açık tip mi derken?? HKS SQv 3 modeli.. ayar vidası yok..
Printable View
açık tip yani çuflayan, basıncı atmosfere salan demek istedim
kapalı olandan kullanılırsa bu sorun ortadan kalkabilir
http://www.roadraceengineering.com/3...oschbovkit.jpg
aslında bi diyagram çizsen mesela blovof nerede motor nerede baypass nerede vs vs gibi resim daha net oturacak kafamıza... tabi neyin vakumunu nerden aldın yapmak istediğin şeyin diyagramlarınıda çizsen iyi olur
şema böyle:
http://i42.tinypic.com/24vqpt5.jpg
ben anlamadım sende neden 2 tane bov var ?
yukarda resmini koyduğumda, açık olanda vakum ile çalışır
yani ince bir hortum emme manifolduna gider
sen ayağını gazdan çektiğin anda vakum oluşunca bu valf açar ve hava tahliye edilir
açık olanda, kapalı olanda aynı sistem
tek fark açık olan havayı dışarı saldığı için çufff sesi çıkar bu da hoşafımıza gider.
edit:
şemayı gördüm ve ben sistemi anlamadım
by pass valfi sen ayağını çekince sc den gelen basıncı akışmetreye tersten verecek ??
edit2:
sc nin mantığını iyi bilmiyorum
o yüzden ben karışmayayım en iyisi
Abi sikinti akismetreden. Sc surekli hava emiyor akismetre havayi okuyor ama bovdan tahliye oldugu icin emmeye okdugu hava gitmiyor sacmalayip stop ediyor :D dogru anladiysam skinti bu. araya ne koyarsa koysun bu skinti giderilmez bence. Cunku akismetre hep hava emildigini okuyacak. Bence akismetre iptal edilip map a gecilmesi lazim ki rahat rahat kullansin arkadas.
Neden iki tane var cunku dikkat ederseniz mesela 0.5 bar basinc geliyo bypass kapali diyelim ayagimi gazdan cekince gaz kelebegi kapandigi anda emis eksiye dusuyo ve by pass acilyo sc devir dusene kadar ki bastigi havanin gisecegi yet acilan by passdan devir dayim yapmaktan baska sansi yok.. ve asil mesele bu anlik basinc artisinda gaz kelebegi kapandigi icin sc birden durmaya calisiyo ve kayisa asiri yuk biniyo.. tamda bu noktada artan basinci anlik atmosfere basinca kayistaki yuku almis oluyoruz.. amac bu.. ama bugun kayis siatemini cift kayis yaptirmaya karar verdim belki de gerek kalmayacak ama her halukarda kayistaki yuku akmak icin boyle bi sisteme ihtiyacim car
Edit 1 e cevaben: akismetreye tersten gelen hava yada basinc yok sc dondugu icin ve orasi sc in havayi emdigi yer oldugu icin o noktada by passdan donup feri gelen hava da sc a tekrar gidiyo orda basinc olusmuyo boylece
Bence rölanti valfini iptal edip rölantiyi kelebek üzerindeki vidadan tutturmaya çalışıp o şekilde deneyin sorun rölanti valfindenmi değilmi anlamış oluruz
Araç 4000 devirden boşa atınca afr kaç oluyor ?
O sirada anlik 22.4 oluyo ama bu normal cunku vites atarken de boyle oluyo asil sikinti ondan sonraki bi iku saniyede gerekli ayarlama yapilmiyo ecu yada rolanti valfinden kaynakli.. stop ediyo...
blowoffu iptal etmeyi denedinmi hiç? şu şemadan anladığım bypass valfin zaten blowofun yaptığı işin bi benzerini yapıyor olması... yani birnevi dumpvalve gibi, şu diyagramda blowoff çuff sesi yapmaktan başka hiçbir işe yaramıyor, birde anladığı kadarıyla akışmetrenin emiş ve diğer motora giden ucu bypass valve üzerinden anlık olarak atmosfere açılıyor yani iki tarafındada basınçlar eşitleniyor ve bu sebeple akış duruyor ve hiçbirşey ölçmüyor, blowoff u iptal etsen de bir süreliğine akış olmayacak aslında ama, busefer hesaplanan hava sistemde kalmış olacak sen bunu blowoff la dışarı atıyorsun, blowoff u iptal edersen bana düzelicek gibi geliyor, veyahut maxiboot un da dediği gibi akısmetre iptali ile map lı bi beyine geçiş...
bide ekliyim belki biliyorsundur belki bilmiyorsundur, blowoff takılmamış, turbo sistemi oem olan turbo araçlardada senin yaptığın bypass valve düzeneğinin birebir aynısı mevcut, misal benim subaruda dahi orjinal düzen o şekilde, blowoff takmak için o düzeneğin filtre tarafına giden kısmı iptal edilip körleniyor bypass valve yerinede blowoff takılıyor, sen ise bu işi bypass ı iptal etmeden yapmışsın yani ikisi bir arada olmuş...
bypass valfi atmosfere bırakmıyor.. dikkat ederseniz bypass SC emiş (giriş) tarafıyla SC dan sonraki basınç tarafını bypass ediyor yani gaz kelebeği kapandığında SC ın bastığı hava geri tepiyor ve tam da o anda bypass açarak havayı SC öncesinden ve sonrasında devir daim yapıyor..
blow off ise o anda geri tepmenin SC ı birden durdurma durumunu ortadan kaldırmak için çözüm olarak düşünülmüş bişey.. birden durunca çünkü kayışa aşırı yük biniyor.. ancak dediğim gibi kayış sistemini güçlendirerek blow off u iptal ederek deneyeceğim.. sonuç olarak sistemde aslında bypass var ama blow off yok.. inşallah sorunu çift kayışlı 12 lik V kasnak yaptırarak çözmeyi düşünüyorum..
Resul sadece bow u iptal edip bir dene, bana kalırsa bow a gerek yok bu sistemde
"blow off ise o anda geri tepmenin SC ı birden durdurma durumunu ortadan kaldırmak için çözüm olarak düşünülmüş bişey"
Bu işlemi aynı zamanda bypass ta yapıyor sadece bow gibi dışarıya salmıyor havayı.Ayrıca bypass atmosfere bırakmıyor diyorsun ama akışmetre önünde zaten filtre var kapalı bir sistem değilki teorik olarak bu bağlantıda bypass ta doğrudan atmosfere salıyor havayı.
Ve emin olmamakla birlikte bow u iptal ettikten sonra bypass ın ucunu filtre ile akışmetre arasına almayı deneyebilirsin.
e tamam bende bypass valfin atmosfere bırakmadığını görüyorum zaten, demek istediğim zaten atmosfere bırakman gerken bişey yok, şimdi eski bi konun vardı senin sc sürekli bastığı için bypass valfin rolantide açılması gerekiyordu yanılmıyorsam değilmi? zaten blow un işini bypass yapıyor sadece atmosfere açmıyor ve rolantide sürekli açık kalarak sc ile kelebek arasındaki basıncı engeliyor, ama şemaya bakarsan blowof ta açıldığı zaman akışmetrenin iki ucununda atmosfere açıldığını görürsün,atmosfere giden yol bi filtreden diğer ucuda bypass valf üstünden blow dan gidiyor...
işin kısası hem bypass valf hem blowoff aynı anda açık olunca çok fazla miktarda hava kaybına yol açıyor akışmetren hatalı ölçüm yapıyor, ha kelebek kapalı konumdaiken sc herhangibir basınç yapmıyor biyerleri zorlamıyorsa bypass valfi iptal edip sadece blowoff lada yürüyebilirsin, işin kısası bu motorda ikisine birden yer yok düşüncesindeyim :)
birde ek olarak map lı beyine geçtiğin zaman sc ile kelebek arasına bir external wg bağlayıp turbo basıncını farklı capta kasnak kullanmadan kontrol edebilirsin düşüncesindeyim, bypass valfin yerine ewg bağlayıp isteğe göre bir boost kontroller bağlarsın...
akışmetrenin yapısı arkasından gelen havayı filitreye doğru geçirmeye müsait değil kapı var bi tane tersine çalışmaz..
dediğim gibi kayış kuvvetli olur da o Sc ı geri tepmenin etkisiyle birden durdurmaya çalışma olayı yaşandığında kaçırmazsa yeni geçeçeğim çift kayış sisteminde blow off direk iptal...
bu çözüm arayışının sebebi zaten kayışın zayıf gelmesiydi çşft kayış olayı çözer gibi..
ewet daha önce bi konu açmıştım ama ordaki sorun direk bununla alakalı değildi..
yukardaki tespit çok güzel bold içine aldım... bypass ı iptal etmektense blow offu iptal etmek şu sistemde daha mantıklı zira zaten blow off olmaması lazım dediğim gibi o sıkıntıyı gidermek içindi ancak inşallah gerek kalmaz çift kayışlarla
Sc nin centrifugal olduğunu düşünüyorum.
Bence yapman gerekenlerden biri blow offu iptal etmek.
dump valve i iptal etme.
Dump valve in recirculate kısmını maftan uzak tutmak.
Basınclı olan geri döndürülmüş havayı mafının okuması sonucunda fazla benzin verip iceriye rolantinin tutmamasına yol acabilir.Buda önemli bir olasılık bence
Basıncı ayarlamak için kasnaktan başka birşey yapma bana sorarsan.