elimde forget kollar var onlari takicam ama benim asil merak ettigim sanzuman kac hp ye kadar destekler veya manuele cevirsek cok mu masrafli tuttar.limiti nedir ki bu sanzumaninin
Printable View
330 cabrio mu?
cabrio 330 hiç gitmez, kendini onunla kıyaslama bence...
güç olarak şu güce dayanır şuna dayanmaz demek zor. Şanzımanı yoran şey tork. Ama yüksek tork a dayanmadığı belli 180K km gidemeden şanzıman dağılıyor. Genelde de kimse otomatiği aliim de yükliim diye düşünmez volvoda. Çünkü zaten dayanıksız olduğu bilinen bi parça. Manual yapma olayı ise astarı yüzünden pahalıya gelir. Şanzımanı debriyaj tesisatı baskısı balatası. Yani sadece onu sök bunu tak değil olay.Bir çok parça değişiyor. Arabayı satıp manual alman daha mantıklı gibi.
yurt dışında 350-380 hp 450-480 nm kullananlar var otomatıği zaten bende srekli gazlayan bir insan değilim ben biraz daha iyi olsun istiyorum bakalım downpipe ve eksoz yapılacak bugün boost saatimide taktım birazdan deneyecegim kac barda nasıl yürüyor.Filtre olarak bmw cda veya ota düşünüyorum eksoz filtre yazılımla ortlama 320 hp alınıyor deniyor bsr-heico-vivaperformance -autotech o güce oluşşam bana yeter birde tial bov ooo tadından yenmez :) saglıklı bir m3 kadar gitse e36 yeter bana :)
hocam hepsi iyi güzel de, yazdıklarınla bazen antipatik oluyorsun :) , neden mi? iyi niyetinden en ufak şüphem yok fakat bazen öyle bir yazıyorsun ki, bu araba zaten 350-380 HP oluyor, yurt dışında şu güce dayanıyor vs... turbolu her arabanın potansiyeli vardır zaten bu ne volvoya ne renoya ne tofaşa has bir şey değil, o güçler basınç açılmadan, beyin ya da yazılım olmadan, intercooler ı büyütmeden çıkmaz... sadece egsoz ve yazılımla 70 HP alınabiliyorsa harika, benim 2,0T aracım da orijinal 330 HP, ben egsoz da yaptırdım komple, DP da, yazılım da, basınç da açtım, EVC de taktım, pompa da büyüttüm ayarlı regültör vs... hepsini topla 50 HP eder ancak... eskiden sadece filtre ile 15 HP alınırdı şimdi her turbo araç biraz oynanınca 70-80 HP almaya başladı???!!!??? şu anda araban e36 3.28 kadar gidiyor videodan gördüğüm kadarıyla, sen e36 M3 ten bahsediyorsun hedef olarak...
Şuanda araçımda sadece soft bir yazılım var .autotech heico ard gibi volvo firmaları sadece yazılımla ve eksoz ile 320 hp güç alınabildiğini söylüyor.stage yazılım paketleri ile.Bunlar ne kadar doğru ve arabanın yaşı ve km si düşünelerek benim aracımdan ne kadar alınır bilmiyorum o paketide satın alsam.Bu konuda bilğili olan palamut yani önderde baya bir potansiyeli oldugunu ama şanzumanın yüklemesen bile illakı sorun çıkartacagını söylüyor.Benim kendi yaptıgım araştırmalrda ve yasızmalar sonucu bu hazır paket yazılım yapan adamlar 1-2 viteste tork sınırı koyulması gerektiğini ve yurt dışında bu aracı yükleyenlerinde yag sogutucusunun yetmediğine değinmiş.Hard bir tune yapacak bütçem yok ama az çok volvo ile haşır neşir olaak neyden ne kadar güç alındıgını az çok önceki arabamdan anladım.Benim düşüncem sadece bu agırlıktakı ve bu şanzuma sahip araçtan ne kadar güç alabilecgim stok motor ve turbo ile.İntercoolerin bu arabaya turboyu büyütmeden pek bir getirisi olmadıgını önceden ugrasan arkadaşlar söylüyor.
