User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
39 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: blow off'un tam tersi mantıkla çalışan bişey??

  1. #1
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    blow off'un tam tersi mantıkla çalışan bişey??

    blow off un tam tersi mantıkla çalışan yani emişle değil de belli bir basınçın üstünde açılan bir sistem lazım...

    gaz kelebeğini kapatınca SC'ın bastığı hava benim normal olarak (0.5) bastığım barın üstüne çıkınca yani anlık olarak 0,6 yada 0,7 olunca açılacak 0,5 e düşünce tekrar kapatacak birşeye ihtiyacım var..

    blow off olunca emişle aktive olduğu için açık kalma süresi uzun oluyo vites değiştirirken değil ama aracı yüksek devirden boşa atınca stop etme sorunu yaşıyorum..

    yardımcı olan arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim..
    E30 - 3.18is supercharged...

  2. #2
    tunerviper - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2006
    Yaş
    38
    Şehir
    Karşıyaka'dan
    Mesaj
    429
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ext wastegate bu dediğini yapıyor bildiğim kadarıyla ama emme kısmında ne kadar çalışır onu bilemem.

  3. #3
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hemen aklıma mekanik çalışan basınç switchleri geldi
    bir tane ondan ve bir tane ucuz 12v selenoid iş görebilir

    tam 0.5 bar ayarlarsın üzerinde kontak çeker, selenoid açar hava kaçar
    ehehe tekerleme gibi oldu ama öyle


    bunun gibi


    çok ucuz olması lazım
    gidip 150 dolar verme sakın marka ürünlere

  4. #4
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hemen aklıma mekanik çalışan basınç switchleri geldi
    bir tane ondan ve bir tane ucuz 12v selenoid iş görebilir

    tam 0.5 bar ayarlarsın üzerinde kontak çeker, selenoid açar hava kaçar
    ehehe tekerleme gibi oldu ama öyle


    bunun gibi


    çok ucuz olması lazım
    gidip 150 dolar verme sakın marka ürünlere
    biraz daha açabilir miyiz tam olarak çalışma sistemini?? tam aradığım şey olacak gibi ama neyi nereye bağlaycaz?? ayarlı olması süper... teşekkür ederim...
    E30 - 3.18is supercharged...

  5. #5
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    anladığım kadarıyla swich mekanik istediğimden fazla boost olduğunda açıyo ama bunu 12 volt bağladığımız için elektrikle açıyo.. yani boostu mekanik ölçüyo elektrikli swich otomatik açıyo.. bu durumda nerde istemediğim aşırı boost varsa (yani gaz kelebeğinden önce) oraya koyacam bu switchi..

    selenoid nedir ne işe yarar nereye bağlayacaz onu çözemedim...
    E30 - 3.18is supercharged...

  6. #6
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    selenoid valf

    buna benzer , bunun gibi
    pahalı birşey değildir
    12volt bobinli olandan alınacak
    normalde kapalı olan alınacak

    boost switch çektimi, yani basınç 0.5 barın üzerine çıktımı
    12v bu valfi çekecek, normalde kapalı olan diyafram açılacak ve havanın kaçması sağlanacak




    teoride bu sistemin çalışması lazım
    kısacası istediğin basıncın üzerini kaçırıyoruz dışarıya

    ha daha hassas çalışan birşey istersen
    map sensoru çıkışından çalışacak elektronik kontrollü bir vana da yapılabilir
    o zaman dersinki 0.65 barda açılsın , 0.52 barda kapansın falan filan

  7. #7
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ayarlı bir blowoff edinmeyi düşündünmü? üzerinde yay sertlik ayarı olan blowofflar var, misal greddy veya ebayden alabilceğin bitakım çinçon blowofflarda mevcut, yayın sertliğini ayarlayıp açık kalma süresini kısaltabilirsin...

  8. #8
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    örneğin...


  9. #9
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    birde mevcut blowoff un nedir? onada yapılabilinecek işlemler var aslında sıkıntıyı çözmek için...

  10. #10
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    peki bu işe selenoidi değil de mekanik boost controller lar varya turbolarda onlardan koysak bi tane araya belli basıncın üzerinde açılsa diler ucuna da external westgate taksan ve bunun sadece basınçla açan tarafını kullansak istediğimizden fazla basınç mekanik boost controllerdan geçerek westgate i açsa ve hava bolaşsa sonra boost düştüğü için mekanik boost konroller kapatsa westgatei tekrar ve herşey kaldığı yerden devam etse..

    sizce bu sistem pratikte çalışır mı ve artıları eksileri ne olur selenoide göre??
    E30 - 3.18is supercharged...

  11. #11
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    şimdi mevcut blow off um hks nin replikalarından ve ayarlı değil ama önceden vites aralarında bile stop ediyordu araba yayın arkasına pullar koyarak yani bi anlamda yayı sertleştirerek problemin önüne geçtim şu an vites aralarında filan stop etmiyo.. sıkıntı mesela ışıklara doğru biraz devirli geldi 4000 ya da 4500 devir vitesi boşa attığın zaman stop ediyor ancak 2000 yada 3000 devirden attığın zaman stop etmiyor.. ben de bunu sistemde bağlı olan bypassın açık ya da kapalı olmasına bağlı buluyorum çünkü 4000 devirde emmede emiş olmadığı için bypass kapalı ve SC ın bastığı hava bar 0 yada 0.1 de olsa direk emmeye gidiyor ve boşa attığımda devir yüksek olduğu için birden bire açılan bir by pass ve daha da önemlisi bununla birlikte açılan bir blow off um var.. eğer ben blow offu emiş -0,5 e düştüğünde değil de bastığım boost 0,6 lara 0,7 lere çıktığında açılacak bi sistem koyarsam (gaz kelebeğimi kapattım için boşa atınca anlık bi basınç yükselmesi oluyo tabii) blow off u stop etme anında devreden çıkartmış olacam die düşünüyorum ve stop etmenin önüne geçmeyi planlıyorum teoride pratikde nasıl olacak işe yarayacak mı bilmiyorum.. ama yarar gibi gözüküyor..
    E30 - 3.18is supercharged...

