User Tag List

5 sonuçtan 1 ile 5 arası

Konu: Boost Solenoid

  1. #1

    Üyelik
    Oct 2014
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    15
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

    Boost Solenoid

    Selamlar,

    Sorularım pek bir garip gelebilir size fakat bilgim olmadığı için öğrenmem gerekiyor. Yanlış terim ve anlatımlarım için şimdiden özür dilerim.

    Ford Focus 1.6Eb turbosunun wastegate'i negatif basınçla tetikleniyor. (tabi benim araştırdığım ve bana söylenen kadarıyla bildiğim bu)

    Yüksek basınçlarda zaten pek efektif çalışamayan bu WG, hybrid turbodan sonra dahada sorun çıkartacak diye düşünüyorum.

    İki gün sonra ben bu WG'i değiştirecek olsam piyasada negatif basınçla çalışan çok fazla WG olmadığı için sıkıntı yaşarım korkusu bastı

    Amatör sorular geliyor hazır olun.

    Boost solenoid basınç farklarını hesaplayarak WG'i sürüyor? Ben öyle biliyorum.
    Bu durumda boost solenoid'i ters bağlarsak basınç farkını ters hesaplayıp WG'i pozitif basınçla sürebilir mi?
    Evet salakça ve düz bir mantık ama cidden çok merak ettiğim bir konu bu.

    İki gün sonra Pozitif veya Negatif basınçla çalışan bir WG alacak olsam bendeki turboda çalışacak WG'i neye göre almam gerekir. Yani bilmemne standard'ına göre bilmemne olmalı falan gibi bir kıstası var mı bu işin başka başka?


    Yaptıklarımı daha bilinçli yapayım iki gün sonra taklaya gelme riskimi azaltayım derdindeyim. Yardımcı olursanız sevinirim.

  2. #2
    Sadık Özyer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dostum turbon vnt mi ? 1.6 tdci mi araç ? Bir bilgi ver vakumla çalışıyorsa n75 gibi birşey yapabilirsin . Detay vermelisin

  3. #3

    Üyelik
    Oct 2014
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    15
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Sadık Özyer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dostum turbon vnt mi ? 1.6 tdci mi araç ? Bir bilgi ver vakumla çalışıyorsa n75 gibi birşey yapabilirsin . Detay vermelisin

    VNT değil turbo, Ford Focus 1.6 Ecoboost 182ps.
    n75 gibi derken? N75 dediğin zaten wastegate.
    Ne demek istedin acaba?

  4. #4
    Sadık Özyer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    May 2014
    Şehir
    İstanbul
    Mesaj
    2.809
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Xeptor Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    VNT değil turbo, Ford Focus 1.6 Ecoboost 182ps.
    n75 gibi derken? N75 dediğin zaten wastegate.
    Ne demek istedin acaba?
    Hayır n75 wg değil . WG e vakum,/Basınç veren bir selenoid.

    Aracında turbo ne var mı ? wg basınçla mı vakumla mı çalışıyor yapmaya çalıştığın nedir ?

  5. #5

    Üyelik
    Oct 2014
    Yaş
    42
    Şehir
    Ankara
    Mesaj
    15
    Post Thanks / Like
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alıntı Sadık Özyer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hayır n75 wg değil . WG e vakum,/Basınç veren bir selenoid.

    Aracında turbo ne var mı ? wg basınçla mı vakumla mı çalışıyor yapmaya çalıştığın nedir ?
    Stock turbo var şuan, WG'i süren solenoid var, vakumla çalışıyor. Derdim WG 'i değiştirmem gerekirse neye göre alacağım, standartları varsa neler, kafadan vakumla çalışan WG diyip alamam herhal? Varsa trik noktaları öğrenme derdindeyim.

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •