markasını ben bilmiorm arkadaşıma paşaoğlu kağıtta vermişti fiyatları ordan aklıma geldi :)
Printable View
markasını ben bilmiorm arkadaşıma paşaoğlu kağıtta vermişti fiyatları ordan aklıma geldi :)
toledoya uygulanabılır Sc var mı?
13bin tl bana çok yüksek bir maliyet gibi geldi. Ben eaton m serisinden mercedeslerden çıkma bi supercharger kullanmayı düşünüyorum ki 400den fazla isteyen çıkarsa almam şahsen. supercharger'ın en avantajlı yanı atmosferik bir arabaya takılırken benzin sisteminde aşırı köklü bir değişim gerkmemesi (turbo kadar) ve intercooler yerine cold air intake kit ile geçiştirebilmemizdir. Dezavantajı turbo kadar yüksek güç alamamız. Benimki gibi devirli motorlardada yüksek devirde kucağımıza alma ihtimalimiz :). hem turbo hem supercharger uygulamak isteyenlere.
http://www.dsmtuners.com/forums/atta...superturbo.bmp
Gm maf sensörü ile swap yapmışlar orjinal maf sensörünü çünkü muhtemelen o basıncı okuyamayacaktı.
bu da twincharger lı 4g63
http://www.dsmtuners.com/forums/atta...e-imgp1084.jpg
intercooler yerine CAİ ile geçiştirebilmeniz konusu biraz yanlış olmuş, çünkü araçlarda intercooler konmasının nedeni sıkıştırılmış havanın ısınmasıdır ve hava superchargeda da ısınacaktır, eğer az basarım ısınmaz derseniz, o zaman turboda da az basarsınız ısınmaz.. yani intercooler ile supercharge ın ilgisi yoktur.. ayrıca turbo kadar yüksek güç alabilmeniz sizin elinizde, tamam belki yüksek güç almak istediğiniz zaman kayıp çok fazla olucaktır, genelde yapılan bir uygulama değil ama tamamen sizin isteğiniz doğrultusunda her tür kombinasyon yapılabilir :)
ben bu sıkışan gaz ısınır mantığını cidden anlayamadım ama ya ( yanlış anlama cidden kavrayamadığım için soruyorum amacım çıkışmak değil.) Benim bildiğim kimya mantığına göre ısınan havada moleküller birbirinden ayrılır geniş alanda hareket eylemine kapılırlar, aynı mantıkla sıkıştırılan havanın soğumaya uğraması gerekir çünkü moleküller yakın seyreder hareket alanı kısıtlıdır. (tıpkı deoderantlarda olduğu gibi) turboda intercoolar'a özellikle ihtiyaç duyarız çünkü egsoz gazının ısısına maruz kalan turbo gelen temiz havanında ısınmasına neden olur diye düşünüyorum. Yanlışımı düzeltin lütfen. Ayrıca ben cidden intercoolerlı bi supercharger görmedm :S
Özür dilerim bu dip notu eklemeyi uygun gördüm: hareket halinde supercharger parçalarının ısıya neden olabileceğini bende göz önünde tutuyorum. Elbette isteyen intercoolerda koyabilir, konmaz demiyorum. Benim söylemek istediğim şey supercharger'dan geçen havanın turbodan geçen hava kadar çok yüksek ısıya maruz kalmayacak olması
biraz yanlış düşünüyorsun turboda hava basınçlandırdığında hava sıcaklığı artar intercooler ile havanın sıcaklığını düşürüp motora verirsin
normaldede havayı sıkıştırmaya kalktığında ısınır deodorant vs onlar sıvılaştırılmış gazlar onlarda biraz daha farklı durum tam bir karşılaştırma yapamazsın
Bunları neye dayanarak yazıyorsunuz bilmiyorum ama yanlış biliyorsunuz.
Benzin sisteminde aşırı köklü değişime gidilmediği yanlış. Benim arabamda enjektörlerde değişti piggyback te taktım. Eğer regülatörüm depoda olmayıpta geri dönüşlü bir sistem olsaydı regülatör ve pompayı da değiştirirdim. Kısacası yakıt sisteminde gayet köklü değişiklik yapılıyor. Turbodan bu konuda en ufak bir farkı yok.
Hiç Mini cooper S te mi görmediniz?
Superchargerda güç alınamaz olayınıda ben çözemedim. Eğer hedefiniz 2.0lt motordan 400-500 hp almaksa evet o biraz zor. Zira o durumda büyük SC kullanmanız gerekiyor o da kaputun altındaki yer darlığındaın dolayı sıkıntılı bir hal alıyor. Ama hedefiniz 1.6 motordan 200 hp civarı bir güç elde etmekse m45 ile bile buna ulaşabilirsiniz. Hemde yarım bar gibi nispeten düşük boost ile... Tabi bu birazda motorunuzun tasarımına bağlı..
Bu arada sıkışan hava ısınır. Bu bilinen bir fizik kuralı. İster moleküle dayandırın ister atoma. Intercooler her şartta gerekli. Olmasa olmazmı? Olur neden olmasın. Ne kadar basınç istediğinize bağlı.
usa da supercharger li TypeR lerin çogu aftercoler li:).Jad TypeR+turbo Tolga da projesi hazır yakınlarda start veriyoruz.foto-video-dyno larını hep beraber izler ve görürüz.:):)
Aslına bakarsanız eskiden bende bunu pek anlayamamıştım ancak şöyle açıklayabilirim..
havayı ısıttığınız zaman hacmi artıyor, bunda hem fikiriz o yüzden buradan yola çıkacağım.. havayı ısıttığınız zaman hava, gelen enerjinin bir kısmını hacim arttırmak için kullanıyor (moleküller arası boşluğu arttırmak), geri kalan kısmı da sıcaklığı yükseltiyor.. siz hava molekülleri arasındaki mesafeyi azaltmak istiyorsanız (basınç arttırmak) ondan enerji almanız gerekmektedir.. enerji almazsanız oradaki fazla enerji ısıya dönüşecektir..
inşallah yeterince açık olmuştur :) genelde karışık yazarım bu tür şeyler..
evet bahsettiğiniz kural boyle ve charles kuralı : sabit sıcaklıkta gazın basıncı ve hacmi çarpımı hep eşittir. bu konuda hatalıymışım farkettim tabi ama bu konuda biraz daha araştırma yapacam çünkü ısı ile sıcaklık aynı şeyler değil biliyorsunuz düşük kütle çarpım ile intercooler hala gereksiz olabilir. Minicooper s'in kaputunu hiç açıp görmedim özür dilemelimiyim ???. Sanırım enjektör ve piggyback konusunda haklısınız, ben onu yazarken s/c takan bir kimsenin düşük beygir beklentisini göz önünde bulundurarak hareket edeceğini düşündüm yada turbo kullanacak birinin daha yüksek beygir düşüncesi olacağını :S . ---- Bu arada yavuz364 açıklama için çok teşekkür ederim biraz daha anlaşılması kolay bir hal aldı benim için :). tamam ozman acaba biri bana throttle ile intake manifold arasına konuşlandırılacak s/c için nasıl bir cooler düzeneği yapabileceğimiz ile ilgili plan yada şema verebilirmi?
Peki hacim eşse ama basıncı artarsa ısıl değer değişmezmi?
Yok özür dilemenize gerek yok. :p Alınmanıza da...
Açıkcası düşük beygir beklentisinden neyi kastediyorsunuz bilmiyorum ama eğer atmosferik olarak üretilmek üzere tasarlanmış bir kapağa sahip bir arabaya sonradan aşırı besleme yaparsanız her şartta düşük basınçlar ile alacağınız güç yüksek oluyor.
Bu benim arabamdaki ilk setup ta kullandığım sıralama idi. Ancak bu şekilde olmuyor. Neden olmuyor? Çünkü tüm boruları büzüşmeyecek şekilde yapmanız gerekiyor. İki yolu var, birisi silikon hortum alıp içerisine çelik yay kestirmek sureti ile büzüşmesine engel olmak (bu durumda havanın akışı ile acayip bir ses geliyor test ettim onaylamadım), ikinci alternatif ise boruların tümünü aluminyumdan yaptırmak. Eh bu pek kolay değil. İstediğiniz gibi eğip bükmenize neredeyse imkan yok. Dolayısı ile kasmaya değmez. Gaz kelebeğinin yeri aynı kalıp bypass valfinin vakum borusunu manifolttan alırsanız sorun kalmıyor...
Supercharger ın temel farklılığı düşük devirde düşük basınç, yüksek devirde ise daha yüksek basınç oluşturması. Ve pek tabii devirinin 14bin devir gibi bir değerde sonlanması.
http://www.fordist.com/mertol/mondi/SC/SCmontaj.jpg
"Bence" eğer arabanın egzost manifoltu öndeyse turbonun uygulanması daha kolay olur. Zira intercooler da önde olacağından hortumdu boruydu fazla uğraşmaya gerek kalmaz. Ama arkada olursa motoru komple tavaf eden bir boru işi sizi bekliyor ki bu da sevimsiz ve sorunlu bir durum aslında.
Bu durumda supercharger ın montajı daha pratik olabilir. Ama o da motoruna göre değişir. Supercharger için ayaktı flanştı inet outletti derken bir sürü custom parça üretmeniz gerekiyor. Sağlam bir tornacı, kaynakcı (aluminyum kaynağı (lehim değil) yapabilen) , autocad bilen birisi ve sizin ufak tefek parçalarınızı üretmeye hık mık etmeyecek bir de CNC atolyesine ihtiyacınız olacaktır.
ısıl değerden kastettiğiniz şey nedir?? iç enerji toplamları mı ? eğer öyle ise tabii ki toplam enerji artar, 1.si basınç arttığı için artar 2.si madde miktarı arttığı için yeni gelen maddelerin enerjileri de toplanacaktır.. ancak bütün girenlerin basıncı eşit girmek zorunda olucağı için, hacim ne olursa olsun, ulaşılan basınca göre sıcaklık değişimi olucaktır..
yani 1 litre 5 bar havanın ulaştığı sıcaklık ile 2 litre 5 bar havanın ulaşacağı sıcaklıklar eşittir, (tabii ki dışırısı ile olan izolasyonun mükkemmel olduğu kabul edilirse)
(ikisi de 1 bardan 5 bara yükseltiliyor.)
Benim onu yazmamdaki amac formul tek olduğuna göre ısının artacağını ddrome a aktarabilmekti..
nese :) konuyu biçok şekilde anlatmaya çalışmış olduk..
ya üstadım kusura bakma alınmadım da ***** forumda yazarken mimik kullanamadığımız için bazen niyet anlaşılmıyor :D ya şimdi aslında benm düşüncem kolları değiştirip pistonu yüksek sıkıştırmalı olark bırakmak (tabiki forged kullanacam ama turboya göre piston kullanmamayı düşünüyorum) çünkü s/c yi hemen uygulamayacam. Öncelikle intake tarafına 264 derece egzantrik , valve büyültme , enjektör ve benzn pompası değişimi, throttle ve manfiolda port and poolish ve son olarak pigyback olayına girip atmosferik yürütcem 2. aşamada s/c headers , egsoz tarafına valve büyültme ve taşlama 264 egzantirik ve komple egsoz olayına girecem. bide açıkcası ben şu düzeneği kullancaktım
http://i149.photobucket.com/albums/s...2/IMAG0379.jpg
yani elle yapılmış manifoldun üstüne s/c yi oturtup iptal ettiğim klima yerine kayış atıp olayın kolayına kaçacaktım ama acaba planlar değişcekmi :D
ah birde bir sorum olacak eaton m45 2.0l bir motorda 8bin rpm'e dayanabilirmi?
1- Araba ne?
2- Neden atmosferik olarak o kadar kasmaya uğraşıyorsunuz?
3- SC ile düşük basınclar alırsınız ama 1 bar falan gibi basınçlarda SC yerine turbo seçmek daha akılcı bir tercih olur. Bu aletler dışarıdan bakıldığında küçük gözüküyor ama montaja başladığınızda o kadarda küçük olmadıklarını ve kaputun altının oldukca sıkışık olduğunu acı bir şekilde görüyorsunuz. :)
Zaten aşırı besleme yapılacaksa egzantrikle falan uğraşmaya gerek yok. Basıncı yedikten sonra hava öylede böylede giriyor zaten motora. Kapağın flow'u yüksek olursa düşük basınçlarda yüksek güçler elde edersiniz ama değilsede kasmaya gerek yok. 'bence'
O bağlantıları yapan adamı pataklamak lazım. Ben bile daha iyi kaynak yaparım..
m45 şu devire dayanabilirmi diye bir denklem yok. Orada belirleyici faktör motorun devri değil m45 in hangi devirde döndüğü.. Bunu belirleyende krang kasnağınız ile SC nin kasnağının oranı. Dolayısı ile m45 şu devire dayanabilirmi diye bir düşünce doğru olmaz. Ancak verimli olurmu? Üreticisi 14 bin devirden sonra verimliliği düşer diyor. m45 zaten normal şartlarda dahi 12bin devir civarında motorun gücünden 20 -25 hp arası güç çalan bir alet. Dolayısı ile daha yüksek devirlerde harcadığı güç 30 hp lere dayanacaktır muhtemelen. Kısacası 'bence' m45 2.0 litre bir motor için pek doğru bir seçim değil. Mümkünse en az m62 den başlayın. Hatta onunda mercedes çıkmasını falan temin ederseniz daha iyi olur. Zira onların önünde elektrikle kontrol edilen bir kavrama mekanizması var. Dolayısı ile sürekli devrede kalmak zorunda değil. Bu size operasyon esnasında oldukca zaman kazandıracak ve esneklik sağlayacaktır.
Benim arabam 1.6lt . 4 litre intercooler var. Öyle çok uzun borular falanda yok. 6 bin devirde (SC 12 bin devirde dönüyor o an) 7 psi civarında bir basınç alıyorum. Tabiiki arabanınızn motorunun volmetric effiency sine göre değişir ancak genede 2.0 lt motorda bu basıncı alabilmeniz için biraz daha yüksek devir çevirmeniz gerekecektir.
aracım 91 model eclipse 4g63'ün atmosferiği var üstünde 1. jenerasyon yani 6 saplamalı uzun blok . 8binde kesiciye giriyor. üzerinde turbosunun egzantiriği ve 300cclik enjektörleri ve 94 model eagle talon es special editon beyni var. fabrika değerleri bu kombinasyona 165 beygir diyor fakat şuan üst kapak yada segmanlarla alakalı bir sorunum var yanma odalarından biri sıkıntılı çalışıyor. hazır bunun için sökmüşken piston ve piston kollarıylada ilgilenecem. neden turbo değil sorusuna tam bir yanıtım yok sanırım kademe kademe ilerlemek istiyorum yüksek sıkıştırmalı s/c bir araç fikri hoşuma gidiyor. yoksa turbo işine girmek benim için daha ucuz bir yol en azından orjinalinde turbosu çok olan bir motor beyin işini falan daha kolay halledebilirm
Bence bu durumda SC yi unutun.. :)
üstadım biraz açık olsan :D neden unutayım ?? daha maliyetli olacağı için mi yoksa 4g63 ün s/c ile sıkıntısımı var :D
Debelendiğine deymeyeceği için. Madem hazırda turbo opsiyonu var, Amerikayı yeniden keşfetmenin masturbasyon dışında bir faydası olmaz. :)
:D tam gediğine geldi söyleyecek söz bulamıyorum
aslında SC için bir neden var, mesela benim gibi düşük devir sevdalıları için turbonun veremeyeceği keyifleri almak mümkün ;) ama ben bile turbo araba kullanıyorm :D
bu noktada illaki turbo diyorsunuz :D desenize ya rüyada yada twincharger da grcez sc yi :D
Valla açıkcası turbo o konuda da 1 adım önde. 8 bin devir çeviren bir motorda yüksek kasnak oranı ayarlayamazsınız. İyimser tahmin 14/8 =1.75 oranlı falan kullanmanız lazım. Dolayısı ile düşük devirde SC de düşük devirlerde döneceği için basınç masınç oluşturamaz. No basınç no tork. (Bob Marley ruhun şad olsun)
Yeni nesil turbolarla düşük devirde daha yüksek basınç elde etmeniz SC ye nazaran daha kolay...
hımmm.. sanırım o yüzden v6 - v8 motorlarda daha yaygın , hem düşük devirli motorlar hemde sanırım sc nin kasnaktan çaldığı güç o kadar önmli olmuyordur. aslında chryslerin önden çekişli şanzımanı olan v6 ları vardı :D yaşasın swap yaşasın sc :D
turbodan daha güzel ama turbo daha kvetli
:D tabi psi lar söz konusu degil hehe
O işin babası GM'in Oldsmobile ve Cadillac'da kulanılan northstar motoru, 90 derece yerleştirilmiş transversal V8, 4600cc 10:1 sıkıştırma ile 275BG 410Nm çıkarıyor + SC'li versiyonuda var 9:1 sıkıştırma ile 470BG 595Nm. Adamlar öyle bir yağlama sistemi oluşturmuşlar ki fabrika testlerinde suyu tamamen boşaldıkdan sonra tapa gaz kullanıldığında 100 mil (160km) sarmamış. İlginç.
Bu sistemi 106 tıya uyulama şansımız varmı ? varsa ne kadar sağlıklı olur ve gelen güç tatmin edici olurmu ? maliyet hakkındada ufak bii bilgi verrsesn ortalama çok sevinirim kolay gelsin ...
İngiltere'de pist kovalayan bir kaç 106 turboları söküp sc ye döndüler. Ama bıçaklı tip değil cetrafuge tipi. Rotrex yani.
Drag kovalayacak araba için SC zaten avantajlı. Rölanti devrinden itibaren basınç oluyor motorda. Doldu dolmadı bastı basamadı yok. Motor dönüyorsa o yada bu şekilde basıyor..
bmw e36 ya yapmak mümkün mü acaba?
jdm works kendi arabası olan 3.28 e yaptı ve elinde e36 için supercharger kiti mevcut
cooper s in orjinal superchargerın dan daha iyi bıçaklı veya diğer tip sc takabilirmiyiz
daha iyiden kastım daha büyük daha az ısıyla daha çok basınç sağlayabilicek bi marka ?
type r da basıncı stage 1 e göre hazırlanmış supercharger günlük kullanımda yakıtı ne kadar artirir?
supercharger Hangi araçlara uyum sağlıyor ?
mesela bnm aracım peugeot 205 1.9gti Aracımda drcli egzantrik , kasnak , ITB Ve Megasquirt Sistemi var. bnm aracıma uygulanabilirmi ?