intercooler hakkında ne kadar bilgin var bilmiyorum ama hiç bir stock arabanın üzerindeki intercooler bir sonraki stage yazılımı için yetmez. Bu evo da da geçerli renaultta yazılım yapmasan bile takman şart bence. Volvo da da aynı. Tamam öyle şak diye sekman kıran bir araba değil LPG kullanımı dışında ama sekman grubunun en büyük düşmanı avans. Metali yoran şeyde fakirlik. Basınç ayrı mesele. Evet üzerindeki turbo ile yazılımla sonuna kadar aç basıncı kıramazsın B52 leri. Ama avans vurmadığı ve fakire kaçmadığı sürece. Sen ateşlemeye retard vermesen bile emme manifoldu ve içeri giren havanın sıcaklığından dolayı yakıt düzensiz patlayacak yani knock oluşacak. emme manifoldunu ve giren havayı soğutmanın en basit çözümü intercooler. Turbo arabada CAI işe pek yaramaz çekilen hava turboda ısındığı için. Başka bir çözümü de emmeye methanol bağlamak. Yazılım ile basıncı açtığın anda knock potansiyelin artacak sıcaklıktan dolayı ki volvoda intercooler zaten yüzey alanı komple hava alan bir yerde değil Yurtdışı yazılanları takma. Sana teknik olarak gerçektende nelerin nasıl olması gerektiğini yazıyoruz. İsveçte adam 25 derece havayı zor görüyor. Sen burada sürekli yıllık ortalama 25 derecedesin.
Söylerler, guc su olur derler bu olur derler, Ericsonn 450hp alir Magnussen der ki 500 e kadar yolu var, isvecli supersportun uzerine insa etmedi sonucta S60 i... sana her oneriyi o 300 almis bu 400 almis diye cevapliyorsun ama bu dediklerini bilen sayisi kac kisi? Sonucta 2.3 turbo bir motordan bahsediyoruz her arac gibi onun da potansiyeli var ama sen soft tuning yapip hard sonu lar bekliyorsun sana o hard sonuclari alman icin yol gosterenlere ise o firma sunu demis bu firma su gucu âlmis hic bir sey yapmadan nerdeyse diyorsun. Bu haliyle e36 M3 kadar gitsin yeter diyorsun bir de, kusura bakma ama aracin spor araba degil ne motoru ne sanzumani ne suspânsuyonu seni e36 m3 un yanina ile yaklastirma..z
bu dediğim firmalar sasmazdaki firmalardan değil müdür biri autotech birisi heico ben alınır alınmazı tartışmıyorum.bendeki araç spor araba ibaresinide kullanmadım zaten.nette autotechin hazırladıgı s40 t4 videolarını ve s60 t5 videolarını izlemni tavsiye ederim artı s60 r dediğimiz araba spor bir araba değilmi ve s60 2.3 t5 yazılımla sadece s60 r geçebiliyor.bununda internette çok örnegi var s60 r dediğimiz arabada m3 ayarında bir araba bildiğim kadarı ile burda bunları tatışmak istemiyorum hava koşulları vs vs firmaların satmak için yaptıgı polikalar vs bunlarlada isim yok ama heico bsr gibi firmalar kendini bu konuda yalancı konuma düşürmezler.Gemballa veya amg nin veya alpine in satıgı kitlerde ozaman yalan o mantıkla düşünürseniz .Bence sizin hic volvo tecrübeniz yok ben s70 t5 le çok araba geçtim milletin uçup kaçıyo dediği ve fotumdaki herkes bilir herkeslede denerim geçilmek veya geçmek gibi bir durum yok defelarca denenen bir şeyi söylemek istiyorum 3.28 kadar gidiyor demissinizde clio rs saglıklı bir 3.28 kaç boy önünde yürüdüğünü videolar mevcut en basiti benim kendi denemelerim var.eger 3.28 kadar gidiyorsa ben hiç birşey bilmiyorum demektir.
ben volvodan anlamam çok doğru tespit, zaten ben sana volvo ile ilgili bir şey yazmadım... RS M3 geçer, T5 S60R ı geçer, demek ki S60R spor araba, demek ki benim araba hepsinden hızlı... benim anladığım bu...
yazılımlı kadran videonu izledimde biraz yavaş geldi aracın bana bi sıkıntı vs olabilirmi
yakın arkadaşımda s60 2.4 t5 var idi 2-3 sene kadarda bindi çok fazlaca kullandımda stok 2.4 ler 260hp ama yazılım ile senin zaten bu guçlere çıktığını var sayıyorum alakası yok hızlanmada
eticet S60 R ın m3 ile yakından uzaktan alakası yok performans olarak. Ben megane ile düzgün bakımlı S60 R ile denedim. 3 ortasından sonra kopup gitmeye başlıyordum. O da tutunma avantajından dolayı ben sararken o kafa çıkarıyordu. S60R ile de T5 arasında dünya fark var. Şase aktarma vs. Arabanın videosunu izledim 100-200 ün kadran üzerinde 18 saniye ve bu en az 6-7 boy hızlanmış hali. Aşağıdaki video da normal bir S60 T5 in videosu. Araba manual 16 sn de çıkıyor. Yazılım vs yok. Düzgün yazılımlı olanlar 13 saniye civarında gidiyorlar kadran üzerinde.
