User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
24 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Pistonlu supercharger

  1. #1
    alihan_27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Pistonlu supercharger

    Pistonlu, silindirli supercharger kullanım örneği varmı?
    Yani ufak pistonlu bir motorun, büyük bir motora sadece hava basmak için kullanılması gibi.

    Daha somut olması için mesela; 2 litrelik, 4 zamanlı bir motoru, 1 litrelik 2 zamanlı bir motorla yine aynı deviri çevirterek, 1 barda aşırı beslemek mümkünmü?

    Teorik olarak düşünüldüğünde olabilir gibi geliyor ama pratikte hiçbir örneğini görmedim. Varmı böyle bir uygulama?

    (Not:Benzese de, 5 zamanlı motorlar ayrı konu.)

  2. #2
    TechTurkey Yekta - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    37
    Şehir
    İst/ataköy
    Mesaj
    2.015
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu dönemki maden makinaları dersimde tam bu sorunun cevabı vardı
    hem veriminin düşük olması, hem de sürekli bir akımdansa pulse etkili bir basınç oluşturduğu için tercih edilmiyordur herhalde.. turbo, nispeten daha basit ve az bakıma ihtiyaç duyan bir düzenek..
    ayrıca pistonlu bir sistem kurulması için supercharger gibi krank veya dönen herhangi bir bileşenden tahrik alınması gerekeceği için bu da ekstra kayıp oluşturacaktır..

    ders notundan alıntıyı da ekliyorum

    Pistonlu ve Turbo Kompresör Karşılaştırması
    •Turbo kompresörlerde hava akımı süreklidir ve havada yağ kalıntıları yoktur.
    • Turbo kompresörlerin kurulması için gereken alan aynı güçteki pistonlu
    kompresöre gereken alanın 1/5 kadardır. Aynı şekilde temel yapısıda
    turbo kompresörde küçük ve hafiftir.
    • Turbo kompresörde pistonlu kompresörde bulunan subaplar bulunmadığı için
    daha az arıza yapar.
    •Turbo kompresör yağ tüketimi azdır.
    • Satınalma maliyeti turbo kompresörde daha azdır. Bakım ve onarım
    maliyetleri de benzer şekilde azdır.
    •Enerji maliyetlerinde durum tam tersinedir. Özellikle küçük kapasiteli turbo
    kompresörlerin izotermik randımanı çok küçüktür.
    •Ekonomik açıdan, 15-20000 m3
    /h 'in altında pistonlu, üstünde ise turbo
    kompresörler avantajlıdır.
    •Bu sınır sürekli kullanılmayan kompresörlerde 8000 m3
    /h düşer.
    •Yüksek basınçlar için pistonlu kompresörlerden vazgeçilemez.
    •Hız ayarı çok kolay olduğu için buhar kuvvetinden yararlanmak daima
    avantajlıdır.

  3. #3
    alihan_27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @Yekta teşekkür ederim çok iyi geldi bu bilgiler.

    Daha yeşillendiren varsa konuyu memnun olurum.

  4. #4
    Sert@ç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.139
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence en büyük problem ikisini kalibre etmek
    Kompresör motor fazla basarsa zengin karışımdan üst kapağı aya gönderebilir
    Birde emisyonu düşürmek için ışıklarda stop eden arabalar standart olurken ikinci bir motor yani emisyon kaynağı zaten başta eleniyor
    Alıntı hakotech Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    3 tane daha konu acarsan magnumdan lamboyu kazanıcaksın hemde yalamadan..

  5. #5
    TechTurkey Yekta - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    37
    Şehir
    İst/ataköy
    Mesaj
    2.015
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben soruyu biraz yanlış anlamışım ama yine aşağı yukarı cevap aynı
    pistonlu bir kompressor tipi kullanılsa diye anlamıştım, tamamen farklı bir motor çalıştırmakmış soru ki o çok çok daha meşakkatli ve verimsiz olur, sertaçın dediği gibi emisyonu da cabası

  6. #6
    alihan_27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Yekta Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben soruyu biraz yanlış anlamışım ama yine aşağı yukarı cevap aynı
    pistonlu bir kompressor tipi kullanılsa diye anlamıştım, tamamen farklı bir motor çalıştırmakmış soru ki o çok çok daha meşakkatli ve verimsiz olur, sertaçın dediği gibi emisyonu da cabası
    Yok doğru anlamışsın. Ayrı bir motor çalıştırma durumu yok. Ana motorun krankından tahrikli pistonlu bir kompresörden bahsediyorum. @Sertaç yanlış anladı.

  7. #7

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Sert@ç Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bence en büyük problem ikisini kalibre etmek
    Kompresör motor fazla basarsa zengin karışımdan üst kapağı aya gönderebilir
    Birde emisyonu düşürmek için ışıklarda stop eden arabalar standart olurken ikinci bir motor yani emisyon kaynağı zaten başta eleniyor
    "En buyuk problem" icin bypass valve kullaniliyor, hava akisini dengelemek icin , klasik uygulamadir, kullanmayan uygulama sorunlu olur..


    Magirus minibuslerde motora bagli minicik, tek pistonlu kompresor vardir, motoru stop etmede kapilari acma kapamada o basincli hava kullanilir..

    Ama surekli kullanmalik degildir..

  8. #8
    President - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    44
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    482
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Thumbs up

    Bahsettiğiniz mantığa yakın bir motor tasarlandı. PAUT MOTOR. Fakat henüz geliştirme aşamasında. İki mühendis tasarlamıştı bunu ama aklımda fazla bilgi kalmamış şu an. Henüz 2 ayrı prototip üretilmiş testleri devam ediyor. Hayata geçebilir mi belirsiz. 2 zamanlı motorların dez avantajlarının minimize edildiği aklımda kalmış, detaylı araştırma yapmadım. Kısaca aynı biyel koluna sırt sırta iki piston yerleştirilmiş, pistonun biri güç üretmek diğeride farklı bir pistonu şarj etmek için kullanılıyor. Krank mili tasarımı biraz farklı güzel bir çalışma aslında.

    BORKED



    Two-stroke engine
    • Engine-block measurments with heads mounted 500mm x 440mm x 440mm
    • Engine two-sided piston diameter 100 mm
    • Compressor two-sided piston diameter 120 mm
    • Two-sided piston stroke 88 mm
    • Capacity 7000 cm3
    • Number of chambers 4(engine) + 4(compressor)
    • Number of two-sided pistons 2(engine) + 2(compressor)
    • Weight 135 kg

  9. #9
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.372
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Animasyon başlar başlamaz Vibration! diye sinir bozucu bi fikir oluştu aklımda.

  10. #10
    suk3b3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    36
    Şehir
    Antalya / Alanya
    Mesaj
    1.195
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Y.Emre Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Animasyon başlar başlamaz Vibration! diye sinir bozucu bi fikir oluştu aklımda.
    vibrasyon olmaz

    edit: olursa da krankın tek eksen de dönmemesi sonucu çok çok az olur
    SWAT

  11. #11
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.372
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ciddi bir vibrasyon, ısı ve yaglama sorunu olur bence. Krank kaçıklığı ister istemez yapar zaten

  12. #12
    alihan_27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Paylaşılan posttaki Paut motorda vibrasyondan önce segman ve gömleklerin ağır yüke maruz kalacağını tahmin ediyorum. Krank tasarımı çok sıkıntılı.

    Neyse konuya dönecek olursam, biraz daha bakındım, büyük gemi ve lokomotif motorlarında kullanılmıştır diye ama bulamadım. Küçük motorlarda da yer sıkıntısı haricinde bir negatif görmüyorum. Sabit artan debi, sabit basınç, düzenli artan tork gibi avantajları olacaktır da kullanım örneği bulamadım.

  13. #13
    TechTurkey Yekta - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    37
    Şehir
    İst/ataköy
    Mesaj
    2.015
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alihan_27 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Paylaşılan posttaki Paut motorda vibrasyondan önce segman ve gömleklerin ağır yüke maruz kalacağını tahmin ediyorum. Krank tasarımı çok sıkıntılı.

    Neyse konuya dönecek olursam, biraz daha bakındım, büyük gemi ve lokomotif motorlarında kullanılmıştır diye ama bulamadım. Küçük motorlarda da yer sıkıntısı haricinde bir negatif görmüyorum. Sabit artan debi, sabit basınç, düzenli artan tork gibi avantajları olacaktır da kullanım örneği bulamadım.
    sabit basınç pek mümkün değil bence, anca bir tank vb. yapılıp oradan kullanılırsa sabit olabilir.. yer sıkıntısı zaten en büyük sorun, kaplayacağı hacime göre yapacağı iş bakımından verimi çok düşük olacaktır, belki iki yönde de sıkıştırma yapan bir piston ile hacimsel verimi artırılabilir tabi ama yinede yeterli olmaz heralde.. ayrıca notta da yazıldığı üzere ekstra bir pistonlu motor/kompressörün de parça bakımından maliyeti ve arıza riski yüksek olacaktır daha komplike bir sistem olduğundan dolayı..

  14. #14
    Sadık Özyer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı President Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bahsettiğiniz mantığa yakın bir motor tasarlandı. PAUT MOTOR. Fakat henüz geliştirme aşamasında. İki mühendis tasarlamıştı bunu ama aklımda fazla bilgi kalmamış şu an. Henüz 2 ayrı prototip üretilmiş testleri devam ediyor. Hayata geçebilir mi belirsiz. 2 zamanlı motorların dez avantajlarının minimize edildiği aklımda kalmış, detaylı araştırma yapmadım. Kısaca aynı biyel koluna sırt sırta iki piston yerleştirilmiş, pistonun biri güç üretmek diğeride farklı bir pistonu şarj etmek için kullanılıyor. Krank mili tasarımı biraz farklı güzel bir çalışma aslında.

    BORKED



    Two-stroke engine
    • Engine-block measurments with heads mounted 500mm x 440mm x 440mm
    • Engine two-sided piston diameter 100 mm
    • Compressor two-sided piston diameter 120 mm
    • Two-sided piston stroke 88 mm
    • Capacity 7000 cm3
    • Number of chambers 4(engine) + 4(compressor)
    • Number of two-sided pistons 2(engine) + 2(compressor)
    • Weight 135 kg
    Bunların hepsini ben sana aylar önceden söylemiştim . Gerekli cevabı vermiştin . Bak bir ben değilim.

  15. #15
    alihan_27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Sadık Özyer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bunların hepsini ben sana aylar önceden söylemiştim . Gerekli cevabı vermiştin . Bak bir ben değilim.
    Bana mı demiştin? President'emi?

  16. #16
    bilalMW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    7.256
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    pistonlu superchargerın limitleride bellidir çıkabileceği devir merdaneli tip ya da rotrex sc'den daha düşüktür verimsizdir yani.
    Ex Automobile Service Advisor - New Truck Service Area Manager

  17. #17

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Cok buyuk olur bide..

    Rotrex ilac olur 90-100 bin devir doner 20-30 kat daha az yer kaplar demek bakkal hesabiyla..

    Tersten dusunelim rotrex in 20-30 kat buyugu olacak hacmen..

  18. #18
    President - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    44
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    482
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı alihan_27 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bana mı demiştin? President'emi?
    Sana demiştir ben bir şey hatırlamıyorum.

  19. #19
    Sadık Özyer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı President Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sana demiştir ben bir şey hatırlamıyorum.
    Oha ilhan abi valla sıraya geçecen heeee .
    Yok sen çekilin önce ben dersin.

    @Alihan dostum ilhan abiyle önceden bunu konuşuyordukta.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •