User Tag List

7 sonuçtan 1 ile 7 arası

Konu: Boost-RPM-Vites İlişkisi

  1. #1
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Boost-RPM-Vites İlişkisi

    arkadaşlar bazı araçların grafiklerini inceliyorum, 1-2-3. viteslerde peak görüp diğer viteslerde gördüğü max. boost hep ilk 3 vitesin altında kalırken bazı araçlarda kademeli olarak her viteste gördüğü max. boost artıyor...

    bunun geçerli bir mantığı var mıdır ya da olması gereken nedir? benim gözlemlediğim kendi aracımda yeni beyinle her viteste gördüğü max. boost artıyor...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  2. #2
    SeK23 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    36
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    332
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence 1. vitesten itibaren boost artması daha mantıklı hem sanzımanın kırılmaması acısından hemde aracın tutunması acısından ne kadar dogru bilmiyorum ama bana daha uygun geliyo

  3. #3
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    mesela:



    bu da başka bir araç:


    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  4. #4
    RCkid - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2007
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    3.770
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    her viteste devir artis hizi farkli, bununla birlikte cikan egzoz gazinin artis hizi da farklilik gosteriyor. dusuk viteslerde artis hizi daha yuksek. basinc kontolu de manifold basincindan alinan feedbackle wastegaste in acilip kapanmaainin elektronik veya mekanik sekilde kontrol edilmesiyle yapiliyor. bu egzoz gazinin farkli viteslerde farkli davranmasi nedeniyle ve kontrol mekanizmalarinin gecikmeleri nwdeniyle peak lerde farklilik gozukur.
    ust viteslerde ise yukun daha fazla olmasi nedeniyle silindirlere giren hava ve cikan egzoz gazi miktari artiyor, devirlenme hizi daha dusuk. devrin artis hizinin azalmasi nedeniyle subaplarin acilip kapanma hizlarinin artis miktari da azaldigi icin manifold basinci artiyor.
    devrin artis hizi dedigim, devrin turevi
    USPerformance by UtkuSelamoğlu
    https://www.facebook.com/Thresholdoftimingadvance

    100-200 km/h 5.761sec

  5. #5
    1.24 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    15-42
    Mesaj
    450
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    mesela:



    bu da başka bir araç:



    1. ve 2. resim tamam da 3. resimde neyi baz almış diyagram. 12000 14000 olan ne ?
    TURBOSUZ ARABA İSTEMİYORUZ

  6. #6
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu kimi durumda basıncı kontrol eden elemanlar(ecu selenoid, wastegate) kimi durumlardada farklı viteslerde motorun farklı miktarlarda yüke binmesi, turbonun benzer devirlerde dönmesi ancak buna karşın motorun daha yavaş devirlenmesi yani turbonun ürettiği basıncı daha yavaş tüketmesiyle alakalı.... anlaşılan dilde açıklama yapmaya çalışacam....

  7. #7
    drago - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    3.739
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    54 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benim eski aracım en kuvvetli boostu 4. viteste veriyordu, brake booster mantığı sanırım, araç yüke bindikçe boost artıyordu

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •