Arkadaslar 2003 model WRX'e sahibim. Yaklasik 4 senedir bende. TD04 turbom yavas yavas omurunu dolduruyor. Yeni bir turbo almayi planliyorum. Iki turbo arasinda kaldim. Biri single scroll VF34 digeri de bilindigi uzere twin scroll VF36.
Ikisi de OEM Subaru turbolari. Simdi benim aracimda perrin uppipe, downpipe ve prodrive son susturucu var.
VF34'lu setubimi:
- VF34,
- JDM oil pan,
- Equal lenght manifold ve uppipe ve suan ki downpipe ve egsoz ile dusunuyorum
- Ayrica muanneyeden gecmek icin orjinal katalizorlerim duruyor.
VF36'li setubimi ise:
- VF36
- JDM oil pan,
- TS manifold ve uppipe ve halihazirdaki egsozum
- TS downpipe
- TS downpipe'nin catback baglantisi saglayacak uzatma borusu icin flanslar, (JDM TS Downpipe'lar V9'a kadar kisa kaliyor EDM ve USDM modellerde)
- JDM TS OEM katalizorlu downpipe. muanneyene icin.
Yani VF36 setup; downpipe idi, uzatma parcasi icin flanslardi, oem katli downpipedi, onlarin kargosu idi, carti curtu 2000 tl civarinda bir ekstra maliyetli ile geliyor...
Epeydir forumlarda arastirma yapiyorum, hic kimse equal lenght manifoldlu vf34 ile vf36 yi karsilatirmamis... Tam bir veriye ulasamiyorum... Cunku el ile uel manifoldlar arasinda orta devirlerden itibaren fark olusmaya basliyor.
Ayrica Garagegt'nin 2010 yilinda yatigi bir testte garageGT research, testing & development: Twin Scroll vs Single Scroll testing: EJ205 ilginc sonuclar cikmis.
Bir de mesala NASIOC - View Single Post - VF36 possible on USDM WRX 2.0 engine? sunun gibi yorumlar da var...
Siz nedersiniz twin scroll vf36 2.0 lt avcssiz wrx icin vf34 e nazaran maliyetini karsilayacak bir getiri saglar mi?





Alıntı

bu arada sen arabayı alalı o kadar oldumu ya,,baya hızlı geçmiş zaman ,,sorularına gelicek olursa bencede vf34 le 36 arasında öle dağlar kadar bi fark olmıcak,,ki ben senide tanıdığımdan hem aradaki alıcağın 10-20bg in peşinde olmazsın hemde vf34 daha orjinaline sağdık kalarak elde edilebilecek bi setup olacağından sana daha uygun olur gibime geliyor 


