User Tag List

9 sonuçtan 1 ile 9 arası

Konu: Rölanti Problemi

  1. #1
    Firat.M3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    1.603
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Rölanti Problemi

    Selamlar,

    Aracım superchagerlı e36 m3. dta pro s100 standalone beyin var.

    Sorunum ise şu şekilde, ayağımı gazdan geçtiğimde devir olması gerekenin altına düşüp tekrar geri yükseliyor. widebande baktığımda da rölantide 13 ile 15 arasında gezmekte. bu aralık oldukça fazla. dipgazda 11, 10.8 gibi yürüyorum. üstlerde problem yok gayet güvenli gibi. fakat bu rölanti canımı sıkıyor. soğuk marşta 11.5 lardan başlıyor afr ve yavaş yavaş yükseliyor. bu değer de biraz zengin gibi sanki. soğuk değerden çok sıcak değere takılmış durumdayım. afrnin 13-15 arasında gezmesi normal gelmiyor. hatta havalar sıcakken 13-13.9 arasında geziyordu. 14 üstünü yeni yeni görmeye başladım. yazın uzun yolda boşa attığımda 1 defa stop da etmişti..

    Aracı bir süre filtresiz kullanmıştım. (2500 km kadar) bundan dolayı rolanti valfim kirlenmiş ve sorun yaratıyor olabilir mi bilemiyorum. daha önce hiç rolanti valfim bozulmadı. nasıl bir sempromu var afr üzerinde kestiremiyorum. yarın söküp bi temizlemeyi planlıyorum. bunun dışında vakum kaçağını da kontrol edecem. Sizlerin fikirleri nedir bu konuda ? nereden başlayıp nereye doğru gideyim ?
    M. The most powerful letter in the world.

  2. #2
    tuzemen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jul 2012
    Yaş
    30
    Şehir
    İstanbul/Ankara
    Mesaj
    1.404
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    sc konusnda bişey diyecemeceğim doğal olarak nacizane yorumum devir dalgalanması için eksantrik sensörüne, rölanti valfi ve hortumlarına + akışmetreye bakın derim.
    ///MPower

  3. #3
    Firat.M3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    1.603
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    araçta maf iptal sadece map var. egzantrik sensörü oldugunu düşünmüyorum daha önce başıma geldi sensör çok daha fazlasını yapmakta.
    M. The most powerful letter in the world.

  4. #4
    alihan_27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2012
    Yaş
    35
    Şehir
    Türkiye
    Mesaj
    1.037
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Anlattıklarından iki şey geliyor akla. Dediğin gibi vakum kaçağı olabilir. İkincisi by-pass valfin kaçırması olabilir.

  5. #5
    Firat.M3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    1.603
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    her tarafını inceledim bugün herhhangi bir kaçak bulamadım. su sıktım, kelepçeleri tek tek kontrol ettim kimisini biraz daha sağlamlaştırdım. fakat durum aynı şekilde devam etmekte. sorun sadece rolantide görünüyor. 2700 devirde 13.8-14.0 afr ile yürüyor. gayet temiz.

    rolantide 13.5 - 15 arası dalgalanma mevcut.
    M. The most powerful letter in the world.

  6. #6

    Üyelik
    Nov 2005
    Yaş
    42
    Şehir
    34
    Mesaj
    3.696
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Firat.M3 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    her tarafını inceledim bugün herhhangi bir kaçak bulamadım. su sıktım, kelepçeleri tek tek kontrol ettim kimisini biraz daha sağlamlaştırdım. fakat durum aynı şekilde devam etmekte. sorun sadece rolantide görünüyor. 2700 devirde 13.8-14.0 afr ile yürüyor. gayet temiz.

    rolantide 13.5 - 15 arası dalgalanma mevcut.
    normal ecu olsa tahmin yürütmek daha kolay tabi ama, üstündeki beyin oksijen sensor closed loop mu çalışıyor? yoksa sabit tabloya göre mi?

  7. #7
    ghibli06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Dec 2009
    Yaş
    50
    Şehir
    Ankara, Çayyolu
    Mesaj
    10.560
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    129 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    yazılımı kontrol edin, sıcaklıklara (iat ve coolent) karşılık nasıl düzeltme yaptığına bakın derim... map lı sistemde ayar daha kolay ve rölanti daha stabil oluyor normalde...
    Ne Mutlu Türk'üm Diyene...

    http://kocmardogaltas.wix.com/kocmar

  8. #8
    Firat.M3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    1.603
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    aynen öyle yapacaz. yazılım öncesindeki kontrolleri yapmaktı amacım zaten. şuanda birşey göremedim bulamadım. yazılımla hallolur inşallah da dipsiz kuyu misali herşeyi karıştırmak zorunda kalmam.
    M. The most powerful letter in the world.

  9. #9
    Firat.M3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2010
    Şehir
    Mersin
    Mesaj
    1.603
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @Xsi closed loop çalışıyor. o2 ler de sağlam ama. yani sensörde sorun yok. olsa zaten yürürken de sorun yaratır. yazılımdan bi bakalım inşallah çözecez
    M. The most powerful letter in the world.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •