User Tag List

6 sonuçtan 1 ile 6 arası

Konu: Turbo yağlama hortumu

  1. #1
    Sabzo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2014
    Yaş
    46
    Şehir
    Trabzon
    Mesaj
    19
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Turbo yağlama hortumu

    Selamlar,

    Sonradan turboladığımız aracımızda turbo yağlama hortumundaki yağ basıncını nasıl düşürebiliriz. Yüksek basıncın zararlı olabileceğini duymuştum. Yağ filtresi hattından sandwichplate ile aldık yağlamayı 6mm hortum ile doğrudan turboya gidiyor, basıncın yüksek olacağını düşünüyorum.

    Yanlışta düşünüyor olabilirim. Bilen bir arkadaş yardımcı olursa sevinirim.
    /// DT Performance
    /// Sağlam Oto Servis

  2. #2
    alihan_27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Turboya bağlı. Journal bearing turboların tamamına yakınında yatak girişinde kısıtlayıcı var zaten. Ball bearing yani bilyalı ise gerekebilir.

  3. #3
    0M42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Oct 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    3.666
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Burç yataklı olsun rulman yataklı olsun genelinin yağ girişinde sınırlandırıcı (restrictor) vardır turbonuzda varmı yokmu kendinizde anlarsınız zaten aşağıdaki fotolara göz gezdirin

    turbo oil restrictor - Google'da Ara
    Ya örs olacak sağlam duracaksın, yada çekiç olacak zamanında vuracaksın..

  4. #4
    turboman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    39
    Şehir
    antalya
    Mesaj
    2.123
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    turboya giren rekorun içine meme şeklinde delikli bi parça koymanız gerekli yani deliğini daraltmanız gerekli bu sayede basıncı ayarlamış olursunuz bunu yapma amacınız turbo aşırı yağ basıncından yağı terletiyorsa veya kusuyorsa kesin çözüm olur biz rolentide 4 bar olan yağbasıncını 1mm delikli parçayla basıncı düşürüp terlemeyi ortadan kaldırmış olduk.
    kadett e-astra gsi-fiat turbo-kadet turbo-bmwe21 323-honda civic n/a-ford sierra n/a-honda integra n/a-ford sierra rs500-honda integra turbo-bmw e30 n/a-mercedes c180-bmw e36 compact turbo loading...

  5. #5
    Osman Bahadır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Yaş
    41
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    2.758
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Yağlama rekoru delik çapı turbo yatak tipine göre değişir. Mevcut durumda da rekor vardır zaten. Fazla yağ veriyorsa uygun rekor takın.
    Your car is your story. So don't let someone else write the book...

  6. #6
    Sabzo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2014
    Yaş
    46
    Şehir
    Trabzon
    Mesaj
    19
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Cevaplar için teşekkürler arkadaşlar. Sorun çözüldü
    /// DT Performance
    /// Sağlam Oto Servis

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •