Osman Bahadır Nickli Üyeden Alıntı
Stop&Start sistemli turboşarjlı araçların neredeyse tamamında turbo ball-bearing'dir. Yani mil yatakta klasik journal-bearing turbolar gibi yağ filmi üzerinde değil, ufacık bilyalar dizisi üzerinde döner. Bu yüzden yağ besleme rakoru da journal-bearing turboların yarısı çaptadır zaten. Yağlama ihtiyacı çok daha azdır. Bu sebeple yağ akışı kesildiğinde de bir süre daha sorunsuz döner.
Isı blokajından kilitlenmeyi önlemek için de çoğu Stop&Start sistemli araçta stop halinde bir süre daha ilave devirdaim sağlayan elektrikli su pompası da mevcuttur.
Aküsü özeldir, daha yüksek CCA değerine sahiptir.
Marş motoru özeldir, ısıya ve yüke daha uzun süre dayanıklıdır.
Alternatörü özeldir, aküyü hızla şarj eder.
Yani düşünüyorlar, es geçmiyorlar üreticiler.