User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
32 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: 1.4 motor - supercharger - 200hp sorunsalı

  1. #1
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    1.4 motor - supercharger - 200hp sorunsalı

    Arkadaşlar birkaç haftadır süpercharger olayına takkın durumdayım sebebine gelirsek bircok nedeni war ama en basta gücün herzaman ayak altında hazır bulunuyo olması ve devir çevirmek istememem geliyo 5500 - 6000 en fazla 6500 gibi devir çeviricem ayriyetten sistemde lpg de olucak o yüzden gerektiğinde sc yi devreye sokup gerektiğinde çıkartıcam (mersolardaki debriyajlı kasnaklardan yararlanarak) son olarak ses olayı beni bitiriyo

    herhangi bi şekilde drag kovalama gibi bi niyetim yok zaten artık iyicene moku çıktı yıllardır doğru düzgün bi organizasyon görmedim belki roll olabilir araç hergün kullanılan günlük kullanımlık bi araç olucak ve tüplü olucak herhangi bir şekilde hacim artışı da düşünmüyorum aracım ef civic hb mekanik işi vs. Sorun değil allaha şükür elimden gelir custom ayak vs. De çok rahat hallederim ondan yanada sıkıntım yok amacım sıkıldığım zaman gaza bastığımda giden bir aracım olsun bana her allahın günü sorun çıkartmasın ayriyetten her yıl muayene war sc ile muayeneden geçmesi daha kolay olur gibi bir düşüncede kafamda var bilmiyorum nekadar doğru

    Şimdi bu bilgiler ışığında öğrenmek istediğim herhangi bir 1.4 motora eaton62 gibi büyük bi sc takılarak 200 hp ler elde edilebilirmi?
    Edilemezse niçin edilemez edilirse nasıl bir yol izlemek gerekir

    Takma etme orjinalliğini bozma turbo yap daha iyi daha az paran gider gibi şeyler yerine bu konuda bilgili arkadaşlardan teknik bilgiye ihtiyacım war şimdiden yardımcı olan arkadaşlara çok teşekkürler

  2. #2
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    M45 ile tatminkar bir tork alırsın. Ama D14'den SC ile çok devir çevirmeden 200hp biraz zor. HP demek devir demek...

    M62 1.4 motora, özellikle de devir çevirmeyecek bir 1.4 motora büyük gelir. O hacimle M62'nin Volumetrik verimliliğini yakalayamazsın. Volumetric efficiency (VE), inlet flow(CFM) hesabı yapıp görebilirsin.

    D14'e SC yapılmaz değil. Kesinlikle yapılır. Gayet keyifli de olur. İlle de kavramalı yapmana da gerek yok. By-pass valfi bunun için var. LPG'de sorunsuz kullanırsın. Lakin çok üst beklentilere girmemek gerekir. M45 ile D14'de yaklaşık 180nm tork, 150hp civarında güç ile stabil kullanırsın.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  3. #3
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Obk çok teşekkürler bu dünyada anlamadığım birtek şey matematik daha önceki konularda ve hesabıyla ilgili formulleri vermişsin onlara felan baktım ama çok bişi anladığımı söyliyemicem ben biraz kara düzen bi insanım

    Benim anladığım kadarıyla sc lerde turbo gibi yüksek basınç istedikçe hava daha fazla ısınıyo buda rotorlar üzerindeki stresi baskıyı ve ısıyı arttırıyor ve zarar vermeye başlıyo afaki konuşuyorum mesela m45 ile max. Güvenli Sc devri 10000 olsun ben bunu büyük küçük kasnakla ayarladım farzedelim ve 1 bar boost olsun bu basınçla benim aracım atıyorum 160 hp Xnm tork versin aynı şeyi ben m62 ile max sc devrinde 1.4 bar gibi safe bi değer elde edememmi

    Neden devir çevirmeye ihtiyacım war onu anlıyamadım kasnak ayarlıyarak istediğim basıncı ayarlıyamazmıyım

  4. #4
    Tech Moderator Schumi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İstanbul / Avrupa
    Mesaj
    13.165
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    51 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Büyük SC çalışmak için motorundan daha fazla güç çalacak. Ve senin hacim ve kapak yapından dolayı büyük SC'nin verimli devirlerinden güç elde edemeyeceksin çünkü devirde çevirmiyorsun. Senin aklına gelen olay küçük turbo ile büyük PSI basmaktansa büyük turbo ile az PSI daha güvenli mantığından geliyor ama durum pekte öyle değil. Ayrıca SC ile aftercooler hatta water-air cooler ile IAT'ı düşürebilirsin. Biraz uğraştırır ama halledebilirsin bence.
    Schumi.Projects

    106 GTI | 206 RC | 2008 SUV 1.2 PureTech EAT8 | 3008 SUV 1.6 HDi EAT6 | Citroen AX GTI
    Never drive faster than your guardian angel can fly
    106 RC - 106 GTI with 2 liter engine

  5. #5
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    http://new.minimania.com/assets/dyno_081903.gif

    Arkadaşlar bu dyno mini cooper s e ait extradan kasnak hafif volant hava filtresi headers ve egzost war ve orjinal sc ile alınmış zorlasam m45 den de 200 hp alabilirim sanırım ne düşünüyosunuz

  6. #6
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Schumi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Büyük SC çalışmak için motorundan daha fazla güç çalacak. Ve senin hacim ve kapak yapından dolayı büyük SC'nin verimli devirlerinden güç elde edemeyeceksin çünkü devirde çevirmiyorsun. Senin aklına gelen olay küçük turbo ile büyük PSI basmaktansa büyük turbo ile az PSI daha güvenli mantığından geliyor ama durum pekte öyle değil. Ayrıca SC ile aftercooler hatta water-air cooler ile IAT'ı düşürebilirsin. Biraz uğraştırır ama halledebilirsin bence.
    Anladım nekadar büyütürsem okadar hp yi yiyecek motorun limiti nereyekadar yeterse oraya kadar m45 ile alabilliyorum anladığım kadarıyla water-air cooler kesinlikle olucak planını hazırladım bakalım parçaları ufak ufak toplıyayım nasıl bi sonuç çıkıcak merak ediyorum

  7. #7
    OMTech - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2010
    Yaş
    43
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    672
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Şöyle inciğiyle boncuğuyda turbo kadar önem verilse ve püf noktalarını açıklayıcı olunsa SC gerçekten mükemmel bir mekanik sistem. Konu hakkında pek bir bilgim olmadığı için mazur görün yorum yapanlar çok güzel açıklamış. merakla takipteyim.
    OTOBULL GARAGE

  8. #8
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı boosted_pug Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Obk çok teşekkürler bu dünyada anlamadığım birtek şey matematik daha önceki konularda ve hesabıyla ilgili formulleri vermişsin onlara felan baktım ama çok bişi anladığımı söyliyemicem ben biraz kara düzen bi insanım

    Benim anladığım kadarıyla sc lerde turbo gibi yüksek basınç istedikçe hava daha fazla ısınıyo buda rotorlar üzerindeki stresi baskıyı ve ısıyı arttırıyor ve zarar vermeye başlıyo afaki konuşuyorum mesela m45 ile max. Güvenli Sc devri 10000 olsun ben bunu büyük küçük kasnakla ayarladım farzedelim ve 1 bar boost olsun bu basınçla benim aracım atıyorum 160 hp Xnm tork versin aynı şeyi ben m62 ile max sc devrinde 1.4 bar gibi safe bi değer elde edememmi

    Neden devir çevirmeye ihtiyacım war onu anlıyamadım kasnak ayarlıyarak istediğim basıncı ayarlıyamazmıyım
    Sondan başlayayım;

    Devir çevirmeye dynoda güç alabilmek için ihtiyacın var. HP=Tork X Devir 'dir.

    SC'lerin flow haritaları vardır. Verimli bölgeler vardır. SC'nin ölçüsüne uygun olmayan hacimde bir motora takılması durumunda verimli bölgenin dışında kalırsın. Flow da düşer, iat da artar.

    SC'nin turbodan bir diğer farkı ise, arabana istediğin büyüklükte turboyu takabilirsin. Dolmaz, ama takarsın. Ama istediğin büyüklükte bir SC takamazsın. SC'de bir nevi "trade off", getiri-götürü durumu vardır. SC gücünü kranktan, motordan alır. Turbo gibi atık bir enerjiyi dönüştürmez. Büyük SC daha büyük yük demektir. Eğer VE'yi maksimize edemezsen götürün getirini aşabilir.

    SC ile Water-air cooler kurmanı öneririm. Borulamayı olabildiğince kısa ve düz tut. Zaten basıncın az olacak. Onu da borulamada kaybetme.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  9. #9
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı OMTech Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şöyle inciğiyle boncuğuyda turbo kadar önem verilse ve püf noktalarını açıklayıcı olunsa SC gerçekten mükemmel bir mekanik sistem. Konu hakkında pek bir bilgim olmadığı için mazur görün yorum yapanlar çok güzel açıklamış. merakla takipteyim.

    SC her devirde homojen, rafine, lineer bir güç verir. Güzeldir. Ama mekaniği çoktur. Saç baş yoldurur. Sonunda "bu kadar uğraşacağıma turbo yapardım" der çıkarsın. Ama internallere girmedikçe en verimli ve stabil yöntemdir. Yazılımı, haritası bile basittir. Turbo gibi riskler içermez.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  10. #10
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı boosted_pug Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    http://new.minimania.com/assets/dyno_081903.gif

    Arkadaşlar bu dyno mini cooper s e ait extradan kasnak hafif volant hava filtresi headers ve egzost war ve orjinal sc ile alınmış zorlasam m45 den de 200 hp alabilirim sanırım ne düşünüyosunuz
    Bu amcam 7500 çevirmiş. Sen 5500-6000 çeviririm diyorsun. Ona göre f/h/e'yi de düşünmeden ben 150hp civarı bir tahminde bulunmuştum.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  11. #11
    kkursat01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Adana
    Mesaj
    415
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu işlem için yaklaşık nekadarlık bir harcama yapmanız gerekiyor ve kullandığınız aracın sistemi enjeksiyonmu yoksa araç orjinal halde karbüratörlümü kullanacaksınız ?

  12. #12
    ACTPK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2009
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.785
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    O.b.k. Ansiklopedi gibisin vallahi, keyifle takip ediyorum verdiğin bilgileri

  13. #13
    JDMazda_GTR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    952
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    0 533 262 53 66 - 0 537 295 63 53 Hakan
    Sen direk bu numarayı ara.Senin bu isteğini 2 yıl önce yaptı ve şu an yürüyor araç Hakan abi de Ankarada

  14. #14
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu amcam 7500 çevirmiş. Sen 5500-6000 çeviririm diyorsun. Ona göre f/h/e'yi de düşünmeden ben 150hp civarı bir tahminde bulunmuştum.
    Dynoda 5500 civarında 200 hp 200nm tork alınmış aynı değeri işlenmiş bi kapak iyi bi egzostla elde edebilirmiyim yoksa daha düşük mü olur mutlaka hacimden dolayı biraz düşük olucaktır ama 180 gibimi olur yoksa senin dediğin 150 gibimi

    Alıntı force23 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu işlem için yaklaşık nekadarlık bir harcama yapmanız gerekiyor ve kullandığınız aracın sistemi enjeksiyonmu yoksa araç orjinal halde karbüratörlümü kullanacaksınız ?
    Enjeksiyonlu olucak araç elimde bikaçtane ms birkaçtane enjektör takımı throtle body vs war onlarla çok rahat enjeksiyonluya çevirebilirim ama şuan karbüratörden yana bi sıkıntım yok buyüzden beklemedeyim

    Alıntı JDMazda_GTR Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    0 533 262 53 66 - 0 537 295 63 53 Hakan
    Sen direk bu numarayı ara.Senin bu isteğini 2 yıl önce yaptı ve şu an yürüyor araç Hakan abi de Ankarada
    Teşekkürler dükkanı felan warsa bi uğramak isterim

  15. #15
    onursumer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2006
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    18.463
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    65 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    tam aradığım konu

    hiç anlamadığım için konuyu okuyup kavramaya çalışıyorum şuan

    1.4 97hp olan versiyon getz ortalama hedefim 150-160 hp stock olarak aracım otomatik zaten 6300 falan donuyor max olsun 6500

    merakım şu sc ile orjinal beyine yazılım ile yürüyebilirmiyim ?

    hangi sc benim aracıma uygundur ?

    yeni bir araç alıcam haliyle getzle uğraşmak istiyorum

    psn&Live id: onursumer
    135
    ├┼┼╕
    246R

  16. #16
    JDMazda_GTR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    952
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dükkanı yok ama hiç çekinmeden arayabilirsin

  17. #17
    JDMazda_GTR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    38
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    952
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Faceden mesaj attım görünce yazacaktır konuya

  18. #18
    skullcrusher - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2009
    Yaş
    53
    Şehir
    Türkiye/Ankara
    Mesaj
    31
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    merhabalar,
    koray telefon numaralarımı yazmış,537'liden ulaşabilirsin diğer numaram daha önce çalıştığım şirkete ait olan kullanılmayan bir numara.

    şu an benim aracımı son değişikleri bitirmek için çalışıyoruz.yarın sabahtan aracı görmek ve sormak istediklerini yüzyüze konuşmak istersen saat 10 gibi başkent sanayide aracın yanında olacağım.

  19. #19
    boosted_pug - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    44 - 06 - 77
    Mesaj
    2.132
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı skullcrusher Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    merhabalar,
    koray telefon numaralarımı yazmış,537'liden ulaşabilirsin diğer numaram daha önce çalıştığım şirkete ait olan kullanılmayan bir numara.

    şu an benim aracımı son değişikleri bitirmek için çalışıyoruz.yarın sabahtan aracı görmek ve sormak istediklerini yüzyüze konuşmak istersen saat 10 gibi başkent sanayide aracın yanında olacağım.
    İlgi alakanız için teşekkürler

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •