User Tag List

Sayfa 1/2 12 SonSon
27 sonuçtan 1 ile 19 arası

Konu: Wastegate Ayarı Artı ve Eksileri Nedir

  1. #1
    GRAFTT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    42
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    87
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Wastegate Ayarı Artı ve Eksileri Nedir

    Merhabalar,

    Bu konu hakkında net ortamında ve forumda kesin bilgilere ulaşamadım, yabancı videolarda 6 diş kolu kısaltmalar vs şeyler yapılmakta fakat bu nasıl neye göre yapılıyor acaba ?

    Örneğin orjinal ayarından 2-3-4 diş kolu kısaltmak nasıl bir fayda sağlamaktadır ?

    2006 VGT 110'luk Getz Turbosu wastegate orjinal ayarlı hali




    2006 VGT 88'lik Getz Turbosu wastegate ayarı ( Revizyon yapıldı + yazılım mevcuttur ) 1 diş daha fazla saydım.




    Netteki videolardan bir örnek
    BORKED
    Caravella Highline

  2. #2

    Üyelik
    Oct 2009
    Yaş
    33
    Şehir
    -
    Mesaj
    3.671
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kolu kısaltınca arac fazla basınc basar ancak kesme sorunları cikmasi olasidir

  3. #3

    Üyelik
    Sep 2009
    Yaş
    44
    Şehir
    Bad Honnef
    Mesaj
    230
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    eski araclarda o is yapiliyordu, örnek uno turbo ve R5 turbo .

    yeni araclarda Wastegate koluyla oynaman bisey getirmez. basinc ecu tarafindan kontrol edilir, n75 valfi Wastegate e giden basinci, dolayisi ile eksoz gazi ventilinin nekadar acilacagini yüke göre ayarlar.

    diyelim ki kolu kisaltik. turbo doldu ve basinc istenilen seviyenin üzerinde , basinc senserü basinci kontrol eder, basinc istenilenden fazla ise n75 valfi daha cok acilir , ve basincin olmasi gereken seviyeye düsürmeye calisir. eger kol cok kisalirsa, turbo basinci , eksoz gazi ventilinin yeterince acilmasina yetmiyecek ve arac hata vericektir.

    kolu asiri kisaltirsak ne olur ? turbonun ilk basinci cok yüksek olcaktir, motor fakira kalarak teklemeye sebep olur,

    kolu asiri uzun kalirsa ne olur? turbo istenilen basinci basamaz, motor zengin calisir.


    turbo basincinin arttirmanin en dogru, yolu yazilimla, turbodan istenilen basinci yükseltmerktir (chip tuning).
    Batuhan M. Ince

  4. #4
    GRAFTT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    42
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    87
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı semihx Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    eski araclarda o is yapiliyordu, örnek uno turbo ve R5 turbo .

    yeni araclarda Wastegate koluyla oynaman bisey getirmez. basinc ecu tarafindan kontrol edilir, n75 valfi Wastegate e giden basinci, dolayisi ile eksoz gazi ventilinin nekadar acilacagini yüke göre ayarlar.

    diyelim ki kolu kisaltik. turbo doldu ve basinc istenilen seviyenin üzerinde , basinc senserü basinci kontrol eder, basinc istenilenden fazla ise n75 valfi daha cok acilir , ve basincin olmasi gereken seviyeye düsürmeye calisir. eger kol cok kisalirsa, turbo basinci , eksoz gazi ventilinin yeterince acilmasina yetmiyecek ve arac hata vericektir.

    kolu asiri kisaltirsak ne olur ? turbonun ilk basinci cok yüksek olcaktir, motor fakira kalarak teklemeye sebep olur,

    kolu asiri uzun kalirsa ne olur? turbo istenilen basinci basamaz, motor zengin calisir.


    turbo basincinin arttirmanin en dogru, yolu yazilimla, turbodan istenilen basinci yükseltmerktir (chip tuning).

    Yardım ve bilgilerinizdne dolayı teşekkür ederim, Aracım yazılım mevcut buna ek olarak wastegate ayarını ( Orjinal ayarından ) 2 diş kısaltmayı planlıyorum. Dediğiniz gibi etraf sensorlerle dolu, İntercooler da dahil olmak üzere.

    Eğer 2 diş kısaltmak yeni tip araçlarda işe yaramayacaksa o zaman anlamıda olmuyor anladığım kadarıyla
    Caravella Highline

  5. #5
    fatihcelik - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2012
    Yaş
    32
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    102
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ecu dan ayar yaparsanız dediğiniz tabirle 2 diş kısaltmak işe yarar .ecu dan ayarlamadan yaparsanız arabanız hata verebilir hatta vw grubunda fazla basınç gelince kendini korumaya alıyor bir müddet.
    //M Power

  6. #6

    Üyelik
    Feb 2011
    Yaş
    39
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    4.852
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    orayla neden oynama gereği duyuyorsunuz ?
    RACE WERKS

  7. #7
    Oznsrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul Maltepe
    Mesaj
    5.397
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ben 1.5 65 lik dci de önce 2 diş çevirdim hiç bşy olmadı snra 2 daha çevirdm hiç bşy olmadı snra 2 daha çevirdim yine bişey olmadı öyle duruyo bigün dibine kadar sıkıp denicem nolcak diye merak ediyorum

    benim bildiğim daha fazla basınç basmaz ama daha uzun süre basınç tutar yani tahliye daha geç açılır

  8. #8
    GRAFTT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    42
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    87
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı fatihcelik Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ecu dan ayar yaparsanız dediğiniz tabirle 2 diş kısaltmak işe yarar .ecu dan ayarlamadan yaparsanız arabanız hata verebilir hatta vw grubunda fazla basınç gelince kendini korumaya alıyor bir müddet.
    Ecudan ayar kendim yapamam ama yazılım yaptırdığım yere söylersem yapabilir mi sizce ?


    Alıntı tdipower Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    orayla neden oynama gereği duyuyorsunuz ?
    Turbo revizyon yapılırken, 1 diş uzun bırakılmış bunu düzeltmek istiyorum eğer orjinal ayarından 1-2 diş fazla kısaltmam bana güç, tepkime kazandırıcak ise düzeltim esnasında bunu yapmayı planlıyorum.
    Caravella Highline

  9. #9
    utkunoa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    Türkiye, Deutschland
    Mesaj
    1.156
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    25 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    kabaca araçta yazılımsal bir oynama yok ise yukarda arkadşaın dediği gibi n75 valfi zaten hiçib değişkilğie yazılımsal olarak izin vermez
    1996 BMW E36 325i Sedan Turbo
    2008 BMW E92 M3
    2017 BMW F82 M4 Competition
    #unptuned

  10. #10
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    araçta turbo basıncını gösteren birşey varmı?
    kaç bar basıyor turbo şu an?

  11. #11
    emre_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Mar 2011
    Yaş
    36
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    3.908
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Wg öle durduk yere oynayıp güç alabileceğiniz bir parça değil hemde vnt turboda hiç değil orjinal ayarda bırakıp arabayı hızlandırmak istiyorsanız yalımı güncelleyebilşrsiniz

  12. #12
    GRAFTT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    42
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    87
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı utkunoa Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kabaca araçta yazılımsal bir oynama yok ise yukarda arkadaşın dediği gibi n75 valfi zaten hiçir değişikliğe yazılımsal olarak izin vermez
    Aracımda yazılım mevcut ama yazılımın içereğini bilmediğimden ne konumda onu bilemiyorum


    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    araçta turbo basıncını gösteren birşey varmı?
    kaç bar basıyor turbo şu an?
    Yok hayır aracım böyle bir eklenti malesef yok ne yazıkki ?


    Alıntı emre_ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Wg öle durduk yere oynayıp güç alabileceğiniz bir parça değil hemde vnt turboda hiç değil orjinal ayarda bırakıp arabayı hızlandırmak istiyorsanız yazılımı güncelleyebilirsiniz
    Yorumlardan anladığım kadarıyla wastegate kolunu kısaltmak bana hiç bir getirisi olmayacak. O halde orjinal ayardan 1 diş uzun olmasıda aman aman sorun çıkarmayacağı kanısındayım.

    Malesef Hyundai Getz modellerinde servisler dahi beyindeki yazılımı komple ne yenileyebiliyor nede güncelleme yapabiliyor. Hyundai Assan'la defalarca bu konu hakkında iletişim halindeydik en son bana 2 bin liraya beyni yenilememi önerdiler sırf yazılım yenilenmesi amaclı Çünkü 2009'dan sonraki dizel Getzlerin yazılımı farklı 2009'dan öncekilerin yazılımı 110'luk getzin gücleri kısılmış hali ile satılmış.

    Chip tuning ile Ecu'deki yazılımın komplesine müdahale edilemiyor sanırım.
    Caravella Highline

  13. #13
    TechTurkey Maxi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2008
    Yaş
    54
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    4.900
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    53 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    once araca bir turbo basinc saati takin ve basinci gorun.
    ondan sonra wg ile ilgilenin.

  14. #14
    GRAFTT - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    42
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    87
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oznsrl Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben 1.5 65 lik dci de önce 2 diş çevirdim hiç bşy olmadı snra 2 daha çevirdm hiç bşy olmadı snra 2 daha çevirdim yine bişey olmadı öyle duruyo bigün dibine kadar sıkıp denicem nolcak diye merak ediyorum

    benim bildiğim daha fazla basınç basmaz ama daha uzun süre basınç tutar yani tahliye daha geç açılır
    Toplamda 6 diş teorisini gerçekleştirmişsiniz sanırım. Fark edilir bir şey olmadımı peki aracınızda.


    Alıntı Maxi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    once araca bir turbo basinc saati takin ve basinci gorun.
    ondan sonra wg ile ilgilenin.
    Teşekkür ederim, turbo basınc saati ile ilgili biraz araştırma yaptım montaj vb şeyleri beni biraz aşan hususlar, tecrubesinden yüz yüze yararlanacağım arkadaşımda yok ne yazıkki.

    Wastegate kolu bir diş uzun benim arabamda ayar yaparken 1 diş daha fazladan kısaltıp durumu gözlemlerim farkı görmezsem o şekilde bırakırım artık
    Caravella Highline

  15. #15
    Oznsrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul Maltepe
    Mesaj
    5.397
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı GRAFTT Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Toplamda 6 diş teorisini gerçekleştirmişsiniz sanırım. Fark edilir bir şey olmadımı peki aracınızda.


    yok olmadı valla aynı yolda 3.vites 50 100 denemesi yaptım süreler hep aynı çıktı hemen hemen heralde dedim turbo el kadar diye fark etmiyo ama yazılımsal heralde

  16. #16

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oznsrl Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yok olmadı valla aynı yolda 3.vites 50 100 denemesi yaptım süreler hep aynı çıktı hemen hemen heralde dedim turbo el kadar diye fark etmiyo ama yazılımsal heralde
    Wastegate e giren hortumu izlersen elektrii kablosu bagli bir valfe gider.. O valf basinc kontrolu icindir..

    O valfe giren iki hortum var o iki hortumu birbirine baglarsan artik basinci sadece wastegate kontrol eder.. wastegate mekanik basinci da her zaman elektronik basinctan dusuktur

    Su anda sen kolu uzaltsanda kisaltsanda basinc degismiyor cunku wastegate in mekanik basinci hala map sensoru ve solenoid tarafindan kontrol edilen basinctan dusuk.. Aracin beyni atiyorum 1 barda solenoidi acip wastegate e basinc gonderiyor ve wastegate basinci sabitliyor..

    Solenoid hic olmazsa basinc dogrudan wastegate e giderse bu sefer sistemin basinci daha dusuk olur

  17. #17
    Oznsrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul Maltepe
    Mesaj
    5.397
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı XSi Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Wastegate e giren hortumu izlersen elektrii kablosu bagli bir valfe gider.. O valf basinc kontrolu icindir..

    O valfe giren iki hortum var o iki hortumu birbirine baglarsan artik basinci sadece wastegate kontrol eder.. wastegate mekanik basinci da her zaman elektronik basinctan dusuktur

    Su anda sen kolu uzaltsanda kisaltsanda basinc degismiyor cunku wastegate in mekanik basinci hala map sensoru ve solenoid tarafindan kontrol edilen basinctan dusuk.. Aracin beyni atiyorum 1 barda solenoidi acip wastegate e basinc gonderiyor ve wastegate basinci sabitliyor..

    Solenoid hic olmazsa basinc dogrudan wastegate e giderse bu sefer sistemin basinci daha dusuk olur
    sistemi tam anlamasamda çözdüm gibi wg e giden bi kablolu bişey yok ama cooler hortumunda 2 tane sensör var bunlardan biri muhtemelen dediğiniz basınç sensörü ben naparsam yapiyim araba benden akıllı olduğu için olması gerektiği ibi davranıyor

    direk borunun üstündeki sensör ısı sensörü hortumla basıncın ulaştığı sensör muhtemelen basınç sensörü yukarda boşta duran yerdende ws e hortum gidiyor



    edit: turbo basınç sensörüymüş evet ona giden hortumu iptal etsek wg deki değişiklikler yansıyabilir belki

    http://www.parcatreni.com/clio-3-tur...009-71222.html

  18. #18

    Üyelik
    Nov 2007
    Yaş
    34
    Şehir
    ---
    Mesaj
    924
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Oznsrl Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ben 1.5 65 lik dci de önce 2 diş çevirdim hiç bşy olmadı snra 2 daha çevirdm hiç bşy olmadı snra 2 daha çevirdim yine bişey olmadı öyle duruyo bigün dibine kadar sıkıp denicem nolcak diye merak ediyorum

    benim bildiğim daha fazla basınç basmaz ama daha uzun süre basınç tutar yani tahliye daha geç açılır
    Mekanik wg aracın, basıncın artmıştır mutlaka sıktıysan. Basınç saati veya obd den değeri görebilirsin. Çok sıkarsan arıza ışığı yakar dikkat et

  19. #19
    Oznsrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jan 2011
    Yaş
    34
    Şehir
    İstanbul Maltepe
    Mesaj
    5.397
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    32 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    en kısığa alıp, normal yerine alıp, bide en sona alıp denerim müsait bi zamanda en rahat fark o zaman belli olur

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •