http://i.hizliresim.com/6kmGj9.png
Printable View
http://i.hizliresim.com/951Mpk.jpg
106 gti manifolt seramikkaplama ısı yalıtımı
Egzoz ve İntake sistemlerinin kaplanmasını mantıklı buluyorum fakat turbo ve bileşenler için aynı fikirde değilim.
Facede takip ediyorum paylasimlarini abi guzel uygulamalar...
Olay basit . İntake parçaların hiç biri turbo vb hariç ısı üretmez, kaplanması dışardan gelecek ısıyı absorbe edebilir %30-70 Arası (örnek) bu sayede intake içi hava sıcaklıgı fazla artmaz çünkü kaput içi sıcaklıgı absorbe ediyoruz . Egzoz ve bileşenlerinin kaplanması içerideki ısıyı muafaza etmeye yarar bu şekilde motor cevresinde (egzoz manifoldundan ortaya kadar ) ısı yalıtımı sağlanarak alan sıcaklıgı düşürülür mesela kaput içi sıcaklık 100.C iken 80.C ye düşer bu da daha verimli motor anlamına gelir . Turbo kaplanırsa içerisinde ki ısıyı absorbe edemez salyangoz dıs sıcaklıgı düşecektir ama buna bağlı olarak iç sıcaklık artacaktır bu da daha sıcak hava girişi demektir yanma odasına ne kadar sıcak olursa verim o kadar düşecektir bu en kaba tabir bazı yerlerde yanlıslıklar olabilir eksikliklerde . Teorim tamamen yanlısta olabilir bir iddam yok
Neden etrafa cok ısı veriyolar ve kaput altindaki sicikligi yukseltiyor buda performansi etkiliyor
Burda yaptigimiz isiyi kopmle iceriye haps etmek degil salyangozun disariya asiri verdigi isiyi 100de 70 dusurmek busayede salyongozun sismesini ve 3 4 yada daha fazla sikmaktan olusan asiri isnimayi yalitmak busayede kaputun altindaki sicakligin asiri artmasini engellemek asori beslemedeki en buyuk sorun costum olarak yapilan parcalarin etraflarindaki isidan etkilenecek parcalara verdigi zarari engellemek
Yurtdisinda cok kullaniliyor seramik kaplama ozellikle yuksek performans araclarinda arastirabilirsin
Ayni sey boost borulariylada ilgili motor ici sicakligindan cok etkileniyorlar intercoolerdan soguk gelen hava boorulardan gecerken sicaktan cok etkileniyor
http://i.hizliresim.com/PoJn2v.jpg
kucuk bir ornek
Turboda yada supercharger da havanin isinmasına sebep olan sikisarak basincinin artmasi.
Turbonun eksoz sicakligi isitmiyor havayi..
Oyle olsa idi supercharger uygulamalarinda sogutucuya gerek olmazdi.
Cunku supercharger eksoza bagli degil.
Havayi isitan basinc oldugundan diger eksoz ekipmanlari gibi isi ureten turboda kaplanmalidir.
Aslinda emme ekipmanlarini kaplamaya gerek yok.
Onlar icinden gecen veya disinda olan sicak hava nedeniyle isiniyor. Sicak havayi daha fazla isitmiyorlar yani.
Bu yuzden oncelikle tum eksoz ekipmanlari kaplanmali.
http://i.hizliresim.com/ZV8RgZ.png
son yapilan seramik termal kaplama
http://i.hizliresim.com/ngXoYl.png
Isi yalitimi icin seramik termal kaplama hakkinda bilgi almak isteyenlere yardimci olurum 0506 062 5050 mert
http://i.hizliresim.com/B6Pj6L.png
http://i.hizliresim.com/Mgpj02.png
Son yapilan seramik kaplama uygulamalari
iletisim :0506 062 5050 mert baldan
Dizel araçların turboları içinde geçerlimi bu işlem