User Tag List

14 sonuçtan 1 ile 14 arası

Konu: Turbo Seçimi ve Performans?

  1. #1

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Turbo Seçimi ve Performans?

    stock turbomuzun 47 mm kompressor tarafı ve 51 mm egzoz tarafı olduğunu düşünelim.
    Biz bu turbonun yalnızca kompressor tarafını büyütürsek yararlı bi işmi yapmış oluruz yoksa yarardan cok zararmı goruruz veya bi işe yaramaz mı ?
    Yani bu işin optimumu nedir?Egzoz tarafının da mı büyütülmesi iyi olur? Veya aynı şeyi egzoz tarafı için de düşünecek olursak egzoz tarafı biraz daha büyük turbo nasıl sonuç verir? Fabrikada 4 milimlik bir fark bulunuyor egzoz daha büyük biz bunu eşitlediğimiz zaman verimi düşürmüşmü oluyoruz ? Egzoz pali emmenin bastığı havayı tahliye edebiliyormu veya bunun hesabı kitabı varmıdır? Turbocular neden egzoz tarafını büyütmezler melez turbolarda? Manifoldu işleyemedikleri için mi?

  2. #2

    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.852
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    her turbo aynı şekilde verimli olmaz bazıları melezlendiğinde çok verimli olur bazıları ise sıcak hava basmaktan başka bir işe yaramazlar. turboya göre değişir cfm değerlerini incelemek lazım

  3. #3

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yok mu daha cevap verecek

  4. #4
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Önce neden turbocular sadece emmeyi büyütür? ;

    Çünkü en kolayı budur. Emmeyi sadece pali değiştirip housingi de tornalayınca yerine oturturlar. Egsoz tarafı yine aynı şekilde dolduracağından, spool çok gecikmeden, daha fazla hava basmanın en kolay yolu budur. Ama egzoz tarafına geçince işler değişir. Egzoz pali mille birliktedir. Mili, eğer uygun mili yoksa yatağı da değiştirmesi gerekir. Uzun, zahmetli iş... Bu yüzden herkes emmeyi büyütür, devam eder. Gittiği yere kadar...

    Sadece emme büyütülürse ne olur? ;
    Egzoz tarafını zorlamış olursun. Özellikle üst devirlerde emmeye yüksek hava basarken egzoz pali gaz çıkışını limitler. Bastığın havayı bastığın kadar rahat tahliye edemezsin. Bu yüzden genelde bu tip emmesi büyütülmüş turbolarda egzoz housinginde çatlak, kırık oluşur.

    Eğer 5mm limitleri dahilinde küçük büyütmeler yapacaksan egzoz tarafıyla oynamana gerek yok. Ama daha fazla oynama yapacaksan emmeye verdiğin havanın tahliyesi için egzozu da rahatlatman gerekir. Bana sorarsan da emme, egzoz komple değişikliğe hiç girme, ihtiyacına göre hazır bir turbo al derim. Deneme yanılmayla elde edeceğin turboların hiçbiri amacına yönelik hazır satın alacağın turbolar kadar stabil, güvenli ve sorunsuz olmayacaktır.

    Tamam, ben hazır alacağım da nedir bu pal ölçülerinin anlamı? Dersen;

    Bu motorun yapısına, dizel/benzinli oluşuna, motorun toplam devir bandına ve gücün hedeflendiği devir bandına kadar birçok değişkene bağlıdır. Kendi oem turbonun nerede geldiğini, nerede kesildiğini biliyorsan oradan yola çıkarak ihtiyacına göre optimumu bulabilirsin.

    Hiçbir turbo yoktur ki her devirde bir diğerinden üstün olsun. Büyütürken altları, küçültürken üstleri kaybedersin. İkisini birlikte elde edemezsin. Sadece daha verimli turbolarla bandı biraz daha genişletirsin, erken spool sağlarsın o kadar...
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  5. #5
    YAVUZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2011
    Yaş
    49
    Şehir
    01
    Mesaj
    592
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı onur_S Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yok mu daha cevap verecek
    sanırım aldin cevabını onur

  6. #6

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bendeki turbonun emme pali 37 milim,egzoz pali 41 mm .
    emme tarafı büyütülmüş bir şekilde.Sesteki durumu da merak ediyorum ,orjinal turbo ile açık filtre olduğu zaman 4000 devirden sonra sürekli bir ıslık sesi geliyor fakat emme tarafı büyütülmüş turbodan böyle bir ses gelmiyor.Ayrıca emme tarafı büyük turbo sanki çakma bov takmışım gibi en ufak gaz basıp çekmelere tepki veriyor çuflama sesi şeklinde.
    acaba egzoz tarafı tahliyeyi yapamıyormu yetersizmi kalıyor ,çünkü aynı turbonun baska hybridinde orjinaldeki gibi ıslık sesi de halen geliyor.Ayrıca hybrid de stok turboda aynı basıncta eşit güç veriyor.

  7. #7
    gurcell - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2007
    Yaş
    42
    Şehir
    Papua Yeni Gine
    Mesaj
    2.774
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben emmeyi 4 mm büyüttüm tdo25'in.

    Peak 215 , 3-4-5 viteslerde 3000den sonra bile 140kpa altına düşmüyor basıncım. Yüksek devirde basmama sorununu aştım.

  8. #8
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı onur_S Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bendeki turbonun emme pali 37 milim,egzoz pali 41 mm .
    emme tarafı büyütülmüş bir şekilde.Sesteki durumu da merak ediyorum ,orjinal turbo ile açık filtre olduğu zaman 4000 devirden sonra sürekli bir ıslık sesi geliyor fakat emme tarafı büyütülmüş turbodan böyle bir ses gelmiyor.Ayrıca emme tarafı büyük turbo sanki çakma bov takmışım gibi en ufak gaz basıp çekmelere tepki veriyor çuflama sesi şeklinde.
    acaba egzoz tarafı tahliyeyi yapamıyormu yetersizmi kalıyor ,çünkü aynı turbonun baska hybridinde orjinaldeki gibi ıslık sesi de halen geliyor.Ayrıca hybrid de stok turboda aynı basıncta eşit güç veriyor.
    Turbom hybrid diyorsun ama kıyasladığın iki hybrid turbonun da ölçüleri, palleri aynı mı? Kaldı ki aynı ölçü bile olsa ıslık şeklinde ötmenin sebebi pallerdeki hasar veya balans olabilir. Tabi ki küçük emme de üstlerde basamadığı için benzer bir ses yapabilir. Tam bir kıyaslama için ya pallerin inducer exducer ölçülerinin ayrı ayrı bilinmesi, ya da turboların hangi devirde ne kadar bastığının mümkünse tablo olarak bilinmesi gerekir. Tabi basınç sınırlandırılmışsa wastegate'in load'unun da bilinmesi gerekir.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  9. #9

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Osman Bahadır Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Turbom hybrid diyorsun ama kıyasladığın iki hybrid turbonun da ölçüleri, palleri aynı mı? Kaldı ki aynı ölçü bile olsa ıslık şeklinde ötmenin sebebi pallerdeki hasar veya balans olabilir. Tabi ki küçük emme de üstlerde basamadığı için benzer bir ses yapabilir. Tam bir kıyaslama için ya pallerin inducer exducer ölçülerinin ayrı ayrı bilinmesi, ya da turboların hangi devirde ne kadar bastığının mümkünse tablo olarak bilinmesi gerekir. Tabi basınç sınırlandırılmışsa wastegate'in load'unun da bilinmesi gerekir.
    teşekkür ediyorum ,yani kanadın şekline dikkatli bakmam gerekiyor ,balansı dusuk ondan eminim,kanat yapısından muhtemelen o zaman o ses farklılıgı.

  10. #10

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı gurcell Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben emmeyi 4 mm büyüttüm tdo25'in.

    Peak 215 , 3-4-5 viteslerde 3000den sonra bile 140kpa altına düşmüyor basıncım. Yüksek devirde basmama sorununu aştım.
    kpa dediğimiz mbar ın 10 katı değilmi gürsel abi.
    bendeki de düşmüyor da orjinali de öyle gidiyor zaten +sese takıldım ben,açık filtre varmıydı abi sizin arabada ıslık sesi aynen devammı
    bendeki de yazılıma göre görüyor o peak değeri,bendeki de 1400 ün altına düşmüyor.
    5000 devirde 152 kpa civarı
    ama dediğim gibi orjinal turboda böyle gidebiliyor

  11. #11
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    100 kPa = 1 bar.

    Osman abi yazmış tüm gerekli bilgileri, turbodaki ıslık balanssızlıktan veya pal hasarından kaynaklı olabilir, orj filtre sistemi ile de var mı aynı ses peki?

  12. #12

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı levent Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    100 kPa = 1 bar.

    Osman abi yazmış tüm gerekli bilgileri, turbodaki ıslık balanssızlıktan veya pal hasarından kaynaklı olabilir, orj filtre sistemi ile de var mı aynı ses peki?
    hayır 122 lik tsi larda hepsinde açık filtre takıldığı zaman 4000 devirden itibaren ıslık sesi gelir.işin garibi 4000 den sonra basınç düşmeye başlar 1640 mbar sabit bi basıncı var 4000 e kadar ,ondan sonra kademe kademe iniyor mesela 5000 devirde 1450 mbar ama ses 4000 den sonra gelmeye başlıyor.
    Seat Leon 1.4 TSi Pipercross Sound - YouTube
    benım melezde bu ses yok ama baska bı hybrıdde var bu ses

  13. #13
    levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2006
    Yaş
    36
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    18.439
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    97 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    sesi biliyorum hatta dün bi videoda denk geldim, dedim noluyoruz

    ilginç bence, bana göre çok normal bi ses değil yani

  14. #14

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı levent Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sesi biliyorum hatta dün bi videoda denk geldim, dedim noluyoruz

    ilginç bence, bana göre çok normal bi ses değil yani
    bu da hybrid
    Golf V 1.4 TSI 122 Hybrid Turbo - 3RD Gear Pull - YouTube

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •