User Tag List

18 sonuçtan 1 ile 18 arası

Konu: Farklı bir supercharger projesi

  1. #1

    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    457
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Farklı bir supercharger projesi

    Arkadaslar merhabalar.Bugun bı aracdan klıma kompresoru sökdüm ve aklıma bi fikir geldi.Güce ihtiyacımız olmadıgı dakıkalarda aracdan elektrıkle supercharger ı ıptal edebılırız
    Klıma kompresorlerınde elektrık gelmedıgı zaman kasnak kompresoru cevırmıyor bosa donuyor,elektrık geldıgınde kasnak ıcerıyıde cevırıyor.Bu sekılde ıstedıgmzaman sc yı aracdan ıptal edebılırım arabayı yormamıs olurum ancak merak ettıgım noktalardan biri;sc hiç donmezken arac hava alabılırmı?

  2. #2
    pcvirus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    38
    Şehir
    sivas
    Mesaj
    995
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    benim bildigim charger kayışa baglı mekanik çalışıyor
    yani her daim yükte

  3. #3
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.372
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2 resim koyayım, sen karar ver.




  4. #4

    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    457
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı pcvirus Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    benim bildigim charger kayışa baglı mekanik çalışıyor
    yani her daim yükte
    tamam ısde ben kasnagı devre dısı bırakıcam elektrık gelmeden kasnak bosa doncek ama chargerın kendı mili donmeden ıcınden hava gecermı?

  5. #5
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.372
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Edit:

    eklediğim resimlere bakmadın sanırım ? kasnaklar dönmüyorken havanın geçişi zor.

    demiştim ancak yanılmışım.

  6. #6
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sanırım bazı mercedes in modellerinde dediğin olay var.Yanlış hatırlamıyorsam rölantide s/c devre dışı kalıyordu ve bu dediğin gibi manyetik kasnak ile yapılıyor bu şekilde azıcıkta olsa yakıt ekonomisi sağlanıyor..

    Ama güçe ihtiyacın olduğunda s/c yi devre dışı bırakmak ne şekilde güç kazandırabilirki sana ? Daha fazla güç istenildiği için s/c var yani senin kurduğun mantığın tam tersi.Sonuçta s/c turbocharger gibi belirli bir devirden sonra kendini gösteren bir sistem değil her daim devrede her daim güç üreten bir yapı.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  7. #7
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı empo Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    eklediğim resimlere bakmadın sanırım ? kasnaklar dönmüyorken havanın geçişi zor.
    Belirli bir devire kadar illaki kasnakların dönmesi gerekmez hatta kasnaklar dönse bile belirli bir basınca gelene kadar dump valve (bir çeşit wastegate) üzerinden geçiş sağlanır.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  8. #8
    Y.Emre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2010
    Şehir
    Somewhere in nowhere
    Mesaj
    2.372
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Belirli bir devire kadar illaki kasnakların dönmesi gerekmez hatta kasnaklar dönse bile belirli bir basınca gelene kadar dump valve (bir çeşit wastegate) üzerinden geçiş sağlanır.
    Biliyordum desem yalan olur. Başta olumsuz yaklaştım ama o zaman olabilir bir işmiş bu. Mesajımı editliyorum, sonradan okuyacaklarda yanılmasın bari

  9. #9
    alihan_27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sc'ler ve bazı turbo uygulamalarında işte tam bu ihtiyaç için by-pass valf kullanılır. Sc karşıda basınç görmediğinden daha az enerji tüketir. Ancak motor, bu valf sayesinde düşük güç için yine hava almaya devam edebilir.

  10. #10
    ilovedrifting - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    36
    Şehir
    Rize
    Mesaj
    422
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı 0M42 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sanırım bazı mercedes in modellerinde dediğin olay var.Yanlış hatırlamıyorsam rölantide s/c devre dışı kalıyordu ve bu dediğin gibi manyetik kasnak ile yapılıyor bu şekilde azıcıkta olsa yakıt ekonomisi sağlanıyor..

    Ama güçe ihtiyacın olduğunda s/c yi devre dışı bırakmak ne şekilde güç kazandırabilirki sana ? Daha fazla güç istenildiği için s/c var yani senin kurduğun mantığın tam tersi.Sonuçta s/c turbocharger gibi belirli bir devirden sonra kendini gösteren bir sistem değil her daim devrede her daim güç üreten bir yapı.
    Her ne kadar motor hareketiyle doğrudan bağlantılıda olsada düşük devirlerde orantısal güç beklemek yanlış olur. Çünkü aşırı besleme denen olay gerçekleşmesi için yeterli basıncın oluşması lazım. Bu noktada turbo benzeri bi tepki görülebilir.

  11. #11

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sc yi devreden çıkarmak neye yarayacak?

    Amac ekonomi ise gaza az basmak bu etkiyi sağlayacak zaten

  12. #12
    1.24 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    15-42
    Mesaj
    450
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    diyelimki devredışı bıraktın, diyelim ki yeterli havayı da aldın. yakıtı ne yapacaksın. sonuçta senin yazılımın sc var gibi çalışacak ???
    TURBOSUZ ARABA İSTEMİYORUZ

  13. #13
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ilovedrifting Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Her ne kadar motor hareketiyle doğrudan bağlantılıda olsada düşük devirlerde orantısal güç beklemek yanlış olur. Çünkü aşırı besleme denen olay gerçekleşmesi için yeterli basıncın oluşması lazım. Bu noktada turbo benzeri bi tepki görülebilir.
    s/c yi motor devriyle aynı oranda dönüyor olarak düşünme rölantide motor 1000 d/dk dönüyorsa s/c 3 - 4 katı dönüyor buda düşük devirde dahi istenilen basıncı oluşturmaya yetiyor.

    Videolara dikkat et motor devire kalkar kalkmaz boost geliyor ;

    BORKED

    BORKED

    (saatlerdeki 0 değerinin altı vakumdur kafanı karıştırmasın)

    Supercharger ın bu yüzden ayrı bir tadı hayran kitlesi vardır s/c uygulamasında aşırı beslemenin gücünü her daim ayağının altında hissedersin.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  14. #14

    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    33
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    457
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu projede patladı neyse kendımı avutayım o zaman benzındeyken sc acık olsun lpg ye gecınce kapalı olsun nede olsa karburatorlu arac lpg yı gerı teper basınc

  15. #15
    alihan_27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ramazantc Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bu projede patladı neyse kendımı avutayım o zaman benzındeyken sc acık olsun lpg ye gecınce kapalı olsun nede olsa karburatorlu arac lpg yı gerı teper basınc
    Geri tepmemesi için lpg mikserini, sc ile emme manifoldu arasına koymazsan olur. Sc emişine verirsin gayette güzel olur. Üstelik lpg gaz fazında geldiğinden, her silindire homojen hava-yakıt karışımı gönderme imkanı da tanır.

  16. #16
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Turbocharger olsun supercharger olsun eski nesil LPG sistemi ile %50 uygulama kolaylığı oluyor regülatör vs. gibi esktralara ihtiyaç olmuyor.
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  17. #17
    Firat.M3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    1.603
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    root type chargerda yapılabilir ve hava emiş sorunu yaşanmaz. yalnız yazılım kısmına da bir fantazi üretmek gerekecek.
    M. The most powerful letter in the world.

  18. #18

    Üyelik
    Dec 2010
    Yaş
    36
    Şehir
    türkiye-ankara
    Mesaj
    230
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu arada hem super chargerli hem turbolu 140 lık comfort olan tsi larda bu dediğiniz manyetik sistem kullanılıyor zaten. kasnak bu motor 140 lık tsi larda devri daim kasnağına bağlı elektrik gelince supercharger kasnağı devridaim kasnağı ile birlikte dönüyor.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •