ah birde bir sorum olacak eaton m45 2.0l bir motorda 8bin rpm'e dayanabilirmi?
Printable View
ah birde bir sorum olacak eaton m45 2.0l bir motorda 8bin rpm'e dayanabilirmi?
1- Araba ne?
2- Neden atmosferik olarak o kadar kasmaya uğraşıyorsunuz?
3- SC ile düşük basınclar alırsınız ama 1 bar falan gibi basınçlarda SC yerine turbo seçmek daha akılcı bir tercih olur. Bu aletler dışarıdan bakıldığında küçük gözüküyor ama montaja başladığınızda o kadarda küçük olmadıklarını ve kaputun altının oldukca sıkışık olduğunu acı bir şekilde görüyorsunuz. :)
Zaten aşırı besleme yapılacaksa egzantrikle falan uğraşmaya gerek yok. Basıncı yedikten sonra hava öylede böylede giriyor zaten motora. Kapağın flow'u yüksek olursa düşük basınçlarda yüksek güçler elde edersiniz ama değilsede kasmaya gerek yok. 'bence'
O bağlantıları yapan adamı pataklamak lazım. Ben bile daha iyi kaynak yaparım..
m45 şu devire dayanabilirmi diye bir denklem yok. Orada belirleyici faktör motorun devri değil m45 in hangi devirde döndüğü.. Bunu belirleyende krang kasnağınız ile SC nin kasnağının oranı. Dolayısı ile m45 şu devire dayanabilirmi diye bir düşünce doğru olmaz. Ancak verimli olurmu? Üreticisi 14 bin devirden sonra verimliliği düşer diyor. m45 zaten normal şartlarda dahi 12bin devir civarında motorun gücünden 20 -25 hp arası güç çalan bir alet. Dolayısı ile daha yüksek devirlerde harcadığı güç 30 hp lere dayanacaktır muhtemelen. Kısacası 'bence' m45 2.0 litre bir motor için pek doğru bir seçim değil. Mümkünse en az m62 den başlayın. Hatta onunda mercedes çıkmasını falan temin ederseniz daha iyi olur. Zira onların önünde elektrikle kontrol edilen bir kavrama mekanizması var. Dolayısı ile sürekli devrede kalmak zorunda değil. Bu size operasyon esnasında oldukca zaman kazandıracak ve esneklik sağlayacaktır.
Benim arabam 1.6lt . 4 litre intercooler var. Öyle çok uzun borular falanda yok. 6 bin devirde (SC 12 bin devirde dönüyor o an) 7 psi civarında bir basınç alıyorum. Tabiiki arabanınızn motorunun volmetric effiency sine göre değişir ancak genede 2.0 lt motorda bu basıncı alabilmeniz için biraz daha yüksek devir çevirmeniz gerekecektir.
aracım 91 model eclipse 4g63'ün atmosferiği var üstünde 1. jenerasyon yani 6 saplamalı uzun blok . 8binde kesiciye giriyor. üzerinde turbosunun egzantiriği ve 300cclik enjektörleri ve 94 model eagle talon es special editon beyni var. fabrika değerleri bu kombinasyona 165 beygir diyor fakat şuan üst kapak yada segmanlarla alakalı bir sorunum var yanma odalarından biri sıkıntılı çalışıyor. hazır bunun için sökmüşken piston ve piston kollarıylada ilgilenecem. neden turbo değil sorusuna tam bir yanıtım yok sanırım kademe kademe ilerlemek istiyorum yüksek sıkıştırmalı s/c bir araç fikri hoşuma gidiyor. yoksa turbo işine girmek benim için daha ucuz bir yol en azından orjinalinde turbosu çok olan bir motor beyin işini falan daha kolay halledebilirm
Bence bu durumda SC yi unutun.. :)
üstadım biraz açık olsan :D neden unutayım ?? daha maliyetli olacağı için mi yoksa 4g63 ün s/c ile sıkıntısımı var :D
Debelendiğine deymeyeceği için. Madem hazırda turbo opsiyonu var, Amerikayı yeniden keşfetmenin masturbasyon dışında bir faydası olmaz. :)
:D tam gediğine geldi söyleyecek söz bulamıyorum
aslında SC için bir neden var, mesela benim gibi düşük devir sevdalıları için turbonun veremeyeceği keyifleri almak mümkün ;) ama ben bile turbo araba kullanıyorm :D
bu noktada illaki turbo diyorsunuz :D desenize ya rüyada yada twincharger da grcez sc yi :D
Valla açıkcası turbo o konuda da 1 adım önde. 8 bin devir çeviren bir motorda yüksek kasnak oranı ayarlayamazsınız. İyimser tahmin 14/8 =1.75 oranlı falan kullanmanız lazım. Dolayısı ile düşük devirde SC de düşük devirlerde döneceği için basınç masınç oluşturamaz. No basınç no tork. (Bob Marley ruhun şad olsun)
Yeni nesil turbolarla düşük devirde daha yüksek basınç elde etmeniz SC ye nazaran daha kolay...
hımmm.. sanırım o yüzden v6 - v8 motorlarda daha yaygın , hem düşük devirli motorlar hemde sanırım sc nin kasnaktan çaldığı güç o kadar önmli olmuyordur. aslında chryslerin önden çekişli şanzımanı olan v6 ları vardı :D yaşasın swap yaşasın sc :D
turbodan daha güzel ama turbo daha kvetli
:D tabi psi lar söz konusu degil hehe
O işin babası GM'in Oldsmobile ve Cadillac'da kulanılan northstar motoru, 90 derece yerleştirilmiş transversal V8, 4600cc 10:1 sıkıştırma ile 275BG 410Nm çıkarıyor + SC'li versiyonuda var 9:1 sıkıştırma ile 470BG 595Nm. Adamlar öyle bir yağlama sistemi oluşturmuşlar ki fabrika testlerinde suyu tamamen boşaldıkdan sonra tapa gaz kullanıldığında 100 mil (160km) sarmamış. İlginç.
Bu sistemi 106 tıya uyulama şansımız varmı ? varsa ne kadar sağlıklı olur ve gelen güç tatmin edici olurmu ? maliyet hakkındada ufak bii bilgi verrsesn ortalama çok sevinirim kolay gelsin ...
İngiltere'de pist kovalayan bir kaç 106 turboları söküp sc ye döndüler. Ama bıçaklı tip değil cetrafuge tipi. Rotrex yani.
Drag kovalayacak araba için SC zaten avantajlı. Rölanti devrinden itibaren basınç oluyor motorda. Doldu dolmadı bastı basamadı yok. Motor dönüyorsa o yada bu şekilde basıyor..
bmw e36 ya yapmak mümkün mü acaba?