User Tag List

Sayfa 2/3 İlkİlk 123 SonSon
39 sonuçtan 20 ile 38 arası

Konu: Intercooler seçimi

  1. #20
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı AvcI Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    500+ semih
    bana göre eğer 500+ ise güzel kalitede core ile 700hp gibi değerlerde uygun çalışabilen cooler seçilebilir
    körler sağırlar

  2. #21
    egeturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    59
    Şehir
    İzmir|Bornova
    Mesaj
    2.714
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yok hepsi plastik kazandı biri hyundai accent biri transit connect biri bizim radyatörcünün kendi imalatı diğeri vw transporter
    www.egeturbo.com
    Turbo asker

  3. #22
    tool - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Şehir
    Lyonesse
    Mesaj
    7.270
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı egeturbo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yok hepsi plastik kazandı biri hyundai accent biri transit connect biri bizim radyatörcünün kendi imalatı diğeri vw transporter
    bu yaklasimla sen turbo takma bence arabaya yazik
    Experience is what you get when you don't get what you want.

  4. #23
    egeturbo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2007
    Yaş
    59
    Şehir
    İzmir|Bornova
    Mesaj
    2.714
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ilk takma projemdi aracı gözden cıkarmıştık
    ama kalbimi kırdınız:S:S:S
    www.egeturbo.com
    Turbo asker

  5. #24
    gorke - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    Ist
    Mesaj
    2.029
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    20x8x3
    20inch=50,8 8inch=20,32 3inch=7,62 50,8x20,32x7,62=7865/1000 7,8litre ortalama

    400hp, fakat hedeflenen gücün 300hp olduğunu varsayarsak ilerde 400 hp'ye geçildiğinde esas alınması gereken 500hp'lik ölçüler ve litre hesaplamısı olacaktır. anladığım kadarıylada 300 hpyken 500lüğe denk gelen bir intercooler seçimi bize bir zarar vermeyecektir kısa süreli. bugün mustafa ile de konuştuk kale yapıyordu fakat hala yapıyormu tam emin değilim fakat uygun core ve kazan alınıp yapılabilinir maliyet açısındanda mantıklı olacaktır, ama ölçü hesaplaması denilen gibi bir kit kadar sağlam tutturabilir miyiz? pipeları yurt dışından getirip, silikon hortumlarla patlak çatlak vermeden intercoolerımı umarım sağ salim yaparım bu metodla ve kendi ellerimle monte ederim inşallah. yardımlarınız için teşekkür ederim ''senna&cem'' .

  6. #25
    Serkan.S
    Misafir
    Alıntı cem Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kabaca önerilenler ;

    18x6x3: 350 hp
    20x8x3: 400 hp
    22x8x3: 450 hp
    24x8x3: 500 hp
    24x11x3: >600 hp
    Bu ölçüler her arabaya uymayabilir; dediniz gibi direk litre hesabı yapıpta arabanıza göre ölçüleri belirlerseniz daha rahat edersiniz.Kendinize ona göre seçenek çıkarıp içinden seçersiniz.Burda yapılan coolera ben pek güvenemiyorum.

  7. #26
    Onuralp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2007
    Yaş
    40
    Şehir
    TR-Ankara
    Mesaj
    4.570
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı cem Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kabaca önerilenler ;

    18x6x3: 350 hp
    20x8x3: 400 hp
    22x8x3: 450 hp
    24x8x3: 500 hp
    24x11x3: >600 hp
    Benim ki 280x600x76mm. Peki bu kaça kadar destekler?
    19051919-23041920-30081922-01111922-29101923

  8. #27
    TechTurkey cem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul / Izmir
    Mesaj
    6.513
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Kingpin Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benim ki 280x600x76mm. Peki bu kaça kadar destekler?
    Kingpin ;

    1 mm = 0.1 cm ' e tekabul eder.

    28x60x7.6 = 12768 12.7 litre intercooler gayet yeterli 750 hp bi araban yoksa.
    11 litre kabaca 600 hp için idealdir.Bu sayı arttırılabilir azaltılablir.Size kalmıs.Diger
    etkenleri düşünerek hesap yapmalısınız lag vsvs.Burdan kendi setupınla karsılastırabilirsin.
    Garrett 15 litre için 750beygiri kadar destekledigini yazıyor zaten.Ayrıca
    Tabi intercoolerların karsılastırmalarını incelerseniz kaliteli bir intercooler ile kalitesiz
    bir intercooler aralarında litre farkı olmasına ragmen daha iyi bi sogutma sağlıyor.Yani
    14 litre bir cooler 10 litre coolerdan daha verimsiz olabiliyor.
    " If everything seems under control, you're just not going fast enough. "

  9. #28
    RCkid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.770
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benim intercooler büyük mü kaçmış o zaman? 206rc gt2871rs le 0.8bar desek 11lt lik ic (yonaka) büyük mü biraz?
    USPerformance by UtkuSelamoğlu
    https://www.facebook.com/Thresholdoftimingadvance

    100-200 km/h 5.761sec

  10. #29
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı RCkid Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benim intercooler büyük mü kaçmış o zaman? 206rc gt2871rs le 0.8bar desek 11lt lik ic (yonaka) büyük mü biraz?


    biras büyük evet
    körler sağırlar

  11. #30
    RCkid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.770
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yanlış hesaplamışım tam ölçüyü veriyim 22*9*3 ~ 9.7 lt civarı yapıyor, yanılmıyosam
    USPerformance by UtkuSelamoğlu
    https://www.facebook.com/Thresholdoftimingadvance

    100-200 km/h 5.761sec

  12. #31
    senna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    39
    Şehir
    -
    Mesaj
    7.430
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı RCkid Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yanlış hesaplamışım tam ölçüyü veriyim 22*9*3 ~ 9.7 lt civarı yapıyor, yanılmıyosam

    yinede biraz büyük gelebilr

    yonaka ise sitesinde o ölçülere 550hp'a kadar çalışabliceği yazmış
    körler sağırlar

  13. #32
    yusufbatırel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    53
    Şehir
    İSTANBUL
    Mesaj
    2.129
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ıntercooler buyuk oldugunda fakat setupları daha hedefıne ulasmamıssa ıntercoolerın ustune sogutucu takılsa daha etkılı olmazmı acaba.soguk hava artı guc verıcekse

  14. #33
    AEAlmas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Antalya/Baghdad/Adelaide
    Mesaj
    3.868
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yaklasık 400 hp icin yeterlimi elimde şuan mishimoto Silver Z line intercooler var
    Overall Size
    28" x 7.5" x 2.5"

    Core Size
    20.5" x 6.25" x 2.25"

    Litresinden emin olamadım hesaplanırken core size mi göz önünde tutuyoruz

  15. #34
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    biraz kişisel bi soru olacak ama benim SC motorun sol tarafında cıkan borular intercooler varken motorun önünden önce sağ tarafa gidiyo ordan çıkıyo tamponun dışından intercooler dan geçip tekrar kaputun içine girerek emmeye ulaşıyordu..

    ancak intercooler ı taktıgımda normalde 0,5 bar olan basıncı alamıyordum önce bi 0,3 oluyo bi kaç saniye sonra sıfıra düşüyordu.. bunun sebebi mesafenin çok uzun olması mı?? şu an intercooler yok direk emmeye basıyor.. çıkarmak zorunda kaldım..


    E30 - 3.18is supercharged...

  16. #35
    AEAlmas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Antalya/Baghdad/Adelaide
    Mesaj
    3.868
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ReSuL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    biraz kişisel bi soru olacak ama benim SC motorun sol tarafında cıkan borular intercooler varken motorun önünden önce sağ tarafa gidiyo ordan çıkıyo tamponun dışından intercooler dan geçip tekrar kaputun içine girerek emmeye ulaşıyordu..

    ancak intercooler ı taktıgımda normalde 0,5 bar olan basıncı alamıyordum önce bi 0,3 oluyo bi kaç saniye sonra sıfıra düşüyordu.. bunun sebebi mesafenin çok uzun olması mı?? şu an intercooler yok direk emmeye basıyor.. çıkarmak zorunda kaldım..


    büyük ihtimal bir yerden kacak var yada başka bir ariza durumu

  17. #36
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    turbo lag dediğimiz durumu yaşıyor olma ihtimalimiz var mı mesafe oldukça uzun olduğu için... ???
    E30 - 3.18is supercharged...

  18. #37
    TechTurkey Yekta - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    37
    Şehir
    İst/ataköy
    Mesaj
    2.015
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ReSuL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    biraz kişisel bi soru olacak ama benim SC motorun sol tarafında cıkan borular intercooler varken motorun önünden önce sağ tarafa gidiyo ordan çıkıyo tamponun dışından intercooler dan geçip tekrar kaputun içine girerek emmeye ulaşıyordu..

    ancak intercooler ı taktıgımda normalde 0,5 bar olan basıncı alamıyordum önce bi 0,3 oluyo bi kaç saniye sonra sıfıra düşüyordu.. bunun sebebi mesafenin çok uzun olması mı?? şu an intercooler yok direk emmeye basıyor.. çıkarmak zorunda kaldım..
    anladığım kadarıyla sc çıkışı da emme girişi de aynı tarafta?
    o zaman tek taraflı bir cooler tercih edebilirsiniz..
    eaton m45 vardı sizde de sanırım, minilerde çok ısınan bir sc idi bıçaklı yapısından dolayı sizde de çok farklı olacağanı sanmıyorum her ne kadar basınç düşük olsa da.. bence cooler ile kullanmanız çok daha verimli olur.. hiç olmadı cooler yerine water/meth injection kit alabilirsiniz..
    basıncın düşmesi normal bir miktar sonuçta cooler ve borular da bir miktar direnç oluşturuyor sistemde ama 0.3 olup sonra sıfıra düşmesi bir yerlerde kaçak olduğundandır bence..

    tek taraflı cooler:

    YouTube
    DR.ECU

  19. #38
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eaton m90 var ama manyık aynı olduğu için hava öok ısınıyor bunu blow off a elimi tuttuğum zaman anlıyorum.. eaton m45 ile aynı yapıya sahip giriş ve çıkış aynı yönde.. daha küçük bi cooler ile tampon içine biyere koyacaz artık..

    yardımlar için teşekkür ederim..
    E30 - 3.18is supercharged...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •