beyler orjınal 1.6 16v stock bır motoru 0.6barda turbolamak ıcın neler gereklı tam olarak?
beyler orjınal 1.6 16v stock bır motoru 0.6barda turbolamak ıcın neler gereklı tam olarak?
Ecunun duzenlenebilir olması lazım ve ayrıca devir bandına göre en uygun turbo seçilmesi gerek
RESPECT YOUR ELDERS
Neler gerekli derken, egzoz manifoldu, turbo, turbo boruları, downpipe, intercooler, birde blow off lazım![]()
...
afr ayarlarım onda sıkıntı yok 5 bar yakıt pompası mevcut safc de baglı araca zaten 10 afr ye kadar zengıne cekebılıorum egzoz manifoldu, turbo, turbo boruları, downpipe, intercooler, birde blow off sadece bunlar mı enjektorlere bı ıslem lazımmı regulator gerekır mı aracımın beynındekı boş epromla yenıden yazılım yapılabılıor...
Yahu ezbere konuşmak demeyelimde neden intercooler ve blowoff 0.6 bar için? Zaten gündelik kullanılacak anlık güç alınsın diye?
@samet Abı sıkıştırman kaç?
RESPECT YOUR ELDERS
dusunce 0.6 bar 110ps olsa arac 0.6barla kac hp ye cıkar kı fren ısı kolay bravonnkını uydururuz sanzuman sıkıntı olabılır ama dedıgım 6psi gucle ne olur tam detaylı olarak ne gerekır kac litre ıntercooler wasgate gerekır mı enjetorler ne dır ne olur hangı aracınkıler uyar bunları bıen arkadaslar yazabılırlerse mutlu olurum
0.6 için ne intercooler'a ne de blowoff a gerek var düzgün bir turbo ile afr ve avans yaralandıktan sonra problem çıkarmaz. 0.6 ortalama 150 160 yapacaktır sıkıştırma önemli ancak sıkıştırma düşürmek gerekebilir sanırım onceden motor ici girmiştin abi
RESPECT YOUR ELDERS
Basınç az olduğu için intercooler a gerek duyulacagini sanmıyorum çünkü verilen para ile alınan gücün etkisi yok 1.5 bar basılsa eyvallah sadece cok gazlarsa makine şişer coolersiz. Blowoff konusunda ise yine gereksiz masraf blowoff a verilecek para yerine ateslendirme guclendirilebilir
RESPECT YOUR ELDERS
Şimdi;
Gerekenler;
* Turbo - Devir kesicin ve almak istediğin devire göre sen seçeceksin bir dizel turbosuda olabilir yada büyük seride ama sana tavsiyem BMW dizellerindeki turbo.
* Borular - Turbodan emmeye giden borular vs. Intercooler gereksiz masraf. .6 için.
* Downpipe ve egzoz manifoldu ve ek olarak egzoz çünkü turboda en güzel no-exhaust ama kullanacağın için gazı direk dışarı atmak için geniş çaplı kullanman lazım yoksa şişer.
* AFR ve EGT izlemen gerekiyor, EGT muhakkak.
* ECU düzenleyebiliyorsun madem ayarları yapman gerekiyor.
* Enjektör konusuna gelince log alıp izlemen lazım kaç duty ile çalışıyor eğer %70 üstü ise enjektörlerin ömrü kısa olacaktır ve daha büyük enjektör seni rahatlatır ve daha uzun süreli kullanırsın.
* Blowoff gereksiz ama ses için istiyorsan kullanılabilir.
* Bujilerin durumu nedir? Ona göre gerekebilir.
* Sıkıştırma konusuna gelince bu konu hakkında pek bilgim yok ama düşük sıkıştırma ile uzun süreli bir motor ömrü olur, kalın conta ile bu olayı çözebilirsin.
* Fren sistemine gelince alacağın güç fazla olmayacağı için gerek yok ama tedbir sonuçta.
* Süspansiyon sistemine gerek yok.
* Motor kulakları ne durumda ve bu duruma göre motor zarar görebilir bunu göz önünde bulundurman lazım.
şuan aklıma gelenler bunlar aklıma geldikçe eklerim
RESPECT YOUR ELDERS
palida motor kulagı tek buyuk bır cıvatacapraz yerlestırılen motor oldugu ıcın onuda kırmıstım ordan bılıorum koca motoru bır cıvata tutuor valla brezılyada 6psida catır catır turbolamıs ipn.ler
de portekızce yok google da sacma sapan translate edıor
baho civic i turbolamıstı lpgde hemde canavar gıbıde yururu vardı aracın 0.6 psi da... egtyı olcerız boost apex-i gauge da var onlar basıt ısler afr de kolay safcden yaparız yetıstıremezsek regulator pompa beyın bı fılm oda olur onuda hallederım sımdı bana hangı enjektorler lazım ??? borular kolay onuda adanada rasimde yaptırırız aslnda hazır kıtler var brezılyaada palıo ya gore al tak seklınde nasıl getırtecez sorun orda cıvatasına kadar her bı seyı var
http://curitiba.olx.com.br/kit-turbo...-iid-366096402
Tamamda abi yürütmek sorun değil ki 1 gün yürütülür 2 gün yürütülür önemli olan safe bir şekilde yürütmek. Örneğin 11k rpm civic sadece ecudan kesiciyi uzatarak yapıldı 1 ay sonra motor kırdı ve yapılması gereken sadece 1 yağ pompası değişmekti bir şey olmuyor diye olmayacak anlamına gelmez. 1 ay sonra pompa bir an yağ kesti ve motor kırdı..
RESPECT YOUR ELDERS
Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)