benım 76 lık hksyı 60 lık boru sonuna NA olarak koyduk bız bakalım nolcak dıye araba yurumedı hıc vtec actıgında full duruyodu
Printable View
benım 76 lık hksyı 60 lık boru sonuna NA olarak koyduk bız bakalım nolcak dıye araba yurumedı hıc vtec actıgında full duruyodu
her zaman diil:)
back pressure kısaca atık gaz oranını etkileyecek silindirden dışarı atılan bu alt devirlerde sana yararı olucak fakat üst devirlerde eğer egzantrik kombinasyonları vs vs düzgün değilse uyumsuz bir egzoz ile birleşince çok performanslı bi motor ortaya çıkmayacaktır.
backpressure olayını biraz daha açabilirmiyiz? olmaması durumunda alt devirler ölür ok tamam hep böyle yazılıyor ama neden ölür? nereye basınç yapması gerekiyorda canlı tutuyor? atmosferikler için konuşuyorum :)
çevrim yapılırken mantık emme kısmındaki basınç atmosfer basıncına eşit/yakın egzoz kısmında ise daha küçük olmalıdır tabi bunlar emme ve egzoz işi zamanlarında olması gereken durumlardır,egzoz zamanında aöndan üön ya giderken emme subabı açılır üöndan sonra egzoz subabı kapanır.Eğer her iki subabın açık kaldığı durumda sizin motor koşullarınız için bu durum kötü etki yaratıyorsa bu sizin dezavantajınıza olacaktır. siz emme subabını açıp içeri hava/yakıt karışımını gönderdiğinizde overlap suretiyle açık olan egzoz subabından bu karışımın bir kısmı işe dönüştürülemeden atılmış olucak.aynı zamanda aşırı beslemede ise belirli miktarda overlap istenerek içeride kalan atık gaz oranını azalmak istenir bu sayede içeriye daha fazla karışım sokarak daha temiz bir karışım olması amaçlanır.sonuçta subaplar hiç bir zaman aynı anda açılıp yada kapanan elemanlar değil aynı zamanda uygun basınç değerleri sağlanabilmesi içinde hiç bir zaman üön'de ateşleme vs yapılmaz.
hmm anladım tamam teşekkürler :)
benımde 60 çıkış 51 ama o sıkıntı
YEkta , bende semihin yazılarına ek olarak şematik olarak gösteriyim ek bilgi olur ;)
http://www.flowmastermufflers.com/images/fig2.jpg
http://www.flowmastermufflers.com/images/fig3.jpg
http://www.flowmastermufflers.com/images/fig4.jpg
http://www.flowmastermufflers.com/images/fig5.jpg
http://www.flowmastermufflers.com/images/fig6.jpg
biraz konu dışında gibi ama manifold olcusu kac olmalı mesela ozel yaptırıyoruz turbo arac için uzunlugu ve capı ne olmalı?
aracım toyota 1.8 t-sport 192 hp en verimli egzos sistemi nasıl olru yardımcı olursanız sevinirm?
öyleyse cem bey bunu atmosferik ve aşırı besleme die ayırmamız gerekecek gibi?
++++++bide bu konuda özgün beyinde yorumlarını görmek isteriz....
200hp ye 60 lık boru normal mi konusunda açıkladım bknz saygılar...:)
ozetlemek gerekirse ; 1.8 turbo 76 lik duz egzos + son susturucu dahil yok.. bence tadindan yanina yaklasilmiyor :)
benim r56 cooper s de alta cai ,slikon turbo boruları ve 60lık düz boruyla birlikte borla son susturucu var tahmini hp olarakda 185,190 düşünüyoruz.şimdi ben 70lik boru çeksem ne gibi bir değişim olur??
60mm kullanilmio aslinda turbo olmadikca 2zz-ge lerde. ;)
peki cıvıc 1.6ies te cai 4-2-1 header bundan sonra ne olmalı kaçlık boru susturuculumu susturucusuz düz borumu vs vs vs ????