http://www.youtube.com/watch?v=n_QYgVqr690
Araban 400 küsür binde. S70 ile geçtiğin araba clio RS. Ben stock type R ın yanında yürüyordum S70 ile. Yazılım vs de yoktu arabamda. Şunu anlatamıyoruz sana. LPG olayında da dinlemedin iddia ettin. Hem buradan ya ne yapsam ne etsem diye fikir almak istiyorsun gerçekten senelerdir uğraşmış etmiş bu işin içinde teknik bilgisi olan adamların laflarını dinlemiyorsun gidiyorsun sadece bir kaç foruma arabama şunu yaptım bunu yaptım diyen videosu olmayan foto koyan yapılanlara hızlandırılmış video diye dalga geçen adamın laflarını dinleyip onun kuyruğunda gidiyorsun. Çok iyi biliyordu da denediğiniz egzantrik neden olmadı. Arabaya standalone takmak çok mu büyük marifet. Kablolama diyagramı heryerde var. Sabrın varsa eline havya alabiliosan al harness ını kendin yap çok zor mesele değil. Standalone u takmakla iş bitseydi herkes uçar kaçardı. O standalone üzerinde 0 dan map i kim hazırlayacak. Ben yaptığım zaman remap muamma idi. Deli değilim arabamın beynini ingiltereye sizin dalga geçtiğiniz LPG ci BRC Racing e Bristol a yolladım.
Tekrar soruyorum senin niyetin ne? Gerçekten bilgi almak mı yoksa bize boşuna havanda su dövdürmek mi? Basınç saati olmadan arabamın basıncı aynı diosun afr düzgün diosun ama wideband de takılı değil. Motoru 400 küsür bine gelmiş bir arabanın ilk günkü gibi performans vermesini bekliyorsun ve veriyor diye iddia ediyorsun. Buraya ciddi ciddi öğüt vererek yazıyoruz. Yaptığımız uğraştığımız arabalar ortada. Bilmeden okumadan teknik bilgimiz olmadan yazan adamlar değiliz bunu anlasan zaten tartışmayız.
alper her konuda aynı seyi diyorsunstok s70 t5 ile typer geçtın bir video koy diyorum sana koyamıyorsun bile ornek verdiğin araba manuel kendin kendine yanılgıya duşuyorsun.bana bir tane stok s70 ile typer geç ben sana arabamı hediye ederim bu kadarda iddalıyım.arabanda basınc saati vs yok demiisin basınc saatimde var merak etme gerçi şunuda bilmen gerekir basınc saati olmadan obd den de basıncı görebilyorsun.Ben benim arabam sıfır kondisyonda demedim ki 430 k d araç ve kondisyonu düzgün dedim .neyse sen hayalindeki yaptıgın bir aralarla anlat dur.varsa yaptıgın araba video koyda izleyelim bakalım olmasada yapmış diyelim benim iddam yok ki manuel araba ile otomatik araba arasında kac sn ye var bilyorsun değilmi onuda ben yazmayım sana istesen basınc saati baglı videoda koyayım onada bir yorum yap .Volvo diyemiyorki stok aracım 100-200 ü 16 sn sen nasıl söylüyorsun anlamıyorum.
type R geçtim demiyorum type r ile yürüyordu diyorum. Deneme yaptığım sene 2006. Telefonlar ütü gibi çekim yapıyordu akşamları. Handcamler bile düzgün çekemiyordu. Evet ya hep hayalimdeki arabalar megane rs ler audiler volvolar. Hep hayalimde yaptım da yürüttüm zaten.
Kadran ile gerçek dbn kaç saniye fark eder haberin bile yok. Fabrikalar yaynladıkları süreleri DBN olarak koyar kadran hesabı olarak koymaz. Bundan bile bi habersin.
Yaw arkadaş çok biliosan neden bize soruyorsun ki. Kendin yap. Intercooler falanda koyma biz mal gibi gidip para veriyoruz. Sen madem daha iyi biliosun yap arkadaş.