  12. #12
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ReSuL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    peki bu işe selenoidi değil de mekanik boost controller lar varya turbolarda onlardan koysak bi tane araya belli basıncın üzerinde açılsa diler ucuna da external westgate taksan ve bunun sadece basınçla açan tarafını kullansak istediğimizden fazla basınç mekanik boost controllerdan geçerek westgate i açsa ve hava bolaşsa sonra boost düştüğü için mekanik boost konroller kapatsa westgatei tekrar ve herşey kaldığı yerden devam etse..

    sizce bu sistem pratikte çalışır mı ve artıları eksileri ne olur selenoide göre??
    manuel boost controller ın bir ucunu atmosfere vermek zorunda olduğun için manifolt basıncını etkiler rolantin falan sapıtabilir, şimdi senin sorunun blowoff un fazla açılması yüksek devirden boşa atınca stop etmesi değilmi? yani kulağını tersten tutuyorsun dediğim gibi ayarlı bi blowoff a ihtiyacın var...

  13. #13
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hmm blowoff un yayına pul koyupta halan sıknıtı yaşıyorsan var bi dengesizlik bu işte düşünelim bakam

  14. #14
    ygtrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2008
    Yaş
    36
    Şehir
    Ataşehir/Eskişehir
    Mesaj
    4.475
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ReSuL Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    şimdi mevcut blow off um hks nin replikalarından ve ayarlı değil ama önceden vites aralarında bile stop ediyordu araba yayın arkasına pullar koyarak yani bi anlamda yayı sertleştirerek problemin önüne geçtim şu an vites aralarında filan stop etmiyo.. sıkıntı mesela ışıklara doğru biraz devirli geldi 4000 ya da 4500 devir vitesi boşa attığın zaman stop ediyor ancak 2000 yada 3000 devirden attığın zaman stop etmiyor.. ben de bunu sistemde bağlı olan bypassın açık ya da kapalı olmasına bağlı buluyorum çünkü 4000 devirde emmede emiş olmadığı için bypass kapalı ve SC ın bastığı hava bar 0 yada 0.1 de olsa direk emmeye gidiyor ve boşa attığımda devir yüksek olduğu için birden bire açılan bir by pass ve daha da önemlisi bununla birlikte açılan bir blow off um var.. eğer ben blow offu emiş -0,5 e düştüğünde değil de bastığım boost 0,6 lara 0,7 lere çıktığında açılacak bi sistem koyarsam (gaz kelebeğimi kapattım için boşa atınca anlık bi basınç yükselmesi oluyo tabii) blow off u stop etme anında devreden çıkartmış olacam die düşünüyorum ve stop etmenin önüne geçmeyi planlıyorum teoride pratikde nasıl olacak işe yarayacak mı bilmiyorum.. ama yarar gibi gözüküyor..
    bolt olan kısımdan hiçbirşey anlamadım, 4000 devirde emmede nasıl emiş yok mesela nasıl oluyor o olay?

  15. #15
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    by pass kapalı olduğu için o devirde SC havayı direk emmeye basıyor ve emmede emiş değil basınç oluşuyor..
    E30 - 3.18is supercharged...

  16. #16
    Maxiboost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    40
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    4.266
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bence o isi kasnakla cozmelisin. İstedigin basinci basacak bir kasnak yaptir bence.

  17. #17
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    iyi de basınç varken değil problem.. ben kasnagı küçülttüm basın 0,5 ten 0,8 e çıktı yine yüksek devirde boşa attığımda yine stop edecek.. çünkü o arada açık kalan blow off ya da bybass dan dolayı içeri giren havayı akışmetre ölçüyo gaz kelebeği kapalı rölantı valfi havayı yı mı ayarlamayamıyo artık neyse araba stop ediyor ben de bunu emmeden blow offa giden hat ya da blow off dan olduğunu düşünüyorum.. kasnak çözüm değil bu durumda..
    E30 - 3.18is supercharged...

  18. #18
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    senin blow off açık tipmi ?

  19. #19
    ReSuL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Kayseri
    Mesaj
    472
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    muhtemelen de öyle by pass açık olduğu için giren havayı dışarı bırakıyo çünkü niye egaz kelebeğini kapattık emme de emiş oldu ve bloww off açık.. açık old. çin SC hali hazırda 4000 devirden aşağı dönmeye devam ediyo havı yine gönderiyo ama gönderdiği hava atmosfere gidiyo bu durumda akışmetreden hava girişi var emmeye gitmiyor blow off açık olduğu için atmosfere gidiyor ancak bu arada rölantı valfi ne kadar hava göndereceğini şaşırıyor tabi yakıt da gaz kelebeği kapalı olduğu için gönderilmiyor ya da rölantı için gönderilen yakıt hava dengesizliğinden dolayı yetmiyor stop ediyor.. sanırım biraz daha sistem anlaşılmıştır şimdi.. umarım
    E30 - 3.18is supercharged...

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •