User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
22 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: turbo basmıyor

  1. #1
    eticet06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    turbo basmıyor

    merhab arkadaşlar volvo s70 t5 otomatık aracım var defı boost saatımde var aracıma hava alıyor dendı bır kac servıs aracım bazen serı bazen ise cok hantal kalıyor dun boost satını kontrol ederek bıraz denedım arac 0.5 barı gecmedıgını gordum bazen 1.2 bq-ar yapıp 1 de yururyor.Dun gece denemelerıme ragmen aracı 0.5 barı gecıremedım 4500 devırlerde bıle arac turbo acmıyor gıbı sonra arkadasımın tavsıyesı uzerıne wasgate hortumunu soktum yavas yavas yuklenmeye basladım arac 1 barda sabıt yuruyor sımdı sorum

    eksoz manıfoltundan kacak var denıyor bu kacagı halletsek daha fazlamı basar.

    wasgate değiştirmeden böylemi kullansam bır zararı olurmu forumda boyle kullanan arkadaşlar var

    bırde aracımda turbo selenoıd valfı var tcv dıye gecıyor sanırsam bumu bozuk yoksa wasgate mı

    arac uzerındekı turbo tdo4hl 16t

    veya bu turboyu bıraz daha buyutebılırmıyım ve buna goremı wasgate alacım cok sordum ama kusura bakmayın (:

  2. #2
    1.24 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    37
    Şehir
    15-42
    Mesaj
    450
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aracının orijinal performansından memnun isen, tamir edilecek/değişecek yerleri yaptır.
    yok ben daha fazla istiyorum dersen, bu motoru modifiye etmiş arkadaşlar illaki çıkacaktır. yardımcı olurlar heralde. muhtemelen yazılım olarak bi kaç işleme daha girersin.
    TURBOSUZ ARABA İSTEMİYORUZ

  3. #3
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    öncelikle wg hortumu boştayken turbo max basıncı basar dikkatli kullanın.

    bu durumda şu ortaya çıkıyor
    yada önce kontrol edilmesi gerekenler
    -wg sağlammı?
    manuel olarak hava verin bakalım çubuk ileri geri hareket ediyormu?
    dikkat edin, direk 8bar hava basmayın tabanca ile wg diyaframı patlamasın

    -boost selenoidi sağlammı?
    -eksoz manifoldunda kaçak varmı?

    turbo basıncı beyin kontrollü olduğundan dolayı
    ters bir durumda ecu basıncı kısar
    beyine test cihazı ile bağlanıp bakın bakalım hata kaydetmişmi ?

  4. #4
    eticet06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    öncelikle wg hortumu boştayken turbo max basıncı basar dikkatli kullanın.

    bu durumda şu ortaya çıkıyor
    yada önce kontrol edilmesi gerekenler
    -wg sağlammı?
    manuel olarak hava verin bakalım çubuk ileri geri hareket ediyormu?
    dikkat edin, direk 8bar hava basmayın tabanca ile wg diyaframı patlamasın

    -boost selenoidi sağlammı?
    -eksoz manifoldunda kaçak varmı?

    turbo basıncı beyin kontrollü olduğundan dolayı
    ters bir durumda ecu basıncı kısar
    beyine test cihazı ile bağlanıp bakın bakalım hata kaydetmişmi ?

    manifoltu soktuk manıfoltun bogaza giren yerinde dısarısında degıl ıcınde çatlaklar var .kaynatıldı aracın wg hortumu sokkuen 1.2 peak yapıp 1 de yururyor daha fazla basmıyor herhalde wg sadece 1 e ayarlı buyuk ıhtımal n75 denen valf arızalı boyle kullananlar varmıs turbo dırek sonuna kadar basmıyor denıyor sımdı manıfolt cıkma almaktansa hedaers yaptırayım dıyorum artıları eksılerı ne olur ve wg hotrumu sokukken yazılım yapsam zararı olurmu kı ? beyınde hata kaydetmıyor arac baktık beyine

  5. #5
    eticet06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    manıfolttakı catlak bu sekıldeydı dısında bırsey yok cercevesındede ıcersınde var


  6. #6
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aracın olması gerek basıncı kaç peki? 1,2-1 bar az değil çünkü...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  7. #7
    eticet06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aracın olması gerek basıncı kaç peki? 1,2-1 bar az değil çünkü...
    forumlarda arattıgım kadarı ile 08 bar 1 bar peak yapıp 0.8 barda yürüyormuş şimdi bu n75 valfını iptal kullanıyorum bir sıkıntı görmedim 1 haftadır böyle yazlım yapılsa bir sorun cıkarmıkı ?

  8. #8
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bir wideband şart o zaman, araç fakirdeyse ciddi sıkıntın olur, motor kırmaya kadar gider...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  9. #9
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aynen
    yaptığınız şey bilinçsiz
    havayı açıyorsun ama o oranda benzin geliyormu motora bilmiyorsun.

    motor kırılması 1-0 gibi dijital yapıda gerçekleşmiyor
    kırıldı yada kırılmadı diyemezsiniz
    her hatalı gazlamada pistonlar,segmanlar ve yataklar azar azar zarar görüyor

    o şekilde yazılım yapılır tabiki ama dünyanın en saçma işi olur o.

    araçta bir sorun var
    önce onu halledin, turbo murbo standart düzenli çalışsın
    yazılım ondan sonra


    Bu yazı herkese:
    artık çoğu araba turbo
    dizel benzinli lpg fark etmez
    biraz bilinçlenmeniz lazım

    turbo arabada
    minimum bir turbo göstergesi olacak hacı.

    yazılım,modifiye varsa:
    wideband afr + egt + turbo birde olursa yağ basınç göstergesi olacak

    bunların önemini anlayın artık.

  10. #10
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aynen
    yaptığınız şey bilinçsiz
    havayı açıyorsun ama o oranda benzin geliyormu motora bilmiyorsun.

    motor kırılması 1-0 gibi dijital yapıda gerçekleşmiyor
    kırıldı yada kırılmadı diyemezsiniz
    her hatalı gazlamada pistonlar,segmanlar ve yataklar azar azar zarar görüyor

    o şekilde yazılım yapılır tabiki ama dünyanın en saçma işi olur o.

    araçta bir sorun var
    önce onu halledin, turbo murbo standart düzenli çalışsın
    yazılım ondan sonra


    Bu yazı herkese:
    artık çoğu araba turbo
    dizel benzinli lpg fark etmez
    biraz bilinçlenmeniz lazım

    turbo arabada
    minimum bir turbo göstergesi olacak hacı.

    yazılım,modifiye varsa:
    wideband afr + egt + turbo birde olursa yağ basınç göstergesi olacak

    bunların önemini anlayın artık.
    imzalık açıklamalar... artık Ahmet yaptı 1 yıldır gazlıyor, diğer arabamda denedim en ufak sıkıntı yaratmadı gibi söylemleri de bırakmak gerekiyor, doğrusu neyse öğrenip yapmak en 'karlı' olanı...

    ben de bu aracın orj. turbo basıncını 0,8 olarak biliyorum, öncelikle o basınçlarda sağlıklı bir denemeden modifiye işine girmeyin derim...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  11. #11
    eticet06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aracımda zaten boost saatim var sürekli gözlemliyorum basıncı,benim forumlarda araştırdıgım benım aracımda allah ne verdiyse basmıyor en fazla 1 bar basıyormus ve bu n75 valfını modıye ıle ugrasırken ıptal edıp kullanıyolarmıs ahmet mehmet kullanıyormus meselesı ıse burda sızınde yazdıklarınız ahmet mehmet oluyor ben sadece araştırmaya çalışıyorum bu konuyu forumda turbo konusunda gayet bılgılı arkadaşlar var ve onların çogunda 0.8 de yürüken 1 de yürümesini sakıncası olmadıgı yönünde mesela forumda yurtkan-tdipower vs nickli arkadaşlarrda bu konuda sıkıntı çekmeyecegımı ve o valfınde okadar bastıracagını söyledı burda benim amaçım sadece daha fazla şey ögrenmek ...

  12. #12
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı eticet06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aracımda zaten boost saatim var sürekli gözlemliyorum basıncı,benim forumlarda araştırdıgım benım aracımda allah ne verdiyse basmıyor en fazla 1 bar basıyormus ve bu n75 valfını modıye ıle ugrasırken ıptal edıp kullanıyolarmıs ahmet mehmet kullanıyormus meselesı ıse burda sızınde yazdıklarınız ahmet mehmet oluyor ben sadece araştırmaya çalışıyorum bu konuyu forumda turbo konusunda gayet bılgılı arkadaşlar var ve onların çogunda 0.8 de yürüken 1 de yürümesini sakıncası olmadıgı yönünde mesela forumda yurtkan-tdipower vs nickli arkadaşlarrda bu konuda sıkıntı çekmeyecegımı ve o valfınde okadar bastıracagını söyledı burda benim amaçım sadece daha fazla şey ögrenmek ...
    ama bilemezsin ki? ,8 bardan 1 bara çıkmak demek, giren havayı %25 arttırmak demek, yani aracı fakirleştiriyorsun... buna karşılık aracın beyni bunu ne oranda destekliyor, benzini arttırıyor mu ya da ne kadar arttırıyor... ben bir program yazdırdım 1,5-1,6 bara kadar destekliyor mesela, aradaki basıncı ben boost controllerla ayarlıyorum... o nedenle sen önce olması gereken basınçta sağlıklı çalıştır, bir wideband bağla, AFR nerelerde bir gör, sonra 1-1,2 barda programsız AFR kaç onu gözlemle zaten çıkar neyin ne olduğu...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  13. #13
    eticet06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı ghibli06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ama bilemezsin ki? ,8 bardan 1 bara çıkmak demek, giren havayı %25 arttırmak demek, yani aracı fakirleştiriyorsun... buna karşılık aracın beyni bunu ne oranda destekliyor, benzini arttırıyor mu ya da ne kadar arttırıyor... ben bir program yazdırdım 1,5-1,6 bara kadar destekliyor mesela, aradaki basıncı ben boost controllerla ayarlıyorum... o nedenle sen önce olması gereken basınçta sağlıklı çalıştır, bir wideband bağla, AFR nerelerde bir gör, sonra 1-1,2 barda programsız AFR kaç onu gözlemle zaten çıkar neyin ne olduğu...
    mesela ipd usa diye volvo sitesi var hem modifiye hem yedek parca orada aracın normal barlarını söylemişler ekliyorum wastegate degerlerinde benim motor kodum b5204t3 olan



    bu nekadar bar oldugunumu gösterir ozaman volvo kullananlarada bu belge diger arkadaşlarında işine yarar

  14. #14
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    bu PSI değerleri çok düşük, emin misin max boost olduğuna?
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  15. #15

    Üyelik
    Mar 2012
    Yaş
    50
    Şehir
    Muğla
    Mesaj
    290
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Evet düşük bu değerler.. 1 bar 14,5 psi dır. BU kadar düşük değerde basan turbo???? Anlamadım yani..

  16. #16
    eticet06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    pardon yanlis anlasilmis wasgatenin acima degeri bunlar max boost degil buna gore ayar yapin diyolar

  17. #17

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.401
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Daha öncede söyledim özelden ama anlatamadım. B52 motor gerçekten sağlamdır ama fakir karışımı sevmez sadece basınç a dayanıklıdır. O 0.8 ken 1 bar bas bişey olmaz diyenler acaba B52 ile ne kadar uğraşmışlar. Sekmanları ne durumda acaba. 16 T turbo da wastegate hortumunu söktüğün anda o motoru kıracak potansiyeli olan turbo ve inan doğru map sensörü ile 2 bar basan biliyorum. Senin acaba turbo kanatlarında problem olabilir mi? Turboyu söküp baktınız mı. 16T lerde sıkça olan şey ya pallerin kırılması ya da açılması. Bence onlara baktır.
    IN BOOST WE TRUST

  18. #18
    eticet06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı kelalper Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Daha öncede söyledim özelden ama anlatamadım. B52 motor gerçekten sağlamdır ama fakir karışımı sevmez sadece basınç a dayanıklıdır. O 0.8 ken 1 bar bas bişey olmaz diyenler acaba B52 ile ne kadar uğraşmışlar. Sekmanları ne durumda acaba. 16 T turbo da wastegate hortumunu söktüğün anda o motoru kıracak potansiyeli olan turbo ve inan doğru map sensörü ile 2 bar basan biliyorum. Senin acaba turbo kanatlarında problem olabilir mi? Turboyu söküp baktınız mı. 16T lerde sıkça olan şey ya pallerin kırılması ya da açılması. Bence onlara baktır.
    turboyu soktuk sorun yok arac 1.2 bar peak yapip borde yururyor aracin turbo ve motor sagligi saglam dendi sorunda tam olarak lpg den kaynakliymis benzinde arac gercekten cok farkli yuruyor suanda tek sorunum arac arada ani yuklenmelerde kick down yapmiyor bir kac kere bas cek yapacaksinki sonra surekli gaza basinca vites dusurebiliyor birde bunu cozersem tadindan yenmez gercekten gecwn c2 vts ile denedik arac 4000 devirlerde kesiliyor gazdan ayagimi cekip basarsam azda olsa toparliyor ve c2 vts ayirdi beni baya baya ama yeniden deneyecez bakalim su kick down olayini cozeyimde isteyen olursa videoyu atarim benim sahsi fikrim 50 de bastigimizda ne kadar agir olsamda c2 vts yi ayirmam gerekiyordu yeni bir deneme yapinca videyude eklerim

  19. #19

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.401
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    c2 vts ne yaw. O araba stock a stock type r ile yürüyor. Kaç kere denedim. Yanlış giden bişeyler var aracında benden söylemesi.
    IN BOOST WE TRUST

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •