User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
20 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Blowoff yağ atma sorunu

  1. #1
    ferdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    46
    Şehir
    Polonya-Varşova
    Mesaj
    126
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Blowoff yağ atma sorunu

    Arkadaşlar aracımda Garrett GT28R turbo var ve ne yazık ki son zamanlarda blowoff tan kaputa yağ atmaya başladı. Sebebi ne olabilir ?

    Aklıma ilk gelen turbonun ömrünü tamamlamış olması. Umarım yanılıyorumdur

  2. #2
    Skyhawk34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2011
    Şehir
    Bulawayo/Zimbabwe
    Mesaj
    5.873
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aynı sorun arkadaşımın meggy 3 coupesindede vardı kaynak yerinde problem çıktı kapatılınca sorun kesmişti

    tam olarak nereden atıyor hocam ?

  3. #3
    ferdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    46
    Şehir
    Polonya-Varşova
    Mesaj
    126
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Skyhawk34 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aynı sorun arkadaşımın meggy 3 coupesindede vardı kaynak yerinde problem çıktı kapatılınca sorun kesmişti

    tam olarak nereden atıyor hocam ?
    Blow off tan hava bırakınca havayla beraber yağda atıyor. kaputun altı ve blow off un kenarları yağlı...

  4. #4
    emrah-ışık - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    33
    Şehir
    TÜRKİYE İSTANBUL
    Mesaj
    177
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    turbon sellektör yapıyor abim
    PERFORMANCE GARAGE
    12.1:1 Cr Ek4 Civic V-TEC VTİ

  5. #5
    Skyhawk34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2011
    Şehir
    Bulawayo/Zimbabwe
    Mesaj
    5.873
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kenarlardan patlamış olabilir argon kaynak halledecektir eğer öyleyse

  6. #6
    TechTurkey FaBeRgE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    41
    Şehir
    Kütahya
    Mesaj
    9.221
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    14 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bence turbo yağ veriyor ufaktan

  7. #7
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Turbo ömrünü tamamlamış yağ vermeye başlamış olabilir yeni taktıysanız Büyük redüktör takmıs fazla yağ gönderiyo olabilirsiniz

  8. #8
    1.24 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    15-42
    Mesaj
    450
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    motor yağ buharı sistemini kontrol ettikten sonra turboya bakarsanız daha iyi olur.
    TURBOSUZ ARABA İSTEMİYORUZ

  9. #9
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 1.24 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    motor yağ buharı sistemini kontrol ettikten sonra turboya bakarsanız daha iyi olur.
    +1

    turbodur büyük ihtimal ancak
    motor yağ buharı sistemi ve oil catch dönüşü hava filtresine girişe bakmalısınız
    eğer pistonlar zarar gördüyse kompresyon sonucu karterde oluşan basınç yağı yukarı verir ve yağ oradan emme üzerinden tekrar motora döner
    bu sırada tüm emme borularının içi yağ kaplanır, blow off dan dışarı yağ atılır.

    yani %100 turbo diyemeyiz şu ortamda.
    önce bir kompresyon testi yapın motora bence

  10. #10
    mr.korhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2006
    Yaş
    44
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    890
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    herkes söylemiş zaten, önce karter havalandırma, ardından turbo.
    TK 777 - Agu Engine 2.0 Stroker GTX3076 Gen2
    FRK 02 - 2.0TFSI Stage 3 Golf MKV GTI DSG
    TK 757 - Mazda 323GTX AWD TURBO
    VTE 60 - Gen5 Prelude 2.2 Vti

  11. #11
    ferdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    46
    Şehir
    Polonya-Varşova
    Mesaj
    126
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Arkadaşlar cevaplar için hepinize çok teşekkürler. sanırım son sözü tamirci söyleyecek...

    Umarım turbo harici bir sıkıntı vardır.. ***** turbo fiyatı el yakıyor...

