    63owen63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    37
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    8.301
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alper büyük fotografdan ceza almadan önce editlersen fotoğrafı iyi olur, eğri için büyük halini link olarak ver kardeşim
    Polo TDI WRC İsot Edition / Powered by İsot

    Instagram : mehmetguliaytar

  4. #4
    alperkirman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.117
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    düzeltemiyorum
    Allah Tekdir , Ordusu Türk'dür.

  5. #5

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.416
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    en basit bilgi şu. rs daha önce dolar ama yüksek devirlerde gücü düşer. 71 daha geç dolar yüksek devirlerde de basınç düşmediği için daha fazla güç alabilirsin. Oradaki hp değerlerine güvenmeyin motora manifolda vs göre farklılık gösterir. 71 de turbo lag daha fazla olur. Pist kullanımı içinse rs tavsiye ederim.
    IN BOOST WE TRUST

  6. #6
    KA®ANLIK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3.115
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı mertmertol Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bilgi için teşekkürkler
    satılıklarda ilan mı açacaksın ?

  7. #7
    alperkirman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.117
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kelalper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    en basit bilgi şu. rs daha önce dolar ama yüksek devirlerde gücü düşer. 71 daha geç dolar yüksek devirlerde de basınç düşmediği için daha fazla güç alabilirsin. Oradaki hp değerlerine güvenmeyin motora manifolda vs göre farklılık gösterir. 71 de turbo lag daha fazla olur. Pist kullanımı içinse rs tavsiye ederim.
    üstat aslında durum şöle eski turbo rs yenisi 2871 yukarıdaki yazdığım kod
    yazdıkların doğru 71 daha geç geliyo ve turbo lag rs e göre daha fazla ama sıkıntım şu rs e göre daha az içeri hava sokabiliyoruz ? burdaki grafiklere göre birbirlerine çok yakın biraz daha fazla hava göndermesi gerekiyo 71 in ama öyle değil
    araçta değişen bişey yok rs söküldü 71 takıldı stok 1.8t agu
    Allah Tekdir , Ordusu Türk'dür.

  8. #8

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.416
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gaz kelebeğin yada emme manifoldun küçük geliyor olabilir. Manifold basıncı ile turbo basıncını ayrı ayrı kontrol edin. Turbo basncın yüksektir ama manifolda yeteri kadar hava girmiyorsa ya kaçak var ya da gaz kelebeğin gelen basınçlı havaya duvar etkisi yapıyor.
    IN BOOST WE TRUST

  9. #9
    alperkirman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.117
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kelalper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Gaz kelebeğin yada emme manifoldun küçük geliyor olabilir. Manifold basıncı ile turbo basıncını ayrı ayrı kontrol edin. Turbo basncın yüksektir ama manifolda yeteri kadar hava girmiyorsa ya kaçak var ya da gaz kelebeğin gelen basınçlı havaya duvar etkisi yapıyor.
    yani bu durumun turboyla alakalı olması yukarıdaki grafiklere göre pek imkanlı bişey değil dimi ?
    Allah Tekdir , Ordusu Türk'dür.

  10. #10
    penguinhakan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.407
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alperkirman Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yani bu durumun turboyla alakalı olması yukarıdaki grafiklere göre pek imkanlı bişey değil dimi ?
    Peki aynı basınçları mı basıyorsun aynı devirler de ?
    1.4 TSI GTX28 Loading...

  11. #11

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.416
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alperkirman Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yani bu durumun turboyla alakalı olması yukarıdaki grafiklere göre pek imkanlı bişey değil dimi ?
    bir sürü etken var etkileyecek. Sadece şu şu nedenlerden diyemem. Aynı basınçta fark zaten çok farklı değildir. O grafikte dikkat ediosan devir bandı yok. Yüksek devirde evet 71 olan daha fazla hava taşır diğerine göre.Ama orta devirlerde yani 4500 rpm civarlarında aralarında dünya fark olmaz. Ama daga yüksek basınçta hala aynı miktarda hava giriosa manifolda o zaman gaz kelebeğin ve manifold küçük geliyordur ki normal. Motorun 1.8 olduğu için manifold ve kelebek ona göre dizayn edilmiştir her ne kadar motorun dayanıklı olsada. Port Polish ile daha fazla verim alabilirsin turbondan.
    IN BOOST WE TRUST

  12. #12
    alperkirman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.117
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı penguinhakan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peki aynı basınçları mı basıyorsun aynı devirler de ?
    rs 4000de full boost yapıyodu 71 4200devirde full boost yapıyo bu beklediğim bişeydi basınç aynı 25psi ar86
    sıkıntı hiçbişey değişmemesine rağmen kelebekten daha az hava sokmamız

    Alıntı kelalper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bir sürü etken var etkileyecek. Sadece şu şu nedenlerden diyemem. Aynı basınçta fark zaten çok farklı değildir. O grafikte dikkat ediosan devir bandı yok. Yüksek devirde evet 71 olan daha fazla hava taşır diğerine göre.Ama orta devirlerde yani 4500 rpm civarlarında aralarında dünya fark olmaz. Ama daga yüksek basınçta hala aynı miktarda hava giriosa manifolda o zaman gaz kelebeğin ve manifold küçük geliyordur ki normal. Motorun 1.8 olduğu için manifold ve kelebek ona göre dizayn edilmiştir her ne kadar motorun dayanıklı olsada. Port Polish ile daha fazla verim alabilirsin turbondan.
    ozaman stok kelebekten geçmesi gerek max hava kütlesini öğrenmemiz daha mantıklı olucak çünkü aynı manifold ve kelebeğe 1,8bar da hava geçirebiliyoruz gt30 la
    kaçak göçek aramaya başlamak lazım gibi duruyo
    turbodan olmadığı kesin gibi gözüküyo
    Allah Tekdir , Ordusu Türk'dür.

  13. #13

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.416
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.7 bar geçer kelebekten. Basıncı bilmediğim için yaptım yukarıdaki yorumları.
    IN BOOST WE TRUST

  14. #14
    alperkirman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.117
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kaçak var ozaman
    Allah Tekdir , Ordusu Türk'dür.

  15. #15

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.416
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alperkirman Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kaçak var ozaman
    basınç testine sokun bi yerde. Gözle görünmese bile kelepçeler açılıp kapanıyor olabilir basınca göre.
    IN BOOST WE TRUST

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •