User Tag List

10 sonuçtan 1 ile 10 arası

Konu: Eksoz manifoltu kacırması neleri etkiler ?

  1. #1
    eticet06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Jun 2012
    Yaş
    39
    Şehir
    ANKARA
    Mesaj
    871
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Eksoz manifoltu kacırması neleri etkiler ?

    Merhaba arkadaşlar turbo aracta ortalama 300 hp lık bır arac calıstırdıgımda sıkır sıkır ses gelıyor bır kac ustaya goturdugumde kontroller sonucu eksoz manıfolttu kacırıyor dendı.Sımdı ustalar turbo aracta eksoz manıfolttu kacırsa bıle etkılemez dıyor bazıları etkıler dıyor gucu ısınınca gecıyor ses.Mesela bu kacak gercektekten etkılermı performansı cıddı derecede veya neyı etkıler. Soyle bır sorunum oldu bunla alakalı olabılır dıye dusunuyorum.Turbo degısımınden sonra artık eksoz kapalı olunca basınc 0.8 lerde gezıyor acınca eksozu 1.4 oluyor.Bunun kacakla bır alakası olabılırmı ?

  2. #2
    palamut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Feb 2006
    Yaş
    40
    Şehir
    ankara
    Mesaj
    431
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    epey etkiler kapalıyken çok bastıysan manifold contasını yakmışsındır

  3. #3
    B.Koçer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Aug 2009
    Yaş
    31
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    9.283
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    52 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dizel giulietta aracımda benzer bir sorunla karşılaşmıştım 140 hp gücünde yazılımlı bir araca göre takribi 1-1.5 boy kadar geriye düşüyordu 300 hp de durum biraz daha vahim olabülü geçmişler olsun

  4. #4
    Sadık Özyer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Egzoz manifoldunda kaçak varsa turbon hiç dönmeyebilir araban olduğu yerde bağırır durur. Bu en kötü durum.

  5. #5
    kimbubye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2015
    Yaş
    34
    Şehir
    Türkiye/İstanbul
    Mesaj
    238
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sadık Bey,e katılıyorum. Aynı sorun bende de var. Egzoz manifolddaki delikten dolayı turboyu dolduramıyorum. Doğal olarak araç çekişten düştü Hatta gaza basışımda "çıtı çıtı çıtı" gibi sanki pancar motorundan hallice bir ses geliyor. Ustam en az iki günlük işi olduğunu söylemişti bence aklınızın bir köşesinde olmasında fayda var. Çok ertelemeyin derim.
    '89 Audi 100 2.0 Turbo Diesel

  6. #6
    yasindemir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Nov 2013
    Yaş
    39
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    321
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Motora yayılacak ısı ve pis eksoz gazı da hem motorun performansı hem sağlığı açısından zararlı, bir süre sonra Turbo pallerini yemeye kadar gider mevzu, hemen yaptırın.
    VW Scirocco 1.4 TSI Twincharger - 2012

  7. #7
    yavuz364 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Apr 2008
    Yaş
    37
    Şehir
    Sahrayıcedid-Başakşahir
    Mesaj
    3.096
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eksoz manifold kaçağı kanser gibidir.. Eğer contanın oradan , oturma yüzeyinin oradan flan ise git gide büyüyebilir (contayı yakarak). Daha farklı arızalara neden olabilir.. O yüzden biran önce düzeltmeniz gerek..
    Quattro...Torukcars ARGE & Kulvar.info.tr

  8. #8
    _ sRk _ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2015
    Yaş
    43
    Şehir
    İzmir
    Mesaj
    8
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Turbo motorların egsoz manifoldlarının üzerinde pistonlardan çıkan egsoz gazı turbonun egsoz palini döndürmekte, paralel bağlı emme pali de istenen basıncı yakalayarak aracınıza hava sağlamaktadır. Egsoz manifold contasındaki kaçak düşük devirlerde gaz çıkışı zaten az olduğundan ve gazı da dışarı kaçırdığından istenen basıncı elde etme konusunda dezavantaj sağlar. Egsoz manifold contası zaten dışarıdaki hava ile temas ettiğinde kullanılmaz hale gelmeye başlar. Aynı zamanda egsoz sesi değişir. Müdahale etmek lazım.

  9. #9

    Üyelik
    Nov 2010
    Yaş
    48
    Şehir
    istanbul
    Mesaj
    8.401
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    B42 ve B52 lerin kronik sorunudur. S40 T4 de de S70 T5 de de aynı sorunu yaşadım. Tek yapman gereken saplamaların civatalarını değiştireceksin eğer uzun zamandır bu şekilde kullanıpta contasını yakmadıysan. Kendi civatalarını sıksanda zamanla gene gevşiyecek gene conta yakacaksın.
    IN BOOST WE TRUST

  10. #10
    tornado38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    Sep 2013
    Yaş
    39
    Şehir
    kayseri
    Mesaj
    146
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    manifoltta ki kaçak turbonun geç dolmasına neden olur ayrıca uzun süreli bu şekilde kullanımda silindir kapağının manifolt yüzeyinde ve manifoldun birleşim yerlerinde iz yapar ve buda conta yeni takılsada tekrar aynı yerden kaçak yapmasına sebep olur saplamalarınızı ve contanızı yenileyin gerekirse manifolt yüzeyini taşlattırın saplamalar değişince somunlarınıda (eğer somunluysa) bakır somun ile değiştirin bakır somunlar egzos için yapılıp gevşeme yapmazlar kolay kolay
    Alıntı _Burak_ Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    amotisörleri presleticem Allah ne verdiyse + yaylarıda dibine kadar kesicem tek sarım kalacak
    araba 33 cm düşecek
    çıkarken hepinizden helallik alacam
    ordan kınalı otobana basıcam

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •