User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
27 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Ankara da methanol bağlayacak var mı

  1. #1
    penguinhakan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.407
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Methanol sorunu - Ankara da methanol bağlayacak var mı

    Selamlar ,
    Ankara'da aldığım methanol kiti takacak birileri var mı ?
    Daha doğrusu herşeyi hazırladık montajı yaptık ama birkaç sorunum var , onları halledecek birileri.

    Aldığım kit AEM in kiti , kitapçığına göre monte yaptık ama sanırım istediğimiz gibi basmıyor bir türlü , bu işi daha önce yapmış tecrübeli birleri varsa sevinirim.

    Teşekkürler...
    1.4 TSI GTX28 Loading...

  2. #2
    murat çelik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.008
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hakan gececeksin beni kafaya koydun demi hızlanmaya devam
    Özen Volkswagen

    RACE WERKS

    Ibiza 1.8t fully built drag car project

  3. #3
    penguinhakan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.407
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı murat çelik Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hakan gececeksin beni kafaya koydun demi hızlanmaya devam
    Koruma amaçlı Murat abi
    1.4 TSI GTX28 Loading...

  4. #4
    murat çelik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    47
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    1.008
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    korumak güzel şey bide ben bitirsem el atıp ta şu işi hala aynı bınıyoruz
    Özen Volkswagen

    RACE WERKS

    Ibiza 1.8t fully built drag car project

  5. #5
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Sorun nedir?

  6. #6
    MeRtCaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    11.583
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    81 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben daha once 3 arabaya montaj yaptım
    Problem nedır Hakan abı ?

  7. #7
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Hangi kiti kullandınız?

    Progressive controller var ise, emme manifoldunun arka tarafından (boğaz kelebeğine mümkün olan en uzak nokta) vakum hattı çektiniz mi?

    Pompanın "+" ucuna akünün "+" kutbundan sigortalı bir hat çektiniz mi?

    Kontrol ünitesinin "-" ucunu motor bloğuna bağladınız mı?

    (Yine progressive controller kullandığınızı var sayarak) kontrol ünitesinin üzerinde - gerekirse büyüteç kullanarak - kuyumcu tornavidası ile besleme başlangıç ve bitiş noktalarını ayarladınız mı?

    En önemlisi, nozülü yerine monte etmeden önce kontrol ünitesinin üzerindeki test butonuna basarak sistemin çalıştığını teyit ettiniz mi?

  8. #8
    penguinhakan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.407
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Problem şu ki , herşeyi taktık güzel.
    Nozzle uygun yere taktık intercoolerdan sonra boğaz kelebeğinden önce : ok.
    Depodan gelen hortumu nozzle takmadan önce controler üzerinde test butonu ile test ediyoruz çok güzel işeme yapıyor , nozzle ucuna takarak da denedik sorun yok.
    Start psi 5 psi ayarladım , full PSI sırayla 12 , 15 , 21 PSI olarak ayarladım : ok.

    Controller basıncını da emmenin arkasında basınc sensorunden ordan (forge dump valfe de burdan alıyor) alıyorum.

    Test yapmak istediğim zaman iat düşmüyor , afr zengin olmuyor , egt düşmüyor.
    Depoya bakttığım zamanda methanol eksilmiş görünüyor.

    Özetle sorunum bu , yardımlarınız için şimdiden teşekkürler...
    1.4 TSI GTX28 Loading...

  9. #9
    penguinhakan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.407
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Godless Commie Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hangi kiti kullandınız?

    Progressive controller var ise, emme manifoldunun arka tarafından (boğaz kelebeğine mümkün olan en uzak nokta) vakum hattı çektiniz mi?

    Pompanın "+" ucuna akünün "+" kutbundan sigortalı bir hat çektiniz mi?

    Kontrol ünitesinin "-" ucunu motor bloğuna bağladınız mı?

    (Yine progressive controller kullandığınızı var sayarak) kontrol ünitesinin üzerinde - gerekirse büyüteç kullanarak - kuyumcu tornavidası ile besleme başlangıç ve bitiş noktalarını ayarladınız mı?

    En önemlisi, nozülü yerine monte etmeden önce kontrol ünitesinin üzerindeki test butonuna basarak sistemin çalıştığını teyit ettiniz mi?
    Kullandığım kit bu : 30-3000 Water/Methanol Injection Kit.
    Vakum hattı dediğim gibi emme manifoldu arkasında basınc sensoru altından alındı.

    Pompanın + ucu direk aküye bağlandı (sigorta yok.)
    Controler + ucunu sigortadan kontak sigortasından aldık , eksi ucunu aküden kutup başından aldık.

    controller üzerinde yukarıda belirttim start ve full psi ları denedim ama olmadı.

    Test işlemini yaptım çalışıyor.

    Not : İlk defa bir ayar yaparak arabanın methanol bastığını görmüştüm araba çok zengine çekip boğulma derecesine gelmişti ondan sonra bir daha bunu bulamadım.
    1.4 TSI GTX28 Loading...

  10. #10
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Alıntı penguinhakan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Problem şu ki , herşeyi taktık güzel.
    Nozzle uygun yere taktık intercoolerdan sonra boğaz kelebeğinden önce : ok.
    Depodan gelen hortumu nozzle takmadan önce controler üzerinde test butonu ile test ediyoruz çok güzel işeme yapıyor , nozzle ucuna takarak da denedik sorun yok.
    Start psi 5 psi ayarladım , full PSI sırayla 12 , 15 , 21 PSI olarak ayarladım : ok.

    Controller basıncını da emmenin arkasında basınc sensorunden ordan (forge dump valfe de burdan alıyor) alıyorum.

    Test yapmak istediğim zaman iat düşmüyor , afr zengin olmuyor , egt düşmüyor.
    Depoya bakttığım zamanda methanol eksilmiş görünüyor.

    Özetle sorunum bu , yardımlarınız için şimdiden teşekkürler...

    Şimdi...

    IAT düşmez. Çünkü sensör nozülden daha "yukarıda" konumlanmıştır.
    Çoğu düzende IAT hava filtresine yakındır.

    Göstergede AFR değeri değişecek şeklinde bir kaide yok. Çünkü, sistem closed loop prensibi ile çalışıyor. O konuda gerçek anlamda fikir yürütmek için enjektörlerin dutycycle değerlerini de - karşılaştırmalı olarak - gözlemlemek lazım.

    EGTnin düşmemesi de göreceli bir kavram. EGT değeri nedir mesela? 700C ise, daha da düşmesini beklemek yanlış olur.

    Bu arada, taktğınız nozül doğru mu?

    Motor hacmi, maximum devir, enjektör hacimleri, maksimum besleme nedir?

    (Örnek olarak benim motorum 1.8'in biraz üzerinde. 650cc enjektörler ile maksimum 16 psi besleme var. Toplamda 504cc su nozülü kullanıyorum - bu da yakında 625cc seviyesine çıkacak.)

  11. #11
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Bir de şunu deneyin:

    Araç rölantide çalışırken bir şekilde gazı sabit tutarak devri 1400-1500 seviyesine getirin. Devir sabit kalsın ama.

    Sonra test düğmesine basın. Yaklaşık 2 saniye sonra devir düşecektir. Bu, sistemin çalıştığını gösteren çok basit bir test.

  12. #12
    Hakan Girginer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    63
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.500
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Pardon, unutmuşum:

    Eğer avans çok düşük ise, EGT hayatta düşmez.

    Su basmanın en önemli amacı avans yükseltmektir zaten.

  13. #13
    penguinhakan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.407
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Godless Commie Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şimdi...

    IAT düşmez. Çünkü sensör nozülden daha "yukarıda" konumlanmıştır.
    Çoğu düzende IAT hava filtresine yakındır.

    Göstergede AFR değeri değişecek şeklinde bir kaide yok. Çünkü, sistem closed loop prensibi ile çalışıyor. O konuda gerçek anlamda fikir yürütmek için enjektörlerin dutycycle değerlerini de - karşılaştırmalı olarak - gözlemlemek lazım.

    EGTnin düşmemesi de göreceli bir kavram. EGT değeri nedir mesela? 700C ise, daha da düşmesini beklemek yanlış olur.

    Bu arada, taktğınız nozül doğru mu?

    Motor hacmi, maximum devir, enjektör hacimleri, maksimum besleme nedir?

    (Örnek olarak benim motorum 1.8'in biraz üzerinde. 650cc enjektörler ile maksimum 16 psi besleme var. Toplamda 504cc su nozülü kullanıyorum - bu da yakında 625cc seviyesine çıkacak.)
    Selamlar ,
    Yardımların için çok teşekkür ederim.
    Aracım 1.4 TSI 160hp , aracımda üç tane map sensoru var , birisi hava filtresinden borusunda , birisi nozzle taktığım intercoolerdan hortumunun oncesinde , diğer ise boğaz kelebiğinden sonra.

    Yani nozzle boğaz kelebeğinden once , bu nozzle dan sonra bir map sensoru daha var yani .