Al hayalimizde yaptığım arabalar
http://www.youtube.com/watch?v=TGfrCKvg6Vg
http://www.youtube.com/watch?v=lybMSBLCv7M
audinin de videosunu çekerim yollarım ayarı bittiği zaman.
bozmayım diyorum ama olmuyor gerçekten önceki konuma bile eklediğin yaptıgım dediğin s40 i yabancı forumda buldum adamlar koymus videoyuda bu nasıl bir yalancılık anlamadım ki varmı o s40 ın başka videosu :) yukleme tarihine bak birde kimin yüklediğine bak
http://www.youtube.com/watch?v=nWgszRGUDUw
sen benim yükleme tarihime bakarsan kimin videosunu kimin kullandığını anlarsın. Kim kimi nereye bozuyormuş. Benim arkadaşım alper binbir yüklemiş 2006 da senin koyduğun 2007 de yüklenmiş. Allahım ya gene çakıldın.
http://www.youtube.com/watch?v=rXZdeCvNCNk
al bak bakalım. Kim kimi bozuyormuş. Kendinle karıştırma beni. Alper1001 diye bak altında da kendi arabasının videosu var 2.0T diye. Hey allahım ya bi de bunlarla uğraşıyoruz.
yazılımla basınç açmadan sadece afr ve avans ile 6-7 boy yürürsünüz siz işte. Yazma daha fazla rezil oluyorsun.
Evet abi, o videoyu sen göndermiştin bana, seneler önce, hatta youtube a koymadan öncede senden izin istemiştim özellikle. Ama aracını hiç görmedim, bunun dışında da videosunu bilmiyorum, bu videoda yabancı forumlarda var, bir çok kişi arabanın kendine ait olduğunu iddaa ediyordu, son 4-5 yıldır bende volvodan koptum. Bu senin s40 ına dair yaşayan bir kanıt, kişi varmı bilmiyorum bilen, bizim senelerdir bulunan volvo ekibinden kimse görmedi, Belki cem abi biliyordur veya dağkan. Ben o tarihlerde yaşım itibariyle otomobiller hakkında bilgiye sahip olmadığım için her söylenene inanıyordum. Ki seni feyz alınacak biri olarak görüyordum o zamanlar. Ama şimdi palamut ve saygın nickli arkadaşlarla tartışmalarında onları hakir görerek bence haksızlık ediyorsun. Ben çok iddialı bir araca sahip olmadım hiçbir zaman, ama bende s40 yükledim, yüklerkende, kendileri beni tanımaz ama, palamut ve saygından yardım ve feyz aldım, yaptıkları denedikleri specleri uyguladım ve başarılı oldum. Sen mesela bana s40 2.0t yi, 14t turboyla yürütemeyeceğimi söylemiştin, stock enjektörlerle , oysaki biz o konuda hiç sıkıntı yaşamadık.
Vurgulamak istediğim, insanlar yanılabilir, seninde yanıldığın gibi, bu adamların senelerdir uğraştığı yaptıkları arabalar belli, ki s70 konusunda tecrübeleri senden çok fazla, sen yanılmıyorsam s70 i hiç yüklemedin. Ben 2004-05 yıllarında, palamutun yazılarını, c70 hakkında yaptıklarını ACT de okuyordum. Adam o dönemde dahil projelik araç hazırlıyordu.
Ben palamutu ve saygını tanımıyorum ayrı konu, oturup muhabbet etmişliğimiz yok, biri aracılığıyla onlardan yardım almıştım. Ama adamların senelerdir yaptıkları yürüttükleri arabalar ayan beyan ortada. Buna kıyasla, seninlede yüzyüze görüşemedik ama, net ortamı üzerinden çok kez konuşmuştuk, belki defalarca senden yardım istedim. Burada bu arkadaşlara haksızlık ettiğini düşünüyorum, hor gördüğün adamlar bence konuya senden daha fazla hakim, bunu kimsenin nefsini yüceltmek için söyleymiyorum. Ama topici, markayla ilgili olduğum için baştan sona okudum, olayın gelişimini açıkcası sana yakıştıramadım.
alper 2.0t yi ne kadar yürüttüğün önemli üzerindeki turbo ve enjektörle. Sonuçta 300 hp alabildin mi yani motorun potansiyelini yakalayabildin mi? Sonuç o. Motorun 350 hp ye dayanıyorsa sende yok ben bu turbo ile alabilirim diosan buyur dene.
S70 ile doğrudur uğraşmadım ama motorunun potansiyelini özelliklerini çok iyi biliyorum. Dünya kadar sayfa okudum araştırma yaptım yüklemeye karar verme aşamasındayken yaşından ve direksiyon tepkisi vs den dolayı arabayı anneme verdim megane ı aldım onunla uğraştım. S70 evet düzde gider çokta sağlam yürür üzerindeki turbo vs buna çok uygun. S60 ta aynen ama LPG ile değil ya da fakir kullanarak değil.
S40 olayına gelince benim arabamın zaten öyle bir mazisi olamadı arabayı çıkardıktan 1 ay sonra çalındı. Daha hiç bişeyi bitmemişken. 34 AD 8124 plakası. Plaka sorgudan bakın zaten göreceksiniz çalıntı olduğunu. Ocak ayında da emniyetten aradılar kupasını bulduk bu mu diye gittim ifade verdim. Arabayı yapanda rahmetli Mehmet usta Topkapıdan. Şahit mi bulmam gerekiyor anlamadım.
Sen benden ne yardım istedin de ben etmedim onu anlamadım. Numaram vs vardı sende hatırlarsan bostancıya shell e geldiğinde vermiştim Buraklarla buluştuğumuzda.
Yardım istediğim her seferinde yanıt verdin abi sen bana, vermedin demedimki bende yazımda, bu konuda bir eleştiride bulunmam haksızlık olur. yok abi biz senle buluşmadık hiç, karıştırıyor olabilirsin.
s40 2.0t yi yürütmek konusunada gelince , 300hp 14t turboyla hayal zaten, biz 1.3bar bastık, dp, egzost ve yazılımla 230-240ps ler civarında aldığımı düşünüyorum, bu motorunda , o turboyla yakalanacak potansiyeli o zaten 300hp hayal olur, onur 19t kullanarak 275ps alabildi t4 ten, biri çıkıp 14t ile 300ps alsaydı, ciddi şok edici olurdu. 14T ile kullanırken, basılabilecek her basınçta , enjektörler gayet net şekilde yeterli.
rezil olan kiim belli bugun ondan forget kolarp saplama aldım bılıncsız yuklemek ıcın demi alper hayali arabalarınla oyna video bile sana ait değil öbür konuda bile o kadar laf saydılar sana adamlar standalone beyın yapmıslar ılk ve aracı tum volvo camıası yurt dısı sahıl bılıyor sen gelmısın s70 stokken typerla yuruyom dıyon guldurme kendıne bence bana yaptıgın bir tane volvo gostersene ya dekı su typerı gectım oda yazsın buraya stok s70 le çok bildiğini iadda edipkonuşma ben en basiti onun bunun videosunu koymuyorum buraya herkes her konuda seni niye bozuyo otur onu düşün :)
hala onun bunun videosu diyo ya allaaam. Kafan mı güzel. Hala bizim koyduğumuz videodan daha sonra eklenmiş videoya senin değil diyorsun. Haa onun bunun videosu.
Alper 14T ile daha fazlasını da alırsın enjektörlerin yeterse. Megane rs te de 14T var. B42 nin üst kapağı da megane rs ten daha verimlidir. Daha yüksek devir dönebilirsin manuel şanzımanla. Düzgün downpipe ve egzost sistemi büyük intercooler, enjektör filtre ile 300 hp ye yakın güç alabilirsin. Ama sadece yazılımla açiim dediğin zaman egzoz sistemin seni engeller. Volvoda hele en büyük sıkıntıdır egzoz.
arkadaşlar uzun bir ardan sonra downpipe ve basıncı acık biraz ufaktan bir video aldım bır aracla denerken :)
http://www.youtube.com/watch?v=Vmr9q5ZbXN0
aracın km 432.484 mü :) ben mi yanlış gördüm maşallah
70lt / 100 km e yaklaşıyor tüketim :) maşallah huseyin, araç fena gidiyor.
volvoların yol bılgısayarını anlamıs dıılım aracı yavas bıle kadırırken 99 lıtreden baslıyor s70 de ıse 50 lıtreden baslıyor s70 de yokkı 50 ustu :) yakıt tukemtımı sehır ıcı 650 krs sehır dısı ortalama 7 lıtre 130 sabıt hızla gıdersen fmic ve komple eksoz la dahada ıyı olacagını dusunuyorum aracın bakalım ondan sonra neler olucak :)