User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
21 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: 7bar ve ustu yag basinci

  1. #1
    vtecturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    ist
    Mesaj
    392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    7bar ve ustu yag basinci

    motorlar genelde en fazla 7 bar yag basinci ile calisiyor diye biliyorum.peki 7barin uzerindeki yag basincinin motora ne gibi zarari olur.yataklar uzerinde veya diger yag basinci ile alakali elemanlara etkisi ne olur.bir forumda 5 defa yag pompasi problemi yuzunden motor kiran bir vatandas custom wet sump ile 80-90 derece yag sicakliginda rolentide 80 psi ile geziyormus 2-3 senedir.
    konu hakkinda bilgi ve tecrubelerini paylasan arkadaslara tesekkurler.

  2. #2
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    motorun yapısına toplanma şekline göre değişir aslında hangi amaçla nasıl topladığınız önemli yüksek basınç yüksek debi ile uygun motorda güzel olabilir diğer türlü zararınıda görebilirsiniz hem keçe vs ömrü hemde motor ömrü açısından
    körler sağırlar

  3. #3
    vtecturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2008
    Yaş
    44
    Şehir
    ist
    Mesaj
    392
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    motorun yapısına toplanma şekline göre değişir aslında hangi amaçla nasıl topladığınız önemli yüksek basınç yüksek debi ile uygun motorda güzel olabilir diğer türlü zararınıda görebilirsiniz hem keçe vs ömrü hemde motor ömrü açısından
    yatak bosluklarini olmasi gerekenden biraz fazla birakirsak yuksek basinc ve debi ile kranki yag uzerinde yuzdurmekten bahsediyorsunuz sanirim dogru mu?

  4. #4
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı senna Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    motorun yapısına toplanma şekline göre değişir aslında hangi amaçla nasıl topladığınız önemli yüksek basınç yüksek debi ile uygun motorda güzel olabilir diğer türlü zararınıda görebilirsiniz hem keçe vs ömrü hemde motor ömrü açısından
    Stok motordan mı bahsediliyor ? Öyleyse yüksek basınca ne gibi durumlarda ihtiyaç oluyorki ?
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  5. #5
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı vtecturbo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yatak bosluklarini olmasi gerekenden biraz fazla birakirsak yuksek basinc ve debi ile kranki yag uzerinde yuzdurmekten bahsediyorsunuz sanirim dogru mu?
    ama şimdi almak istediğiniz güç çevirmek istediğiniz devir kullandığnız malzeme vs. baya bişi önemli uygun boşluğu seçmelisiniz setupınız nedir bilmem ama çok boşluklta iyi değil bence azda ki ben her zaman biraz daha boşluk bırakmayı seven biriyimdir.


    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Stok motordan mı bahsediliyor ? Öyleyse yüksek basınca ne gibi durumlarda ihtiyaç oluyorki ?

    stock motordan bahsetmedim en azından ben yazarken stock motor kast ederek yazmadım
    körler sağırlar

  6. #6
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Birçok açıdan bakılabilir. Keçeler açısından bakılabilir, pompanın bu basıncı sağlamak için motordan çalacağı güç açısından bakılabilir, turbo yağlama verimi ve turbo keçelerinin sağlığı açısından bakılabilir vs...

    Yüksek basınca ihtiyaç olan yerlerde zaten yağ jetleri kullanılıyor. Ekstradan komple sistemin basıncını yükseltmeye gerek yok.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  7. #7
    AEAlmas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Antalya/Baghdad/Adelaide
    Mesaj
    3.868
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    4 bar ve ustu oneriliyor ama 7 bar aslinda cok iyi deger bunun disinda motor ve yatak toplanirken iyi toplanirsa sikinti olmaz

  8. #8
    KA®ANLIK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3.115
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hazır konusu geçmişken, rolantideki minimum yağ basıncı ne olmalıdır standart bir turbo araçta ?

    ve gazlarken 5000-6000-7000rpm lerde kaç barın altında kalırsak sıkıntı yaşayabiliriz?
    Loading...

  9. #9
    AEAlmas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Antalya/Baghdad/Adelaide
    Mesaj
    3.868
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    4 un altina dusmemesi lazim

  10. #10

    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    türkiye-ankara
    Mesaj
    230
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tam da yeni 2. vizeye girdiğim konu yataklar dizayn edilirken yataklarda oluşacak kuvvetler hesaplanır ve ona göre yatak yarı çapı ve uzunluğu seçilir. Her yatak yarıçapında ve kullanılmış materyaline göre kendine özgü belirli bir boşluğu ve çalışma sıcaklığı vardır. yağ seçimi de bu koşullara göre yapılır ( daha kalın ya da daha ince). O hesaplara göre de uygun bir yağ basıncı vardır bu basınçla oem yatakta oynamak yatağın düşünülen üretim özellikleri içerisinde çalışmamasına sebep olur, yatağın ortalama olarak çalışma sıcaklığı değişir, ona göre yağ kullanımı gerekir. basınç yükselirse yağ sıcaklığı düşer yağ gerekli incelikte olamaz düzgün yağlama olmaz, yağ basıncı düşerse yağ sıcaklığı yükselir ve her yer istendiği gibi yağlanmaz.

  11. #11
    inventor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    48
    Şehir
    SAKARYA-KOCAELİ
    Mesaj
    216
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    peki atmosferik veya turbo araçlarda yağ pompasının basıncının yükseltilmesi faydalımıdır yoksa zararlımıdır
    41 LY 096
    HAN PERFORMANS

  12. #12

    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    türkiye-ankara
    Mesaj
    230
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    önemli olan yapılan uygulamaya (yağ basıncı ve yataktaki kuvvetler) göre ideal boşluğun ve uygun yatağın kullanılması çok basınç da az basınç da iyi değildir herşey uygulamaya göre şekillendirilmeli ideal yağ sıcaklığının sağlanması amaç edinilmeli. olay atmosferik veya turbo olayı değil yağ sıcaklığı ve yatak başına düşen stres. En azından okulda bize böyle gösteriyolar

  13. #13
    inventor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    48
    Şehir
    SAKARYA-KOCAELİ
    Mesaj
    216
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    biz motoru toplarken yağ pompasını güçlendirdiler ama benim motoru sökmeden önceki basıncımda topladıktan sonraki basıncım arasında bir fark olmadı rektefiye işinide aynı yerde yaptırdık yağ pompasını güçlendiren yere sorduğumda 10-60 yağ kullan basıncın yükselir dedi normaldede 10-60 yağ koysam kalın olduğu için yağ basıncım yükselmezmi
    41 LY 096
    HAN PERFORMANS

  14. #14

    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Newcastle Upon Tyne
    Mesaj
    3.839
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    7 bar basınç çok fazla değilmi bana mı öyle geliyor ? ben ısındıktan sınra 85 derece yağ da baksimum 70PSI/4.5 bar görüyorum .

  15. #15

    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    türkiye-ankara
    Mesaj
    230
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben ilk çalıştırma rölantisinde bi 6.8 civarı görüyorum başka görmüyorum ama gaza oturduğumda hiç dikkat etmedim 10-60 kullandığıma göre illaki düşüş vardır.

  16. #16

    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    türkiye-ankara
    Mesaj
    230
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı inventor Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    biz motoru toplarken yağ pompasını güçlendirdiler ama benim motoru sökmeden önceki basıncımda topladıktan sonraki basıncım arasında bir fark olmadı rektefiye işinide aynı yerde yaptırdık yağ pompasını güçlendiren yere sorduğumda 10-60 yağ kullan basıncın yükselir dedi normaldede 10-60 yağ koysam kalın olduğu için yağ basıncım yükselmezmi
    normal kullandığınız yağ nedir kıstas almamız için. eğer 10-xx kullanıyorsanız ısındığında motor yağın türünün bi önemi kalmaz basınçta. ama soğukken bi farkı olabilir ne kadar olur bilemiyorum. yağ pompasını nasıl güölndirilmiş bilginiz var mı blueprint gibi bi işlem mi? tr de yapan yer var mı ki

  17. #17
    TechTurkey Oz` - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    43
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    8.559
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kendi fikrim 2.5 ggüzeldir ama araçtan araca değişir yaw
    www.drecu.com
    Ne Büyüktür Emeğe Saygı Duyan İnsan...!!!

  18. #18

    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    türkiye-ankara
    Mesaj
    230
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oz` Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kendi fikrim 2.5 ggüzeldir ama araçtan araca değişir yaw
    abim 2.5 den kastın motor sıcakkenki rolantisindeki yağ basıncımı? benim şu an 1.5 motor sıcak rölantimdeki yağ basıncım. Orjinal yağ pompası ve cosy yataklar ile. İllaki araçtan araca değişir ama eğer verdiğin değer ortalama ise benim yağ basıncım oldukça düşük.. Gerçi zaten yeni motor topluyorum bakalım yenisinde nasıl olacak..

  19. #19
    inventor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    48
    Şehir
    SAKARYA-KOCAELİ
    Mesaj
    216
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı onur_guler88 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    normal kullandığınız yağ nedir kıstas almamız için. eğer 10-xx kullanıyorsanız ısındığında motor yağın türünün bi önemi kalmaz basınçta. ama soğukken bi farkı olabilir ne kadar olur bilemiyorum. yağ pompasını nasıl güölndirilmiş bilginiz var mı blueprint gibi bi işlem mi? tr de yapan yer var mı ki
    10-40 magnatec ve mobil1 kullandım ikisindede aynıydı
    yayın oraya pul koyuyorlar ve pompa çıkışını genişletiyorlar
    41 LY 096
    HAN PERFORMANS

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •