Arkadaşlar aracımda Garrett GT28R turbo var ve ne yazık ki son zamanlarda blowoff tan kaputa yağ atmaya başladı. Sebebi ne olabilir ?
Aklıma ilk gelen turbonun ömrünü tamamlamış olması. Umarım yanılıyorumdur![]()
Arkadaşlar aracımda Garrett GT28R turbo var ve ne yazık ki son zamanlarda blowoff tan kaputa yağ atmaya başladı. Sebebi ne olabilir ?
Aklıma ilk gelen turbonun ömrünü tamamlamış olması. Umarım yanılıyorumdur![]()
aynı sorun arkadaşımın meggy 3 coupesindede vardı kaynak yerinde problem çıktı kapatılınca sorun kesmişti
tam olarak nereden atıyor hocam ?
Turbo ömrünü tamamlamış yağ vermeye başlamış olabilir yeni taktıysanız Büyük redüktör takmıs fazla yağ gönderiyo olabilirsiniz
motor yağ buharı sistemini kontrol ettikten sonra turboya bakarsanız daha iyi olur.
TURBOSUZ ARABA İSTEMİYORUZ
+1
turbodur büyük ihtimal ancak
motor yağ buharı sistemi ve oil catch dönüşü hava filtresine girişe bakmalısınız
eğer pistonlar zarar gördüyse kompresyon sonucu karterde oluşan basınç yağı yukarı verir ve yağ oradan emme üzerinden tekrar motora döner
bu sırada tüm emme borularının içi yağ kaplanır, blow off dan dışarı yağ atılır.
yani %100 turbo diyemeyiz şu ortamda.
önce bir kompresyon testi yapın motora bence
herkes söylemiş zaten, önce karter havalandırma, ardından turbo.
TK 777 - Agu Engine 2.0 Stroker GTX3076 Gen2
FRK 02 - 2.0TFSI Stage 3 Golf MKV GTI DSG
TK 757 - Mazda 323GTX AWD TURBO
VTE 60 - Gen5 Prelude 2.2 Vti
Arkadaşlar cevaplar için hepinize çok teşekkürler. sanırım son sözü tamirci söyleyecek...
Umarım turbo harici bir sıkıntı vardır.. ***** turbo fiyatı el yakıyor...
Tam anlamadığım kısım, intercoolerın emme kısmı nasıl okalar yağ dolacak,
Yani sistemde basınç varsa, turbo basıncı ile boruya çıkacak , okadar yağ intercoolerin içinden diğer tarafa geçip birde yukarı çıkabilir mi?
Aracı tam bilmiyorum ama stock arabalarda havalandırma direk emme tarafında değildir yada arada parça vardır,
Son olarak bov tam olarak nerede?
Bir kaç foto çektim.. geçen hafta kaputu ve blow off u silmiştim bir haftada fotolardaki gibi oldu yine..
![]()
merhaba sorunu çözebildinizmi acaba?
Born to Drive... (E-TUNERS Türkiye)
E-Tuners Stage4+/SeatSport Intercooler/TD05H-big16g-8/Hard Boost Pipes/ITG Maxogen CAI/70mm Down+63mm Straight+Varex/AEM WideBand/Greddy NewProfec BC+EGT/WMI
blow offdan yag atması demek, emme tarafı yag dolu demek. yani "umarım turbodan degildir" deme bence turbodan degilse motor iner, polonyada da sana segman piston 8-10 bin zloti'ye patlar.
aracı ben sürdüm unutmadıysan. motora da baktım.
motorda kompresyon kaçağı yok. üfleme yok. çekişinde de sorun yok.
senin turbo'nun orta bölümü yağ kaçırıyor. motor hava basarken yağ kaçırdığı için yag da basıyor. zaten çalışırken de bu yağı yakıyor. bastıgı yağı, ayagını gazdan cekince, bastıgı yaglı havayo blow off'tan geri atıyor.
turbo açılıp bakılır belki keçelerden contalardan filan hallolabilir.
agustosta gelecem o zamana kadar yapılmazsa lokma takımı getireyim
Hayatta en hakiki mürşit ilimdir. - Mustafa Kemal ATATÜRK
))
puntonun şarj ve marş dinamosunu alıp takalım bence
Hayatta en hakiki mürşit ilimdir. - Mustafa Kemal ATATÜRK
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)