User Tag List

Sayfa 3/3 İlkİlk 123
43 sonuçtan 39 ile 43 arası

Konu: boost controler takmak

  1. #39
    Gkhnkrdnz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2013
    Yaş
    33
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    163
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    2013 polo gti a manuel boost contrler takip basnc actgmda sizce sorun olurmu yazlm yok dp dv cooler ve filtrem var
    Golf 6 TDI
    Polo 6r GTİ
    Corsa D Sport
    Polo 6r TDI
    İbiza Cupra

  2. #40
    Zero - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    37
    Şehir
    Turkiye
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Zero Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Harika faydali bir konu.Peki bir soruda benden boost controllerlarda vuruntu algilayip elektronik olarak basinc kisabilme yetenegi var mi?Bilmiyorum elektronik olanlarin ismi evc mi oluyor biraz anlatabilirmisiniz?
    Fikri olan var mi acaba?

  3. #41
    President - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    44
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    482
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Zero Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Fikri olan var mi acaba?
    Boost controller sadece turbo basıncını elle kumanda ederek açmak ya da kısmak içindir. Bazıları elektronik olur (EVC) aracın içerisindeki kumanda panelinden kontrol edersin ama kaput altındaki mantık yine musluk mantığıdır. Manuel musluk, elektronik musluk gibi düşünebilirsiniz.

    Boost'a göre avans kontrolünü ECU yapar. Boost controllerin vuruntu ile bağlantısı yok bildiğim kadarıyla.

  4. #42
    Zero - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2012
    Yaş
    37
    Şehir
    Turkiye
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı President Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Boost controller sadece turbo basıncını elle kumanda ederek açmak ya da kısmak içindir. Bazıları elektronik olur (EVC) aracın içerisindeki kumanda panelinden kontrol edersin ama kaput altındaki mantık yine musluk mantığıdır. Manuel musluk, elektronik musluk gibi düşünebilirsiniz.

    Boost'a göre avans kontrolünü ECU yapar. Boost controllerin vuruntu ile bağlantısı yok bildiğim kadarıyla.
    Tesekkurler.Peki hava yakit karisimi orani aracta standart haritada tam gazda atiyorum 4000devirden itibaren 11.5 se siz basinci controllerdan actiginizda arac yine 11.5 mi tutmaya calisir yoksa fakire mi cekmeye baslar?

  5. #43
    President - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    44
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    482
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Zero Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tesekkurler.Peki hava yakit karisimi orani aracta standart haritada tam gazda atiyorum 4000devirden itibaren 11.5 se siz basinci controllerdan actiginizda arac yine 11.5 mi tutmaya calisir yoksa fakire mi cekmeye baslar?
    Tüm araçların ECU larında aynı mantık var mı bilmiyorum Tuner arkadaşlar daha net cevap verebilirler buna. Ama kendi aracımdan örnek verecek olursam aynen verdiğin örnekte olduğu gibi basınç vitese göre devire göre gaz pedalına basışa göre sürekli değişken olduğu için yakıt, avans, boost haritaları farklı, haritayı yazarken ona göre yazıyorsun, örneğin basınç her 1 psi arttığında, %4 oranda yakıt aç, vtec açtığında %6 yakıt aç, avansı 1 derece retard et, basınç düştükçe de tam tersini yap şeklinde, böylelikle sen gaz pedalı ile oynarken basınç ne olursa olsun ECU ona göre yakıt ve avans ayarlar. Tabi tüm iş tuner'a bağlı. Nasıl ayarlarsa o şekilde yürür araç bu bahsettiğim parametreleri istediğin gibi değiştirebiliyorsun.

    OEM ECU kullanılan araçlarda da MAP ve MAF sensörlerinden aldığı bilgiye göre ECU nun bahsetiğim mantıkta yakıt avans kontrolü yapması lazım, yapmazsa bence olmaz. Ama basıncı sensörlerin okuduğu limitlere göre açabilirsin tabi, sensörün okumadığı yerde araç küt diye keser. Veya boost cut ayarlı ise o limitte araç keser.

    Dediğim gibi uzman bir tuner arkadaş bu çalışma parametrelerini benden çok daha iyi anlatır ben de arabayla uğraşa uğraşa bu kadar öğrendim işte

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •