Merhaba arkadaslar uzun bir aradan sonra gireyim bakayim dedim. Kafada soru isaretleri olan konu konusunda burada bir cok konuyu okudum ve anladigim kadari ile ne yapilmasi gerektigini az cok anladim.
Aracim 2011 model lancer 1.6 tip 10 numara ama bir yokus cikarken bile vites dusurmek atmosferik araclarin kaderi olmamali deyip konu hakkinda bilgilenmeye calisiyorum. Aracimin specleri soyle:
Engine type — DOHC 16v, MIVEC, ECI multiple
Displacement — 1590 cc
Bore pitch — ??.? mm
Bore — 75.0 mm
Stroke — 90.0 mm
Compression ratio — 11.0:1
Power — 86 kW (117 PS) at 6000 rpm
Torque — 154 N·m (114 lb·ft) at 4000 rpm
Kompresyon orani cok yuksek oldugundan turbo icin sikinti yaratacagini forumlardan anladim. Cok yuksek beygirler eklemeden sadece alt devirleri biraz canlandirarak kullanimi rahatlatma odakli dizel fiestalarinki kadar kucuk bir turbo ile 20-30 bg kadar yukseltip kullanmak istiyorum. Hatta islem sonrasi da araca lpg takip (yaninca da subaplari degistirecegiz) kullanabilir miyim?
Tabi bu modifikasyonun fiyat/fayda orani ne kadar iyi olur? Mantikli midir?