  12. #12
    G_TT_I - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2006
    Yaş
    42
    Şehir
    Driftwood
    Mesaj
    2.431
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    +1

    turbodur büyük ihtimal ancak
    motor yağ buharı sistemi ve oil catch dönüşü hava filtresine girişe bakmalısınız
    eğer pistonlar zarar gördüyse kompresyon sonucu karterde oluşan basınç yağı yukarı verir ve yağ oradan emme üzerinden tekrar motora döner
    bu sırada tüm emme borularının içi yağ kaplanır, blow off dan dışarı yağ atılır.

    yani %100 turbo diyemeyiz şu ortamda.
    önce bir kompresyon testi yapın motora bence
    Tam anlamadığım kısım, intercoolerın emme kısmı nasıl okalar yağ dolacak,
    Yani sistemde basınç varsa, turbo basıncı ile boruya çıkacak , okadar yağ intercoolerin içinden diğer tarafa geçip birde yukarı çıkabilir mi?

    Aracı tam bilmiyorum ama stock arabalarda havalandırma direk emme tarafında değildir yada arada parça vardır,

    Son olarak bov tam olarak nerede?

  13. #13
    ferdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    46
    Şehir
    Polonya-Varşova
    Mesaj
    126
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bir kaç foto çektim.. geçen hafta kaputu ve blow off u silmiştim bir haftada fotolardaki gibi oldu yine..












  14. #14
    meSs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    41
    Şehir
    Antalya/TÜRKİYE
    Mesaj
    1.399
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    merhaba sorunu çözebildinizmi acaba?
    Born to Drive... (E-TUNERS Türkiye)

    E-Tuners Stage4+/SeatSport Intercooler/TD05H-big16g-8/Hard Boost Pipes/ITG Maxogen CAI/70mm Down+63mm Straight+Varex/AEM WideBand/Greddy NewProfec BC+EGT/WMI

  15. #15
    ferdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    46
    Şehir
    Polonya-Varşova
    Mesaj
    126
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı meSs Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    merhaba sorunu çözebildinizmi acaba?
    Hayır ne yazık ki o olayla daha ilgilenemeden küçük bir kaza geçirdim, öncelikle o işi halletmem lazım.

  16. #16
    alperx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    Antalya - Polonya
    Mesaj
    544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ne kazası ya gecmiş olsun.
    Hayatta en hakiki mürşit ilimdir. - Mustafa Kemal ATATÜRK

  17. #17
    alperx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    Antalya - Polonya
    Mesaj
    544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    blow offdan yag atması demek, emme tarafı yag dolu demek. yani "umarım turbodan degildir" deme bence turbodan degilse motor iner, polonyada da sana segman piston 8-10 bin zloti'ye patlar.

    aracı ben sürdüm unutmadıysan. motora da baktım.

    motorda kompresyon kaçağı yok. üfleme yok. çekişinde de sorun yok.

    senin turbo'nun orta bölümü yağ kaçırıyor. motor hava basarken yağ kaçırdığı için yag da basıyor. zaten çalışırken de bu yağı yakıyor. bastıgı yağı, ayagını gazdan cekince, bastıgı yaglı havayo blow off'tan geri atıyor.

    turbo açılıp bakılır belki keçelerden contalardan filan hallolabilir.
    agustosta gelecem o zamana kadar yapılmazsa lokma takımı getireyim



    Alıntı ferdi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar cevaplar için hepinize çok teşekkürler. sanırım son sözü tamirci söyleyecek...

    Umarım turbo harici bir sıkıntı vardır.. ***** turbo fiyatı el yakıyor...
    Hayatta en hakiki mürşit ilimdir. - Mustafa Kemal ATATÜRK

  18. #18
    ferdi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    46
    Şehir
    Polonya-Varşova
    Mesaj
    126
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alperx Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ne kazası ya gecmiş olsun.
    Dallamanın biri geldi yan taraftan çarptı, büyük bi şey değil ama yinede 2000 zl masrafı var kaporta boya vs.

    Puntonunda şarj - marş komple iptal. iki aydır yatıyodu zaten, şimdi bide onun masrafı var.. bizim turbo bi süre daha yağ atmaya devam edecek galiba.

  19. #19
    alperx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    Antalya - Polonya
    Mesaj
    544
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ))
    puntonun şarj ve marş dinamosunu alıp takalım bence
    Hayatta en hakiki mürşit ilimdir. - Mustafa Kemal ATATÜRK

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •