User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
25 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: tsi twincharger hava kaçırma

  1. #1

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    tsi twincharger hava kaçırma

    arkadaşlar aracımın egsoz manifoldunun turboya giriş yerindeki baglantıda somunların gevşemesi sonucu açılma oluyor ve buradan gaza basma ve bırakma anında blow of valve benzeri bir hava çıkış sesi geliyor. turboyu revizyon yaptırdıktan sonra montajını yapan usta duzgun birleştirmediği için olmuş olabilir. bir kere sıktırmıştım somunlarını, ama muhtemelen yuksek sıcaklıktan dolayı tekrar açılmış. bugun yine sıktırdım. ama sanki hafif bir hava çıkış sesi var gibi. bu tür bişey başına gelen var mı? sanki yine somunlar gevşeyecek gibi geliyo bana. performans kaybına neden de oluyo gibi. turboya bu şekilde dışardan hava girmesinin veya kontrolsuz hava çıkışının zararı var mıdır? tşk..


    [IMG][/IMG]

  2. #2
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bir kere somunlar gevşeyip aradan egsoz gazı kaçmışsa conta bozulmuştur zaten. Şimdi sıksan da conta bozuksa sesi tamamen kesemezsin.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  3. #3
    emre_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.908
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kontrolsuz olan hava girisi ve cikisi her sekilde zararli kontrolsuz emis yaparsa eger suzulmeyen hava turbona zarar verebilir kontrolsuz cikan havada basinc kacagi yani arabani olumsuz etkiler filtre kiti yaparken ve cooler montajinda buna benzer sorunlar yasadim ama hallettim tabiki

  4. #4

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Resimdeki işaretli yerde conta olmasi gerekiyor mu? Su an yok da onun icin soruyorum

  5. #5
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yoksa da kestir bence. Gevşemeyi contayla önleyebilirsin.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  6. #6
    erh - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    Ank
    Mesaj
    2.711
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    26 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    orda conta olsada olur olmasa da... iyi bi saplama sıkarak kurtulabilirsin.. sadece ust plastik kapagı eritir ordan cıkan sıcak gaz o kadar..

  7. #7
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Somunu sıktıktan sonra saplamada yer kalıyorsa bir somun daha sık takviyele daha gevşemez.Aynı sorun bende de vardı turbonun turbin giriş tarafının somunları zamanla ısı+titreşimden gevşiyor gaz kaçağı oluştuğundan performans kaybı yaşıyordum birer somun daha ekledim takviyeledim daha böyle bir sorun yaşamadım.

    Yada orta kuvvet civata sabitleyici sıvılar var bunları deneyebilirsin ama yüksek sıcaklıklarda bu sabitleyici sıvılar özelliklerini kaybediyorlar işini görmeyebilir.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  8. #8
    Mehmet Gazihan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2007
    Yaş
    43
    Şehir
    Istanbul Ataşehir
    Mesaj
    2.867
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yüzey çarpıklığını kontrol ettir.. taslatman gerekebilir..
    Ne kadar iyi olursan ol, Kabiliyetin Müşterinin Memnuniyeti ile Sınırlıdır..! M.Gazihan

  9. #9

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı o.b.k Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yoksa da kestir bence. Gevşemeyi contayla önleyebilirsin.
    kestirilen conta yanıyor arada,serviste orjinali daha güzel oluyor

  10. #10
    sülüman
    Misafir
    katalizöre bakın...

  11. #11

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı sülüman Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    katalizöre bakın...
    Neden?

  12. #12

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bi ihtimal bana turbo gibi geliyor çünkü oralarda sanırsam kararma yok.o kadar ses yapması için güzel kaçırması lazım,o zamanda basınc arızası yakması büyük ihtimal.revizyonlu turbo olması böyle düşündürdü bende

  13. #13
    sülüman
    Misafir
    Alıntı Arasts61 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Neden?
    gaz cıkmakta zorlanırsa sürekli bogazı patlatır zamanla katalizörün içi doluyor gaz cıkamıyor.

  14. #14

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı sülüman Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    gaz cıkmakta zorlanırsa sürekli bogazı patlatır zamanla katalizörün içi doluyor gaz cıkamıyor.
    Egsoz manifoldundan cikan gaz turbonun oraya girecegi yerde aradaki acikliktan disari kaciyor. Saplama ve somun gevseyip ara iyice acildikca motor sanki egsozu delik araba gibi hırıltilı calisiyor.p.tesi gunu tekrar sıktırdim somunlari su an hırıltıli calismiyor, ozellikle alt devirlerdeki tepkileri de iyilesmis durumda.

  15. #15
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1- orada conta "var ise" önceden eğer, o gitmiştir şu an
    kesitrme conta oraya asla dayanmaz, turbo contası gerekir veya orjinali.
    contasız birleşimse ne ala

    2-vidalar gevşiyor ise yüksek ısıya dayanan vida sıvıları var onlardan kullanmak şart
    yoksa 100 kere sık 100 kere gevşer o
    hep gevşiyor iyi sık dersen, adam intikam alır gibi sıkar, sonunda turbo vidalarını yalama eder herkes rahatlar. Loctite markasına bakın sıvı için

    3- kaçak sonunda turbo basıncın düşer = beygir kaybı

  16. #16

    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.919
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Conta olup olmadigindan emin degilim. Sökulurken yoktum, zaten istanbulda sökuldu, ilk sökuleli de cok oldu. Sorsam cevabin zaten "conta yoktu" olacagindan eminim.Yetkili servisden soracagim.ankarada twincharger dan anlayan, gittigimde beni sandalye yerine kucaga oturtmaya calismayacak iyi bir usta taniyan var mi?

  17. #17

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    1- orada conta "var ise" önceden eğer, o gitmiştir şu an
    kesitrme conta oraya asla dayanmaz, turbo contası gerekir veya orjinali.
    contasız birleşimse ne ala

    2-vidalar gevşiyor ise yüksek ısıya dayanan vida sıvıları var onlardan kullanmak şart
    yoksa 100 kere sık 100 kere gevşer o
    hep gevşiyor iyi sık dersen, adam intikam alır gibi sıkar, sonunda turbo vidalarını yalama eder herkes rahatlar. Loctite markasına bakın sıvı için

    3- kaçak sonunda turbo basıncın düşer = beygir kaybı
    ben bir kere uzun yolda saplama kırmıştım ısıdan rengi değişmişti,şu an görünürde bi problem yok sıvı filanda sürmedik ama zamanla gevşermi?her söküp taktığımızda yeni saplama kullandık,ara contalarım yanmıştı benimde orjinal var hiçbir sorunu yoktu söktüğümüzde

  18. #18
    ErK_aY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2008
    Yaş
    40
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    1.558
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    saplamalı ise saplamanın somunun sonunda bıtane daha somunluk yer varsa at hiç birsey olmaz tabi locklite ile yap. aynı sorun bendede vardı 2 haftada bir bi kayboluyordu suan 3 hafta oldu hala yerınde

  19. #19

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ErK_aY Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    saplamalı ise saplamanın somunun sonunda bıtane daha somunluk yer varsa at hiç birsey olmaz tabi locklite ile yap. aynı sorun bendede vardı 2 haftada bir bi kayboluyordu suan 3 hafta oldu hala yerınde
    locklite dediğimiz nedir?,bizim taktığımız saplamalar ısıya pek dayanmıyordu,su an celikmi ne taktılar artık,servistede yok saplama,sadece conta veriyorlar,çıkmacıdan malı buldum ama saplaması sökülmüyor sökülsede hayır gelmeyecek,güzel ısıya dayanıklı saplamayı nereden bulabiliriz ankarada

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •