[QUOTE=bektas_talay;7034890]eğer katkım olacaksa açıklamak istediğim birkaç birşey var..
sc araçta devir döndükce hava basar değilmi herkes biliyordur..
blow off ise emişteki havayı boşaltıyor fakat sadece boşaltıyor
benim araştırmam sonucu ( focus 1.6 zetec e yapacaktık vaz geçtik )
basınç emme paline tekrar gönderiliyordu yani taşıma suyuyla değirmen misali :)
kelebekteki dönüp sc emmesine..
bunun için bosch bypass valfi var çünki sc ler için bay pass valfi diye tabir ediliyor.. veya dump valve
bunlar basınç ile çalışır basınç yok ise açıktır birnevi westgate
tekrar okurken bu nokta dikkatimi çekti.. benim kitin üzerinde bulunan bypass valfi basınçla çalışmıyor aksine emişle çalışıyor.. ve benim setup bu şekilde kurulu...emiş olduğunda bypass açık içinden hava geçmesine izin veriyor.. emiş sıfır yada sıfırdan yukarı doğru bi değer olduğunda kapanıyor ve içinden hava geçmesine izin vermeyerek bütün havayı emmeye gönderiyor ve basınç oluşuyor..
eğer yukarıda verdiğiniz bilgi doğru ise benim kurduğum setup tamamiyle farklı bi sistemde çalışıyor ama by pass valfim bir kelebek yapısına sahip ve bu kelebek emiş gelince açılan bi yapıya sahip.. ben hata yapmış olamam die düşünüyorum ama kafam karıştı..