    Taktığım nozzle olarak ikisini de denedim ilki 300hp lere kadar diğeri 300 hp yukarısı , ikisinde de bir değişiklik göremedim.

    Egt 850 derecelere max çıkar (Ambient temp 20-30 derece iken) , ben 700 lere hadi iyimse 750 lerde seyretmesini bekliyorum.
    1.4 TSI GTX28 Loading...

  14. #14

    Üyelik
    Jun 2010
    Yaş
    47
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    599
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence yerini degistirip denemelisin baska turlu anlamak zor olucak ..

  15. #15
    penguinhakan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.407
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Godless Commie Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bir de şunu deneyin:

    Araç rölantide çalışırken bir şekilde gazı sabit tutarak devri 1400-1500 seviyesine getirin. Devir sabit kalsın ama.

    Sonra test düğmesine basın. Yaklaşık 2 saniye sonra devir düşecektir. Bu, sistemin çalıştığını gösteren çok basit bir test.
    Bu testi yapabilmem için 1400-1500 lerde basınç "0" altında oluyor yanlız. Nasıl olacakt ? Start psi en düşük yerine mi getirecem , nasıl tetikleyecek ki ?

    Pardon düzeltiyorum test düğmesi tamam
    1.4 TSI GTX28 Loading...

  16. #16
    penguinhakan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2011
    Yaş
    46
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    1.407
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı MeRtCaN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben daha once 3 arabaya montaj yaptım
    Problem nedır Hakan abı ?
    Mertcan görüşelim senle de müsait olursan gelirim yanına.
    1.4 TSI GTX28 Loading...

  17. #17
    1.6 VTi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2006
    Yaş
    41
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    1.682
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence Hakan Abi'nin(Godless Comie) önerisi en basit test olur.

    1400-1500rpm'de sabit tutarken TEST'e basıp, sistemi aktif hale getirince devir mutlaka aşağı yönde oynar. Bence şuan bile bakabilirsiniz arabanın yanına gidip.
    Beni sallamayanları ARTIK ben de sallamıyorum. Muhattap olmaya tenezzül etmeyenlere selam olsun, siz olmasanız da olur, GERÇEK DOSTLARIM bana yeter.

  18. #18
    AEAlmas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Antalya/Baghdad/Adelaide
    Mesaj
    3.868
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aem kit te basınc ayarı var onu ayarlamanız lazım
    gaz kelebeginden yaklaşık 10 cm civari yeterli iat sensör bozulur diye iat tan sonra takılıyor zaten methanol kendi egt mi söyle diyeyim 240 km hızlara gelsemde 700 ün üstüne cıkmadı şuan aracımda
    test ediniz nozzle dan hortumu cıkarın test e basın püskürtüyorsa sorun yoktur birde şu var belli basınc algılayarak

    start psi 8 10 psi a ayarlayın
    full kısmını ortada dursun 17 19 psi gibi ok ucunu görmeniz gerekmekte

  19. #19
    KA®ANLIK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2009
    Yaş
    40
    Şehir
    Istanbul
    Mesaj
    3.115
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı penguinhakan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Selamlar ,
    Yardımların için çok teşekkür ederim.
    Aracım 1.4 TSI 160hp , aracımda üç tane map sensoru var , birisi hava filtresinden borusunda , birisi nozzle taktığım intercoolerdan hortumunun oncesinde , diğer ise boğaz kelebiğinden sonra.

    Yani nozzle boğaz kelebeğinden once , bu nozzle dan sonra bir map sensoru daha var yani .

    Taktığım nozzle olarak ikisini de denedim ilki 300hp lere kadar diğeri 300 hp yukarısı , ikisinde de bir değişiklik göremedim.

    Egt 850 derecelere max çıkar (Ambient temp 20-30 derece iken) , ben 700 lere hadi iyimse 750 lerde seyretmesini bekliyorum.
    IAT sensörü diğer map sensörlerinde olabilir, öncelikle IAT sensörünün hangi map'ta olduğunu net bir şekilde öğrenmek lazım.
    methanol geldiğinde mutlaka ve mutlaka IAT da düşme olması lazım... bence sizin IAT sensörünüz nozzle ınızdan önce bulunan map veya varsa maf sensöründedir...

    @Godless Commie 'nin dediği gibi, rolantiden biraz yüksek devirde TEST butonuna basarak AEM Controller üzerindeki, testinizi yapabilirsiniz. arabanın devrinde değişim olacaktır...

    AFR zengine çekmeyebilir, beyin ve O2 ler tolare ediyor olabilir afr yi...
    Loading...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •