User Tag List

Sayfa 1/3 123 SonSon
43 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: boost controler takmak

  1. #1

    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    48
    Şehir
    türkiye-kocaeli
    Mesaj
    366
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    boost controler takmak

    orijinali turbolu olan araca manuel turbo boost controler takıp araç içinden basıncı kontrol edersek zararı- faydası ne olur, beyin sapıtırmı . tabii yazılım sınırları içinde basınç basılacak

  2. #2
    M.Arda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    34
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    full boost açımlarda dikkat edilirse bence bir şey olmaz

  3. #3
    Görkem.Y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2009
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    1.086
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Evc ile daha sağlıklı olur

    -34 BF 5098 06 S2000 (New)
    -07 DDL 55 08 CZT(Old)
    -35 CZT 03 06 CZT(Old)
    EKN GARAGE
    Görkem YERLİ

  4. #4

    Üyelik
    Sep 2007
    Şehir
    TÜRKİYE/İSTANBUL
    Mesaj
    6.068
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    24 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Havayı arttırdın diyelim, yakıt?
    Wideband ile kontrollü açman daha faydalı olur.....
    Okumadan imzalamam.....

  5. #5
    S.Ucar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2013
    Yaş
    35
    Şehir
    Antalya
    Mesaj
    194
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Beyin sapıtmaz ama çok açarsan bu sefer fakire kalıcak araba tehlikeli kontrollü biçimde yapman gerekir
    207 RC > POLO GTİ > BUGEYE STİ > POLO GTİ > GOLF > HAWKEYE STİ

  6. #6

    Üyelik
    Apr 2010
    Yaş
    31
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    6.023
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı S.Ucar Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Beyin sapıtmaz ama çok açarsan bu sefer fakire kalıcak araba tehlikeli kontrollü biçimde yapman gerekir
    bu yüzden yazılım sınırlarında denmiş, bencede bir sıkıntı olmaz ancak ne kadar açılabilir ki ?
    ...

  7. #7
    DeNNis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2006
    Yaş
    37
    Şehir
    Bursa
    Mesaj
    1.202
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yazılım sınırları içinde demişsiniz, zaten yazılımla basınç arttırılmayacak mı ?

    manuel veya dijital boost controllera neden ihtiyaç duydunuz ?

  8. #8

    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    48
    Şehir
    türkiye-kocaeli
    Mesaj
    366
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı DeNNis Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yazılım sınırları içinde demişsiniz, zaten yazılımla basınç arttırılmayacak mı ?

    manuel veya dijital boost controllera neden ihtiyaç duydunuz ?
    araçta büyük turbo,ic, dp , yazılım vs.var ve devamlı ben kullanmıyorum . ben kullanırken afr yi,egt yi kontrol ediyorum sıkıntı yok, araba bende değilken basıncını kısmayı düşünüyorum, böyle daha kolay olur diye düşündüm, elimde hamann boost controler var

  9. #9

    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    48
    Şehir
    türkiye-kocaeli
    Mesaj
    366
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    arkadaşlar araç yazılımlı zaten ve boost controlerle yazılım limitinin üstünde basınç basılmayacak, benim öğrenmek istediğim kendi boost controlerinin beyin ilişkisi. ben bunu devreden çıkarınca ne olur ? araç basıncı nasıl okur ? ne algılar? belki yazdıklarım tamamen mantıksız da olabilir, bilenlerden cevap bekliyorum,

  10. #10

    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    48
    Şehir
    türkiye-kocaeli
    Mesaj
    366
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ayrıca araç kardeşim kullanırken klima kompresörü patladı, evet resmen blokğu filan patladı, bi yere çarpma yok, klima açıkken gazlanmış ve ustanın demesi yüksek basınç buna neden olmuş, elimdeki boost controlerı kullanayım diyorum cevaplayan herkese teşekkürler

  11. #11
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    after market boost controller (tabiki kalitesine göre değişir)
    aracın oem ecu kontrolünden daha stabil çalışabilir
    yani sen 1.45 bar istersin o 1.45 bara çok yakın peak ayarlar.

    fakat şöyle bir sıkıntı var
    aracın ecusu motorda ters bir durum algılarsa, vuruntu falan gibi
    motoru korumak için turbo basıncını kısar
    örnek pıt diye 0.6 bara düşürür

    sonradan takılan boost controllerda böyle bir kısıtlama olmaz 1.45 e devamm

  12. #12

    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    48
    Şehir
    türkiye-kocaeli
    Mesaj
    366
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aracımın yazılımı 1.4 bara kadar açık ve ben üst limit olarak bu basıncı ayarlayacağım, şimdi; eğer sıkıntı halinde beyin devreye girecekse bu iyi olur , bunda sorun olmaz. diğer türlü ben boost controlerden basınç açınca beyin bunu algılama sorunu yapıp sıkıntı yaparmı, sonuçta sonra taktığımızın elektronik bağlantısı yok, kendi boost unu tamamen devre dışımı bırakmam gerekir

  13. #13
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben elektronik boost takılacak sandım

    manuel boost daha kolay ama genede araca göre değişir
    bazı ecu lar sıkıntı çıkarmaz, bazıları basınç benim ayarladığımdan fazla diyerek arıza verebilir. Zaten problem durumunda basıncı istediği gibi kısamaz artık ecu.
    Ben olsam takıp denerdim.

  14. #14
    Oznsrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul Maltepe
    Mesaj
    5.393
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Konuyu görünce aklıma geldi wastegatein somununu 6 diş falan sıktım 2250 de basıorm 3500 e kdr cidden hissediliyo fark ama 3500 de arıza yakıyo gaza bassamda gtmior deneme yanılma ile en sıkıntısız yeri yakalamaya çalşcam

  15. #15

    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    48
    Şehir
    türkiye-kocaeli
    Mesaj
    366
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben elektronik boost takılacak sandım

    manuel boost daha kolay ama genede araca göre değişir
    bazı ecu lar sıkıntı çıkarmaz, bazıları basınç benim ayarladığımdan fazla diyerek arıza verebilir. Zaten problem durumunda basıncı istediği gibi kısamaz artık ecu.
    Ben olsam takıp denerdim.
    ecu yazılımının limitlerinde kalacağız, elimde hamann`ın telli modeli var , deneyeceğim, ecu basıncı fazla algılarsa korumaya geçer herhalde, sapıtma , kesiklik gibi problemler yapar mı diye çekiniyorum, afr, dende kontrol ederiz,

  16. #16

    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    48
    Şehir
    türkiye-kocaeli
    Mesaj
    366
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oznsrl Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Konuyu görünce aklıma geldi wastegatein somununu 6 diş falan sıktım 2250 de basıorm 3500 e kdr cidden hissediliyo fark ama 3500 de arıza yakıyo gaza bassamda gtmior deneme yanılma ile en sıkıntısız yeri yakalamaya çalşcam
    beyin kendini korumaya alıyordur, arıza kodunu bilmek lazım, yazılımın kaç bar desteklediğini bilip boost saati ile yapmak daha mantıklı olur gibi

  17. #17
    President - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2013
    Yaş
    44
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    482
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    External wg için konuşacak olursak boost controller'i wg nin alt girişine taktığınızda (üstteki boşta olacak) basıncı kısabilirsiniz fakat wg nin peak değerinin üzerinde açamazsınız. Yani basınç fazla olmasından korkuyorsanız bağlantı şu şekilde olmalı. Sadece basınç kısmak için.



  18. #18

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mevcut basinc kontrol valfine paralel olarak basinc hatti olusturmak gerekli boylece valfi bypass edip gerektiginde basinc dusurulebilir.. Ama genede en dusuk basinc wastegate in kendi basinci olacak daha fazla dusurulemez teknik olarak..

    Ozetle basinci yazilim basinci ile wastegate basinci arasinda ayarlamak mumkun..

  19. #19

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.401
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    1.5 barın üzerine istesenizde çıkamaz maf 1.5 u okuduğu anda kelebeği kapatır arıza moduna geçer. O yüzden arabanızın basıncı 1.4 barsa kurcalamayın. Üzerinde yazılım var ve enjektörler açık demektir. Sen basıncı düşürüp içeriye daha az hava daha çok yakıt yollamayı düşünüyorsun. Sekmanlar zarar görebilir ve en önemlisi fazla yakıttan dolayı motor çk ısınacaktır. Su sıcaklığın belki artmaz ama motor kısmı ciddi anlamda ısınır. Kalibrasyonsuz büyük enjektör yüzünden bu sorunu yaşadım ve inan bütün cam silecek hortumları hamur gibi oldu.
    IN BOOST WE TRUST

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •