User Tag List

9 sonuçtan 1 ile 9 arası

Konu: sıcak hava yakıt ilişkisi??

  1. #1
    Lquin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    Uşak
    Mesaj
    101
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    sıcak hava yakıt ilişkisi??

    herkese iyi pazarlar.benim bir sorum olacak;

    biliyoruzki soğuk hava daha yoğundur sıcak havaya göre.turbonun görevide motora ekstra basınçlı soğuk hava basmaktır.

    sorum şu:sıcak havalarda bu havanın yoğunluğunu göz önünde bulundurursak yakıt sarfiyatı artar mı yada nasıl etkilenir?

  2. #2
    MCN21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    türkiye/istanbul
    Mesaj
    3.501
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    22 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benim düsüncem etkilemesi gerektigi yönünde sonucta yanma odasına yogunlugu az gaz girmis olucak ve gaza bastıgınızda araba yürümek icin birazcık daha fazla yakıt göndericek ... bu benim düsüncem ama yinede cok cok az fark edicegini düsünüyorum

  3. #3
    EREN34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    34 / 41
    Mesaj
    9.567
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    41 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sicak hava yakiti olumsuz etkiler. Nasil tikali hava filtresi olumsuz etkiliyorsa. Mantik ayni. Hava az istenen guc ayni. Bu durumda ayni gucu daha fazla yakitla alabiliyorsunuz.

  4. #4
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hava sıcaklığı yanmayı etkiler
    o yüzden motora giren hava sıcaklığı ölçülülerek ona göre ateşleme-enjektör kompanzasyonu kullanılır.
    beyinlerde air intakake kompanzasyon haritası vardır
    aynı su sıcaklık - akü voltaj kompanzasyonu gibi


    edit:
    yani sıcak hava olumsuzdur
    düşük voltaj istenmeyen durumdur
    soğuk motorda öyledir
    kompanzasyon yapılmasının nedeni bu olmsuzlukları bir nebze gidermeye çalışmaktır.
    yoksa hava hep 25C olsa
    motor ip gibi 90C olsa
    akü voltajıda hep 13.8 volt olsa tadından yenmez ama
    malesef olamıyor

  5. #5
    Lquin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    35
    Şehir
    Uşak
    Mesaj
    101
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    anladım şimdi.bu motora giren hava sıcaklığı IAT sensörü ile ölçülüyor değil mi?

  6. #6
    KA®ANLIK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3.115
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu noktada ben de bir soru sorayım.
    araç opel astra coupe turbo;
    oem beyin var araçta ve aracın IAT sensörü hava filtresi kutusundan hemen sonra, maf sensörü ile birlikte,

    hava filtresinden çıkan hava sırasıya intercooler'a geliyor ordan da motora giderken üstüne bir de ben methanol basıyorum.

    benim burada mantığıma ters gelen durum;
    IAT sensörünün ölçmesinden sonra, hava intercooler a gidiyor ( hadi bu STANDART yapı, yani buna göre programlanmış olabilir OEM beyinde hava sıcaklığı ) ama intercooler'dan sonra da ben methanol bastığımdan, ölçülen hava ile giren havanın arasında ciddi bir sıcaklık farkı olacağını düşünüyorum.

    bu noktada, OEM beyin nasıl hareket ediyor, motorun içine giren hava ile ölçülen hava ısısı arasındaki bu fark bana nasıl bir geri dönüş sağlıyor? bu konu hakkında fikirleriniz neler ?

    araçta hem maf hemde map sensörü var. bu arada.
    Loading...

  7. #7

    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    51
    Şehir
    Muğla
    Mesaj
    290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bende aynı soruyu soracaktım..

  8. #8
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Lquin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    herkese iyi pazarlar.benim bir sorum olacak;

    biliyoruzki soğuk hava daha yoğundur sıcak havaya göre.turbonun görevide motora ekstra basınçlı soğuk hava basmaktır.

    sorum şu:sıcak havalarda bu havanın yoğunluğunu göz önünde bulundurursak yakıt sarfiyatı artar mı yada nasıl etkilenir?
    Sıcak hava yanma verimini etkiler. Daha verimsiz, daha az oksijen içeren bir hava ile yanma gerçekleşir. Eğer tam güçte çalışıyorsa motor, veya hedeflenen bir güç varsa o güce daha fazla yakıt tüketerek ulaşır. Ama sabit sürüş modunda, düşük yük durumunda emilen sıcak hava emisyonu düşürür. Düşük devir, düşük yük, sabit sürüşlerde daha ekonomik bir durum bile oluşturabilir.

    Alıntı KA®ANLIK Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu noktada ben de bir soru sorayım.
    araç opel astra coupe turbo;
    oem beyin var araçta ve aracın IAT sensörü hava filtresi kutusundan hemen sonra, maf sensörü ile birlikte,

    hava filtresinden çıkan hava sırasıya intercooler'a geliyor ordan da motora giderken üstüne bir de ben methanol basıyorum.

    benim burada mantığıma ters gelen durum;
    IAT sensörünün ölçmesinden sonra, hava intercooler a gidiyor ( hadi bu STANDART yapı, yani buna göre programlanmış olabilir OEM beyinde hava sıcaklığı ) ama intercooler'dan sonra da ben methanol bastığımdan, ölçülen hava ile giren havanın arasında ciddi bir sıcaklık farkı olacağını düşünüyorum.

    bu noktada, OEM beyin nasıl hareket ediyor, motorun içine giren hava ile ölçülen hava ısısı arasındaki bu fark bana nasıl bir geri dönüş sağlıyor? bu konu hakkında fikirleriniz neler ?

    araçta hem maf hemde map sensörü var. bu arada.
    Çoğu araçta manifold üzerinde de iat vardır. Bu sayede sıkıştıktan sonraki sıcaklığı da görür ECU. Eğer sizin aracınızda tek iat var ve o da filtreden hemen sonra, yani turbodan önce ise, bu iat'tan sonra vereceğiniz water/metanol püskürtmesi ECU'nun avansı açmasına yaramaz. Sadece daha güvenli, daha iyi yanma ile yürümüş olursunuz. Oem iat ve oem ecu ve oem remap ile water/methanol enjeksiyonundan avans avantajını kullanamadığınız için tam verim alamaz, sadece güvende yürümüş olursunuz. Halbuki manifoldda iat olsa veya bir şekilde iat'tan önce water/methanol püskürtülebilmiş olsa, veya remap ile ateşleme avansına müdahale edilip methanolün avantajı kullanılsa daha yüksek güç çıktısı elde edilebilir. Oem ecu genelde düşük iat gördüğü zaman avansı çok açmasa da yüksek iat gördüğünde kaydadeğer miktarda avans kısar.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  9. #9
    kadioglu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    51
    Şehir
    Türkiye/Konya
    Mesaj
    637
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı EREN34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sicak hava yakiti olumsuz etkiler. Nasil tikali hava filtresi olumsuz etkiliyorsa. Mantik ayni. Hava az istenen guc ayni. Bu durumda ayni gucu daha fazla yakitla alabiliyorsunuz.
    Ters düşünüyorsun.Senin dediğin karbüratörlüde olur.Çok nokta enjeksiyonlularda hava ısındıkça araba az yakar.Ama istenilen performansa ulaşmaz.
    Eğer dediğin doğru olsaydı açık hava filtresi takılan araçların yakıtları düşerdi.Ya da kışın daha az yakardı.Ama tam tersidir.
    Nadide şeyler değerlidir.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •